Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Greetje63 schreef:Janneke2 schreef:- mij lijkt het toe dat, met alle slagen om de arm, deze wervels niet netjes ten opzichte van elkaar staan.
(Iedere wervel heeft twee gewrichtjes met de bovenbuurvrouw en twee met de onderbuurvrouw - en voor een goede rug geldt dat telkens al deze 4 gewrichten goed functioneren.
iemand die hier op grond van enkel deze foto's deze uitspraak doet heeft er duidelijk de ballen verstand niet van want iemand met een klein beetje kennis van deze materie wil een veel duidelijker beeld zien alvorens zijn mond open te doen om een uitspraak te doen. Dus aub doe dan in dat geval ook niet zo'n uitspraak.
Greetje63 schreef:Nee als je er daadwerkelijk verstand van had zou je TS desnoods advies geven voor second opinion maar iemand met maar een beetje medische achtergrond gaat geen foto's beoordelen zonder duidelijke foto's en zonder duidelijke anamnese en zeker niet op ene forum. Help waar zijn de moderators als ze echt in moeten grijpen. Volgens mij is het een algemene regel dat je nooit medische adviezen gaat vragen op fora en zeker geen medische adviezen gaat geven die verder reiken dan vraag het een deskundige want zelfs die kunnen niets op afstand en na een gedegen onderzoek diagnostiseren.
Janneke2 schreef:
Janneke2 schreef:Goed om te temmen want ik ervaar dit als een serie nare, persoonlijke aanvallen.
Mij werd van alles in de schoenen geschoven, vooral ook standpunten die ik niet innam - en nadat al mijn slagen om de arm terzijde waren geschoven.
Verder dook er ook nog een minder frisse norm op 'dat iemand die er verstand van heeft, geen collega's zal afvallen', tjonge jonge.
Dus in bovenstaand citaat ben ik iemand die doet of ze ergens verstand van heeft (ik hecht aan mijn anonimiteit, dus ach, laat maar) en verderop, in een andere posting valt ook nog het woord kwakzalver.
...ach, laat ook maar.
safina schreef:Janneke2 schreef:Goed om te temmen want ik ervaar dit als een serie nare, persoonlijke aanvallen.
Mij werd van alles in de schoenen geschoven, vooral ook standpunten die ik niet innam - en nadat al mijn slagen om de arm terzijde waren geschoven.
Verder dook er ook nog een minder frisse norm op 'dat iemand die er verstand van heeft, geen collega's zal afvallen', tjonge jonge.
Dus in bovenstaand citaat ben ik iemand die doet of ze ergens verstand van heeft (ik hecht aan mijn anonimiteit, dus ach, laat maar) en verderop, in een andere posting valt ook nog het woord kwakzalver.
...ach, laat ook maar.
Je zou ook eens na kunnen denken over waar de kritiek vandaan komt en of er wellicht een kern van waarheid inzit. Of het nu psychische klachten zijn, darmklachten of een röntgenfoto van een bekken: je pretendeert echt overal verstand van te hebben. Zonder dat ook maar iemand weet wie je bent en wat je achtergrond is.
Je zegt dat je hecht aan je privacy. Doe ik ook. Daarom ga ik op mijn vakgebied ook geen adviezen uitdelen of conclusies trekken op een forum als dit. Als ik mijn werk doe, behoor ik namelijk netjes te specificeren wie ik ben, wat mijn opleiding is en dien ik traceerbaar te zijn door een registratie in het beroepsregister. Mocht ik mijn werk niet goed doen, dan kunnen patiënten/cliënten een klacht indienen bij mijn werkgever, de inspectie of het tuchtcollege. Mijn beroepscode verplicht me om als professional transparant te zijn. En dat ben ik niet als ik anoniem op een forum medische adviezen ga geven. Dan kan ik namelijk nooit ter verantwoording geroepen worden als ik iets verkeerd doe.
Ben jij BIG-geregistreerd? Want dan zou ik echt nog eens nadenken over hoe zich dat verhoudt tot wat je op dit forum doet. En nee, dat is niet bedoeld als persoonlijke aanval. Het gaat me namelijk helemaal niet om jou als persoon. Het gaat me om wat je hier doet. Daar mag een professional toch wel op worden aangesproken, of niet?
daantjuhhh schreef:Helemaal anoniem is het niet. Je geeft altijd meer bloot dan je zelf denkt.
Maar zie ook echt het probleem niet van het plaatsen van 2 röntgenfoto's hoor....
Op de foto's zelf staan geen gegevens.
En TS moet lekker zelf bepalen hoeveel waarde zij eraan hecht dat iedereen haar röntgenfoto's ziet.
Leven en laten leven....