'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekeroekus

Re: 'S nachts maagpijn en rugpijn. Wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 17:12

Ja goed hoor!

Heb wat dingen geprobeerd (hoofdeinde hoger) en dat lijkt tot nu toe goed te werken.
Ben nog niet bij de huisarts geweest (foei!), vind het altijd lastig om met vage klachten bij zown man te komen en bovendien is het een flapdrol eerste klas :')
Even afwachten of ik er nu nog last van ga krijgen. Zo ja, dan alsnog huisarts. Zo nee, dan is het toch waars maagzuur en kun je er niet heel veel aan doen behalve pillen slikken.

Ik wacht het nog even af in ieder geval.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:52

Fijn dat je iets hebt gevonden wat helpt! Ik ben wel benieuwd, is het bij jou een soort kramp ofzo?

Ik heb sinds zondag elke keer snachts steken in mijn linker bovenbuik. Lig er snachts elke keer wakker van. Heb overdag ook echt een opgeblazen gevoel in mijn buik, klinkt dat bekend? Ik ga vrijdag naar de ha, maar begin in de tussentijd ongerust te worden :')

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 19:11

Nee klinkt niet bekend :')

Ik heb echt constante pijn in de maagstreek wat uitstraalt naar de rug. Overdag verder nergens last van haha.

En niet ongerust worden, vaak stelt het geen zak voor.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:05

Ahaa jammer voor mij :')
Iig fijn dat de klachten minder lijken te zijn!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:29

Wanneer het omhoog zetten van het bed verlichting geeft, dan is maagzuur wat omhoog komt mijn eerste gok. En dat is niet helemaal onschuldig. Het kan zijn dat de maag van slag is, maar bijvoorbeeld ook dat de overgang slokdarm/maag niet goed werkt.

Hoe dan ook, maagzuur is enorm prikkelend voor de slokdarm en schadelijk. Ik zou het toch wel bij de HA voorleggen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:46

maaikemuis schreef:
Wanneer het omhoog zetten van het bed verlichting geeft, dan is maagzuur wat omhoog komt mijn eerste gok. En dat is niet helemaal onschuldig. Het kan zijn dat de maag van slag is, maar bijvoorbeeld ook dat de overgang slokdarm/maag niet goed werkt.

Hoe dan ook, maagzuur is enorm prikkelend voor de slokdarm en schadelijk. Ik zou het toch wel bij de HA voorleggen.

Inderdaad, het is zéker iets om mee naar een huisarts te gaan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:19

Ik heb herkenbare klachten en ik neem sinds enkele maanden een maagbeschermer (pantomed)
en voor mij werkt dat goed. Al word ik nog regelmatig wakker in de vroege ochtend met die herkenbare rugpijn. Maar de maagpijn is toch minder.
Al zou ik galstenen zeker niet uitsluiten! Werd bij mij ook gecontroleerd en ik heb alleen galgruis dus doen ze daar nog niks aan.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:30

Ik heb dezelfde symptonen ook gehad, en ik had een maagontsteking. maagonderzoek laten doen, goede pillen gekregen ik was er uiteindelijk vanaf. Ik zou er zo snel mogelijk met naar de huisarts gaan, en dan ben je er ook het snelste vanaf :)!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:30

pretty schreef:
Al zou ik galstenen zeker niet uitsluiten! Werd bij mij ook gecontroleerd en ik heb alleen galgruis dus doen ze daar nog niks aan.

Galgruis kun je erg goed zelf opruimen, al is appelzuur wellicht niet de beste optie voor jou.
Ik heb na een kuur resium een gal'flush' gedaan en de stenen zijn nu weg.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:07

Bietensap drinken zou ook erg goed zijn. :j
Dat doet mijn man al,die heeft effectief galstenen maar wil voorlopig nog geen operatie.
Dus we zijn al een beetje een strikter dieet gaan volgen,de frisdranken zijn hier ook gebannen,enkel nog occasioneel. En minder boter,meer (olijf)olie.
Appelsap drink ik niet graag,maar mijn man is het wel gaan drinken ipv. frisdrank en in plaats van melk drinkt hij nu karnemelk trouwens. Benieuwd wat het allemaal gaat doen. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:50

(Galstenen kun je effectief zelf wegkrijgen, een operatie betekent verder zonder galblaas, de wanboffers houden galstenen in hun lever.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:55

Zonder galblaas kan je prima leven :) , ben blij dat die eruit is

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:28

(Het kan ook zonder maag.
Maar iets er uit laten slopen voor het nodig is doe ik liever niet.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:36

Ik ook niet :) , maar liever eruit dan eindeloos en nutteloos ziek zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:44

zou van alles kunnen zijn,
maar ik zou even langs de huisarts gaan..

