Ervaringen Tramadol.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Ervaringen Tramadol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:13

Ik had een mix van tramadol met oxycodon en een morfinepleister, als ik ze innam viel ik met een kwartier om :o :=

Zou er niet mee gaan rijden :n

Pas maar op, het is echt vergif.... heb echt afkickverschijnselen gehad na 4 weken hevig gebruik.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:13

Ik heb het gehad.
1e dag voelde ik me wel behoorlijk wazig.
2e dag was ik enorm beroerd. De hele dag overgeven.

Daarna mee gestopt. Was zo enorm beroerd... gebruik het nooit meer

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:14

Siggislief schreef:
Hallo,

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die wel eens tramadol hebben gebruikt of nu nog gebruiken.
Ben sinds vanmorgen eigenaar van een aantal tabletten tramadol en heb het eerlijk gezegd nog nooit gebruikt..

Volgens mijn vader kan ik bij 1 x per dag van zo'n capsule best autorijden,
terwijl ik overal tegen kom dat ik het beste komende 2 weken geen auto mag besturen wegens de bijwerkingen.

(Heb namelijk nog nooit Tramadol gehad/gebruikt.)

De eerste twee weken dat je het middel slikt mag je geen auto rijden..
niet twee weken na het slikken van 1 tablet ;)

mijn vriend ging er ook de mist mee in.

die twee weken zijn nodig om je lichaam te laten wennen aan tramadol zodat je geen bijwerkingen meer krijgt zoals 'suffigheid' of concentratieverlies na het slikken van tramadol..

Met een capsule tramadol op kun je na 8-10 uur weer prima autorijden, dan is ie namelijk zo goed als uitgewerkt..

Ik gebruik tramadol voor ernstige menstruatieklachten.
en heb tramadol met paracetamol (combi) liggen na mijn kijkoperatie..

die tweede is een lichtere variant en heb ik geen bijwerkingen van..
de pure en zwaardere tramadol wordt ik suf van, daar ga ik dus ook abosluut niet mee in een auto zitten.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:19

Bij mij hield het de hele scherpe pijnscheuten weg, ideaal dus gezien ik anders ook niet uit bed kon.
Nu ik geopereerd ben, gebruik ik om de dag 1 tot 2 tabletten per dag, de enige bijwerking dat ik heb is sufheid en veel geeuwen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:21

waarom om de dag Memere?

heb je de dag er tussen dan geen pijn?

ik heb ze na mijn operatie 1 dag geslikt, in combinatie met diclofenac en paracetamol, braaf zoals mij werd voorgeschreven vanuit het ziekenhuis.. dag 2 heb ik de tramadol gestopt (zwaarst), dag erna gestopt met diclofenac, en daarna nog een dag paracetamol nodig gehad.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 22:23

Ik kan nu al vertellen ik zie nog geen vliegende olifantjes, en ik voel wel wat verschil lijkt het..

elenaMM77 Ik denk dat ik de komende aantal dagen nog wel moet slikken dus ik ga het niet proberen om te gaan auto rijden.

Ik hoop (Fingers crossed) dat ik Woensdag een kijk operatie kan krijgen...
De huisarts denkt dat er een haakje onder mijn knieschijf zit en daar door de irritatie/zeurende of vreselijke pijn vandaan komt..

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:25

Klopt omdat ik steeds om de dag platte rust moet pakken en ik nu op een bepaald punt ben in mijn revalidatie dat ik over mijn grenzen moet gaan qua activiteit, zodat ik weer conditie krijg. Dan heb ik als de dag uit is enorm veel last, waardoor ik de dag erna platte rust nodig heb. Ik neem dan 1 midden in de dag en 1 voor als ik ga slapen. :)

Maar heb je even pb gestuurd Elena. :)
Laatst bijgewerkt door Memere op 09-09-16 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:27

TerraHowrse schreef:
Misschien al gezegd, maar slik je er wel een maagbeschermer bij? Tis nogal heavy spul.

