Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:08

Heb je t idee dat de pleisters wat doen gohya?
Hier zit de eerst sigarettenvrije dag erop..!! Vooral vanavond had ik t heel erg moeilijk..verlangde zo naar een sigaretje..Maar niet gedaan..Ook niks meer in huis..Op naar dag 2..aangezien ik vannacht geen oog heb dichtgedaan nu er vroeg in..in de hoop nu wel de slaap te vatten..Wat een ruk verslaving is dit zeg!! We moeten sterk zijn maar zou t liefst in huilen uitbarsten!!

Casarell

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:11

Je mag van mij gewoon in janken uitbarsten hoor.. als je er maar vanaf blijft.. ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:22

phormicola schreef:
Het enige dat ik tegen mezelf zei was: Ik ben een niet-roker en die denken nooit aan roken.

Heb ik ook zo gedaan. :j

Niet er over banketstaaf maar gewoon doen werkte voor mij het beste. Wil je een sigaret? Nee dankje, ik rook niet (ipv nee dank je, ik ben gestopt). Ik ben gestopt, heb er niet meer aan gedacht en klaar. Nu twee jaar geleden en ik denk er ook echt nooit meer aan. Heerlijk.

Het werkt voor iedereen anders natuurlijk, ik zeg: succes en volhouden! Heerlijk om niet meer de slaaf van een pak peuken te zijn en niet meer te stinken. Toch? :D

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 06:39

Nou tot nu toe vind ik elke sigaret nog heerlijk ruiken!! Hopelijk komt er een moment dat je denkt hè dat meurt!.. Gelukkig wel geslapen als een blok.
Op naar dag 2! Gohya al Door sigaretjes heen?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:42

Ik heb zelf ook jaren gerookt. Ben in 2013 cold Turkey gestopt omdat het niet meer smaakte. Eind 2014 weer begonnen door omstandigheden. Mijn nieuwe vriend vond het echter stinken dus toen ben ik er 1 mei 2015 mee gestopt zonder hulp of problemen.

Ik heb van het begin af aan gezegd dat ik zou stoppen met roken zodra ik me er afhankelijk van zou gaan voelen. Dat je voor je gevoel niet meer goed functioneerde zonder sigaretten. Dat gevoel heb ik in de 8 jaar dat ik gerookt heb dus ook nooit gehad. Misschien dat stoppen daarom ook zo simpel was. Het voelde voor mij een beetje alsof je stopt met iedere dag chips eten of cola drinken. Ik kan me niet goed voorstellen dat het anders zou voelen, maar ik denk dat ik wat dat betreft gewoon mazzel heb tussen al die miljoenen die er wel mee worstelen. Op momenten dat ik normaliter rookte pakte ik gewoon af en toe een (normale) kauwgom of pepermuntje.

Heel veel succes, en denk maar zo: jij gaat je leven en gezondheid toch niet laten bepalen door een opgerold papiertje met wat droge troep er in? Daar ben je te goed voor! Kom op! Je kan het!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:52

Hier ook een stopperd haha. Nu zeven maanden. Heb ruim dertig jaar gerookt. Pakje shag per dag. Heb copd en hing gewoon niet goed met me. Bloed ophoesten enzo. Wilde echt graag stoppen. Ooit het met allen carr geprobeerd maar werd niets. Ik ben nu met champix gestopt. Is best heel makkelijk gegaan. Geen erge afkick verschijnselen. Na zes weken met de champix gestopt. Heb al veel meer adem nu en gebruik m'n pufjes veeeeeel minder. Ben trots op mezelf.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:21

Ik ben bijna een jaar gestopt nu. Wel paar keer de fout in gegaan, maar eigenlijk vind ik het dan niet zo heel lekker.

Voor mij is dit ook de 2e keer dat ik gestopt ben.
Wat mij deze keer heel erg geholpen heeft met het stoppen is om alle positieve dingen te ervaren van het stoppen.

Bij het lekker vals meezingen in de auto kon ik opeens de lange uithalen wel volhouden ipv meteen buiten adem te zijn.

Smorgens op staan zonder hoesten.

