Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:44

Levita30 schreef:
Oh ja, vraagje! Wie van jullie denkt dat een bikini fitness wedstrijd haalbaar is zonder anabolen of andere verboden middelen en wie denkt van niet? Ik hoor zo vaak om me heen dat dat soort resultaten niet mogelijk zijn zonder..... ?

Er wordt in deze wereld gebruikt. En veel ook. Ook bij bikini meiden, ook bij bikini meiden die net beginnen. Het kan prima zonder, maar je zult geen 10kg spiermassa in een jaar winnen. Ik persoonlijk ben van mening dat het gewoon zonder zou moeten en dat gebruik strenger gestraft moet worden door de verschillende bonden :)

Mixje90 schreef:
Hoi,
Kom even binnenvallen met een vraagje. Hoe bepalen jullie wanneer het cutten wel afgelopen is en je start met bulken?

Bulken boven een bepaald vet% is suboptimaal, je wint in verhouding de meeste spiermassa als je op een wat lager vetpercentage begint met bulken. Heb ik teveel vet, dan doe ik dus een tussentijdse cut in mijn bulk. Daarnaast kun je natuurlijk een cut inzetten voor een wedstrijd, fotoshoot, of strandvakantie.

Vera schreef:
Welke supplementen gebruiken jullie eigenlijk?

Ik gebruik creatine monohydraat en na het trainen protreine poeder van Orangefit.
Ben een beetje huiverig voor chemische producten dus vraag me af hoe jullie dat doen.

Ik gebruik helemaal niets, op wat vitaminen na. Creatine heeft wel bewezen voordelen. Eiwitpoeder is enkel nodig als je niet genoeg eiwitten uit je voeding haalt.

Je weet dat chemische producten gewoon scheikunde producten zijn en van nature in je lichaam aanwezig zijn, zoals endorfine? Het enige waar je bang voor moet zijn is chemicaliën en die stopt de voedingsindustrie niet in je voeding of supplementen :Y)

FiveSports

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:40

Thnx voor de reacties. Eigenlijk eerst vetpercentage meten dus, daarin heb ik nog niet echt een doel.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:49

Je hoeft geen vetpercentage te meten, dat kan ook prima op zicht. Daarnaast hangt het er ook vanaf hoe gevorderd je bent, een absolute beginner zet beter spiermassa aan en kan zelfs icm een kcal tekort goed spieren opbouwen. Een gevorderde krachtsporter zal veel moeten trainen (soms zelfs 2 maal daags) icm een kcal overschot om zo optimaal mogelijk spiermassa te bouwen.

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 21:00

Vera schreef:

Ik gebruik creatine monohydraat en na het trainen protreine poeder van Orangefit.
Ben een beetje huiverig voor chemische producten dus vraag me af hoe jullie dat doen.

Ik gebruik geen supplementen. Probeer eiwitten uit mijn voeding te halen uit o.a vlees, eieren en Skyr.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:22

Jezzi schreef:
Vera schreef:

Ik gebruik helemaal niets, op wat vitaminen na. Creatine heeft wel bewezen voordelen. Eiwitpoeder is enkel nodig als je niet genoeg eiwitten uit je voeding haalt.

Maar dat haal je dus niet zomaar voldoende uit je eten. Ik althans niet, hooguit een gram of 40. Ik wil niet veel vlees eten en kwark etc kan ik niet goed hebben (lactose int). Dan zijn shakes wel makkelijk. Daarnaast heb ik in een artikel gelezen dat eiwitten uit whey het best door je lichaam opgenomen worden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:25

Zelfs met plantaardig voeding zou je gemakkelijk 50gr moeten kunnen halen. Toch een teken dat je het één en ander kan veranderen :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:30

Dat weet ik, maar vind shakes makkelijker. Na 1.5jr koolhydraatarm leven heb ik niet zoveel zin meer in gedoe eigenlijk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 06:29

F_Orumster schreef:
Maar dat haal je dus niet zomaar voldoende uit je eten. Ik althans niet, hooguit een gram of 40. Ik wil niet veel vlees eten en kwark etc kan ik niet goed hebben (lactose int). Dan zijn shakes wel makkelijk. Daarnaast heb ik in een artikel gelezen dat eiwitten uit whey het best door je lichaam opgenomen worden.

