Koud douchen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:59

cheybinky schreef:
Altijd volledig koud, heerlijk <3 overigens niet uit bezuinigingen. Haha

Hoe was jij je shampoo en crèmespoeling er volledig uit?

hagelslag

Re: Koud douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 23:34

Ik douche lauw/koud na als ik in een veel te heet bad heb liggen weken.
Vooral eerst bij mijn voeten beginnen en dan omhoogwerken.
Ja ff tanden opelkaar maar is goed voor de bloedsomloop

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 23:48

Ik heb eerder wel eens de douche koud gedraaid aan 't einde, maar heb t niet consequent door gevoerd. Echter sinds vorige week zaterdag draai ik élke keer de warme kraan uit :j, als ik ook mijn haar heb gewassen gaat m'n hoofd er ook onder. En hij gaat echt koud, dus niet lauw! Merkte na een paar dagen al dat het minder onprettig werd en de 'schrik' ook veel minder. En moest ik bijv eerst echt altijd warm douchen omdat ik anders hele koude voeten kreeg als ik in bed ging liggen }:0 , stap ik nu na koud afdouchen in bed en de 1e paar keer wat lastig om 't echt behaaglijk warm te krijgen, maar dat is nu echt geen issue meer. Stapte van de week 's ochtends uit de koude douche en hele ochtend in t-shirt gelopen terwijl ik normaal al de kachel aangezet zou hebben en sowieso al begonnen was met een vestje aantrekken! Ik heb me voorgenomen om dit nu wel te blijven doen

Overigens is er enorm veel info te vinden over het effect van kou, Google is je vriend!

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 23:50

Ik douche altijd koud. Waarom? Geen idee, ben het gewend. Als ik in bad ga ga ik overigens wel in lauwwarm water.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 23:57

Naar aanleiding van dit topic ben ik ook begonnen!
Gister en vanmorgen gedouched onder een lauwe douche. Ik ga niet meteen voor helemaal koud.

Maar net..
Van mijn werk naar huis op de scooter, ruim een kwartier. Super koud buiten, inclusief mist.
Dus ik was compleet bevroren.
Toen kroop ik toch echt even onder een lauwwarme douche :brr:

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:09

Heb het een paar keer geprobeerd....
Ik ga voor iets minder glanzend haar en sneller verkouden. Ik krijg het er zo koud van dat ik niet meer warm word, is ook geen pretje :=

Ik blijf bij mijn 38 graden douche :Y)

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:28

Dat koud afspoelen onder je oksels heb ik geleerd van een magnetiseur. Haalt de negatieve energie weg. Heeft geholpen toen ik erg depri was.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:31

. Toch liever de 38 graden :D
Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:37

Voor dat plaatje hierboven, werkt het dan niet dubbel als je warm begint en koud afdoucht of is dat weer te mooi om waar te zijn? O:)

Ik heb het vorig jaar een hele tijd gedaan, koud afdouchen. Geen idee eigenlijk waarom ik daarmee gestopt ben. Moet er maar weer eens mee beginnen want ik merk dat m'n weerstand weer prut is :=

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 00:42

Mijn rugspieren eisen warm water... als ik koud zou douchen nemen ze gruwelijk wraak door in een joekel van een kramp te schieten.
Alleen bij 35 graden in de zomer staan ze een uitzondering daarop toe.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 07:31

Al die verschillende verhalen :)
Ik denk dat het heel persoonlijk is eigenlijk. En dat het ook te maken heeft met het leven dat je lijdt.
Ik bedoel: het zal anders zijn als je de hele dag buiten op stal aan het werk bent of dat je de hee dagl op kantoor doorbrengt.
Ik merk dat ik koud of kouder douchen prettiger vindt als ik eerst buiten in de stal en met de paarden heb gewerkt .
Als ik zo uit bed kom en dan onder de koude douche stap vind ik het vreselijk !
Maar ik voel me daarna wel frisser .

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:26

Net even koud afgedoucht en wow, ik heb nu mijn kleren aan en voel mezelf helemaal warm worden. Dit is wel lekker!

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:12

Koud afspoelen na het douchen werkt volgens mij wel als je het doet voor 30 seconde, ergens ooit gelezen zou ook beter zijn voor je haar.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 07:22

Ik denk dat ik het heb gevonden. Ik moet echt heet douchen om mijn spieren op te warmen en echt no way dat ik koud zou douchen.....
....ik was het ook echt niet van plan, maar door jullie spannende verhalen dan toch een paar keer geprobeerd 8)7 Steeds de warme kraan beetje bij beetje iets verder dicht. Op het moment onder de douche gaat dat goed, maar daarna krijg ik het juist extreem koud. -O- Nope gaat 'm dus inderdaad niet worden.

Maar ik kon het toch niet loslaten en een beetje extra nadenken leverde mij vanochtend het volgende op; heet beginnen met douchen tot ik warm genoeg ben van binnen en dan in 1 keer de kraan op koud ipv in kleine stapjes en na een paar seconden helemaal uit en afdrogen. Het is dan heel even afzien, maar daarna heb ik het wel voldoende warm en mijn huid en haar voelt wat anders aan. Nog een paar keer proberen om te zien of het echt zo lekker is als iedereen hier vertelt :):)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:20

Wat ik vaak wel doe is mijn haar na het douchen onder de koude kraan uitspoelen, maar onder de koude douche staan ga ik echt niet aan beginnen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:59

Ik ben naar aanleiding van dit topic ook begonnen met lauw af te douchen.
Ik ben benieuwd.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 11:10

Wat grappig.
De kaasboer die mij vertelde over de voordelen van koud douchen moest eens weten wat hij op zijn geweten heeft, hahaha :D
Het bevalt mij trouwens steeds beter . Het is echt wennen, maar ik merk dat ik het minder snel koud heb.
En dat voor een schildklierpatient! :o