Eczeem. Ik word er knettergek van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Eczeem. Ik word er knettergek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:18

Mijn huisarts raad dat met huidproblemen daarom ook af.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:27

Hier ook een met regelmatig Eczeem maar ik weet iig wel waar het vandaan komt (allergie)... hier helpt groene klei (van de paarden poeder die je aanmaakt met water; vertagil oid) wel wat voor verzachting op de armen.
Verder een zalf met aloe vera werkt vaak wel, verkoelende dingen.

Ik ben allergisch voor Chloor, dus baden met Bleek gaan we maar even niet proberen _O-

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:31

Vajramani schreef:
tarek schreef:
Als je met chloor aan de gang gaat lijkt me voor je systeem het slechtste wat je kan doen. Als het bacteriën dood wat zal het dam met alle goede bacteriën doen die je nodig hebt? ....

dan zou zwemmen in een zwembad ook niet goed voor je zijn.

Jeetje chloor??? Dat is super slecht. Is algemeen bekend dat mensen met eczeem de huid juist vet moeten houden en niet met zeep moeten wassen. Zwemmen is dus ook super slecht voor een eczeemhuid.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:33

Oh. Dan zal ik de baden in bleek maar niet uitproberen :=

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:21

Mijn neefje zijn eczeem is juist minder geworden nu hij op zwemles (3x pw) zit.
Maar als je googelt kom je het vaak genoeg tegen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:37

Hier ook al vanaf baby eczeem. Ik smeer ook zalf (cutivate, dermovate en emovate) Heb het een tijd zo erg gehad op mijn handen dat ik daar licht therapie voor heb gekregen en zulke heftige zalf dat ik met handschoentjes moest slapen.

Ik heb het vooral aan mijn handen, ellebogen, knieholtes en mijn voeten.

Ik heb het in combinatie met chronische bronchitis dat schijnt ook vaker voor te komen.

Ik ben allergisch voor huisdieren, huisstofmijt en pollen. Gelukkig niet voor voedsel.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 22:11

MelanieB schreef:
Hier ook een met regelmatig Eczeem maar ik weet iig wel waar het vandaan komt (allergie)... hier helpt groene klei (van de paarden poeder die je aanmaakt met water; vertagil oid) wel wat voor verzachting op de armen.
Verder een zalf met aloe vera werkt vaak wel, verkoelende dingen.

Gaan de plekjes ook daadwerkelijk weg met Aloe Vera? De kokosolie lijkt miniem te werken, de plekken lijken echter niet weg te gaan :(

Ik heb plekken op mijn schouders, arm, nek, bovenbenen, knieholtes en enkele plekjes op mijn buik.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:32

Ik heb van baby af aan eczeem (gehad). Na ellendig veel hormoonzalf smeren besloten om door TSW (topical steroid withdrawal) te gaan, in combinatie met een magnetiseur een jaar lang door een HEL gegaan maar ben nu 99% 'schoon'. Kan het iedereen aanrader, levenslang blijven smeren met die troep is gewoon super slecht voor je. Kijk ook eens op Facebook, daar zijn er speciale (hulp)groepen voor :) 'stoppen met hormoonzalf verslaving' succes!!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:50

Je hebt van het merk Graham ook fijne crèmes. Hoor daar ook goede verhalen over. :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:21

Vajramani schreef:
Mijn neefje zijn eczeem is juist minder geworden nu hij op zwemles (3x pw) zit.
Maar als je googelt kom je het vaak genoeg tegen.

Wat ik een keer gelezen heb is dat op exceem plekken soms ook een overgroei is aan een bepaalde gist, die kan ook weer jeuk veroorzaken. Bij mij hielp lamisil eerst voor een deel bij de plekken, waarschijnlijk omdat de ook die gist bestrijdt, denk dat het mss vergelijkbaar is met chloor.
Mijn huid werd vroeger nooit blij van chloor en zwembaden.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 14:03

Ik ga vanavond naar de huisarts. Het is nu wel vakantie en dan kan het me niet enorm schelen hoe ik eruit zie, maar de eczeem is nu duidelijk zichtbaar op mijn nek en er lijkt weinig tot geen beterschap.. Ik voel me dan ook 'vies' en heb geen behoefte om zo in het openbaar te lopen. :n Ik hoop terug Cutivate te kunnen krijgen aangezien dat enkele jaren geleden bij nog ergere eczeem (toen lag mijn nek letterlijk open van het krabben) heeft geholpen. Ga ook gelijk vragen of het mogelijk is er meerdere te verkrijgen, want die tube zal snel op zijn aangezien het nu haast over men hele lijf zit.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:15

Ik heb zelf met periodes eczeem en wilde je toch even een hart onder de riem steken.
Zelf heb ik met periodes dus eczeem, maar ik reageer enorm op shampoo enzo.
Tegenwoordig heb ik shampoo en douchegel zonder sulfaten en siliconen, alles op de verpakking is in begrijpelijke taal en natuurlijk.
Als ik wel eens was met wat anders heb ik gelijk een kurkdroge huid en jeuk.
Het enige wat wel goed gaat daarnaast als ik jeuk heb is vitamine E shampoo van jacob hooy.
En qua smeersels tegen de jeuk ben ik bijvoorbeeld allergisch voor aloë vera, en ik heb hooikoorts dus een shampoo met berkenolie erin was ook geen succes. :P
Voor mij werkt cetomacrogol niet daar ben ik allergisch voor, vitamine E huidolie van jacob hooy kan ik wel goed tegen.
Dat voedt en blijft lang werken, veeeel langer als kokosolie.

Verder ben ik inderdaad intolerant, niet meer allergisch voor gluten en melk.
Van varkensvlees, of gelatine wat ook van varkens komt krijg ik erg lastan acné.
Het is echt de moeite waard dat eens uit te zoeken.
Eventueel Daosin is ook een idee, dat is het enzym wat melksuiker verteert.
Stel dat het enkel lactose is zou dat verbetering kunnen geven.
Dit werkt niet voor melkeiwit trouwens.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 21:39

Zo, ik heb eindelijk weer een crème tegen die rottige eczeem. Ik heb helaas wel niet meer dan 1 tube gekregen aangezien ze de plekjes altijd zelf eerst wil zien. Verder moet vanaf nu alles van mij gewassen worden met Le Chat. Als douchegel/zeep moet ik vanaf nu A-derma gebruiken en heb ook nog een lotion hiervan ter onderhoud van de huid als de eczeem weg is. Ik ben benieuwd of dit alles gaat helpen.. Huisarts sprak overigens niet over enige allergie. Maar ik heb dus wel overduidelijk atopisch/constitionele eczeem en vrees dus dat ik er maar mee ga moeten leven.

Ohja, en overdag lekker in de zon zitten :P