Intakegesprek psycholoog, betalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bootsiebob

Re: Intakegesprek psycholoog, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:08

Misschien de overweging waard om voor eind dit jaar te switchen van polis en een lager eigen risico te nemen. En dan volgend jaar starten met behandeling, alleen als je behandling ziet zitten natuurlijk. Dan ben je alleen je wettelijk vastgestelde eigen risico kwijt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:11

Intakegesprek psycholoog, betalen?

Wat dacht jij dan, dat die persoon daar voor de kat z'n viool zijn werk zit te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:16

Wat ik niet snap is dat je via de huisarts door wordt verwezen naar de praktijkspycholoog.
Zij/hij doet de intake en kijkt daarna hoe en wat.
Denk dat je het begin van het verhaal via een ander ingang gedaan hebt.
En dan komen er inderdaad kosten.
http://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/psychologie

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:28

Wat snap je daar niet aan? Zo gaat het tegenwoordig. Eerst verwijzing huisarts anders geen vergoeding via verzekering

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:47

Wat je het beste kan doen is even contact opnemen met je zorgverzekeraar om te kijken of de kosten vergoed worden. Aangezien je vaak een doorverwijzing nodig hebt van de huisarts wil het volledig vergoed worden. Daarnaast ligt het er ook aan of het een gecontracteerde zorgaanbieder is bij jou zorgverzekeraar. Meestal geld er ook een eigen bijdrage en het eigen risico.Dit zijn allemaal factoren die een rol kunnen spelen. Het beste is even contact opnemen met je zorgverzekraar:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:29

Fijn dat je dietiste je in ieder geval doorstuurt. Dat de psycholoog je doorstuurt naar iemand die meer ervaring heeft met dwanggedachten is echt niet zo raar overigens. Tuurlijk houden eetproblemen meer in dan enkel dwanggedachten, maar dat is zo bij iedere dwangstoornis. En geloof het of niet, eetproblemen komen 9 van de 10 keer voort uit behoefte aan controle (misschien indirect) en dus dwanggedachten. Dat hoeft echt niet alleen te slaan op het typische OCD wat je op televisie ziet.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:38

Ik heb mijn intake gehad met een personeelslid die alle patienten aan diverse psychologen toe wees. Intake duurde 10 minuten en aan de hand van mijn klachten maakte hij een inschatting bij wie ik het beste zou passen. Dit telde ook niet als 1 behandeling.

In jouw geval zou ik daarom ook pissig zijn als ik nu nog 1 intake extra moest betalen. Ik zou ze gewoon bellen en vragen hoe het zit , voor het zelfde geld is deze tweede intake gratis en anders zou ik vragen hoe het zit. Stel dat deze behandelaar je niet kan helpen word je dan met bijbehorende kosten weer doorgestuurd na de volgende? Lijkt mij verzekeringstechnisch eigenlijk ook niet mogelijk dat zij 2 keer een intake gesprek declaren.