Nachtmerrie Haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:15

DreamGuide schreef:
Maaikietje schreef:
Oh, en ik slaap met een klem in :j

Hoe slaap je met een klem in O.o
Doet dat geen pijn aan je hoofd?!

Ik ben een buikslaper ;)
Ook slaap ik op mijn zij, maar omdat ik de klem aan de kant doe waar ik niet op lig heb ik er geen last van

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:16

Ik zou zeggen, dreadlocks :D Beetje serieus, want heb ze zelf ook. Nooit meer zorgen over klitten. :Y)
Daar heb je dus wel écht ideaal haar voor, bij krullend haar hoef je amper je dreads bij te werken wat je wel hebt met stijl haar. Zitten erg veel voordelen aan hoor, nooit meer naar de kapper, geen dure was/stijl producten, niet kammen, etc. Enkel af en toe wat losse haren erin haken met een haaknaald, dreads van elkaar lostrekken en tijdens een leuke tv serie de dreads tussen je handpalmen rollen. :D En verder is het een fabeltje dat dreads vies zijn.

Je hoofd wordt er in omvang wel iets groter door, dus een aanpasbare cap is aan te raden.

En verder als tip: niet kammen. Dat schijnt het ultieme antwoord te zijn op niet pluizend haar volgens een vriendin van mij en die heeft echt prachtige krullen. :) Die haalt het enkel met haar vingers een beetje uit elkaar.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 02-08-16 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:21

Ik heb ook pluis, pluis, pluis.
Heb nu sinds een paar maanden Schwarzkopf oSiS Magic.
Voor mij niets anders meer, paar pompjes opbrengen op handoekdroog, gekamd haar, beetje inkneden, daarna zo op laten drogen.
Niet meer kammen.
Geeft bij mij prachtige krullen.
En Ploppen werkt inderdaad ook erg goed, als je na je douche lekker wil slapen, volgende ochtend geweldig haar!
Laatst bijgewerkt door Hatsjie op 02-08-16 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Deoiridh

Re: Nachtmerrie Haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:25

Haar alleen doorkammen voor het douchen, en dan na het douchen laten drogen en proberen het niet meer door te kammen.
Als product alleen pure planten olie gebruiken, niet alle rommel van de kapper, winkel etc uit tubes en spuibusjes. :p Kokosolie, oljfolie, arganolie, en amandelolie kunnen heel fijn werken. De hoeveelheid moet je zelf bij je eigen haar bepalen. Vaak gaat de pluis eruit en gaat je haar mooi glimmen. Gebruik een paar drupjes om je haar in model te brengen en eventueel voor het wassen je haar in de olie zetten als masker.
Bij veel krullen en pluis werkt olie vaak wel fijn, ik hoop voor jou ook. :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:31

Deoiridh schreef:
Haar alleen doorkammen voor het douchen, en dan na het douchen laten drogen en proberen het niet meer door te kammen.
Als product alleen pure planten olie gebruiken, niet alle rommel van de kapper, winkel etc uit tubes en spuibusjes. :p Kokosolie, oljfolie, arganolie, en amandelolie kunnen heel fijn werken. De hoeveelheid moet je zelf bij je eigen haar bepalen. Vaak gaat de pluis eruit en gaat je haar mooi glimmen. Gebruik een paar drupjes om je haar in model te brengen en eventueel voor het wassen je haar in de olie zetten als masker.
Bij veel krullen en pluis werkt olie vaak wel fijn, ik hoop voor jou ook. :)

Mijn haar wordt er vet en loeizwaar van. Ligt dus aan je krullen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:34

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:40

Zoek eens of Facebook of Google op: Jean Paul Myne

Heeft voor mijn haar echt wonderen verricht. Kost wel wat maar is écht fantastisch..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:44

Joh, TS, als jij nachtmerrie haar hebt dan wil ik niet eens weten hoe dat van mij dan heet := . Heb het ooit eens losgegooid toen mijn, toen nog kleine, nichtje er was. Het arme kind rende huilend weg. Doodeng vond ze het _O- . Daarom dus meestal maar in een staart of vlecht en dan nog kom ik nog weleens thuis met een coupe de "ben je zo erg geschrokken dan?".
Het erge is ook dat het boven snel vet oogt dus dingen met vet oid ziet er al snel niet uit; boven vet onder netjes, of, als ik het alleen onder doe, dat het dan boven nog pluist en het lijkt alsof je tot je oren in bad hebt gestaan.