Veel meer kunnen ruiken. Was erg grappig, ik kon op m'n werk ruiken wie er binnen waren gekomen.

Ook beloonde ik mijn eigen bij mijlpalen. Bij een maand, 2 maanden, half jaar.
Dan mocht ik iets leuks kopen voor mezelf.

En eten en drinken waar ik zin in had, behalve alcohol, dat heb ik bewust een half jaar niet gedaan.
Maar ik at elke avond toastjes enzo bv.
Als je daar ook nog op moet gaan letten hou je het niet vol, dat komt wel weer.
Ik ben sinds 2 maanden pas aan het opletten. Gestopt met de andere verslaving, cola en redbull.

Succes met stoppen en hopelijk heb je iets aan mijn tips!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 08:26

pol1 ik heb er nog 8,maar ik wil ze liever niet meer oproken,ik krijg steeds hoofdpijn als ik er 1 opsteek.
Ik heb afgelopen nacht weer slecht geslapen,pfff ik droom nu iedere keer,voorheen had ik eigenlijk nooit dromen.En ze zijn niet prettig,ze gaan steeds over doodgaan van iemand of iets.
Maar dat zal vast wel overgaan.

De pleisters werken wel hoor pol1.
KimL86 Dat hoesten had ik ook zó erg,alle slijm moest uit me keel,en dat was pas tegen de middag zo goed als over.Nu hoest ik al stukken minder.Ik zit nu aan de koffie en de drang naar een peuk is er bijna niet.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:12

Gohya.. dan stop je nu toch?
Je hoeft het pakje niet op te roken he.. sterker nog..
Elke sigaret die je nu laat liggen is een stukje herstel voor je lichaam ;)

Ik heb destijds mijn pakje ook niet opgerookt, en ligt hier al 13 jaar in de kast als aandenken.. :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 09:19

Heb er nu nog 7,weer hoofdpijn na die peuk,en was niet eens lekker.
Ik geef de laatste 7 wel aan me zoon,als ze hier blijven liggen is het te verleidelijk.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:24

Mijn man rookt wel. Ligt hier dus shag op tafel gehele dag maar omdat ik zelf wilde stoppen heb ik niet het idee dat ik er 1 moet draaien. Ik neem ook geen trekje of wat dan ook. Jezelf niet moeilijker maken als nodig. Gohya, idd gewoon deze niet oproken, na deze verzin je anders wel weer iets om weer wat te hebben, als het zo tegen staat is nu echt het moment om te stoppen.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:37

super knap van je, goed bezig! Het belangrijkste is inderdaad de knop die om moet. En daarna is het even doorzetten.

Ik ben inmiddels 1,5 jaar geleden gestopt. Kreeg een keelontsteking zo zwaar dat ik niet eens aan roken moest denken, en er daarna maar helemaal vanaf gebleven. Ben er nog steeds erg blij om dat ik toen die keuze heb gemaakt, het scheelt zo veel stress en geld! Ik hoop voor je dat het je gaat lukken, maar als ik dit zo lees ben je zeker op de goede weg!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:41

Super knap hoor Goya en ook Pol, hou vol!!!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:07

pol1 schreef:
Nou tot nu toe vind ik elke sigaret nog heerlijk ruiken!! Hopelijk komt er een moment dat je denkt hè dat meurt!.. Gelukkig wel geslapen als een blok.
Op naar dag 2! Gohya al Door sigaretjes heen?

Na een half jaar begin ik de geur van roken nu echt vies te vinden

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 11:20

Ik heb het restant op de kamer van me zoon gelegd,ik hoef niet meer.
Pol1 jou gaat het ook lukken hoor! jij hebt zelfs al een voorsprong op mij.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:25

Ir111 schreef:
phormicola schreef:
Het enige dat ik tegen mezelf zei was: Ik ben een niet-roker en die denken nooit aan roken.

Heb ik ook zo gedaan. :j

Niet er over banketstaaf maar gewoon doen werkte voor mij het beste. Wil je een sigaret? Nee dankje, ik rook niet (ipv nee dank je, ik ben gestopt). Ik ben gestopt, heb er niet meer aan gedacht en klaar. Nu twee jaar geleden en ik denk er ook echt nooit meer aan. Heerlijk.

