Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:54

Kalender7 schreef:
Ik rook ook en heb deze pakjes al een tijdje. Ik vind wel dat ik m'n pakje eerder in m'n tas laat zitten dan op tafel leg omdat het idd geen fijne plaatjes zijn. Toch zal ik hierom niet stoppen met roken en ik vraag me echt af hoe hoog het percentage is dat wel zal stoppen hierdoor.

Ik scheur t plaatje er gewoon af :')
Laatst had ik dat niet gedaan en stonden er rotte tanden op en toen zag mijn dochtertje dat, maar het pakje lag op de kop dus zij maakte iets anders van t plaatje;
"Hee kijk mama, hondje"
:')

Anoniem

Re: Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:59

Ben een absolute niet roker, mijn beide ouders roken wel. Vind de plaatjes ook niet fijn om te zien.

De zin; Stop nu! Blijf leven voor je vrienden en naaste familie.
Vind ik dan wel weer heeel erg panisch.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:00

Ach, de overheid vond het in (ik meen) 2003 ook een strak plan om al die waarschuwingsteksten op de pakjes te gaan zetten met het doel mensen er bewust van te maken hoe slecht roken is.
Gevolg:
De kartonnen hoesjes voor om je pakje peuken vlogen over de toonbank, er werd gekwartet, teksten werden aangepast en er kwamen complete vellen met grappige 'anti-rook' teksten uit de printers rollen om in agenda's etc te plakken.

Overigens vroeg laatst een vriendin of ik kon zien wat voor plaatje zij had, moest goed kijken maar na ff puzzelen herkende ik een aangetaste keel met een gat waar normaal een tracheastoma in hoort te zitten.
Vond het eerder interessant dan ranzig en sindsdien kijk ik altijd even wat ze nu weer voor plaatje ze heeft. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:02

amoj schreef:
Ben een absolute niet roker, mijn beide ouders roken wel. Vind de plaatjes ook niet fijn om te zien.

De zin; Stop nu! Blijf leven voor je vrienden en naaste familie.
Vind ik dan wel weer heeel erg panisch.

Ja precies, dood ga je toch wel, of je nu wil of niet :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:02

VivaLaVida schreef:
Ik vind het belachelijk en betuttelend!
Maar stel dat er op zou staan

"STOPPEN MET ROKEN GEEFT JE EEN BETERE CONDITIE"
Of meer lucht, of betere reuk, etc

Dat zou meer bereiken denk ik.
Motiveren werkt beter dan demotiveren.

Dan kom je er wel achter hoe erg andere mensen kunnen stinken als ex roker. Je ruikt als iemand in het rookhok heeft gestaan maar ook deodorantdouche goedkope atershave en knoflooklucht. De visboer en de kaasboer worden helemaal een no-go zone en fietsen achter de stadsbus beneemt je de adem. Allemaal dingen waar je als roker niks van merkt...

En dan verongelukt er weer iemand in je naaste kennissenkring en denk je fiets it en bietst weer een sigaret.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:04

Knudd schreef:
Ik verwacht nu eigenlijk ook 'mooie' plaatjes op al het alcohol, schadelijk voor zowel jezelf als voor anderen :) En plaatjes op alles wat suiker bevat (en dat is véél), plaatjes bij alle fast food ketens?

Ik trek me er weinig van aan, ga er niet minder of meer door roken. Ik snap heel goed dat het geen smakelijke foto's zijn, zeker voor niet-rokers, maar ik heb wel ergere dingen gezien dan wat er op die pakjes staat. En er zijn ook wel ergere dingen om je druk over te maken.