Tijdje terug een flesje spul gekocht wat, bij mij dan, wel werkt. Andrelon Oil en Care Anti Klit Spray. Opspuiten, rustig uitborstelen, even genieten van de steile lokjes, en dan laten opdrogen. Niet in de wind of regen gaan staan en dan heb je, ik dan, ineens erg appetijtelijke krullen. Als ik voor bv een dansoptreden echt glad hoofdhaar moet hebben plak ik er nog wat Andrelon Oil En Care Kroescontrol Voedende Creme op en dan lijkt het net alsof ik normaal haar heb. :D

Ga die website van lieveli ook maar eens bekijken, ziet er goed uit. Heb ook al heel veel geprobeerd, van puur natuur tot puur chemisch, maar alleen nog echt enthousiast over die anti klit spray. Het enige andere wat goed werkt is stevige droge wintervorst, maar kom daar maar eens om in bv augustus...

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:49

hier ook een bos ploef op mijn hoofd.
heb van alles geprobeerd ook stijltang geprobeerd met als resultaat nog meer pluis.. tot ik haar olie probeerde was mijn haar stukken zachter en geen knoop meer te vinden en de ploef was ook verdwenen.
ook gebruik ik olie rijk shampoo en creamespoeling wat een hoop helpt.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:56

Pluishaar. Heerlijk haha
Ik kan je de lijn van mythic oil aanbevelen! Gebruikte m zelf zeer intensief toen ik nog blond/grijs was omdat mn haar soms om de 2 weken in de verf stond
Het heeft me echt behoed voor een bos touw
Ik had het haar masker en de serum
Het kost wat duiten en je kunt het slechts online bestellen ik ben nog geen kappers zaak tegen gekomen die het verkoopt

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:05

Ik vind ook dat je prachtig haar hebt!
Kammen onder de douche wanneer je conditioner er in hebt is mijn tip. Verder niet kammen als het droog is! Elke ochtend even de ergste knopen met je vingers eruit halen.

Kijk vooral even op YouTube bij tutorials of haar/krullenroutines hoe andere mensen met krullen het doen :j

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:06

Nat haar kammen is funest voor je haar

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:24

Ik denk ook dat jij krullen heb die graag naar buiten willen komen :))
Er zijn al een aantal goede tips gegeven. Niet kammen als het droog is is het belangrijkste vind ik. Ik slaap altijd met een 'pineapple' staart. Voorover buigen en op de kop een staart maken die dus bovenop je hoofd zit. Een satijnen kussensloop schijnt ook te helpen.

Ik ga als het even kan naar De Kapper ik Barneveld. Zij kunnen ook echt mooi krullen knippen.
Afbeelding

Dit is mijn haar, als ik het kam als het droog is ben ik net een leeuw :')

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:24

Niet kammen!
Hooguit met cremespoeling in je haar. Maar toen ik het nog lang had deed ik dit gewoon met mijn vingers.
Mijn ervaring is dat kammen alleen naar een coup ontplofting creeerd :') ;)

Verder is de fohn voor mijn haar ook een no go. Op Youtube komen de meest prachtige creaties voorbij ( met allemaal producten die bij mij niet werken ... ) waarbij ze een speciale fohn gebruiken... Zonde van je geld ( is mijn ervaring dan ).

Het is heel persoonlijk wat wel of niet werkt bij krullen. Het heeft mij ook jaren en aardig wat centen gekost.
Ook tips van kappers en kenissen mochten niet baten..

Ik gebruik nu John Frieda Shampoo met masker of creme spoeling. Daarna gaat er Elvive oil in milk in

https://www.google.nl/search?q=elvive+e ... ANAUB8M%3A

En daarna het serum van John Frieda ( ik heb de rode versie )

Wat ook heel goed schijnt te helpen voor zeer lastig haar, maar heb het zelf nog niet uigetest omdat dit nu werkt is Aveda
Dat zou mijn volgende probeersel zijn geweest.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:55

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:24

We hebben een centraal topic voor alle vragen over haar (en haarverf), waar je terecht kunt: [MWS] [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Hier plaats ik een slotje, want dit is in feite een dubbeltopic.