Spierballen zijn trending

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:50

Allienda schreef:
Ik heb tot mijn 19de fanatiek aan wedstrijdzwemmen gedaan en daarna nog een aantal jaren waterpolo gespeeld. Ik herken het beeld wat iemand omschrijft "niets past om mijn armen" :j (ruiterjasje is mt 46 en 12 cm aan iedere kant in de taile in moeten nemen anders paste het niet in de schouders/rug/armen :Y)

Jarenlang ben ik zoekende geweest naar een sport wat mij dezelfde voldoening geeft als vroeger het zwammen/waterpolo. Toen ik Crossfit ontdekte was ik helemaal verkocht, helaas door blessure en gedoe met de trainer na een half jaar moeten stoppen (in Zuid limburg was maar 1 crossfitbox) inmiddels 2,5 jaar verder *en een paar kilos verder :+ * is er een nieuwe box geopend en ben ik sinds 3 weken weer begonnen met Crossfit.

Ik denk alles wat je in mate doet, goed is..............Alleen mensen hebben de neiging om door te slaan in wat ze doen. Ik rij minimaal 2 paarden per dag en probeer 3x de week te gaan crossfitten. Mijn lichaam is een type van gewichten ruiken en er komen al spierballen, altijd al gehad. Ik was op mijn 15de in het krachthonk al sterker dan menigeen knul van 18/20 :=. Ik zal in de komende maanden flink wat vet verliezen en behoorlijk wat in spiermassa gaan groeien. Ik vind het niet erg, ik vind gespierde vrouwen mooi en van CF krijg je geen opgepompte spieren.

Mijn man vind me mooi zoals ik ben, gespierd of niet gespierd, een kilo of wat teveel of slank. Hij zegt altijd als je gelukkig bent straal je dat uit en dat is wat belangrijk is <3 .

Amen to that. Ik was een aardig maatje meer toen mijn man en ik een relatie kregen en mijn man houd wel van "goed gevuld" zeg maar. Maar nu heb ik 100x meer zelfvertrouwen en ben een stuk vastberadener in wat ik wil en alleen al daarom vindt hij me aantrekkelijker dan ooit <3

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:52

Waarom mogen mensen ook alweer niet lekker doen waar ze zelf gelukkig van worden? Waarom wordt een hobby waarmee je je lichaam verandert meteen afgeschoven op een laag zelfbeeld? En als je er te goed in wordt ben je doorgeslagen. Leven en laten leven. Je doet niemand schade toe door je lichaam sterker te maken. Dat je zelf liever met een zak chips op de bank zit en je daar prettig bij voelt betekent niet dat iemand naar de sportschool gaat omdat hij van zichzelf walgt. Misschien hebben ze er wel plezier in, wow! Wat een openbaring! :+

xTammyy

Ik vind het juist super mooi wanneer je bij een vrouw lijntjes kan zien. Te gespierd vind ik niet mooi, maar smaken verschillen.
De een vindt mijn buik bijvoorbeeld al te gespierd terwijl een ander zegt dat het nog wel wat meer mag.
Afbeelding

secricible

2 afbeeldingen die voor mij echt alles zeggen dat krachtsport is voor mij

Afbeelding

Afbeelding

_Nancy

Re: Spierballen zijn trending

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:54

Secricible, jup.. Die plaatjes beschrijven het ook precies voor mij :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:55

Allienda schreef:
Ik heb tot mijn 19de fanatiek aan wedstrijdzwemmen gedaan en daarna nog een aantal jaren waterpolo gespeeld. Ik herken het beeld wat iemand omschrijft "niets past om mijn armen" :j (ruiterjasje is mt 46 en 12 cm aan iedere kant in de taile in moeten nemen anders paste het niet in de schouders/rug/armen :Y)

Jarenlang ben ik zoekende geweest naar een sport wat mij dezelfde voldoening geeft als vroeger het zwammen/waterpolo. Toen ik Crossfit ontdekte was ik helemaal verkocht, helaas door blessure en gedoe met de trainer na een half jaar moeten stoppen (in Zuid limburg was maar 1 crossfitbox) inmiddels 2,5 jaar verder *en een paar kilos verder :+ * is er een nieuwe box geopend en ben ik sinds 3 weken weer begonnen met Crossfit.