Bij de AH hebben ze al de frisdrankwijzer. Ik vind het allemaal maar bespottelijk hoor. Betutteling ten top. Kunnen mensen dan echt zelf niet meer nadenken? Nou sla ik de frisdrank gang meestal over dus ik heb er zelf niet eens "last" van, maar ik vind het gewoon idioot.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:07

Ik werk zelf bij de jumbo achter de servicebalie en wij hebben ze ook achter deurtjes staan. Vind dat toch netter ogen in de winkel, plus niet iedereen hoeft dan die plaatjes te zien :) sommige mensen reageren erg positief hierover, andere mensen vinden het weer raar dat het wordt 'afgeschermd' . ik denk ook niet dat mensen er sneller door zullen stoppen maar dat het percentage mensen dat start misschien minder word. uit de toekomst zal blijken of alle maatregelen helpen het percentage rokende mensen naar beneden te brengen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:08

Ik wist niet dat de pakjes met walgelijke foto's erop er al waren, heb ze in Leeuwarden nog nergens gezien. Vind ik ook niet zo erg geloof ik :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:19

Alwiene schreef:
Ik ben al een aantal jaren geen roker meer, maar vind dat de EU nu wel ver gaat hoor. Ik las vanuit dit topic dat Vanille en later ook Menthol sigaretten dus ook verboden gaan worden. Nu was ik een fanatiek Menthol roker dus ik zal ook wel bevooroordeeld zijn, maar ik vind de bemoeienis te ver gaan. Dat ze willen waarschuwen dat roken geen goed idee is daar kan ik me wel in vinden. Niks mis met duidelijke voorlichting. Die plaatjes vind ik alweer een ander verhaal maar vooruit. Maar als je dan toch echt 18+ bent en dan ondanks alle waarschuwingen en plaatjes toch besloten hebt dat je wil roken mag je dan als-je-blieft gewoon zelf kiezen wát je wil roken?

Ik rook dus niet meer, maar ik drink wel zo af en toe een biertje, een Rood Fruit biertje dan wel te verstaan want ik vind gewoon bier niet te zuipen. Maar bier/alcohol is net zo min gezond voor een mens als dat roken dat is. Dus ik stel me dan zo voor dat de EU straks zegt: Jaja bier is niet gezond, dus om het niet te aantrekkelijk te maken verbieden we nu al het bier met een andere smaak dan biersmaak.... Dan zou ik toch wel behoorlijk boos worden. Want volgens mij heb ik nog altijd het recht om daar zélf mijn keuzes in te maken, dat hoeft de EU niet voor mij te doen.

Moet je je voor de gein eens verdiepen in het dampen... Wat ze dáár allemaal voor (of Nouja, tegen....) verzinnen.... Niet roken is uiteraard het gezondst, maar dampen is toch echt beter dan tabak roken. En ze doen er echt alles aan om dampers dwars te zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:37

Ik vind als niet roker het geniaal :') , mam plakt er ductape overheen die spaart ze niet :n

Wil heus wel model staan voor op de lays , word ik ook beroemd met mijn volslanke lijf :D

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:38

Mars schreef:
RoosTinker schreef:
Hier ook een roker, ik erger me ook niet aan die plaatjes..
Maar aangezien ik kinderen heb plak ik er gewoon een stikker over heen.
Kind hoeft die plaatjes niet te zien :')

Primera heeft leuke blikjes :j
Kostte 1,99 geloof ik.

Ja die hebben we ook :') maar dan worden de doosjes gepakt voor de krijtjes :')
Dus dan maar zo haha

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 00:00

Hier ook de plaatjes. Kinderen worden er niet warm of koud van trouwens. De jongste van 13 zegt wel eens: gatver, en gaat dan weer over tot de orde van de dag.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 00:02

Anne_GTI schreef:
Dan kom je er wel achter hoe erg andere mensen kunnen stinken als ex roker. Je ruikt als iemand in het rookhok heeft gestaan maar ook deodorantdouche goedkope atershave en knoflooklucht. De visboer en de kaasboer worden helemaal een no-go zone en fietsen achter de stadsbus beneemt je de adem. Allemaal dingen waar je als roker niks van merkt...

Ik ruik dit ook, ondanks dat ik een verstokte roker ben. Ik ruik ook wat mijn moeder gesnoept heeft als ik nog maar bij de voordeur sta en zelfs waar de regen vandaan komt (die uit de zee ruikt zoutig). Ik wil niet eens weten hoe ik ga ruiken als ik zou stoppen. Ik denk dat ik dan echt een hutje op de hei moet hebben.
Smaakzin is even gruwelijk goed. Nope, dat is dus al geen aanmoediging om te stoppen.

