Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:En het is geen vervanging voor een AB kuur bij een bactiriele bronchitis.
maaikemuis schreef:Niet oma's kruidentuin, maar Appies kruidenrek dus...![]()
Alle gekheid op een stokje, maar wanneer kurkuma AB zou kunnen vervangen dan werd ik nooit meer ziek (er gaan nogal wat doorheen hier). Toch was ik bij mijn laatste bronchitis maar wat blij met AB.
Ik snap het ook niet. Een arts raadplegen, medicijnen halen en dan vervolgens alle advies en medicatie in de prullenbak gooien. Wat een verspilling.
Janneke2 schreef:maaikemuis schreef:Niet oma's kruidentuin, maar Appies kruidenrek dus...![]()
Alle gekheid op een stokje, maar wanneer kurkuma AB zou kunnen vervangen dan werd ik nooit meer ziek (er gaan nogal wat doorheen hier). Toch was ik bij mijn laatste bronchitis maar wat blij met AB.
Ik snap het ook niet. Een arts raadplegen, medicijnen halen en dan vervolgens alle advies en medicatie in de prullenbak gooien. Wat een verspilling.
.....curcuma heeft niet zo'n geweldige biologische beschikbaarheid, dus voor ik met jouw statement echt uit de voeten kan "zou ik willen weten" hoe vaak per dag jij curcuma eet en of je het elke keer aanvult met zwarte peper (en iets olie achtigs). En hoeveel.
Het kruid kan veel, vandaar dat het uitgebreid onderzocht wordt - maar het kruid heeft wel zo haar regels.
maaikemuis schreef:Technisch gesproken is antibiotica van oorsprong ook heel natuurlijk, gewoon schimmels.
Citaat:Alle gekheid op een stokje, maar wanneer kurkuma AB zou kunnen vervangen dan werd ik nooit meer ziek (er gaan nogal wat doorheen hier). Toch was ik bij mijn laatste bronchitis maar wat blij met AB.
Citaat:.....curcuma heeft niet zo'n geweldige biologische beschikbaarheid, dus voor ik met jouw statement echt uit de voeten kan "zou ik willen weten" hoe vaak per dag jij curcuma eet en of je het elke keer aanvult met zwarte peper (en iets olie achtigs). En hoeveel.
Het kruid kan veel, vandaar dat het uitgebreid onderzocht wordt - maar het kruid heeft wel zo haar regels.
Citaat:Maar het kan nog steeds geen antibiotica
Vervangen. Dat je het zou willen uitproberen opzich niets mis mee voor jezelf NIET voor je kind.
Over het algemeen zijn de artsen hier in Nederland nog steeds terughoudend (gelukkig) met voorschrijven van antibiotica. Als ze het wel voorschrijven dan is daar een reden voor en dan geef je het je kind. En ga je niet alsnog zelf dokteren.
NatasjavE schreef:En een van die regels is dat het geen vervanging van AB is.
marleen_usar schreef:Ze heeft in het verleden vaker last gehad van bronchitus, het gaat nu na 3 dagen Curcuma stukken beter.Op internet zijn veel succes verhalen te lezen over Curcuma bij bronchitus.
NatasjavE schreef:Bayer geeft voor AB die voorgeschreven wordt in de huisartsenpraktijk geen nascholingen.
Dat is gewoon de NHG richtlijn volgen.
Als er iets goedkopers dan generieke varianten van AB en wat net zo effectiefis of bij benadering effectief zal de NHG er zeker niet voor schuwen om het in de richtlijnen op te nemen.
Janneke2 schreef:NatasjavE schreef:Bayer geeft voor AB die voorgeschreven wordt in de huisartsenpraktijk geen nascholingen.
Dat is gewoon de NHG richtlijn volgen.
Als er iets goedkopers dan generieke varianten van AB en wat net zo effectiefis of bij benadering effectief zal de NHG er zeker niet voor schuwen om het in de richtlijnen op te nemen.
Accoord, ik ga nokken.
Ik schrijf over wetenschappelijk onderzoek van reguliere medici en co.
Die onder andere bezig zijn met het protocol voor curcuma bij allerlei ontstekingen op te stellen.
Het zal wel over een aantal jaren rond zijn, dat protocol.
(Maar in de tussentijd vind ik het niet volgens Bartjens om een middel dat duizendtal pubmed's heeft af te serveren - oej, dat klinkt wel erg- als enkel een specerij.)
Slaapt allen wel!