Migraine vaak nog onbegrepen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoelang houd de migraine bij jou aan

Enkele uren
37 (23%)
Een dag
57 (36%)
1-3 dagen
61 (39%)

Totaal aantal stemmen: 155

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 23:42

Ook ik kan me melden.
Paar jaar geleden een klap op mijn hoofd gekregen en verwaarloost, bleek een hersenbloedinkje te zijn geweest. Zware hersenschudding. Sinds die tijd zeer regelmatig migraine en dan vooral door spanning in mijn nek en schouder.
Ik voel het aankomen en vaak houden de klachten drie tot vier dagen aan. Soms is het zo erg, dan weet ik niet meer wat ik moet omdat níks helpt. Dan heb ik alleen maar pijn, misselijk, en elke beweging of licht is een teveel.

Stef_Diva

Re: Migraine vaak nog onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 00:29

Hier ook migraine. Is begonnen op de middelbare school. Stress in combinatie met bepaald eten zijn de triggers. Krijg een onuitstaanbare hoofdpijn aan 1 kant achter mijn oog. En bij een zeer ernstige aanval ga ik wartaal praten. Ik zou op zo'n moment het liefst met mijn hoofd tegen de deurpost aan bonken, terwijl mijn kussen op bed nog pijn doet aan mn hoofd.. Soms denk ik alleen al aan bijv. speculaas/kruidcake en dan weet ik al dat ik dat niet moet nemen. Qua voeding zijn de triggers; kruidkoek/speculaaskruiden, oude kaas, gewone thee.
Helaas van de week nog een flinke aanval gehad. Had 1 speculaasje op, had erge honger (zwanger :Y) ) en moest nog terug naar huis rijden. Ik ben thuis gekomen, maar vraag me niet hoe... Was mn zonnebril vergeten, heb flink afgezien.
Gelukkig hier geen ervaring met niet erkennen van de heftigheid. Echt vrouwenberoep, meerdere collega's kennen het...
Sinds ik gestopt ben met de pil en naar een natuurgeneeskundige ga zijn de aanvallen zeker afgenomen van 2 keer per maand naar 3/4 keer per jaar!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 18:14

Gisteren heb ik de injectie variant van sumatriptan gekregen.
De pil en neusspray werken niet bij mij.
Momenteek onzettend last maar ik durf die injectie niet te zetten.
Ik weet hoe het moet naar ik weet niet qat ik kwa pijn kan verwachten.
Het is een soort pen die je tegen je bovenbeen aan houf en dan op een knopje drukt zodat de naald in je been prikt.
Maar het is nest een lange naald zag ik brrrr.
Maar migraine is ook niet te houden pff

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:18

Ik ben zelf iemand die b12 injecties krijgt.
En die zijn niet pijnlijk vind ik. Als je maar ontspant.
Dus dat zal nu bij jou ook truuk wel zijn.
Dus even je benen los wiebelen en diep zuchten en zetten.

Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:20

Ik heb ze ook, en ik zet ze niet in mijn been maar in mijn 'zwembandjes' op m'n onderrug dus. In mijn been durf ik ook niet, welke heb je? Die in een blauw bakje waarbij je de ampullen zelf in de pen moet zetten of de complete?

Ik zet ze dus op mijn onderrug, pak geen vel vast of iets dergelijks maar druk m er gewoon tegenaan. Pijn valt mee maar het kan gebeuren dat je een adertje of een spiertje raakt. Ik zou wel op bed gaan als je hem zet en zorgen dat je helemaal klaar bent want de bijwerkingen komen bij mij sneller aan en zijn heftiger dan bij de tabletten, ik zorg dus ook dat ik even kan slapen als ik er 1 zet.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:28

Wendeltje schreef:
Ik ben al 25 jaar migrainepatient. Vroeger had ik 'gewoon' hele erge hoofdpijn en was ik misselijk. Sinds een jaar of 10 zijn mn aanvallen veranderd. Ik krijg een afwijking in mn zicht, meestal zijn dat vlekjes, en dan tunnelzicht. Op dat moment heb ik ongeveer 3 kwartier om in bed te komen. Ik word daarna wat misselijk en in flitsen verdwijnt mn zicht. Mn misselijkheid wordt erger en de rechterkant van mn gezicht gaat hangen. Ook mn rechterarm doet het niet meer. Dan komt mn hoofdpijn in golven opzetten. Deze concentreert zich in, rond en achter mijn rechteroog en is ondraaglijk.
De immigran werkt niet bij mij. Ik word er alleen maar zieker van en de aanloop van mn aanval wordt verkort.
Normaal had ik de laatste jaren nog maar 1 aanval per jaar, maar dit jaar heb ik er al 3 gehad. Ik ben nu doorgestuurd naar de neuroloog, omdat ik ook de stempel 'clusterhoofdpijn' heb gehad en hij me een 'interessant geval' vindt. Over 2 weken weet ik meer. Ik hou mn hart vast.

