ik word tonnetjes rond...... help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: ik word tonnetjes rond...... help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:52

Was het trouwens wel echt een diëtiste? Of was het één of andere Cambridge consulent?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:53

phormicola schreef:
Zelfs zonder naar de huisarts te gaan, kan ik je al met enige zekerheid vertellen dat je een lange weg te gaan hebt. Eigenlijk zou je dit soort kwakzalvers moeten kunnen aanklagen.

Zo'n streng dieet is een enorme aanslag op je lichaam. Je stress hormonen rijzen uit de pan, wat voor een groot deel je versnelde aankomen verklaard.

Zoek alsjeblieft iemand die ervaring heeft met het terug draaien van dit soort wantoestanden. Ik wil mezelf niet promoten, dat haat ik, maar je zal de eerste niet zijn die ik met succes kan helpen.
Mijn pb box staat iig open. Ik wens je heel veel succes!

Graag, BIGregistratie zou verplicht moeten worden voor diëtisten. Denk je het op te vangen met een beschermde titel, heb je nog steeds van die idioten die alleen naar het cijfertje op de weegschaal kijken. Kan echt wel janken om dat soort mensen, en weet weer waarom ik mezelf "voedingsdeskundige" noem en geen dietist. |o |o |o

Na zo'n dieet is mijn vermoeden dat er sprake is van hormoonstoornissen en insulineresistentie wel heel erg realistisch. TS, laat je goed onderzoeken en ga aan de slag met iemand die je kan helpen op het gebied van normale, onbewerkte goede voeding. Afvallen is echt totaal niet aan de orde voor jou op dit moment, je lichaam zal echt hormonaal moeten herstellen van dit soort idioterie.
Laatst bijgewerkt door secricible op 24-08-16 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:54

silvericathy schreef:
de reden waardoor ik afviel bij de diëtiste is als volgt.
ik kreeg een dieet waarbij ik twee keer per dag een shake opdronk en 's avonds een maaltijd die mijn moeder klaarmaakte ui een recepten boekje... de shake bevatten ongeveer 200 kcal per stuk en de avond maaltijd max 400 ik kreeg dus max zo'n 800 kcal per dag binnen.

het is vervolgens niet goed afgebouwd en het normale eten niet goed opgebouwd.

Toen ik begon met dit dieet was ik 19-20 jaar oud en 1,55 lang

Dat is dus een crashdieet, heel slecht om te doen, vind het ook een zeer kwalijke zaak van de dietiste.
Dan snap ik volkomen wat je nu bent aangekomen.
Ik zou inderdaad een eetdagboek bij gaan houden, voor de zekerheid kan je altijd bij huisarts bloed laten prikken en op zoek naar een goede dietiste. Absoluut niet meer aan de shakes. Die dingen zijn alleen maar handig als je even gauw 2 kilo kwijt wilt voor een feestje of als extra om aan te komen.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:55

Het klinkt inderdaad niet als een diëtiste. Maar iemand die je zo'n shake pakket wilde verkopen. :<

Meid, je moet opzoek naar gezond eten. Van bepaalde dingen mag je namelijk echt heel veel eten, zoals bepaalde soorten groente enzo, omdat je er nauwelijks van aankomt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:58

Jeetje, dat is nou wat ze bedoelen met een crash dieet! Heel ongezond! Op die manier kan ik ook diëtiste spelen hoor, je laat mensen gewoon uithongeren!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:58

Je kan via Myfitnesspall (gratis app op je telefoon) bijhouden wat je eet. Dat helpt al enorm om inzicht te krijgen hoeveel en wat je binnenkrijgt. :)

Ik ga later op de dag nog even verder reageren.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:59

silvericathy schreef:
ik ben nu 22 jaar oud en 1,55 groot.

ik vond mezelf toentertijd wat mollig maar zeker niet dik.

elke keer als ik naar mijn ouders ga (woon inmiddels samen) krijg ik wel een of andere opmerking over mijn gewicht. ik word dus elke keer met mijn neus in de feiten gedrukt dat ik te dik ben.

iemand vroeg me hoe het met/in mijn hoofd psychisch zat... dit gooi ik liever niet zo op het internet.