klinkt mij in de oren alsof het ook best een breukje in het middenrif kan zijn.
als je dan gaat liggen, dan kan je maag in die opening kruipen en wat verdrukt raken.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 22:48

Even een update,

Het leek even heel goed te gaan maar helaas was dat van korte duur. Eind vorige week tot afgelopen dinsdag om de nachts aan het spoken geweest. Liep rond als een slaperige zombie :')

Duss, dinsdag huisarts gebeld en die vermoed toch galstenen. Moet morgen voor een echo naar het ziekenhuis dus dit krijgt nog een vervolg. En ja, ik ben lekker eigenwijs :+

Heb de zwaarste diclofenak gekregen voor als ik last had. Afgelopen twee nachten voor het slapen al ingenomen dus heb een beetje slaap in kunnen halen gelukkig.

Nog even afwachten dus, na het weekend weet ik hopelijk meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:05

Al je echte gal kolieken krijg wil je niks liever dan het kreng eruit. Wat een hel.
Hopelijk is dat jou niet gegund, laat er wel even naar kijken!!!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 23:14

Nou ja, het is snachts idd een hel. Hoop zelf ook dat het geen galstenen zijn want dat komt in de planning niet helemaal uit. Maarja, als het moet, dan moet het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:47

Duim voor je dat t allemaal
Meevalt.
Bij mij hielp ook morfine nog maar matig de laatste aanval dus kon ik gelukkig daarom sneller geopereerd worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:13

Als de echo galstenen laat zien, zijn er meerdere opties om te onderzoeken of deze galstenen de oorzaak zijn.
(Net zoals je het been van een kreupel paard stukje bij beetje uitverdoofd.)
Sommige mensen gaan bijvoorbeeld stringent op dieet.
Of drinken bitterzout, te krijgen bij elke drogist.
... dus overleg hoe en wat....!
(= Er zijn oorzakelijker manieren om de pijn te stoppen dan diclofenac.)

En als de operatie jou niet uitkomt: een operatie is noch verplicht, noch altijd een oplossing - daar daarin is keuze mogelijk.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:16

Ik zet mijn geld nog altijd in op maagzuur (al dan niet veroorzaakt door een herniatie). Probeer voor de grap je bed een met het hoofdeinde omhoog te zetten, bijvoorbeeld op klossen. Ik denk dat dat al veel verlichting geeft.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 13:28

Zoals hierboven al te lezen is heb ik dat dus geprobeerd en dat heeft niet geholpen.

Neem ook aan dat de huisarts me niet direct door stuurt voor een echo als hij aan maagzuur denkt. Hij kwam op mij vrij zeker over dat galstenen zouden kunnen zijn.

Maargoed, vanmorgen geweest voor de echo en behalve een paar klungels aan de balie ging het prima, moest na het weekend bellen voor de uitslag. Ze kon me dan wel vertellen dat ik m'n maandelijkse periode moest krijgen :')

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:35

Hier ook iemand die vergelijkbare klachten had. Ga inmiddels galblaas loos Door het leven en geen last meer gehad. Wat een verademing. Operatie ook super mee gevallen. Ik hoop dat je snel weet wat er aan de hand is!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:52

Als het geen galstenen zijn laat je dan even testen voor een maagzweer/helicobacter pylori.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:08

Janneke2 schreef:
Als de echo galstenen laat zien, zijn er meerdere opties om te onderzoeken of deze galstenen de oorzaak zijn.
(Net zoals je het been van een kreupel paard stukje bij beetje uitverdoofd.)
Sommige mensen gaan bijvoorbeeld stringent op dieet.
Of drinken bitterzout, te krijgen bij elke drogist.
... dus overleg hoe en wat....!
(= Er zijn oorzakelijker manieren om de pijn te stoppen dan diclofenac.)

En als de operatie jou niet uitkomt: een operatie is noch verplicht, noch altijd een oplossing - daar daarin is keuze mogelijk.

Daar zou ik mee uitkijken dat te typen... niet ieder geval van galstenen leent zich voor uitstel.
Zo ging ik in 3 maanden tijd op de wachtlijst voor een galsteenoperatie al hard achteruit terwijl ik alleen maar 28 kleine stenen had. En nee, die gingen niet vanzelf weg met kruidenmiddeltjes of appelazijn. (sterker nog, ik lag bijna op de eerste hulp door een zware aanval nadat ik iets met azijn gegeten had).

Ik ken mensen waarvan de galblaas letterlijk op knappen stond toen ze eindelijk geopereerd werden, soms doordat ze zelf eigenwijs waren, soms doordat de huisarts ze te jong vond voor galstenen en erg laat doorverwees.