Ziekte van pfeiffer, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Ziekte van pfeiffer, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 17:10

Vandaag van 10 tot 3 weer naar school geweest, lig nu op de bank maar ben niet gek moe of zo, en op school ging het eigenlijk ook wel lekker. Wel af en toe een kleine inkakker, maar die heb ik al zolang als ik naar school ga..

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:23

Nou wel fijn dat je niet moe bent !
Ik kon amper de trap af of ik moest alweer slapen, sliep wel hele dagen. Met hoge koorts erbij. Een drama heb zeker een maand thuis gelegen en niks kunnen doen behalve slapen. Daarna lichtjes dingen gaan doen, maar heeft zeker een lange tijd geduurd. En inderdaad mijn hele hoofd opgezwollen. Niet heel charmant. Vitamine pillen hebben me erg goed geholpen trouwens ! Ik at vrijwel niks dus had ze dan ook zeker nodig. Heel veel succes komende tijd !

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 18:12

Maar was dat meteen of kwam dat geleidelijk aan?

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:48

sureido schreef:
Maar was dat meteen of kwam dat geleidelijk aan?

Ik had niks door was beetje moe en kwam terug van vakantie en werd super ziek van dat moment kon ik me bed amper uit al

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 16:06

Ik ben nog steeds niet moe, heb afgelopen zaterdag twee wijntjes gehad (ja eigenwijze ikke) en ben er niet ziek van geworden, de dokter zei al dat ik ziek zou worden van antibiotica en dat is niet gebeurd en ook van een wijntje zou ik al niet kunnen hebben.. Nu, nergens last van gehad :') Keelonsteking is niet terug gekomen...

Heb ik wel pfeiffer?? :') :') Of ik heb gewoon een tank van een lichaam.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:24

Ik meld me ook hier hem mogelijk ook pfeiffer krijg morge de uitslag. AB gekregen voor keelontsteking maar heel erg misselijk en diaree net ander opgehaald. maar die geeft als bijwerking diaree en slijmvlies onstekingen en word afgeraden met lever problemen en nu heb ik dus sinds vannacht echt vreselijke pijn in de omgeving van mijn lever. En durf ze dus niet in te nemen ha is afwezig vanmiddag dus aphotheek gebelt en hun advies is nieuwe niet gebruiken en oude ook niet meer en morge HA contacten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 23:21

Sterkte Roosje01 :(:)

Je hebt het duidelijk ook flink te pakken! Diarree is wel een bijwerking van antibiotica.. Maar het is ook zo dat je normaliter geen AB kan verdragen wanneer je Pfeiffer hebt. Ik was denk ik een uitzondering. Komt goed, en ben benieuwd naar de uitslag!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:31

Ja ik kloot al 2 maanden begon met blaasonstekingen en sinds vorige week onverklaarbare verhoging en nu word alles alleen maar erger. Hoop ergens dat morge gewoon bevestigd word dat je eindelijk weet wat er is begint me vooral geestelijk erg op te breken. Als ik symptomen lees komt zo beetje alles overeen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 09:51

Als je hoort dat je Pfeiffer hebt,ga je elke keer als je moe bent refereren aan die Pfeiffer, wat natuurlijk onzin is. Een normaal mens is ook echt moe om 12 uur 's nachts haha. Het is altijd fijn als je weet wat iets is!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:01

Uitslag van pfeiffer is nog niet bekent die volgt nog, maar uit de andere onderzoeken is al wel een vitamine B12 te kort gebleken wat dus ook mijn klachten verklaard en zijn tekenen van een ontsteking en heb een keelonsteking momenteel..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 13:02

Hmm, van een vitamine tekort kan je toch niet zo ziek worden?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:05

Jawel, daar kun je zelfs heel veel klachten van krijgen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:17

Dat wist ik ook niet maar is dus blijkbaar wel zo. De symptomen van b12 te kort komen ook deels overeen met die van pfeiffer.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 14:07

Oh echt? Naja, bij het bloedprikken is bij mij wel alles uitgekomen wat pfeiffer aanduid.. Ik mis alleen de belangrijkste symptoom: Moeheid.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:15

Ik heb de pfeiffer uitslagen nog niet binnen die volgen nog

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:15

Uitslagen zijn binnen heb het dus wel gehad maar hoe lang geleden is niet te achterhalen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:22

Ik heb t ook gehad, begon bij mij een mega keelontsteking, hoge koorts die maar niet zakte en dikke klieren in mn nek. Een week lang niks kunnen eten van de keelpijn, dikke zwelling in m'n keelholte en liep de deur plat bij de HA. Uiteindelijk ben ik gezien door een KNO arts die een bloedttest voor Pfeiffer heeft aangevraagd. Daar kwam de Pfeiffer uit rollen.
Ben periodes heel erg moe geweest, veel geslapen maar het allerergste was die keelontsteking. Toen die na twee weken eindelijk begon af te zwakken ging het ook snel beter. Goed naar je lijf luisteren, gezond eten en slapen als je daar behoefte aan hebt werkt t beste.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 22:08

Ik nog steeds goed op de been, dit weekend tóch naar Oktoberfest geweest en wel de nodige biertjes gehad.. Nu was ik wel al een maand alcohol vrij dus het mocht eigenlijk wel, maar hij zei dat ik beter heel oktober niet kon drinken. Ik voel me goed en ben al heel de week naar school aan het gaan.. Vraag me nog steeds af of ie nog ooit inklapt :=

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:37

Ik schop dit topic omhoog. Ik heb gister bloed laten prikken op de ziekte van pfeiffer.