Het werkt voor iedereen anders natuurlijk, ik zeg: succes en volhouden! Heerlijk om niet meer de slaaf van een pak peuken te zijn en niet meer te stinken. Toch? :D

Je bent de eerste die dit tegen me zegt! Niemand gelooft dat dit werkt :')

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:35

Renee_S schreef:
super knap van je, goed bezig! Het belangrijkste is inderdaad de knop die om moet. En daarna is het even doorzetten.

Ik ben inmiddels 1,5 jaar geleden gestopt. Kreeg een keelontsteking zo zwaar dat ik niet eens aan roken moest denken, en er daarna maar helemaal vanaf gebleven. Ben er nog steeds erg blij om dat ik toen die keuze heb gemaakt, het scheelt zo veel stress en geld! Ik hoop voor je dat het je gaat lukken, maar als ik dit zo lees ben je zeker op de goede weg!

Ook hier mega keelontsteking!! Net Ab kuur opgehaald!!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:38

Knap van je! Me vriend rookt wel en ik niet. Zou er een moord voor doen om hem te laten stoppen :(

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:39

Nou gohya voorsprong is een groot woord hoor.. Dit is dag 2 pas..En zie tot nu toe alleen nog maar beren op de weg helaas..En dan heb ik nog mn E sigaret. Net met de huisarts overlegd maar die zegt ook neem wat werkt en of dat nou pleisters/ kaugum/ E sigaret/ of op je hoofd staan is als t maar werkt.. benieuwd hoe we er volgende wk voorstaan.. t stemmetje in mn hoofd in bedwang houden is nu de grootste opgave!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 13:21

pol1 jij rookt al 2 dagen niks meer,op je E-sigaret na dan,ik heb nog wel een paar peuken gerookt.Maar nu is het op,en vanaf nu niet 1 trekje meer.Het blijft ook nog steeds vies smaken en erna hoofdpijn.
Dat stemmetje is het grootste probleem,niet het verlangen naar nicotine,want daar is je lijf heel snel overheen.
Vanaf nú echt gestopt met roken,geen enkel trekje meer.

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:31

Wat goed zeg! +:)+
Veel succes!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 05:44

Supergoed. You go girl.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 07:07

Fijn topic om te lezen! TS heel veel succes, ik ben heel benieuwd hoe de eerste dagen helemaal zonder gaan! Zet m op +:)+

Renee_S schreef:
Ik ben inmiddels 1,5 jaar geleden gestopt. Kreeg een keelontsteking zo zwaar dat ik niet eens aan roken moest denken, en er daarna maar helemaal vanaf gebleven

Bij mij hebben ze vorige week m'n Amandelen verwijderd na de zoveelste keelontsteking. Roken is sindsdien geen optie (pijn en niet goed voor je herstel), dus ik ben inmiddels 10 dagen (noodgedwongen) gestopt. En als het herstel straks achter de rug is, rol ik gewoon door in Stoptober :Y)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:07

_Nelleke_ schreef:
Ik raad je aan om met dit gevoel het boek 'Stoppen met roken' van Allen Carr te gaan lezen. Met dat boek kostte het totaal geen moeite terwijl ik bij eerdere stoppogingen huilend naar het tankstation liep.

[ Afbeelding ]

Ik ben inmiddels 4 jaar gestopt en mis het totaal niet.

Mijn tip ook, ik kreeg enorme hoofdpijn van de nicotine pleisters en ik las dit boek na de eerste stopdag. Beschrijft precies waar ik me aan stoorde bij het roken. Rook al 12 jaar niet meer, maar durf ook geen trekje te nemen. Ik heb in mijn leven zoveel vieze sigaretten gerookt, dat ik bang ben dat ik weer in die valkuil stap. Succes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:18

gohya schreef:
Jaaa ik kan het hebben,ik word nergens dikker van.

Zolang je dan maar beseft dat roken daar een stukje oorzaak van is, is het niet zo erg.

Succes stoppers, de aanhouder wint :j

Ik zal jullie mijn rokersverhalen niet vertellen, die zijn niet zo motiverend.