Slechts 40 gram per dag is wel extreem laag, misschien moet je nog eens nalopen wat je eet en hoeveel eiwitten er precies in alles zit.

Zelf eet ik momenteel rond de 2,800kcal per dag en haal gemakkelijk de 275 gram eiwitten zonder supplementen (meer dan 3 gram per kg lichaamsgewicht). Dat is natuurlijk wel inclusief vlees en zuivel.

De eiwitten uit whey worden misschien het snelst door je lichaam opgenomen (in vergelijking met eiwitten uit zuivel en vlees), maar voor resultaten moet je kijken hoe je lichaam reageert op de inname van eiwitten. Onderzoek (Alan Aragon, Layne Norton, Bret Contreras, Brad Schoenfeld publiceren momenteel erg veel hierover; ze hebben alle drie een FB pagina bordenvol informatie en onderzoeksresultaten) wijst er vooral op dat het cruciaal is genoeg leucine per maaltijd binnen te krijgen en dan maakt het weinig uit wat de bron van je eiwitten is (whey, plantaardig, vlees eieren, etc).

Maar ik kan me voorstellen dat je shakes makkelijk vind en als afwisseling is het ook wel eens prettig iets dat naar chocolade smaakt binnen te krijgen in plaats van vooral groente, vlees en rijst/aardappels/pasta.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 06:44

BoydS schreef:
Vera schreef:

Ik gebruik geen supplementen. Probeer eiwitten uit mijn voeding te halen uit o.a vlees, eieren en Skyr.

Doe je goed. Ik reed het niet om mijn eiwitten puur uit voeding te halen. En voor mijn gevoel eet ik veel vlees en zuivel. Zonder supplement trek ik dat niet. Nu ben ik redelijk groot en moet ik veel eiwit eten maar toch.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:34

Even de app erbij gepakt en ik zit op 55-60gr eiwit/dag. Ik had me wat vergist in de hoeveelheid, misschien omdat ik vreoger 40gr koolhydraten max hanteerde.

enzino schreef:
Zelf eet ik momenteel rond de 2,800kcal per dag en haal gemakkelijk de 275 gram eiwitten zonder supplementen (meer dan 3 gram per kg lichaamsgewicht). Dat is natuurlijk wel inclusief vlees en zuivel.

De eiwitten uit whey worden misschien het snelst door je lichaam opgenomen (in vergelijking met eiwitten uit zuivel en vlees), maar voor resultaten moet je kijken hoe je lichaam reageert op de inname van eiwitten. Onderzoek (Alan Aragon, Layne Norton, Bret Contreras, Brad Schoenfeld publiceren momenteel erg veel hierover; ze hebben alle drie een FB pagina bordenvol informatie en onderzoeksresultaten) wijst er vooral op dat het cruciaal is genoeg leucine per maaltijd binnen te krijgen en dan maakt het weinig uit wat de bron van je eiwitten is (whey, plantaardig, vlees eieren, etc).

Ik zal eens zoeken, ik lees nu meestal wetenschappelijke artikelen (pubmed). In de whey zit ook BCAA overigens en die samenwerking is erg goed.

enzino schreef:
Maar ik kan me voorstellen dat je shakes makkelijk vind en als afwisseling is het ook wel eens prettig iets dat naar chocolade smaakt binnen te krijgen in plaats van vooral groente, vlees en rijst/aardappels/pasta.

Om precies te zijn vind ik de shakes niet te nassen hoor. Ze zijn me te chemisch en te zoet. Ik mix naturel met vanille (naturel alleen is ook weer vies). De andere smaakjes zijn niet zo aan mij besteed.

Veel vlees wil ik dus niet (ik eet ca. 60 gram/dag) en zuivel gaat beperkt goed ivm lactose intolerantie. Joghurt kan ik goed lactosevrij maken, maar kwark gaat nog steeds niet goed. Skyr durf ik mede daardoor nog niet zo goed.

Noten, zaden neem ik wel, maar niet elke dag. Avocado enzo vind ik wat teveel gedoe. Ik eet wel 200-300gr groente hoor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:56

Bodyenfit heeft een shake met stevia gezoet. Ben er enorm fan van! Clean whey heet het.