Hoe is het afgelopen?

Hier ook migraine, vanaf de puberteit dus denk hormonaal. Gelukkig niet zo vaak meer.
Het begint met aura/ vlekken zien, dan begint mijn spraak (afasie) en daarna uitval van mijn arm.
Ik ga niet naar bed,probeer juist veel buiten te zijn op zo'n moment. Frisse lucht doet me goed.
Ik ontwijk wel mensen/ verkeer e.d. iets fatsoenlijks zeggen lukt me niet op zo'n moment. :')
Vond het wel altijd heel eng ergens...
Ik heb als puber migrafin gebruikt, nu enkel paracetamol maar dat helpt niet. Ik zing het meestal maar gewoon uit.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 18:29

Ik heb complete
Lig momenteel bijna hele dagen in bed door de koppijn dus lig er klaar voor haha

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:34

Hier ook een met al jaren migraine.
ik heb ook vanalles geprobeerd imigraine neus spray werkt het beste zodat ik in ieder geval weer wat kan doen.
Ook heb ik oxycodon (als is dat meer voor mijn hernia) die ik evt kan gebruiken om het te verlichten.

Bij mij begint mijn neus te lopen en begin ik te tranen..
Dan begint de druk en dan gaat mijn kabouter aan de gang mijn zijn voorhamer.
Van licht en geluid heb ik zelden last.
Ik heb meer het gevoel dat mijn ogen tegelijkertijd in en uit mijn hoofd getrokken worden en dat er werkelijk een klein mannetje in mijn hoofd zit rond te beuken dansende op een braadpin die door mijn slapen steekt.

soms gaat het periode geweldig en soms periodes naadje..
Het heeft mij mijn baan gekost...

Ik heb gelukkig al een paar maanden niet meer hoeven spugen wand als ik eenmaal begin gaat het door tot bloedens toe..
De eerste keer schrok ik me helemaal lam maar goed het went ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:38

AfricanLady schreef:
Ik heb complete
Lig momenteel bijna hele dagen in bed door de koppijn dus lig er klaar voor haha

Dat scheelt, die zijn fijner dan de oude. Gewoon doen, je zal je even beroerd voelen zodra het werkt maar als je even kan slapen word je vast een stuk beter wakker en de pijn valt heel erg mee.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:44

Ik heb gelukkig (klop even af) maar af en toe een migraine aanval maar de aanvallen zijn wel eng vind ik. Ik heb totaal geen hoofdpijn maar ik heb uitvallen ook wel oogmigraine of uitval migraine genoemd. Ik lees hier in dit topic dat er meer mensen zijn die deze vorm hebben, maar de meeste wel in samenwerking met hoofdpijn die ik dus echt niet heb.

Mijn zicht wordt wazig en zie zwarte en gekleurde vlekken en mijn meestal linkerarm gaat tintelen en mijn kracht is weg in die arm, tevens krijg ik een dikke tong en praat echt wartaal wat totaal niet te volgen is. ik heb totaal geen last van hoofdpijn misselijkheid of overgeven. Een aanval duurt ongeveer tussen de 1 a 3 uur daarna ben ik super moe maar heb dus geen hoofdpijn.

Ik ben eind vorig jaar door de mri scan geweest en daar is gelukkig niks geks op te zien, en daar werd mij dus verteld dat ik uitval of oogmigraine heb.

Voor deze soort kun je geen medicatie slikken kort gezegd omdat die er gewoon niet is. omdat het allemaal pijn stillende medicatie is en ik dus totaal geen pijn heb.