Dat snap ik heel goed!! Maar zoek dan naast een goede voedingsdeskundige ook iemand die je geestelijk kan helpen. En die je kan leren je ouders op hun plek te zetten, hoe durven ze hun dochter dik te noemen! |o

Ik wens je heel veel success TS en hopelijk vind je een fijne manier om je lichamelijk en geestelijk weer goed te gaan voelen!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:02

Ik ben best wel geschokt (en kwaad!) dat je ouders je zo'n slecht body image hebben aangepraat :n. Nog erger vind ik het dat een diëtist een notabene nog ontwikkelend persoon (je hersens zijn pas 'af' met 23 jaar!) op zo'n lage intake heeft gezet! Wat is dat voor diëtist?! _-:(
Ik zou eerder aan het dubbele aantal calorieën denken als je een beetje wil afvallen dus 1600 per dag.
Geen wonder dat je nu zo aankomt, je hele lichaam heeft het echt heel zwaar gehad en is flink tekort gekomen!

Jeetje meid! Sterkte hoor!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 11:05

phormicola schreef:
Was het trouwens wel echt een diëtiste? Of was het één of andere Cambridge consulent?

ik heb toen inderdaad met cambrige producten gewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:07

Je ouders zouden een fikse draai om de oren moeten hebben en die zogenaamde dietist ook. Wat een klojo's. Op die leeftijd iemand in acht weken 11 kilo af te laten vallen is zo fout. Net zoals anderen maar één advies, bloedprikken, opschrijven voor een periode wat je eet en doet. En naar goede begeleiding zoeken, huisarts kan zeker wel iemand aanbevelen. Succes, je bent veel sterker dan je overtollige kilo's. En laat je ouders voorlopig maar even links liggen, je word er alleen maar ongelukkig van op dit moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:08

Ik weet niet of het al gevraagd is, maar gebruik je toevallig de pil?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:09

silvericathy schreef:
twee jaar geleden woonde ik nog bij mijn ouders en woog rond de 63 kilo. Mijn ouders vonden mij te dik en daardoor was ik ook ontevreden over mezelf.
aangezien mijn moeder naar een diëtiste ging, is er besloten dat ik dan ook maar mee moest.

silvericathy schreef:

elke keer als ik naar mijn ouders ga (woon inmiddels samen) krijg ik wel een of andere opmerking over mijn gewicht. ik word dus elke keer met mijn neus in de feiten gedrukt dat ik te dik ben.

iemand vroeg me hoe het met/in mijn hoofd psychisch zat... dit gooi ik liever niet zo op het internet.

Nou, fijn zulke ouders _-:( .
Daar heb je nog eens wat aan om je zelfbeeld te bevorderen -:(- .
Het zal niet eenvoudig zijn, maar ik vind dat je ze hier zeker op mag aanspreken. Je mag ze gerust vertellen dat je het je pijn doet om dat van je eigen ouders te horen.

Verder sluit ik aan bij de andere tips. Ik zou ook zeker eerst langs de huisarts gaan om eventueel schildklier of andere hormonale afwijkingen uit te sluiten. En dan, evt ook via de huisarts, wel naar een goede diëtist.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:11

Nachtlampje schreef:
Uhhh.... Wat dacht je van naar de dokter om je schildklier te laten testen?
Voor mij klinkt het alsof je daar misschien ook wel iets zou kunnen hebben.

Dacht ik ook gelijk aan. Sowieso misschien even bloed laten prikken. En afspraak met de dokter maken!

Zou stoppen met zo weinig eten. Heeft geen zin en je lichaam gaat op spaarstand en zodra je wat meer eet, sla je álles op wat je binnenkrijgt.

En, als je bij de dokter ben geweest en die adviseert ook een diëtiste, dan naar een gewone voedingsdeskundige gaan en geen cambridge consulent.

Oh, en stoppen met limonade en frisdrank! Dat zijn ook de grootste boosdoeners qua dikmakers.
Laatst bijgewerkt door Duke op 24-08-16 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:13

Jeetje, ik eet ongezonder dan jij en ik kom echt niet zo veel aan... blijf netjes rond de 65kg hangen. Je zou inderdaad denken aan een medisch probleem? Ik ken iemand met een schildklier probleem die inderdaad ook erg weinig eet, maar toch dik is. Heel vervelend...

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 11:13

ik krijg inmiddels ook veel reacties via de mail...
deze negeer ik voor nu even aangezien ik anders te laat kom voor mijn werk, maar ik zal hier later zeker even op reageren

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:16

Suusje1986 schreef:
Azmay schreef:
Je eet wel heel weinig, kan zomaar zijn dat je lichaam in overlevingsmodus is gegaan en alles op is gaan slaan wat er binnen komt voor barre tijden.

Dit is dus echt onzin. Dan zou toch iedereen die op dieet is in de overlevingsmodus gaan en dus juist aankomen?

Als je aankomt en er is geen lichamelijke oorzaak, dan betekent dat dat je meer calorieën binnen krijgt dan dat je verbrandt.