Om dat plaatje met dat 'gat' heb ik nog eens hartelijk gelachen. Was een beetje donker (en oke...we hadden een drankje op) en een kennisje had dat plaatje. Hebben we toch nog een hele tijd zitten denken wat een poepgat te maken had met stoppen met roken. :')

Maar stoppen om die plaatjes, nee. Je weet als roker inderdaad wel wat er allemaal mis kan gaan als je door blijft paffen, een ranzig plaatje gaat er echt niet voor zorgen dat je ineens gaat stoppen. Die plaatjes zijn eerder een aanmoediging, je wilt immers je kwartet halen, toch? Het wachten is nu nog op een verzamelboek waar je ze allemaal in kunt plakken. :P

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 01:10

Ik had een keer een voet waar de dikke teen er af was gerot... :') dat snap ik dan weer niet, mijn teen valt er echt niet af als ik rook hoor. Dat je die zwarte longen etc. Op het pakje ziet kan ik nog begrijpen, maar dit? :roll: (pakje kwam wel uit het buitenland toen ik op vakantie was, geen idee of die er in nl ook is)

Verder weerhoud het mij niet van het roken hoor.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 01:49

xTiffani schreef:
Ik had een keer een voet waar de dikke teen er af was gerot... :') dat snap ik dan weer niet, mijn teen valt er echt niet af als ik rook hoor. Dat je die zwarte longen etc. Op het pakje ziet kan ik nog begrijpen, maar dit? :roll: (pakje kwam wel uit het buitenland toen ik op vakantie was, geen idee of die er in nl ook is)

Je snapt het indd niet. Het zijn foto's van aandoeningen die veroorzaakt kunnen worden door roken. Hoe groot het risico is op dergelijke ziektes zal ook afhangen van hoe lang en hoeveel iemand rookt.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:41

xTiffani schreef:

"Roken veroorzaakt hart- en vaatziekte".

Door roken krijg je dus verstopte vaten, en daardoor rot je teen er af. Nah met diabetes heb je die kans ook.
DUS NIET TEVEEL SNOEPEN! :+ :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:48

Ik kwartet er niet mee,ik verzamel ze,heb nu 11 verschillende. Geen idee hoeveel verschillende er zijn,maar wat ik hier lees,mis ik er sowieso nog 2,die baby met tut en die met vieze tanden,die heb ik nog niet. Heb er 3 dubbel nu.
Afbeelding

Maar ik heb gehoord dat ze weer gaan verdwijnen die foto's op de pakjes.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:50

"Roken vergroot de kans op blindheid"

En dan heb je een plaatje van een oog met staar? :?

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:51

Heb je ook die baby gemaakt uit as al gohya?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:53

En de rotte teen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:58

Laatst iemand die zag het plaatje met het gaatje van de keel. Die dacht dat het heel wat anders was (een ander gaatje) en snapte het hele verband niet met roken _O-

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:16

Ik werk achter de kassa bij de kruidvat, daar verkopen we ze ook. Ik merk wel dat klanten liever bijvoorbeeld een klein pakje Marlboro kopen, waar de plaatjes nog niet op staan, dan een grote met plaatjes. Ik kan soms wel echt lachen om die plaatjes, vooral die met het gat in de keel, zie dat altijd als een navel

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:18

RoosTinker schreef:
Heb je ook die baby gemaakt uit as al gohya?

Ja die heb ik ook,maar staat niet op de foto,die kreeg ik als laatste.
Rotte teen heb ik niet.

Een gaatje in je keel krijg je ook als je een Tracheotomie krijgt,hoef je niet eens voor te roken.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:44

youaremystar schreef:
xTiffani schreef:

"Roken veroorzaakt hart- en vaatziekte".

Door roken krijg je dus verstopte vaten, en daardoor rot je teen er af. Nah met diabetes heb je die kans ook.
DUS NIET TEVEEL SNOEPEN! :+ :+

Nou dit inderdaad. Dan moeten er ook nare plaatjes op snoepverpakkingen komen vind ik :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:33

En ook op flessen drank [alcohol],foto's van gruwelijke ongelukken veroorzaakt door drank op achter het stuur, van levers die beschadigd zijn,van mensen met Korsakoff. Nee alleen rokers worden 'vernederd'.