Ik denk alles wat je in mate doet, goed is..............Alleen mensen hebben de neiging om door te slaan in wat ze doen. Ik rij minimaal 2 paarden per dag en probeer 3x de week te gaan crossfitten. Mijn lichaam is een type van gewichten ruiken en er komen al spierballen, altijd al gehad. Ik was op mijn 15de in het krachthonk al sterker dan menigeen knul van 18/20 :=. Ik zal in de komende maanden flink wat vet verliezen en behoorlijk wat in spiermassa gaan groeien. Ik vind het niet erg, ik vind gespierde vrouwen mooi en van CF krijg je geen opgepompte spieren.

Mijn man vind me mooi zoals ik ben, gespierd of niet gespierd, een kilo of wat teveel of slank. Hij zegt altijd als je gelukkig bent straal je dat uit en dat is wat belangrijk is <3 .

kleding passen in de winkel is ook altijd zo grappig als winkelbedienden je hulpvaardig toch in iets passend willen hijsen en je vervolgens nog gaan dichtritsen ook (heb menig stofje ernstig voelen kraken nadat ze mij ondanks de waarschuwing toch in een maatje 40 wilde doen.. dwangbuis was er niets bij)..

nog erger is het als je voor leuke zomerkleding shopt en je denkt dat het 'net gaat lukken.. hoofd erdoor armen er door en dan voel je toch langzaam je bloedstoevoer afnemen, in paniek probeer je het uit te krijgen, maar daardoor blazen je spieren nog net even verder op en sta je met dat oh zo leuke shirtje half over je hoofd door het pashokje te huppelen terwijl je hulpzoekend gromt en het zweet je langzaam begint uit te breken.

heb nu behoorlijk overgewicht, maar het valt ook weinig mensen op dat het ook echt behoorlijk teveel is.. door de bouw verdeelt zich alles netjes tussen mijn spieren in, waardoor ik gewoon normaal 'breed' schijn te lijken.. (totdat je dan in eva's kostuum voor de spiegel staat). tis toch eigenlijk van de zotte dat ik in verhouding ben, zodra ik fiks te zwaar ben :')
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 05-08-16 11:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:55

Ik ben het wel met Nancy eens, ik kijk met grote bewondering ernaar.

Het geeft mij de moet ook de discipline op te brengen en vol te houden. Dat babyspek mag er bij mij wel af := Ik moet wel zeggen ik train wel met beleid en een goede coach, de groepen zijn max 6 personen groot waardoor er goed wordt gelet op de technieken +:)+

Ik ben heel onzeker geworden nadat ik ben gestop met sporten en dikker en slapper werd. Moet wel eerlijk bekennen dat ik eerst ben gaan werken met een mental coach omdat ik mezelf wilde leren accepteren zoals ik was. Moet zeggen dat het me heel veel goed gedaan heeft. Toen het mentaal beter ging ben ik op mijn eten gaan letten en weer gaan crossfitten.

Weer sporten geeft mij zoals ook al eerder werd aangegeven ook veel meer zelfvertrouwen. Ik voel me gewoon beter.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:56

_Nancy schreef:
Ik zie liever een fitte vrouw die aan krachttraining doet, dan van die 'graatmagere modellen' die een tijd terug 'het ideaal waren'.

Ik ben blij dat dit nu anders is.

Als iemand aan krachttraining doet, kun je dit vaak ook zien.
Dat laat mij ook zien dat diegene discipline heeft en doorzettingsvermogen.
De lichamen die je tegenkomt op facebook of instagram, die krijgen zij niet voor niks.
Dat kost tijd en inspanning.. Ik heb daar alleen maar respect voor :)

Dat is toch nog steeds zo, kijk maar naar bijvoorbeeld Romee Strijd:

http://www.stuff.co.nz/content/dam/imag ... 297275.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:56

Ik ben een dunnetje, je wilt niet weten hoe vaak ik al heb moeten horen waarom ik niet meer eet... Ik eet genoeg. Wat ik wil zeggen: je bent goed zoals je bent.. En als vrouwen zich prettig voelen bij een über gespierd lichaam is dat hun zaak, ik hoop alleen niet dat anderen erop afgerekend worden als ze dat niet of minder mooi vinden en daar niet voor gaan. Even geleden was het inderdaad het super dunne model waar vrouwen zich aan spiegelden, nu lijkt dat het body builders type te gaan worden...