Heel flinke pijnstiller inderdaad maar eentje die juist niet heftig is voor je maag. En er hoeft dus geen maagbeschermer bij geslikt te worden. (Is dat bij kortdurend gebruik en geen ander medicatie gebruik en geen maagbloedingen in het verleden bij de meeste pijnstillers niet nodig. In ieder geval veel minder als hier op bokt wordt gedacht )

Je kan er misselijk van worden maar die misselijkheid komt niet door de maag maar doordat het op je centraal zenuwstelsel werkt simpel gezegd. Al zou je een maagbeschermer geven voorkom je nog de misselijkheid niet.

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:33

Vooral in het begin voelde ik het verschil
Fietsen mocht maar moest wel uitkijken dat als ik duizelig werd moest stoppen.
Ik kreeg het voor mijn rug .
Een hoge dosis tramadol met paracetamol
(Zou bijna tegen morphine aanliggen maar dat wilde ze niet geven ) logisch ik ben nog maar 17
Ik werd ook af en toe heel duizelig ,zelfs een beetje vaag ,vermoeidheid,misselijk en jeuk is ook een van de bijwerkingen .
Vooral de jeuk was echt erg !
Ik moest 2 x per dag slikken .
Ik ben er mee gestopt en merk wel veel verschil ook meer energie .
Maar helaas wel weer de pijn ..
Het is gewoon echt troep ..

Hoop dat je er niet te veel last van krijgt
En dat je idd z.s.m die kijk operatie krijgt dan weet je iniedergeval wat meer .
Veel succes ! :)

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:36

Ik vond het een fijn middel tegen de pijn, echt ik was er zo wazig, suf en warrig door dat ik verder niet tot nauwelijks functioneerde. Je neemt een verstandige beslissing door niet te gaan auto rijden. Let echter ook na de 2 weken kritisch op je eigen functioneren. Bij mij zijn bovengenoemde bijwerkingen nooit weg gegaan. Succes!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:38

genja schreef:
TerraHowrse schreef:
Misschien al gezegd, maar slik je er wel een maagbeschermer bij? Tis nogal heavy spul.

Heel flinke pijnstiller inderdaad maar eentje die juist niet heftig is voor je maag. En er hoeft dus geen maagbeschermer bij geslikt te worden. (Is dat bij kortdurend gebruik en geen ander medicatie gebruik en geen maagbloedingen in het verleden bij de meeste pijnstillers niet nodig. In ieder geval veel minder als hier op bokt wordt gedacht )

Je kan er misselijk van worden maar die misselijkheid komt niet door de maag maar doordat het op je centraal zenuwstelsel werkt simpel gezegd. Al zou je een maagbeschermer geven voorkom je nog de misselijkheid niet.

Klopt. Mijn misselijkheid en overgeven werd ook niet minder. Normaal heb je soort van verlichting na overgeven. Had ik dus niet

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:43

genja schreef:
TerraHowrse schreef:

Oh.. Sorry voor het geven van foute info.

Had er zelf wel een maagbeschermer bij maar slikte er nog tal van andere zooi bij :o

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:44

Ik heb ook Tramadol voorgeschreven gekregen. Tegen de pijn helpt het wel maar jeetje, wat een bijwerkingen! Kotsmisselijk, overgeven, migraine-aanval, duizelig en ik heb van 1 tabletje 2 dagen wolkjes in mijn hoofd gehad. Wanneer mijn man iets vroeg of zei, begreep ik niet eens wat hij bedoelde (achteraf gezien was dat misschien nog wel handig :) .

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 22:45

Ik ben niet misselijk, niet duizelig maar wel deel pijnloos (alleen een drukkend gevoel nog aanwezig).
En ben ook niet suf of slaperig.

Heb van de week bij de diclofenac geen maagbeschermers gehad, en die heb ik zelf opgehaald bij de Etos.
Maar dat was helaas vloeibaar en daar van ging ik eerder van over mijn nek heen dan van het pilletje. :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:48

diclo kun je in een combinatiepil krijgen met maagbeschermer.. moet je daar eventueel op terug, dan zou ik om die combipil vragen.. scheelt echt behoorlijk.