Sinds vorige week woensdag nekklachten en een dikke bult in mijn nek. Dacht dat het een spier was eerst. Daarna kreeg ik erge keelpijn en had ik dikke amandelen. Ook erge hoofdpijn en verhoging met koorts-pieken. Ik ben erg vermoeid en heb geen kracht om wat te doen, maar slapen heb ik geen behoefte aan. Op bed liggen of op de bank daarbij voel ik mij het best. Ook heb ik spierpijn door mijn hele lichaam, word ik snachts zwetend met barstende koppijn wakker en heb ik last van exantheem op mijn armen. Eetlust is ook nergens te bekennen. Zelfs als ik trek heb.

Ik krijg morgen de uitslag.

Mijn vraag aan jullie is: wat moet ik doen met mijn werk en stage? Ik heb vooral op stage een verplicht aantal uren dat ik moet maken. Maar simpelweg trek ik dagen van 8/17 5x per week niet.

Normaal heb ik een druk leven. Ik loop 40 u stage per week, werk 18 uur per week, rijd 5x per week paard en sport 4 avonden in de week.

Om de situatie te schetsen: ik ben om 9 u opgestaan vanochtend en naar stal gegaan om een van de paarden te rijden. Na 20 min gestopt omdat ik erg moe was en hoofdpijn had. Ik kom thuis en ga op de bank liggen, waar ik nu nog steeds lig. Ik voel mij vermoeider dan op een dag waar ik in de ochtend om half 6 op sta en half 12 savonds weer in bed lig.

Graag tips, ervaringen en adviezen!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:09

Als het Pfeiffer is zeker je schema aanpassen en met stagebegeleider bespreken. Hoe meer je er tegen "echt" hoe langer het blijft en je "restverschijnselen" blijft houden. Sterkte in ieder geval! Mijn zoon heeft CMV een soort negatieve variant zeg maar van Pfeiffer die steeds terug kan komen, zoals nu helaas.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:21

smileydees schreef:
Als het Pfeiffer is zeker je schema aanpassen en met stagebegeleider bespreken. Hoe meer je er tegen "echt" hoe langer het blijft en je "restverschijnselen" blijft houden. Sterkte in ieder geval! Mijn zoon heeft CMV een soort negatieve variant zeg maar van Pfeiffer die steeds terug kan komen, zoals nu helaas.

Dat is naar! Sterkte voor je zoon.

HA heeft opgebeld. Nog geen uitslag van de "echte" pfeiffer waardes. Lymfocyten waren erg hoog en nog wat afwijkende waardes. HA adviseerde met deze waardes absolute rust te nemen tot de uitslag vrijdag en dan verder kijken. Dus geen stage en geen school.

Ik ken mijzelf en ga over mijn grenzen heen. Stel ik heb stage en spreek af van 0800/1200 en het is druk, dan zal ik door gaan tot 1700 terwijl ik mij niet lekker voel.

aestate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:55

Ik ben in maart gediagnosticeerd met Pfeiffer en heb hetzelfde probleem met over mijn grenzen heen gaan. Ik merk nog steeds (acuta fase is al over volgens mij) dat ik na een dagje iets doen ik echt heel veel moet rusten. Dus bijvoorbeeld woensdag ben ik een dagje weggeweest van 9 tot 6, en daarvan lig ik nu nog steeds op bed. Als ik dan dingen probeer als rijden krijg ik direct weer symptomen zoals in de acute fase. Als ik jou was zou ik dus toch echt een goede regeling treffen, zodat je ook jezelf onverwacht ziek kan melden (aangezien je aangaf snel over je grenzen te gaan).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 17:51

Ik heb eigenlijk sinds dat ik dit topic geopend heb (en de diagnose pfeiffer gehad heb) geen last er van gehad. Heel raar, ik heb deze zomer 7 dagen in de week van 8u sochtends tot 2/3 snachts gewerkt voor 2 maanden (reisleiding) en daarna ook gewoon doorgegaan met school. Twee weken ziek geweest van die pfeiffer en daarna volle bak 40 u stage per week en stappen elk weekend en dingen doen, en nu heb ik zomervakantie en werk ik alsnog zo'n 20/30 u per week. Ik las dat als je doorging je juist zieker werd in de nasleep en meer moe, maar bij mij is dit totaal niet het geval. Ik was tijdens mijn reisleiding avontuur wel heel moe, maar dat is niet gek als je kijkt naar de intensiviteit.

Ik snap dus niet waarom ik er zo goed mee weggekomen ben en eigenlijk nergens last van heb gehad behalve dat ik 2 weken doodziek op bed lag.

aestate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 17:57

Het verloop van de ziekte verschilt volgens mij per persoon; de meeste mensen hebben het zelfs al gehad zonder het te weten of echt ziek zijn geworden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 18:06

Ik heb mezelf er op laten prikken en volgens de dokter was het toen wel in de fase dat de ellende nog moest beginnen. Ik snapte er al niks van toen ik de diagnose kreeg omdat ik gewoon niet moe was