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:00

Zelf gebruikte ik altijd proteine als extra, maar merk duidelijk verschil in spieropbouw als ik mn eiwitten puur uit echt voedsel haal. Groei dan toch echt wat sneller, alsof t lichaam dat beter kan gebruiken als bouwstoffen ofzoiets. Dus voor mij alleen whey als ik echt een tekort heb anders en t niet anders kan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:16

phormicola schreef:
Bodyenfit heeft een shake met stevia gezoet. Ben er enorm fan van! Clean whey heet het.

Dat klinkt goed! Zal kijken of ze die ook in de whey isolaat hebben (ivm lactose, al kan ik er ook mn lactase enzym bij nemen).

goriginal schreef:
Zelf gebruikte ik altijd proteine als extra, maar merk duidelijk verschil in spieropbouw als ik mn eiwitten puur uit echt voedsel haal. Groei dan toch echt wat sneller, alsof t lichaam dat beter kan gebruiken als bouwstoffen ofzoiets. Dus voor mij alleen whey als ik echt een tekort heb anders en t niet anders kan.

Ik had het juist andersom, mijn spiergroei bouwde beter op met eiwitshakes.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:18

Bedenk wel dat er heel veel factoren zijn die meespelen bij spiergroei, niet enkel het verschil tussen je eiwitshake of voeding :Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:21

Dat is ook zeker zo.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:50

Nee die hebben ze helaas niet in isolaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:06

goriginal schreef:
... maar merk duidelijk verschil in spieropbouw als ik mn eiwitten puur uit echt voedsel haal. Groei dan toch echt wat sneller, alsof t lichaam dat beter kan gebruiken als bouwstoffen ofzoiets...

Dat is broscience ;)

Je lichaam kan geen onderscheid maken tussen een compleet eiwitprofiel uit echt eten en een compleet eiwitprofiel uit een shake. Mogelijk is er een andere factor die het verschil verklaart.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:00

Hangt natuurlijk ook af van de compositie van de maaltijd of de shake. Een shake gemaakt met dextrose zal de eiwitten inderdaad sneller in de bloedbaan laten opnemen. Een maaltijd bestaande uit traag opneembare eiwitten zoals tonijn of biefstuk, gecombineerd met veel vetten zal langzamer opgenomen worden.
Of je dat zal merken in je gainzzz weet ik niet. Maar er zijn wel degelijk langzame en snelle eiwitten :)

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:43

Jezzi schreef:
Bedenk wel dat er heel veel factoren zijn die meespelen bij spiergroei, niet enkel het verschil tussen je eiwitshake of voeding :Y)

Tuurlijk is dat zo, maar aangezien alle andere mogelijke factoren over het algemeen stabiel zijn/waren viel het me wel op ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:20

Ik heb een shake van natures garden, vega, melkvrij, glutenvrij, sojavrij ed.
Samen met een beetje alpro amandelmelk choco is het prima hoor. :)
Werkt voor mij net zo goed als eieren en per schep 18 gr eiwit uit oa bruine rijst.
Vind dit net zo prima als eieren.
Zelf vind ik de shakes wel top voor erbij, ben geen extreem grote eter en dan is een shake wel makkelijker weg te krijgen.
Moet wen zeggen dat het meer eten steeds makkelijker wordt nu omdat ik gewoon meer nodig heb nu. :)
Vind het wel jammer hoor dat zuivel niet kan, maarja veranderen kan ik t niet..

Ik zit trouwens nog op niveau nul, maar ik viel eerst rap af en nu kom ik aan. *\o/*
Groei weer in mijn broeken die echt te groot geworden waren.
Krijg echt een mooi lijf nu, echt supervet. *\o/*

Gorinigal: ik vind t geweldig die challenge. :Y) :')
Ik zie hem niet elke week, dus het is goed zichbaar de verandering voor m.
Heb ook foto's, toevallig gister weer een gemaakt en m ermee gepest op de app. :Y)
En ik heb nog veel werk aan de winkel hoor, maar ik wil een killerkont en die is wel in ontwikkeling. :P
Ach, dan heeft het naast revalideren nog de leuke bijkomstigheid dat ik ineens een kont krijg. :P

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:00

@moonfish, welke oefeningen doe jij voor een killerkont? :P :')

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 21:53

Tova schreef:
@moonfish, welke oefeningen doe jij voor een killerkont? :P :')

