Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendeltje schreef:Ik ben al 25 jaar migrainepatient. Vroeger had ik 'gewoon' hele erge hoofdpijn en was ik misselijk. Sinds een jaar of 10 zijn mn aanvallen veranderd. Ik krijg een afwijking in mn zicht, meestal zijn dat vlekjes, en dan tunnelzicht. Op dat moment heb ik ongeveer 3 kwartier om in bed te komen. Ik word daarna wat misselijk en in flitsen verdwijnt mn zicht. Mn misselijkheid wordt erger en de rechterkant van mn gezicht gaat hangen. Ook mn rechterarm doet het niet meer. Dan komt mn hoofdpijn in golven opzetten. Deze concentreert zich in, rond en achter mijn rechteroog en is ondraaglijk.
De immigran werkt niet bij mij. Ik word er alleen maar zieker van en de aanloop van mn aanval wordt verkort.
Normaal had ik de laatste jaren nog maar 1 aanval per jaar, maar dit jaar heb ik er al 3 gehad. Ik ben nu doorgestuurd naar de neuroloog, omdat ik ook de stempel 'clusterhoofdpijn' heb gehad en hij me een 'interessant geval' vindt. Over 2 weken weet ik meer. Ik hou mn hart vast.
AfricanLady schreef:Ik heb complete
Lig momenteel bijna hele dagen in bed door de koppijn dus lig er klaar voor haha
Wendeltje schreef:Ik ben al 25 jaar migrainepatient. Vroeger had ik 'gewoon' hele erge hoofdpijn en was ik misselijk. Sinds een jaar of 10 zijn mn aanvallen veranderd. Ik krijg een afwijking in mn zicht, meestal zijn dat vlekjes, en dan tunnelzicht. Op dat moment heb ik ongeveer 3 kwartier om in bed te komen. Ik word daarna wat misselijk en in flitsen verdwijnt mn zicht. Mn misselijkheid wordt erger en de rechterkant van mn gezicht gaat hangen. Ook mn rechterarm doet het niet meer. Dan komt mn hoofdpijn in golven opzetten. Deze concentreert zich in, rond en achter mijn rechteroog en is ondraaglijk.
De immigran werkt niet bij mij. Ik word er alleen maar zieker van en de aanloop van mn aanval wordt verkort.
Normaal had ik de laatste jaren nog maar 1 aanval per jaar, maar dit jaar heb ik er al 3 gehad. Ik ben nu doorgestuurd naar de neuroloog, omdat ik ook de stempel 'clusterhoofdpijn' heb gehad en hij me een 'interessant geval' vindt. Over 2 weken weet ik meer. Ik hou mn hart vast.
rommulus schreef:Hier ook een met al jaren migraine.
ik heb ook vanalles geprobeerd imigraine neus spray werkt het beste zodat ik in ieder geval weer wat kan doen.
Ook heb ik oxycodon (als is dat meer voor mijn hernia) die ik evt kan gebruiken om het te verlichten.
Bij mij begint mijn neus te lopen en begin ik te tranen..
Dan begint de druk en dan gaat mijn kabouter aan de gang mijn zijn voorhamer.
Van licht en geluid heb ik zelden last.
Ik heb meer het gevoel dat mijn ogen tegelijkertijd in en uit mijn hoofd getrokken worden en dat er werkelijk een klein mannetje in mijn hoofd zit rond te beuken dansende op een braadpin die door mijn slapen steekt.
soms gaat het periode geweldig en soms periodes naadje..
Het heeft mij mijn baan gekost...
Ik heb gelukkig al een paar maanden niet meer hoeven spugen wand als ik eenmaal begin gaat het door tot bloedens toe..
De eerste keer schrok ik me helemaal lam maar goed het went ..
Majabeestje schreef:Hier ook metoclopramide. Dat neem ik eerst en half uur later sumatriptan. Ik word trouwens erg misselijk van de sumatriptan. Is dat ook zo bij een injectie of neusspray? Of alleen bij de tabletten?
Drico schreef:Vervelend dat het nog steeds zo onbegrepen is, helaas is dit met meerdere ziektes natuurlijk het geval.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie mijn klachten vinden passen bij migraine, dinsdagavond had ik namelijk ineens last van een slapende hand met tintelingen en de linkerkant van mijn gezicht voelde verdoofd aan. Aantal minuten ervoor merkte ik dat mijn linkeroog heel wazig zag en ook dubbel, niet lang daarna kreeg ik dus het slapende gevoel in hand en daarna gezicht. Mijn tong had dit gevoel ook en dat bleef het langste aanhouden, denk dat het ongeveer 10 á 15 minuten heeft geduurd voor het weer voorbij was. Soms heb ik wel eens last van een slapende hand/voet maar houd het niet zo lang aan en is het niet ook met mijn gezicht. Nu werd ik dus dinsdagnacht ook wakker met knallende koppijn.
Woensdag had ik nog steeds last van de hoofdpijn. Mijn moeder en ik waren in de middag boodschappen doen en ik voelde dat mijn linkeroog weer erg wazig ging zien, toen we niet veel later thuis kwamen begon mijn rechterhand weer met het slapende gevoel en de rechterkant van mijn gezicht rond mijn mond voelde verdoofd aan.
Vandaag kreeg ik rond eind van de middag weer last van mijn oog, alsof er een grote waterdruppel op je bril zit zo zag het eruit. Daarna kreeg ik dus weer erge hoofdpijn en weer een slapende/tintelende hand en niet veel later daarna ook tintelen/kloppend gevoel bij mijn neus.
Lang verhaal hahaMaar ben benieuwd of jullie dit ook misschien herkennen, of dat het toch iets anders dan kan zijn van mij. Heb eigenlijk nog nooit migraine gehad dus weet zelf niet wat ik me erbij moet voorstellen mocht dit het wel zijn.
Ann99 schreef:rommulus schreef:Hier ook een met al jaren migraine.
ik heb ook vanalles geprobeerd imigraine neus spray werkt het beste zodat ik in ieder geval weer wat kan doen.
Ook heb ik oxycodon (als is dat meer voor mijn hernia) die ik evt kan gebruiken om het te verlichten.
Bij mij begint mijn neus te lopen en begin ik te tranen..
Dan begint de druk en dan gaat mijn kabouter aan de gang mijn zijn voorhamer.
Van licht en geluid heb ik zelden last.
Ik heb meer het gevoel dat mijn ogen tegelijkertijd in en uit mijn hoofd getrokken worden en dat er werkelijk een klein mannetje in mijn hoofd zit rond te beuken dansende op een braadpin die door mijn slapen steekt.
soms gaat het periode geweldig en soms periodes naadje..
Het heeft mij mijn baan gekost...
Ik heb gelukkig al een paar maanden niet meer hoeven spugen wand als ik eenmaal begin gaat het door tot bloedens toe..
De eerste keer schrok ik me helemaal lam maar goed het went ..
Als je weer moet gaan spugen is metoclopramide een idee?
Werkte bij mij echt goed. Ik nam het ik in als ik de migraine voelde opkomen.
Alleen op recept verkrijgbaar.