Herfstgriep, ziek zwak misselijk, wie allemaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Herfstgriep, ziek zwak misselijk, wie allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:02

Nou Mies, ik moet zeggen dat sinds ik tussen de steevast snotterende cliënten rondloop, ik hier ook minder lijk op te pakken. :')

Deze kwam helaas uit onbekende hoek...

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:06

Ik heb hem gelukkig al overleefd, dus er is hoop! :Y)

Maar ik ben ook een week flink ziek geweest met hoofdpijn, misselijk, overgeven, buikpijn, spierpijn en dik 40 graden koorts :\ Paracetamol en heeeel veel drinken hebben me gered :j

Beterschap allemaal! :(:)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:06

Beterschap allemaal :(:)

Ik ben niet echt ziek maar ook zeker niet fit. Sinds woensdag flink aan het snotteren. Heel mijn hoofd zit vol, gesprongen adertje in mijn oog door het snuiten (denk ik). Heel charmant :+ . En sinds gisteren ook constant het gevoel alsof er zand in mijn ogen zit, echt een heel vervelend gevoel.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:16

Ik meld me ook!
Vooral last van het zwakke gedeelte :+ :+

Al 4 dagen last van een laatste verstandskies die zich lekker door mijn tandvlees wroedt..
Totaal geen mietje qua pijn maar ik slik de hele dag paracetamol en ibuprofin en het is nog niet veel beter....

Ook lekker verkouden natuurlijk en door het gesnuif hele dag neusvleugels gescheurd :')

Beterschap iedereen!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:22

Ik begin het worden.
Vandaag rillerig en niet fit.
Begin nu meer te snotteren. Dus vermoed dat het morgen lekker raak is

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:28

Zink met vitamine C helpt mij (meestal) om de echte verkoudheid te ontlopen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:45

Van de week was ik zo duizelig van de hoofdpijn dat ik niet meer recht kon blijven staan. Nu zit ik nog met keelpijn en een hele irritante hoest. In september ben ik helaas al verkouden geweest.

Ik ben nooit zo vaak achter elkaar ziek maar ik denk toch dat het bij mij te maken heeft met een verhoogde hoeveelheid stress, gaat gelukkig wel weer over met tijd. :j

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:46

Ik ben ook net hersteld van een flinke verkoudheid en algehele malaise. Niet super ziek, maar ook absoluut niet fit genoeg om normaal te kunnen functioneren :+

Maar wat ik dus laatst op de radio hoorde is dat wat 'men' nu in Nederland heeft nog niet DÉ griep is, want die is nog niet gesignaleerd in ons landje, maar dat het rhino is!! :wow: :j

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 00:06

Ja hier ook ziek, mijn oudste dochter van 3 begon ermee.
Maar ze heeft de rest inmiddels ook al aangestoken, hoofdpijn, haast geen stem, oorpijn.
En bij tijden een vervelende hoest, dropjes eten helpt niet, en zo heb je het warm, en dan heb je het weer koud en kruip je diep onder een deken weg.

Dus nu aan de paracetamol en ibuprofen, en vandaag haast niks gedaan

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 00:20

Hier sinds vandaag ook niet lekker, hele dag misselijk, buik rommelt, koud en warm, beetje verkouden, moe en beginnen net nu m'n twee onderste verstandskiezen weer een beetje omhoog te komen dus ook nog een zere mond :( Wel gewoon gewerkt vandaag, ging niet al te snel maar goed ik was aanwezig! Oja en erg last van een schrale mond..

Afgelopen twee weken waren er ook al twee collega's die niet lekker waren dus zal het vast van hun te pakken hebben gekregen :(

Nadeel van mij is dat ik altijd niet lekker ben, te goed om thuis te blijven zeg maar. Is ook lang geleden dat ik echt ziek was.

Afgelopen 4.5 jaar stage gelopen bij peuterspeelzalen en kinderdagverblijven en was altijd maanden aan het snotteren dus hoop een beetje weerstand hebben opgebouwt toen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 00:21

Ben bang dat ik er dichtbij ben
Warm koud hele nacht door. Ploppende oren. Druk bij mn kaak en holtes en loopneus. Evenwichtsorgaan doet vervelend

En midden in de nacht ontzettend misselijk wakker worden of maagzuur en dan niet meer kunnen slapen.

Hopelijk zet het niet door

Beterschap iedereen

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 01:14

Griep, ik heb geen idee. Maar ik ben al drie weken niet helemaal fit. Vooral 's avonds heb ik bijna elke avond wel een lichte verhoging en ben ik misselijk. Ben ook licht verkouden en ik heb al een paar x zware migraine gehad, wat ik normaal nooit heb! Maar nu, oef... Ik kan dan echt niks, verschrikkelijk. Voor de rest heb ik ook veel last van wat minder zware hoofdpijntjes. Daarnaast ook constant moe. Het lijkt alsof ik al weken tegen een griepje aanzit, maar het 'breekt maar niet door' zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:08

noah14 schreef:
Ja hier ook ziek, mijn oudste dochter van 3 begon ermee.
Maar ze heeft de rest inmiddels ook al aangestoken, hoofdpijn, haast geen stem, oorpijn.
En bij tijden een vervelende hoest, dropjes eten helpt niet, en zo heb je het warm, en dan heb je het weer koud en kruip je diep onder een deken weg.