Mijn eerste aanval kreeg ik zón 10 jaar geleden en toen had ik er geregeld wel last van, ik ben toen van baan gewisseld en de aanvallen waren weg, jammer genoeg heb ik vorig jaar en dit jaar wel weer aanvallen gehad maar gelukkig maar 1 x in de 2 a 3 maanden dus dat is te overzien. Ik weet wat het probleem is waarom de aanvallen er weer zijn en hopelijk ben ik er begin volgend jaar weer vanaf dan gaat er weer het een en ander veranderen en dat zal voor mij beter zijn.
Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 13-10-16 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:50

Wendeltje schreef:
Ik ben al 25 jaar migrainepatient. Vroeger had ik 'gewoon' hele erge hoofdpijn en was ik misselijk. Sinds een jaar of 10 zijn mn aanvallen veranderd. Ik krijg een afwijking in mn zicht, meestal zijn dat vlekjes, en dan tunnelzicht. Op dat moment heb ik ongeveer 3 kwartier om in bed te komen. Ik word daarna wat misselijk en in flitsen verdwijnt mn zicht. Mn misselijkheid wordt erger en de rechterkant van mn gezicht gaat hangen. Ook mn rechterarm doet het niet meer. Dan komt mn hoofdpijn in golven opzetten. Deze concentreert zich in, rond en achter mijn rechteroog en is ondraaglijk.
De immigran werkt niet bij mij. Ik word er alleen maar zieker van en de aanloop van mn aanval wordt verkort.
Normaal had ik de laatste jaren nog maar 1 aanval per jaar, maar dit jaar heb ik er al 3 gehad. Ik ben nu doorgestuurd naar de neuroloog, omdat ik ook de stempel 'clusterhoofdpijn' heb gehad en hij me een 'interessant geval' vindt. Over 2 weken weet ik meer. Ik hou mn hart vast.

'Interessant geval'....
Arme jij...alsof het leuk is :n

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:56

Ik heb ook wel eens migraine. Ik heb vooral heel veel last van bijverschijnselen zoals sterretjes zien, slapende handen en voeten, duizeligheid, niet meer uit mijn woorden kunnen komen, misselijkheid etc. Ik heb gelukkig niet echt hele erge hoofdpijn. Zolang ik thuis ben en met een ibuprofen kan gaan slapen valt het wel te doen maar als ik ergens anders ben en ik moet nog naar huis %) . Mijn huisarts heeft me er trouwens gewoon met diclofenac mee naar huis gestuurd, die gebruik ik dus niet echt omdat de pijn helemaal niet zo extreem is maar hij had ook niet echt iets voor de rest inderdaad.

Het is bij mij wel echt stress gerelateerd, normaal heb ik het 2/3x in het jaar maar tegen het eind van mijn studie toen ik echt met allerlei deadlines zat ed had ik het ineens veel vaker.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:02

rommulus schreef:
ik heb ook vanalles geprobeerd imigraine neus spray werkt het beste zodat ik in ieder geval weer wat kan doen.
Ook heb ik oxycodon (als is dat meer voor mijn hernia) die ik evt kan gebruiken om het te verlichten.

Ik heb meer het gevoel dat mijn ogen tegelijkertijd in en uit mijn hoofd getrokken worden en dat er werkelijk een klein mannetje in mijn hoofd zit rond te beuken dansende op een braadpin die door mijn slapen steekt.

Ik heb gelukkig al een paar maanden niet meer hoeven spugen wand als ik eenmaal begin gaat het door tot bloedens toe..

Als je weer moet gaan spugen is metoclopramide een idee?
Werkte bij mij echt goed. Ik nam het ik in als ik de migraine voelde opkomen.
Alleen op recept verkrijgbaar.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:04

Hier ook metoclopramide. Dat neem ik eerst en half uur later sumatriptan. Ik word trouwens erg misselijk van de sumatriptan. Is dat ook zo bij een injectie of neusspray? Of alleen bij de tabletten?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 19:10

Heftig die prik pff
Pijn viel mee was wel een vervelende steek

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:21

Majabeestje schreef:
Hier ook metoclopramide. Dat neem ik eerst en half uur later sumatriptan. Ik word trouwens erg misselijk van de sumatriptan. Is dat ook zo bij een injectie of neusspray? Of alleen bij de tabletten?

Bij mij hielp metoclopramide en half uur later 2 paracetamol voldoende. Dan viel ik even daarna in slaap om vervolgens urenlang te slapen en dan was de migraine weg. Maar zonder die metoclopramide was het een hel.
Andere medicijnen heb ik wel gekregen maar nooit gebruikt, vond de bijwerkingen veel te eng.
Edit: ik herinner me dat ik 1 wel 1 keer had geprobeerd maar die hielp toen niet
Laatst bijgewerkt door Ann99 op 13-10-16 19:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:21