Met dat laatste ben ik het eens, met dat eerste helaas niet.

Ik merk zelf dat hoe rigoureuzer ik probeer te diëten, hoe minder goed dat lukt en des te meer alles, echt alles wat ik eet aan me blijft plakken :+

Gezonder eten, dus idd die suikerbommen vervangen door fruit, groentjes... Af en toe een koek of zo, dat moet ook kunnen, anders is het soms moeilijk volhouden. Water, toch veel meer water drinken! En puur water dan.

En bewegen. Misschien is een digitale stappenteller wel iets voor je. Je werkt jezelf in het zweet, maar dat zegt weinig over de mate van beweging, je conditie... Ik heb een fitbit en probeer dagelijks aan de 10000 stappen te komen.

Medisch gezien moet je natuurlijk ok zijn en een keer langs de huisarts is niet verkeerd.

Ik vind het ook wel naar hoe je ouders jou een slecht zelfbeeld hebben aangepraat door de jaren heen. Dat is erg voor je en het werkt niet eens, het duwt je alleen in een put.

Tenslotte heb ik nog een tip. Er zijn leuke apps die je tegenwoordig echt kunnen helpen. Ik wil geen reclame maken, maar ik doe het toch :+ Ik heb zelf Diet Coach aangekocht voor een euro of twee denk ik. Het is een vrolijke en vooral heel visuele app die je kan helpen overzicht bewaren op je eten, je beweging, je doelen, hoeveel water je al hebt gedronken... Het vraagt wel wat inspanning, want je moet natuurlijk alles bijhouden, maar het stimuleert. Er is ook een noodknop voor als je hunkert naar iets ongezonde, een timer loopt dan en als die klaar is, is dat momentje ook normaal gezien voorbij. Het is wel in het Engels. Je hebt een basic versie en de aangekochte, maar hij is wat mij betreft die paar euro wel waard.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:21

Suusje1986 schreef:
Azmay schreef:
Je eet wel heel weinig, kan zomaar zijn dat je lichaam in overlevingsmodus is gegaan en alles op is gaan slaan wat er binnen komt voor barre tijden.

Dit is dus echt onzin. Dan zou toch iedereen die op dieet is in de overlevingsmodus gaan en dus juist aankomen?
...

Dat is het bekende jo-jo-effect dus... Niet iedereen, maar een heel groot deel van de mensen die een dieet heeft gevolgd, zoals Sonja Bakker, is binnen no time weer op het oude (zwaardere) gewicht, en dat is om deze reden. Uitzonderingen daar gelaten.

Ik ben ook vaak in die valkuil gestapt, maar doe het niet meer. Ik heb ook een schildklieraandoening: Hashimoto, en kan doen wat ik wil, maar veel afvallen lukt gewoon niet. En geloof me... als iemand er aan werkt, ben ik het wel.

Ik leef en eet nu via Paleo en dat gaat uit van het principe: als jij de juiste voedingstoffen binnen krijgt, dan kom je vanzelf op het gewicht dat bij jou hoort. Ben je te mager, dan zal je van Paleo aankomen, ben je te zwaar, dan zal je afvallen. Niet snel, want dat hoort niet, maar je lichaam gaat zich aanpassen aan de goede voeding. En vooral niet te weinig eten. Voor veel mensen werkt dit. Voor mij deels, vanwege de Hashimoto gaat het allemaal niet zo makkelijk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:25

Nachtlampje schreef:
Uhhh.... Wat dacht je van naar de dokter om je schildklier te laten testen?
Voor mij klinkt het alsof je daar misschien ook wel iets zou kunnen hebben.

exact dit. laat je lichamelijk eens nakijken.

daarnaast zou het zomaar kunnen dat je juist veel te weinig eet waardoor je aankomt. je lijf slaat alles op wat het binnenkrijgt, je lijf gaat dan in overlevingsstand

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:25

Roodvos schreef:
silvericathy schreef:
twee jaar geleden woonde ik nog bij mijn ouders en woog rond de 63 kilo. Mijn ouders vonden mij te dik en daardoor was ik ook ontevreden over mezelf.
aangezien mijn moeder naar een diëtiste ging, is er besloten dat ik dan ook maar mee moest.

silvericathy schreef:

Nou, fijn zulke ouders _-:( .
Daar heb je nog eens wat aan om je zelfbeeld te bevorderen -:(- .
Het zal niet eenvoudig zijn, maar ik vind dat je ze hier zeker op mag aanspreken. Je mag ze gerust vertellen dat je het je pijn doet om dat van je eigen ouders te horen.

