Levita30 schreef:Oh ja, vraagje! Wie van jullie denkt dat een bikini fitness wedstrijd haalbaar is zonder anabolen of andere verboden middelen en wie denkt van niet? Ik hoor zo vaak om me heen dat dat soort resultaten niet mogelijk zijn zonder..... ?
Er wordt in deze wereld gebruikt. En veel ook. Ook bij bikini meiden, ook bij bikini meiden die net beginnen. Het kan prima zonder, maar je zult geen 10kg spiermassa in een jaar winnen. Ik persoonlijk ben van mening dat het gewoon zonder zou moeten en dat gebruik strenger gestraft moet worden door de verschillende bonden

Mixje90 schreef:Hoi,
Kom even binnenvallen met een vraagje. Hoe bepalen jullie wanneer het cutten wel afgelopen is en je start met bulken?
Bulken boven een bepaald vet% is suboptimaal, je wint in verhouding de meeste spiermassa als je op een wat lager vetpercentage begint met bulken. Heb ik teveel vet, dan doe ik dus een tussentijdse cut in mijn bulk. Daarnaast kun je natuurlijk een cut inzetten voor een wedstrijd, fotoshoot, of strandvakantie.
Vera schreef:Welke supplementen gebruiken jullie eigenlijk?
Ik gebruik creatine monohydraat en na het trainen protreine poeder van Orangefit.
Ben een beetje huiverig voor chemische producten dus vraag me af hoe jullie dat doen.
Ik gebruik helemaal niets, op wat vitaminen na. Creatine heeft wel bewezen voordelen. Eiwitpoeder is enkel nodig als je niet genoeg eiwitten uit je voeding haalt.
Je weet dat chemische producten gewoon scheikunde producten zijn en van nature in je lichaam aanwezig zijn, zoals endorfine? Het enige waar je bang voor moet zijn is chemicaliën en die stopt de voedingsindustrie niet in je voeding of supplementen