A_nouk

Hier was tramadol echt een slechte ervaring, ik zag de olifantjes vliegen en wat heb ik een pijn aan mijn organen gehad van die pillen := nee, ik neem ze nooit meer in :)

Gelukkig dat je er niet heftig op reageert TS !

moonsparkle

Wow ik schrik van de reacties hier. Ik kreeg het op hawaii voorgeschreven en de volgende dag wel veel overgegeven, maar als ik er waanbeelden van zou krijgen zou dat echt super scary zijn! Ik werd er gelukkig niet moe van anders hadden we helemaal niks meer aan de vakantie. Ik had het dus maar 1x genomen en voelde dan maar liever pijn dan dat we het hotel ook niet uit konden van de misselijkheid.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 22:56

elenaMM77 schreef:
diclo kun je in een combinatiepil krijgen met maagbeschermer.. moet je daar eventueel op terug, dan zou ik om die combipil vragen.. scheelt echt behoorlijk.

Ik reageer helaas niet op de diclo, zelfs niet na 2 diclo's en 3 paracetamols en dat op 1 dag... :=
Volgens mij was het wel iets met een berschermlaagje, maar waagde er gewoon op om toch voor de
zekerheid een extra bescherm laagje te nemen...

@ A_nouk Ik zou morgen misschien er heftiger op kunnen reageren..
Heb begin van de avond een redbull gehad denk dat het daar ook aan kan liggen dat ik niet suf ben etc.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:07

TerraHowrse schreef:

Maagbeschermer niet nodig, laxeermiddel vaak wel, want je darmen gaan er van stil liggen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:38

Bij mij doet de tramadol niks:-(.Maar in belgie staat hij in een bepaalde klasse medicatie geregistreerd en mag je niet rijden met deze medicatie .
Dus ondanks dat ik het gevoel heb dat het niet werkt rijd ik maar niet .

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:49

Ik heb na een operatie tramodol en diclofenac gehad. Maar ik ben er na een paar dagen mee gestoot. Jeetje wat kreeg ik een last van min darmen! Echt de hele boel zal muurvast en verstopt zeg maar.

Ik had meer buikpijn door mijn darmen dan dat ik pijn had van de operatie. Of het nu kwam door de tramadol of de diclofenac of door de combi t was echt niet bepaald fijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 00:12

Tramadol (zaldiar) is tot nog toe de enige pijnstiller, waardoor ik het leven nog zie zitten. Klinkt nogal dramatisch maar het is echt waar. Ik slik er 4 per dag, dag in dag uit.
Ik ben er heel erg beroerd van geweest de eerste tijd.. Kan me voorstellen dat je zeker de eerste periode geen auto mag en kan rijden.. Ik gebruik het inmiddels al jaren en soms kickt het wederom nog heftig in. Nu mag ik door mijn ziek zijn, geen autorijden maar op zulke dagen, zou ik mezelf ook sowieso niet bekwaam voelen, óm auto te rijden..
Andere dagen gaat het wel weer prima, en zie ik dingen soms nog sneller dan de bestuurder naast me.
Maar ik zou als TS zijnde, het risico niet nemen de eerste weken, of als je last blijf houden van de bijwerkingen.

Je hebt er trouwens geen maagbeschermer bij nodig, ondanks dat heavy spul is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 07:55

Annem84 schreef:
Ik heb na een operatie tramodol en diclofenac gehad. Maar ik ben er na een paar dagen mee gestoot. Jeetje wat kreeg ik een last van min darmen! Echt de hele boel zal muurvast en verstopt zeg maar.

Ik had meer buikpijn door mijn darmen dan dat ik pijn had van de operatie. Of het nu kwam door de tramadol of de diclofenac of door de combi t was echt niet bepaald fijn..

je darmen komen ook door de narcose stil te liggen, ik denk dat dat een stapeling is van en de narcose en de tramadol..

heb het normaal niet van tramadol, maar na de operatie heb ik zelfs geen wind gelaten, na drie dagen kwam er wat geboer en af en toe wat geborrel vanuit mijn buik, maar pas bij vier dagen werd een eerste keuteltje geboren

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 08:08

Ik heb het geslikt na mijn operatie. En ik werd er zo naar van dat ik er mee gestopt ben.
Ik kon niet lopen, ik kon alleen maar zitten en liggen.
Ben na een paar dagen mee gestopt en gewoon paracetamol gaan slikken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 08:13

Zou het verstandig zijn om na een nacht het weer te slikken? Volgens mij is het nu ruim 8-10u geleden dat ik de eerste heb geslikt.