Dus nu aan de paracetamol en ibuprofen, en vandaag haast niks gedaan

Haal even noscapect voor die rothoest. Werkt bij mij altijd top.

Ik word net pas wakker, en voel me nog steeds slap. Dus mijn lijf is duidelijk druk met een virus bestrijden. Ik heb wel nog steeds trek in eten, dat is bij mij altijd nog een redelijk goed teken. Zodra ik geen trek meer heb, gaat het mis.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:23

Mag me ook melden.
Of het de griep wordt weet ik niet. Maar sinds gisteravond goed vol, snotteren, pijnlijke keel en vooral heb ik het heel koud..

Beterschap voor iedereen:*

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:24

Oh, heb ik herfstgriep... Sluimert echt lang, paar weken terug een paar dagen goed zien. Nu al twee weken keelpijn, stem kwijt, kuchen... En dat gaat de hele familie rond :(

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:38

Ik vrees er een beetje voor. Tot 1,5 week terug was ik zwaar verkouden. Was net blij dat het over was. En nu sinds gisteren weer mijn neus helemaal vol, niezen en verschrikkelijke hoofdpijn vandaag. Ik hoop dat het hierbij blijft.

Beterschap voor iedereen! :(:)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:16

Godsamme, zie ik hier 'paracetamol' staan, begin ik me dan pas te realiserem dat zoiets wel eens kan helpen tegen alle pijntjes... afgelopen nacht van 21u tot 10u geslapen. Zo stijf als een plank, dan weer warm, dan weer koud... hoesten, snotteren. It's a joy..:')

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:20

Ja hoor.. hier nog 1.
Stond woensdag ochtend op met keelpijn..
Donderdag nog redelijk kunnen werken.
Vrijdag 2 uurtjes amper volgehouden ..
En sinds gisterenavond buikgriep er bij :(
Nu net wat crackers gegeten.. maar bah.. ik wil niet meer..
En ik mag volgende zaterdag (22) ook nog voor een griepprik bij de huisarts..
Dus mooi even bellen maandag of dat nu nog wel nodig is :brr:

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:22

Mijn HA; mmm geen griep, zelfs geen verkoudheid maar het gaat duidelijk niet goed met jouw. Ben je ergens allergisch voor? Dat was vorig jaar. Hele herfst gehad (winter hebben we niet gehad dus wordt niet genoemd) en in de lente gingen mijn klachten 1 voor 1 over. Natuurlijk testen gehad voor allergieën maar ze konden niks vinden.

Ik hoest af en toe mijn longen uit mijn lijf, met vlagen koorts of stem kwijt. Doodmoe natuurlijk. Vreselijke spierpijn en gewoon BLAG %)

Ik leef op de citrosan met een scheut drank erin voor het slapen gaan. En de rest van de dag aan ibuprofen. En als ik een dagje niks hoef te doen lekker eraan toegeven.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:14

Zojuist weer even m'n bes uit gekomen... voel me gelukkig wel wat beter dan gisteren. Hopen dat deze stijgende lijn erin blijft zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 17:19

Hoop ik ook voor je Tinkertje.

Chamion, vorig jaar ben ik ook echt eeuwig verkouden geweest, was bij mij gewoon lage weerstand ofzo. Superirritant.

Setefuri, dat is misschien wel handig he :')

Net heb ik even boodschappen gedaan, had ook nieuwe neusspray nodig en paracetamol enzo. Pfff ik ben kapot, liep met een constant misselijk gevoel rond. Nu weer thuis, beste hoofdpijn. Mehhhh.
*zeurmodus uit :P

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:56

Lage weerstand is het bij mij helaas niet. Want ik heb dan koortslippen (herpes virus die alleen bij lage weerstand opspeelt) en die heb ik niet gehad.

Maar zo vervelend, en mijn collega's en vrienden echt verbaast dat het ene moment er niks aan de hand is en het volgende moment ben ik stem kwijt of flink aan het hoesten met dicht geslagen neus....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:07

Je hoort er echt zoooo veel mensen over!
Gelukkig nog niks.
Afkloppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:30

Beterschap allemaal!

Ik dacht dat ik er goed mee weg kwam. Gisteravond nog gewoon gewerkt en op bed ineens heel misselijk. De wc was vannacht mijn beste vriend en heb amper geslapen. Nu nog steeds misselijk maar heb in ieder geval een appel gegeten. Hoop zo dat ik morgen gewoon beter ben, want ik heb éindelijk een weekje vakantie. :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:20

chamion schreef:
Lage weerstand is het bij mij helaas niet. Want ik heb dan koortslippen (herpes virus die alleen bij lage weerstand opspeelt) en die heb ik niet gehad.

Maar zo vervelend, en mijn collega's en vrienden echt verbaast dat het ene moment er niks aan de hand is en het volgende moment ben ik stem kwijt of flink aan het hoesten met dicht geslagen neus....

Ja raar he! Ik heb exact hetzelfde, maar hier nog geen koortslip gezien.