Misschien is dat middel tegen de misselijkheid ook wel iets voor mij, ik kan af en toe gewoon niet slapen door die misselijkheid, normaal gesproken val ik met een injectie wel in slaap en heb zelfs moeite om goed wakker te worden maar als ik misselijk ben moet het er eerst gewoon uit voordat ik kan slapen, ik ga dan echt kapot.. mijn hoofd voelt alsof het uit elkaar knalt en dat doorgaan terwijl de maag gewoon leeg is heb ik ook. Daarna kan ik wel slapen maar als het niet nodig is om daar doorheen te gaan door dat middel te nemen zou dat wel fijn zijn. Ik ben echter onder behandeling geweest van verschillende neurologen en de hoofdpijnkliniek maar dit middel is mij nooit aangeboden.. Ik heb alleen iets gehad tegen de misselijkheid toen ik 2 weken moest stoppen met alle medicijnen, misschien is dat dat middel geweest.. ik ga het in ieder geval even navragen.

Ik word niet misselijk van de immigran zelf maar als het er al een beetje is word het wel erger, maar dat heb ik met de injecties sowieso, alles word even erger voordat het beter gaat. Daarom zorg ik er ook voor dat ik dan even 2 uurtjes kan slapen, als ik dat niet doe zit ik mezelf echt in de weg, met tabletten is dat minder, de dosering van de tabletten is ook lager natuurlijk en het gaat geleidelijker. Daar kan je nog wel door mee gaan, met de injecties lukt mij dat niet. Een paar jaar terug nam ik ze nog wel eens op mn werk, even een half uur zitten en weer door maar dat doe ik mezelf niet meer aan.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:37

Hier ook van kleins af aan al migraine. Naar neurologen geweest en van alles en nog wat geslikt. Niets helpt, alleen heel soms hemicraneal. Ze hebben met een scan nniets kunnen vinden. Ik heb spanningsmigraine, maar ook als er onweer in de lucht zit, een verkeerde houding heb, soms word ik er al mee wakker en dan gaat het weer loos. Ik heb me er bij neergelegd en probeer de dagen dat ik het heb zo veel mogelijk te rusten.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:46

Ik had een paar jaar terug een enkele keer een migraine aanval gehad. Eerste keer was ik 13 en zat ik op school en zag ik ineens de helft van mijn geschreven tekst niet meer. Dat was dus een aura. Ik vond het op dat moment nog wel lollig tot de hoofdpijn later kwam. Ik wist niet wat me overkwam! Ben snel naar huis gegaan en in het bed van mijn ouders gaan liggen want hun kamer was het donkerst. Elk geluidje of stukje licht voelde als een messteek.

Ik weet nog goed dat ik het er ooit over had met mijn toenmalige baas en ze vertelde dat ze ook wel eens migraine had, maar gewoon door kon werken. Nou ik ben volledig out of the running. :') Weet niet wat jij doet, maar ik ben er mooi niet als ik er last van heb. Vroeg me ook wel af of zij wel migraine had i.p.v. een zware hoofdpijn.

Maar gelukkig heb ik het maar een aantal keer gehad en de laatste jaren al niet meer. Ik heb diepe respect voor mensen met wekelijkse migraine. Het lijkt me echt verschrikkelijk om er zo vaak last van te hebben.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:45

Vervelend dat het nog steeds zo onbegrepen is, helaas is dit met meerdere ziektes natuurlijk het geval.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie mijn klachten vinden passen bij migraine, dinsdagavond had ik namelijk ineens last van een slapende hand met tintelingen en de linkerkant van mijn gezicht voelde verdoofd aan. Aantal minuten ervoor merkte ik dat mijn linkeroog heel wazig zag en ook dubbel, niet lang daarna kreeg ik dus het slapende gevoel in hand en daarna gezicht. Mijn tong had dit gevoel ook en dat bleef het langste aanhouden, denk dat het ongeveer 10 á 15 minuten heeft geduurd voor het weer voorbij was. Soms heb ik wel eens last van een slapende hand/voet maar houd het niet zo lang aan en is het niet ook met mijn gezicht. Nu werd ik dus dinsdagnacht ook wakker met knallende koppijn.

Woensdag had ik nog steeds last van de hoofdpijn. Mijn moeder en ik waren in de middag boodschappen doen en ik voelde dat mijn linkeroog weer erg wazig ging zien, toen we niet veel later thuis kwamen begon mijn rechterhand weer met het slapende gevoel en de rechterkant van mijn gezicht rond mijn mond voelde verdoofd aan.

Vandaag kreeg ik rond eind van de middag weer last van mijn oog, alsof er een grote waterdruppel op je bril zit zo zag het eruit. Daarna kreeg ik dus weer erge hoofdpijn en weer een slapende/tintelende hand en niet veel later daarna ook tintelen/kloppend gevoel bij mijn neus.

