Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Als je aan de pil bent, merk je dan ook dat je in de overgang komt?
Moska schreef:Het is al even geleden dat er gereageerd is in dit topic, maar misschien zijn er inmiddels nieuwe lotgenoten bijgekomen? Vandaag officieel te horen gekregen dat ik in de overgang ben (beetje te vroeg, ben 37, geen kinderen en ook geen kinderwens). Tevens vandaag ook begonnen met Femoston in de hoop mijn klachten te verminderen (opvliegers/stemmingswisselingen/hartkloppingen). Voor de komende weken staat er nog een botdichtheidsmeting en een mammografie op het programma.
Maar waarom ik hier post is eigenlijk omdat ik op zoek ben naar lotgenoten en dan met name, wie is er ook jong in de overgang gekomen? Hoe kwam je erachter? Waar moet ik op letten? Dat soort dingen.
Moska schreef:Hoorde gisteravond op radio 1 een interview met iemand die een boek heeft geschreven over de overgang. Ze was enorm tegen het slikken van hormonen en vond dat de overgang een levensfase was waar je persoonlijke groei mee bereikt. Maar wat als je er echt last van hebt of (erg) jong bent? Ze bracht mij enigszins aan het twijfelen. Want ja, ik doe natuurlijk liever niets wat niet goed is voor mijn lijf, maar om nu jarenlang last te hebben van diverse klachten, lijkt mij toch ook niet prettig. En heb natuurlijk een heleboel gelezen over de voors en tegens van het slikken van hormonen en heb besloten dat ik liever kwaliteit van leven heb, dan kwantiteit. Maar aan de andere kant, is de farmaceutische industrie er niet op gericht om zoveel mogelijk te verdienen? Het gaat niet om mensen maar om geld? Kortom, ik ben (weer) in verwarring!