Majabeestje schreef:De 'slechte' verhalen over jeugdzorg zijn er idd genoeg. Toch doet het me altijd wel wat. Ik heb er zelf gewerkt en ik weet hoe hard er gewerkt wordt door mensen die daar zijn gaan werken om wat te kunnen betekenen voor kinderen. Je hoort alleen de verhalen waar het niet goed is gegaan, terwijl het zo vaak wel goed gaat en jeugdzorg echt iets kan betekenen. Toch loop je als je daar werkt tegen een grote bureaucratische muur op met een enorme werkdruk en heel veel crisissituaties en ellende. Daar hebben die kinderen waarbij het niet goed gaat niks aan, dat snap ik. Maar ik wil toch graag de andere kant ook belichten.
De wijkagent inschakelen is een goeie. En in geval van nood (dus als jij het geschreeuw en geruzie hoort waar de kinderen bij betrokken zijn, wel direct de politie bellen..)
Je post is zoals hulpinstanties te werk gaan. Zelfverdediging, afschuiven(wijkagent) en geen poging tot oplossing. Je hebt natuurlijk geen connecties meer, die eventueel het geval in een stroomversnelling kunnen laten gaan. Erger , hier op Bokt is er niemand die NU bij jeugdzorg werkt en via een PB een hart onder de riem steekt omdat er belangrijke telefoontjes zijn gepleegd? Nee, mensen van een hulpinstanties lijden onder zware druk.(Majabeestje natuurlijk komt dit over als een persoonlijke aanval, maar het is puur frustratie , dat ik op mijn leeftijd geen kind ken die geholpen is door instanties, maar wel zat gevallen heeft gelezen en gezien over de misstanden en zat mensen heb gesproken die te maken hebben gehad met jeugdzorg)
Iedereen die een baan heeft werkt in mijn ogen hard. Maar het is de bedoeling dat je efficiënt, accuraat en adequaat werkt. De velen kinderen die per jaar sterven (vrijwel altijd stond het gezin dan al jaren onder toezicht, laten zien dat hulpinstanties nog vele steken laten vallen en jezus, waarom proberen die instanties niet wat hier wat aan te doen!) Hou eens op met de voorbeelden dat het goed gaat. Het is bla bla bla, zolang er genoeg voorbeelden zijn dat het mis loopt. Ik vind deze topic al een voorbeeld van falen!
TS het is zo jammer dat je met deze "hulp"instanties begonnen bent. Want contact maken met die moeder en haar misschien helpen met de opvang of aanhoren , leken mij doeltreffender.
Maar aangezien er al "hulp"instanties dit gezin in de gaten gaan houden (joost mag weten of het baat heeft. M.I. lopen problemen niet weg van" kijken".)zou ik persoonlijk nu erbij vermelden dat alle hoop bij hun ligt. Komt er geen verbetering zou ik over hun handelswijze zou ik een gesprek aanvragen met alle leidinggevenden (de uiteindelijke verantwoordelijken)) van de toezichthouder, wijkagent enz. Niet leuk, maar voor een leefbaar leven voor jezelf en die kinderen , noodzakelijk. Zelf zou ik data's van inschakelen , zogenaamde toezicht en resultaten overhandigen.(Je hebt die eerder gedaan, maar per mail heb ik begrepen) Als je het op kunt brengen zou ik alles persoonlijk doen. De zaak krijgt een gezicht en de persoon die je belooft dat er alles aan gedaan word gaat misschien een beetje meeleven. Op een stoel achter een bureau is het zo makkelijk te vertellen dat er alles aan gedaan wordt en de toezichthouders lijken wel immuun voor leed. Ik hoop dat je met deze post de persoon bereikt die jou en dat gezin daadwerkelijk wil en kan helpen, bereikt. Heel veel sterkte.