Verder sluit ik aan bij de andere tips. Ik zou ook zeker eerst langs de huisarts gaan om eventueel schildklier of andere hormonale afwijkingen uit te sluiten. En dan, evt ook via de huisarts, wel naar een goede diëtist.

Ik heb zelf ook dit gehad met mijn ouders.
Het is idd niet ideaal, maar niet alle ouders zijn perfect natuurlijk.
Ik haalde uit zulke opmerkingen eerder motivatie om gericht te bewegen en gezond te eten
En nu zijn ze jaloers :+

@TS: Het dieet dat je hebt gevolgd, vind ik zelfs geen dieet te noemen. Een dieet bestaat normaal uit voldoende gezonde en evenwichtige voeding in combinatie met genoeg beweging.
Ik vind het echt rot voor je, hopelijk kan de huisarts je verder helpen :(:)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:36

Nou laat die bloedtest maar zitten het antwoord is er al:je bent op een zeer onverantwoord crashdieet gezet door die zogenaamde diëtist! En dat heeft je metabolisme vakkundig om zeep geholpen. Je bent veel te snel afgevallen en niet begeleid achteraf.
Neem een deskundig iemand in de arm want dit is niet 1,2,3 opgelost zoals phormicola ook al aangeeft

Ooh ik kan hier boos om worden zeg. Ik studeer 4 jaar + een extra posthbo om mezelf diëtist te mogen noemen binnenkort en dan heb je van die idioten die zichzelf voedingskundige/consulent of weet ik wat noemen en iemand volledig naar de ellende helpt met hun 'dieten' -:(-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:52

silvericathy schreef:
ik krijg inmiddels ook veel reacties via de mail...
deze negeer ik voor nu even aangezien ik anders te laat kom voor mijn werk, maar ik zal hier later zeker even op reageren

Ik wil je alvast even een hart onder de riem steken. Ik zit in hetzelfde schuitje als jij ongeveer. Ik doe ook men best om af te vallen, maar vindt het zoooo verdomd moeilijk. Dan krijg ik er 5kg af en denk ik dat ik goed bezig ben, en dan is ze er ineens terug aan zonder dat ik begrijp wat er fout loop. Ik word soms in verleiding gebracht om eens te beginnen met herbalife of juice plus dieet, maar ik weet dat het me wss niet zal helpen op lange termijn. Maar wat zou ik mezelf toch zo verdomd graag eens mooi vinden zonder al dat vet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:54

Ben je niet zwanger?...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:18

App installeren of schriftje bijhouden om te kijken wat je nu echt binnenkrijgt. En ja, daar moet elk koekje, glas water met siroop of dropje in bijgehouden wordt. Echt secuur bijhouden, anders kun je het net zo goed niet doen. Vaak klopt wat je denkt binnen te krijgen en wat je daadwerkelijk aan calorieën en vet naar binnen werkt niet echt met elkaar. In dingen als mueslirepen kun je je nog behoorlijk vergissen bijvoorbeeld. Ik gebruik de app Lifesum.

Blijf verder gezond eten, crashdiëten werken gewoon niet, het moment dat je weer normaal gaat eten komt je net zo hard weer aan, vaak nog met wat extra's.

Als je echt zo met je gewicht zit en je eetpatroon en levenspatroon eigenlijk geen reden tot aankomen zou moeten geven, meld je dan eens bij de huisarts. Laat je checken en laat je eventueel doorverwijzen naar een (goede!) diëtiste. Dus niet iemand die met shakes werkt en met zulke achterlijk lage calorie-innames.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:29

Wat ik denk als het zoveel gewicht is op zo'n korte tijd: is het wel allemaal vet? Is het niet gewoon heel veel vocht? Zitten je kleren ook echt strakker of alleen op bepaalde plaatsen?
Kan je zwanger zijn?
Hoe voel je je verder, in het algemeen?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:31

bigone schreef:
Je ouders zouden een fikse draai om de oren moeten hebben en die zogenaamde dietist ook. Wat een klojo's. Op die leeftijd iemand in acht weken 11 kilo af te laten vallen is zo fout. Net zoals anderen maar één advies, bloedprikken, opschrijven voor een periode wat je eet en doet. En naar goede begeleiding zoeken, huisarts kan zeker wel iemand aanbevelen. Succes, je bent veel sterker dan je overtollige kilo's. En laat je ouders voorlopig maar even links liggen, je word er alleen maar ongelukkig van op dit moment.

Dit dus en als ze opmerkingen hebben over je gewicht zou ik ze die post even onder hun neus duwen.
Weet niet welke omgeving je zit, maar ken een hele fijne en goede diëtiste in het oosten (nijmegen t/m achterhoek)