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:59

Picasso schreef:
Ik ben een dunnetje, je wilt niet weten hoe vaak ik al heb moeten horen waarom ik niet meer eet... Ik eet genoeg. Wat ik wil zeggen: je bent goed zoals je bent.. En als vrouwen zich prettig voelen bij een über gespierd lichaam is dat hun zaak, ik hoop alleen niet dat anderen erop afgerekend worden als ze dat niet of minder mooi vinden en daar niet voor gaan. Even geleden was het inderdaad het super dunne model waar vrouwen zich aan spiegelden, nu lijkt dat het body builders type te gaan worden...

Mooi gezegd, ieder moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Het ene lichaamstype is ook het andere niet en vind ook niet dat mensen op hun lichaam afgerekend moeten worden. Hoewel ik moet bekennen dat ik wel eens jaloers kan zijn op mensen die niet (zo) snel dik worden..........ochja zoals mij oma altijd zei *ieder huisje heeft zijn eigen kruisje*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:02

Ik zie echt nauwelijks vrouwen die zich spiegelen aan het bodybuildersmodel, wel aan het "fitte vrouwen model", dus wat dat betreft herken ik dat niet.

En Elena, oh god ja. Ik had een BMI van 34 op een gegeven moment, als ik dat tegen mensen zeg dan krijg ik echt "waar dan? Je was nooit te dik". Ik was gewoon altijd goed geproportioneerd haha.

Maanlicht, m.i. Wel al een verbetering tov bijvoorbeeld dit http://roarnews.co.uk/wp-content/upload ... mage-1.jpg

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:05

Maanlicht schreef:
_Nancy schreef:
Ik zie liever een fitte vrouw die aan krachttraining doet, dan van die 'graatmagere modellen' die een tijd terug 'het ideaal waren'.

Ik ben blij dat dit nu anders is.

Als iemand aan krachttraining doet, kun je dit vaak ook zien.
Dat laat mij ook zien dat diegene discipline heeft en doorzettingsvermogen.
De lichamen die je tegenkomt op facebook of instagram, die krijgen zij niet voor niks.
Dat kost tijd en inspanning.. Ik heb daar alleen maar respect voor :)

Dat is toch nog steeds zo, kijk maar naar bijvoorbeeld Romee Strijd:

http://www.stuff.co.nz/content/dam/imag ... 297275.jpg

Ik vind dit niet graatmager eerlijk gezegd.

Dan bedoel ik meer dit:
http://plzcdn.com/ZillaIMG/bc7f7ff471e6 ... 41d69f.jpg

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:08

Picasso schreef:

God,, wat een verschrikkelijk woord ook :roll: 'Body builders type'
Kom op zeg, daar gaan 9 van de 10 vrouwen helemaal niet voor!
Fit is daarentegen een beter passend woord.

Ik denk dat jij een stukje terug moet lezen, dan zie je wel hoe groot dat verschil wel niet is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:11

Sorry, wist het even niet anders te verwoorden. Maar het is duidelijk wat ik bedoel toch? En nogmaals: iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:16

Nou nee ik vind het niet echt duidelijk wat je bedoelt. Zoals ik hiervoor met fotos laat zien zit er nogal verschil tussen wat de meeste vrouwen doen en "bodybuildertype".
Ik proef een zekere bitternis en frustratie bij je, kan dat kloppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:20

Maak er niet meer van dan het is, ik vind dat iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, ik heb alleen het idee dat het een trend is waaraan vrouwen zich 'moeten' gaan spiegelen. Maar misschien zit ik mis en maak ik er meer van dan dat is. Het doorslaan in elke trend vind ik niet okay. Waar zou ik bitter over moeten zijn? Heb tijden gesport in de sportschool en voelde me daar best okay bij, maar vond het nogal saai worden; ben meer van het buitenzijn. Ben niet te zwaar en niet al te licht, lichaam is in verhouding.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:28

Ik heb geen idee waarom je je verbitterd moet voelen, ik ga dat niet voor jou invullen. Ik merk alleen iets op :)
Ik denk dat vrouwen zich hier net zo aan "moeten" spiegelen als aan ieder ander schoonheidsideaal. Er blijft altijd een schoonheidsideaal. Zowel voor vrouwen als voor mannen.
Ik vind alleen dat wat je expliciet zegt ("iedereen moet doen wat hij wil") niet aansluit bij wat ik tussen de regels denk te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:36

secricible schreef:
Ik heb geen idee waarom je je verbitterd moet voelen, ik ga dat niet voor jou invullen. Ik merk alleen iets op :)
Ik denk dat vrouwen zich hier net zo aan "moeten" spiegelen als aan ieder ander schoonheidsideaal. Er blijft altijd een schoonheidsideaal. Zowel voor vrouwen als voor mannen.
Ik vind alleen dat wat je expliciet zegt ("iedereen moet doen wat hij wil") niet aansluit bij wat ik tussen de regels denk te lezen.

