Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Zelfs zonder naar de huisarts te gaan, kan ik je al met enige zekerheid vertellen dat je een lange weg te gaan hebt. Eigenlijk zou je dit soort kwakzalvers moeten kunnen aanklagen.
Zo'n streng dieet is een enorme aanslag op je lichaam. Je stress hormonen rijzen uit de pan, wat voor een groot deel je versnelde aankomen verklaard.
Zoek alsjeblieft iemand die ervaring heeft met het terug draaien van dit soort wantoestanden. Ik wil mezelf niet promoten, dat haat ik, maar je zal de eerste niet zijn die ik met succes kan helpen.
Mijn pb box staat iig open. Ik wens je heel veel succes!
silvericathy schreef:de reden waardoor ik afviel bij de diëtiste is als volgt.
ik kreeg een dieet waarbij ik twee keer per dag een shake opdronk en 's avonds een maaltijd die mijn moeder klaarmaakte ui een recepten boekje... de shake bevatten ongeveer 200 kcal per stuk en de avond maaltijd max 400 ik kreeg dus max zo'n 800 kcal per dag binnen.
het is vervolgens niet goed afgebouwd en het normale eten niet goed opgebouwd.
Toen ik begon met dit dieet was ik 19-20 jaar oud en 1,55 lang
silvericathy schreef:ik ben nu 22 jaar oud en 1,55 groot.
ik vond mezelf toentertijd wat mollig maar zeker niet dik.
elke keer als ik naar mijn ouders ga (woon inmiddels samen) krijg ik wel een of andere opmerking over mijn gewicht. ik word dus elke keer met mijn neus in de feiten gedrukt dat ik te dik ben.
iemand vroeg me hoe het met/in mijn hoofd psychisch zat... dit gooi ik liever niet zo op het internet.
silvericathy schreef:twee jaar geleden woonde ik nog bij mijn ouders en woog rond de 63 kilo. Mijn ouders vonden mij te dik en daardoor was ik ook ontevreden over mezelf.
aangezien mijn moeder naar een diëtiste ging, is er besloten dat ik dan ook maar mee moest.
silvericathy schreef:ik ben nu 22 jaar oud en 1,55 groot.
elke keer als ik naar mijn ouders ga (woon inmiddels samen) krijg ik wel een of andere opmerking over mijn gewicht. ik word dus elke keer met mijn neus in de feiten gedrukt dat ik te dik ben.
iemand vroeg me hoe het met/in mijn hoofd psychisch zat... dit gooi ik liever niet zo op het internet.
Nachtlampje schreef:Uhhh.... Wat dacht je van naar de dokter om je schildklier te laten testen?
Voor mij klinkt het alsof je daar misschien ook wel iets zou kunnen hebben.
Suusje1986 schreef:Azmay schreef:Je eet wel heel weinig, kan zomaar zijn dat je lichaam in overlevingsmodus is gegaan en alles op is gaan slaan wat er binnen komt voor barre tijden.
Dit is dus echt onzin. Dan zou toch iedereen die op dieet is in de overlevingsmodus gaan en dus juist aankomen?
Als je aankomt en er is geen lichamelijke oorzaak, dan betekent dat dat je meer calorieën binnen krijgt dan dat je verbrandt.
Suusje1986 schreef:Azmay schreef:Je eet wel heel weinig, kan zomaar zijn dat je lichaam in overlevingsmodus is gegaan en alles op is gaan slaan wat er binnen komt voor barre tijden.
Dit is dus echt onzin. Dan zou toch iedereen die op dieet is in de overlevingsmodus gaan en dus juist aankomen?
...
Nachtlampje schreef:Uhhh.... Wat dacht je van naar de dokter om je schildklier te laten testen?
Voor mij klinkt het alsof je daar misschien ook wel iets zou kunnen hebben.
Roodvos schreef:silvericathy schreef:twee jaar geleden woonde ik nog bij mijn ouders en woog rond de 63 kilo. Mijn ouders vonden mij te dik en daardoor was ik ook ontevreden over mezelf.
aangezien mijn moeder naar een diëtiste ging, is er besloten dat ik dan ook maar mee moest.silvericathy schreef:ik ben nu 22 jaar oud en 1,55 groot.
Nou, fijn zulke ouders.
Daar heb je nog eens wat aan om je zelfbeeld te bevorderen.
Het zal niet eenvoudig zijn, maar ik vind dat je ze hier zeker op mag aanspreken. Je mag ze gerust vertellen dat je het je pijn doet om dat van je eigen ouders te horen.
Verder sluit ik aan bij de andere tips. Ik zou ook zeker eerst langs de huisarts gaan om eventueel schildklier of andere hormonale afwijkingen uit te sluiten. En dan, evt ook via de huisarts, wel naar een goede diëtist.
silvericathy schreef:ik krijg inmiddels ook veel reacties via de mail...
deze negeer ik voor nu even aangezien ik anders te laat kom voor mijn werk, maar ik zal hier later zeker even op reageren
bigone schreef:Je ouders zouden een fikse draai om de oren moeten hebben en die zogenaamde dietist ook. Wat een klojo's. Op die leeftijd iemand in acht weken 11 kilo af te laten vallen is zo fout. Net zoals anderen maar één advies, bloedprikken, opschrijven voor een periode wat je eet en doet. En naar goede begeleiding zoeken, huisarts kan zeker wel iemand aanbevelen. Succes, je bent veel sterker dan je overtollige kilo's. En laat je ouders voorlopig maar even links liggen, je word er alleen maar ongelukkig van op dit moment.