Ontzettend verbrand, ( gouden tip?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:45

Kaitlyn schreef:
De zon zoveel mogelijk vermijden nu en smeren met Aloë Vera. Kun je in gelvorm kopen en probeer zo puur mogelijk te vinden (dus met zoveel mogelijk % Aloë Vera erin).

Haalt heel fijn de brand eruit.

Verder uitzitten tot het verbrande weg is.

Precies dit. Ik ben ook 1x heel erg verband op m'n voeten. Aloë vera erop en binnen paar dagen was het over!

TessJazz

Re: Ontzettend verbrand, ( gouden tip?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 11:47

Bedankt voor alle tips!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:00

Ik ben enkele jaren geleden ontzettend erg verbrand nadat ik in slaap was gevallen in de zon.

Heb echt letterlijk alles geprobeert. Niks hielp.
Uiteindelijk daar de huisarts gegaan en daar kreeg ik een speciale koelcreme en die hielp echt mega goed!
Ik was echt van kop tot kont verbrand.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 01:57

Afbeelding dit is vandaag bij m'n borst..

En dit zijn m'n benen 1.5e dag geleden.. Afbeelding

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:57

Met die blaren was ik toch wel even naar de huisarts gegaan. :j

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 17:31

Het is nu vooral aan het vervellen, dus ik hoop ik het beetje kwijt te laten raken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:58

Wel goed smeren als je straks weer de zon in gaat nadat je vervelt bent, die nieuwe huid is niets gewend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:43

Ik heb dit een jaar of 20 geleden eens gehad.
Was ook echt ziek ervan, gloeiende koorts.
Kreeg toen wat van de huisarts, kon alleen maar onder een lakentje liggen en nam ook pijnstillers.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 10:32

Ik ga inderdaad nooit meer zonder in te smeren naar buiten, ergste is nog vanavond een fotoshoot in jurk :D lekker met die velletjes op m'n benen.. _O-

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:43

Als ik de foto's zo zie heb ik dat elk jaar minimaal 1x lastig, pijnlijk maar zelfs met factor 50 niette vermeiden.... uitzieken en opletten een volgende keer niets aan te doen.De koelzalf van de huisarts is idd ook heel goed.
Ik denk dat deze foto shoot je nog lang zal heugen met de herinnering aan ....

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 11:56

Het was echt vreselijk := ..
Gaat gelukkig nu goed op het vervellen na..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:58

WoW ik schrik er wel een beetje van hoeveel mensen regelmatig zo ernstig verbranden . Ik ben echt panisch voor verbranden.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:32

Als je dit minimaal 1x per jaar hebt zou ik toch eens nadenken. Je kan er niet alleen heel ziek van worden het is echt heel gevaarlijk. Dit moet je met smeren toch echt wel tegen kunnen houden, anders smeer je niet vaak genoeg of misschien is je zonnebrandcrème niet meer goed.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:34

Dit ieder jaar krijgen is in ieder geval een heel goed recept voor het krijgen van huidkanker.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 18:01

Ik heb het niet ieder jaar :D .. dit is de eerste keer in m'n leven :D .

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:10

Was ook niet naar jou toe maar meer naar Kwita. Al zou ik er wel wat meer opletten als ik jou was!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:15

Naath86 schreef:
Was ook niet naar jou toe maar meer naar Kwita. Al zou ik er wel wat meer opletten als ik jou was!

Tja je hebt een goed punt, maar ik ben letterlijk een bleekscheet...en ik wil ook wel eens naar een concert of het strand . Gelukkig heb ik van die uv shirts maar je kunt niet alles bedekken!
Helaas maar dan zij het zo

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:35

Gewoon goed en regelmatig insmeren is de oplossing kwita. En ook niet continu in de volle zon zitten. Snap niet dat je zo slecht met je lijf om gaat. Nouja, jouw lichaam jouw gezondheid.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:40

Kimbers schreef:
Gewoon goed en regelmatig insmeren is de oplossing kwita. En ook niet continu in de volle zon zitten. Snap niet dat je zo slecht met je lijf om gaat. Nouja, jouw lichaam jouw gezondheid.