Dat is wat jij ervan maakt en niet wat ik zeg. Ik merk alleen op dat ik trends een beetje 'eng' vind, dat is dan misschien het enige bittere wat je ervan zou kunnen maken.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:39

Die 2 quote plaatjes hierboven beschrijven dus precies wat ik bedoel met het verkeerde voorbeeld geven en de norm verkeerd leggen.

Dat is het inderdaad Picasso, ik kan zo een aantal vrouwen opnoemen die compleet doorgeslagen zijn in deze hype.
Waaronder vrouwen die voorheen eetstoornissen hadden, en verklaren daar vanaf te zijn, maar tegenwoordig op het ziekelijke af, hiermee bezig zijn.
Dat noem ik verschuiving van het probleem in plaats van oplossen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:41

Ik maakte er niks van. Iets viel me op en dat checkte ik terug bij je :)
En trends brengen altijd risico mee, daar heb je gelijk in. Maar het is ook volkomen menselijk. Wat Barbalala zegt herken ik ook. Hoewel ik denk dat het voor je lijf "beter" is om veel te sporten en daarbij te eten (anders kun je niet bouwen) dan jezelf volledig uit te hongeren. Voor zover je over "beter" kan spreken dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:42

secricible schreef:
Ik maakte er niks van. Iets viel me op en dat checkte ik terug bij je :)
En trends brengen altijd risico mee, daar heb je gelijk in. Maar het is ook volkomen menselijk. Wat Barbalala zegt herken ik ook. Hoewel ik denk dat het voor je lijf "beter" is om veel te sporten en daarbij te eten (anders kun je niet bouwen) dan jezelf volledig uit te hongeren. Voor zover je over "beter" kan spreken dan...

Dat is echt jouw invulling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:47

Ik vindt als man zijnde ook heerlijk om lekker te trainen en spieren te kweken. En ik denk dat je daarom ook moet doen omdat je zelf leuk vindt. Je moet niet doen met de gedachten dat andere mensen je dan opeens leuker of aardiger gaan vinden. Dat is van hele andere dingen afhankelijk ;) . Gewoon je zelf zijn :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-16 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:51

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:54

Ook ik doe aan krachttraining. zo'n 2x per week. heerlijk :) Vind t gewoon leuk om sterk te zijn en jongens verbaasd te laten kijken :P tsja, zo zit ik gewoon in elkaar. jongens wat uitdagen (wat je sowieso in de puberteit al doet), ze lekker verbaasd laten kijken en nog veel meer. je herkent t wel! Nou moet ik zeggen dat je niet zo 1, 2, 3 aan mij kunt zien dat ik heel gespierd ben. ja, mn biceps en triceps zijn zichtbaar, heb vakjes op mn buik en beste kuitspieren (dat verneem ik ook met mn rijlaarzen, daar zit nu een boggel in :P ).

Kortom, ik vind dat ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. en zoals Tobbes al zegt, blijf jezelf!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:26

Vroeger veel gedaan in hts tijd. Ik heb helaas als vrouw heel,erg de neiging om een gorilla te worden. En had/heb veel kracht. Heb van mezelf al brede schouders maar toen was dat helemaal een ramp. Daarna tijd thuis gedaan maar met verhuizing hierheen ook door een weigerend lijf ermee gestopt. Sinds kort voorzichtig opgepakt weer. Maar dan ook heel voorzichtig. Omdat ik echt op kruklopen na ongetraind ben inmiddels en een deel niet meer kan trainen ivm blijvende schade en mankementen.

Bescheiden een tot twee keer per week. Maar ben op wat oudjs na de enige idd. En een paar ultra fitte bodybuildsters. Ik wil niet breed of slank of mager worden. Gaat me toch niet lukken. Maar moet ivm mankementen spieren op krachtnivo houden. Zal denk ik eerder op veel herhalingen uitkomen met weinig gewicht. Maar merk ondanks dat na een paar weken al dat ik toch weer te brede schouders en armen krijg. Terwijl ik die niet eens mag trainen.

Zie idd veel mensen met eiwit shakes en zo rondlopen, brrr nee dank je. Ik wil niet afvallen veel, of strak worden. Moet gewoon de boel op sterkte houden,