Lang verhaal haha := Maar ben benieuwd of jullie dit ook misschien herkennen, of dat het toch iets anders dan kan zijn van mij. Heb eigenlijk nog nooit migraine gehad dus weet zelf niet wat ik me erbij moet voorstellen mocht dit het wel zijn.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:31

Drico schreef:
Vervelend dat het nog steeds zo onbegrepen is, helaas is dit met meerdere ziektes natuurlijk het geval.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie mijn klachten vinden passen bij migraine, dinsdagavond had ik namelijk ineens last van een slapende hand met tintelingen en de linkerkant van mijn gezicht voelde verdoofd aan. Aantal minuten ervoor merkte ik dat mijn linkeroog heel wazig zag en ook dubbel, niet lang daarna kreeg ik dus het slapende gevoel in hand en daarna gezicht. Mijn tong had dit gevoel ook en dat bleef het langste aanhouden, denk dat het ongeveer 10 á 15 minuten heeft geduurd voor het weer voorbij was. Soms heb ik wel eens last van een slapende hand/voet maar houd het niet zo lang aan en is het niet ook met mijn gezicht. Nu werd ik dus dinsdagnacht ook wakker met knallende koppijn.

Woensdag had ik nog steeds last van de hoofdpijn. Mijn moeder en ik waren in de middag boodschappen doen en ik voelde dat mijn linkeroog weer erg wazig ging zien, toen we niet veel later thuis kwamen begon mijn rechterhand weer met het slapende gevoel en de rechterkant van mijn gezicht rond mijn mond voelde verdoofd aan.

Vandaag kreeg ik rond eind van de middag weer last van mijn oog, alsof er een grote waterdruppel op je bril zit zo zag het eruit. Daarna kreeg ik dus weer erge hoofdpijn en weer een slapende/tintelende hand en niet veel later daarna ook tintelen/kloppend gevoel bij mijn neus.

Lang verhaal haha := Maar ben benieuwd of jullie dit ook misschien herkennen, of dat het toch iets anders dan kan zijn van mij. Heb eigenlijk nog nooit migraine gehad dus weet zelf niet wat ik me erbij moet voorstellen mocht dit het wel zijn.

http://www.hoofdpijnpatienten.nl/soorten-hoofdpijn/migraine/

Het klinkt wel als migraine maar dan misschien nog niet zo ernstig dat je compleet uitgeschakeld bent.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:50

Ann99 schreef:
rommulus schreef:

Als je weer moet gaan spugen is metoclopramide een idee?
Werkte bij mij echt goed. Ik nam het ik in als ik de migraine voelde opkomen.
Alleen op recept verkrijgbaar.

Pillen helpen niet die gooi ik er binnen 5 minuten uit.
Spuiten zit ik niet op te wachten (naalden fobie).
Dus dan zou het een neusspray moeten worden..
Ik heb imigane en dat werkt redelijk als ik er maar snel genoeg bij ben.
Dat remt het braken ook.

Ik zal binnenkort wel een belletje krijgen van de huisarts gezien ik net een nieuwe heb en ik nogal wat rommel haal bij hem.
Ik heb nu striptan oid omdat de imigane leveringsproblemen heeft en ik moet heel eerlijk zijn dat doe wel fijn is bij "gewone" hoofdpijn als paracetamol niet werkt..

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 22:48

Je hebt ook zetpillen voor tegen het overgeven die heb ik ook
Kan je via de huisarts krijgen

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:47

Die heb ik ook inderdaad, primperan, op doktersrecept.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:52

Zijn er al mensen hier die botox hebben geprobeerd? Lees daar wat verhalen over.

Ik mag proefpersoon zijn voor een nieuw medicijn welke over 2 a 2.5 Jr op de markt komt. Ik durf het alleen niet zo goed omdat ik zelfstandig die met kinderen ben en ik niet weet of ik de eerste 3 maanden een placebo krijg (en wellicht meer migraine dan) en of ik bijwerkingen zal krijgen. Ik kan me nooit een dag ziek melden dus.. tevebs mag ik geen diazepam en morfine meer en dat zijn wel mijn noodmedicijnen.. Traject duurt sowieso 18 maanden. Ben nog erg aan het twijfelen, mijn internist raad het af.. Kan het natuurlijk altijd proberen, je mag gewoon stoppen als het niet gaat. Lastig allemaal.