Ja, welke oefeningen doen jullie! Ik vind zelf dat toch de basic squats, deadlifts en splitsquats het beste werken (dan wel meet zwaar gewicht). Daarnaast echt de isolatie oefeningen for da booty. Works great for me

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 03:00

Ik train alleen in water, maar dat is om medisch.
Zelf doe ik veel buikspieroefeningen, kuiten op de kant, billen tegen de muur en dan zoals een sit up.
Dat kan je heel makkelijk zwaarder maken ook, maar dat voel je wel aan je billen kan ik je melden. :+
Verder is t bad 1,20, dus ik loop door het water en je kunt alles op land qua lopen ook in water doen.
Verder heb ik meerdere oefeningen voor los in het water, waarbij je echt alles meepakt, en daarbij gebruik ik enkelgewichten en dat ga je dan wel voelen.
Voor mijn armen gebruik ik momenteel enkelgewichten om mijn enkels, en dan zwemmen met enkel armen, met of zonder handpeddels.
Nouja, je kunt er ontzettend veel kanten mee op, het is pas een bejaardensport als je het zo uitvoert.
Zelf ging hier hier qua spieropbouw nooit in de fitness, het water bleek de oplossing daarin, dat gaat qua spieropbouw snel.
Heb er foto's van, van voor ik begon en na 4 weken, maar die ga ik niet openbaar zetten.

Ik doe nu 2x50 sit ups recht en 2x50 schuin, en dan nog zit echt 25 van de 40 minuten vol met oefeningen voor rug/buik/billen algemeen.
Heb woensdag keer alle oefeningen los in t water met enkelgewichten gedaan, nou ik heb nog overal spierpijn.
Lopen in water met gewichten staat ook op mijn lijstje, maar ik moet daar erg mee opletten, achillespezen en schenen doen lastig.

Kan dus nog niet alles wat ik wil, maar ik heb dus gewoon geen scheenbeenpijn meer laatste twee weken, dat lag telkens op de loer dus heeel voorzichtig. -O-
Achillespezen hangt samen met de spierpijn in mijn kuiten helaas.
Hou mijn kuiten nu goed door ze na het sporten, en wanneer nodig mijn onderbenen helemaal in de naaldjes te zetten zodat de spanning eruit gaat.
Soort dry needling dus.
Het zijn een stuk of 5 spieren per onderbeen waar ik dan acupunctuurnaaldjes in zet.
Ook een van 4 centimeter voor diep in mijn kuit, en dat gaat gelukkig aardig goed.
Merk dat ik ze daarna tijdelijk niet meer voel, totdat het weer nodig is.
Tis iig best irritant.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 08:19

Voor de booty gebruik ik vooral hipthrusts, deadlifts en cable pull throughs. Maar de hipthrust is echt goud waard.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 08:26

Ik lees stiekem met jullie mee, denk dat ik niet helemaal in jullie categorie hoor, maar vind jullie discussies wel heel interessant. Ik doe 2x per week crossfit, en de andere 2 dagen normale krachttraining, gericht op mijn lichaam shapen en breder worden. Twijfel soms om helemaal de overslag te maken naar krachttraining, maar het communitygevoel en het volle bak een WOD draaien vind ik te verslavend.
Ik train 1 dag onderlichaam en 1 dag bovenlichaam. In eerste instantie vooral om mijn benen sterker te maken ivm blessure, maar vind het steeds zwaardere gewichten en breder lichaam wel heel aantrekkelijk.

Met mijn eten stoei ik mentaal nogal. Een tijdje ketogeen gegeten en daarmee merk ik dat mijn insulinegevoeligheid gestegen is maar door insulineresistentie is afvallen voor mij echt killing. Ik ben 15kg kwijt en vraag me af of het voor mijn lichaam niet beter zou zijn om een kleine bulk te starten maar ik zit qua vetmassa nog echt suboptimaal daarvoor eigenlijk. Dus op dit moment doe ik eigenlijk niks, doordeweeks zit ik laag en lowcarb en in de weekenden de teugels wat vieren en daarmee in het totaal op onderhoud en dat vind ik eigenlijk helemaal niks want dan gebeurt er voor mijn gevoel helemaal niks :') Dus nog even lastig hoe ik nu verder wil.