Zou je ook voorkeur voor een bepaalde persoon doorgeven? Niet dat ik persoonlijk een kraamverzorgster ken, maar er werken in deze regio wat oud collega's van mijn moeder die volgens haar wel in mijn straatje passen zegmaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cynthia5 schreef:Waar ik nog wel mee zit, kan elke kraamverzorgende de kersverse moeder helpen met borstvoeding?
Ik zou dat heel graag willen geven, maar ik denk dat ik daar wel hulp bij nodig heb.
Anoeska27 schreef:cynthia5 schreef:Waar ik nog wel mee zit, kan elke kraamverzorgende de kersverse moeder helpen met borstvoeding?
Ik zou dat heel graag willen geven, maar ik denk dat ik daar wel hulp bij nodig heb.
Nee zeker niet. Het gros kan niets anders dan verouderde adviezen geven, evenals de meeste verloskundigen. Als je bv wil geven dan adviseer ik je om je alvast aan te melden bij de La Leche League groep op Facebook en het nummer van een lactatiekundige klaar te leggen.
Iemand zei hier dat ze blij was dat de kraam tepelhoedjes bij zich had, maar als de kraam goed advies had gegeven dan zouden er geen kloven geweest zijn. Ik heb bij beide kinderen geen kraamzorg afgenomen (1e heeft een week in het zh gelegen), dus wat de vragen aan hun betreft kan ik je niet helpen. Besef wel dat het borstvoedingsertficaat waar de meesten mee pronken echt een wassen neus is. Ik zou willen dat ik bij de eerste wist wat ik bij de tweede wist, dan had ik niet 2 jaar hoeven kolven.
cynthia5 schreef:Cerilene, het probleem met de vroedvrouw is dat ik er niet één heb maar 4.
Allemaal een beetje van de oude stempel, en allemaal denken ze er hetzelfde over.
Maar stel ze rekt om te zorgen dat ik thuis beval, kan ik dan nooit de beslissing maken toch naar het ziekenhuis te gaan omdat zij niet wilt?
Ik vind het totaal geen probleem dat mijn kraamverzorgende en vroedvrouw mij begeleidt, maar wel dat ik haar niet vertrouw met mijn wens.