En je kent mij natuurlijk persoonlijk?, er gaan hier meer tubes met sun block door dan bij een gemiddeld persoon.en behalve uv shirts zijn er hier dus ook een burkinie ( ja zo een lang alles bedekkend badpak shirt en legging, dus dan verbrand je nog je voeten gezicht en handen als je pech hebt) Maar dat heeft niets met slecht voor je lijf zorgen te maken, je kunt echt niet altijd de dans ontspringen door te roepen dat je dan maar meer moet smeren of uit de zon moet blijven....(dat weet iedereen toch immers, al zal het goed bedoeld zijn)
ja ik verbrand snel, en maak daar geen drama van.... huidkanker ik kan er verder niets tegen doen, maar ik hoef me ook niet buiten het gewone leven te stellen he!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:00

Ik kan ook erg slecht tegen de zon, maar de tijden dat ik zo verbrandde was toen ik nog klein was.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:19

kwita schreef:
Kimbers schreef:

En je kent mij natuurlijk persoonlijk?, er gaan hier meer tubes met sun block door dan bij een gemiddeld persoon.en behalve uv shirts zijn er hier dus ook een burkinie ( ja zo een lang alles bedekkend badpak shirt en legging, dus dan verbrand je nog je voeten gezicht en handen als je pech hebt) Maar dat heeft niets met slecht voor je lijf zorgen te maken, je kunt echt niet altijd de dans ontspringen door te roepen dat je dan maar meer moet smeren of uit de zon moet blijven....(dat weet iedereen toch immers, al zal het goed bedoeld zijn)
ja ik verbrand snel, en maak daar geen drama van.... huidkanker ik kan er verder niets tegen doen, maar ik hoef me ook niet buiten het gewone leven te stellen he!

Alvast sorry als je het al hebt geprobeerd, maar Actinica lotion al eens gebruikt? Ik werk bij een dermatoloog, en hoor écht heel veel goede verhalen van patiënten. Ook mensen die altijd verbranden en met, oke, nog altijd veel en vaak smeren, deze lotion niet of een heel stuk minder. Deze is speciaal ontwikkeld voor mensen met niet melanome vormen van huidkanker (en fijn voor bleekscheten :D).
Ik wil niet betweterig overkomen! Ik ken de struggles van verbranden als je alleen al vanachter een raam naar de zon kijkt, maar ik ben mijn abonnement op verbranden ook redelijk kwijt als ik deze lotion gebruik. Wel alleen verkrijgbaar bij apotheek/dermatologische kliniek, maar de prijs valt mee.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:21

Ik ben ook erg bleek met sproeten. Ik verbrand zelfs bij hele heftige hitte en gele dag buiten amper. Ik smeer me goed in met factor 50 en smeer altijd nog eens opnieuw. Altijd hoedje of petje op. En vaak ook schouders bedekt, das anders geen doen. Voeten/handen/oren ook heel goed smeren.

Verder zoek ik gewoon heel vaak schaduw op. Ik ga nooit in de vlakke zo'n een terrasje doen bvb. Ik zet mij wel onder een parasolletje, maakt niet uit wat de rest doet. En ja, bij mij draait een warme dag wel voor een groot deel om "niet verbranden", maar ik wil echt niet zo verbranden. Ik heb het als kind ook heel eeg gehad hoor maar inmiddels kan ik er wel heel goed mee om.

TS: veel sterkte!!!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:26

Santigo_ schreef:
kwita schreef:

Alvast sorry als je het al hebt geprobeerd, maar Actinica lotion al eens gebruikt? Ik werk bij een dermatoloog, en hoor écht heel veel goede verhalen van patiënten. Ook mensen die altijd verbranden en met, oke, nog altijd veel en vaak smeren, deze lotion niet of een heel stuk minder. Deze is speciaal ontwikkeld voor mensen met niet melanome vormen van huidkanker (en fijn voor bleekscheten :D).
Ik wil niet betweterig overkomen! Ik ken de struggles van verbranden als je alleen al vanachter een raam naar de zon kijkt, maar ik ben mijn abonnement op verbranden ook redelijk kwijt als ik deze lotion gebruik. Wel alleen verkrijgbaar bij apotheek/dermatologische kliniek, maar de prijs valt mee.

oke ik ga maandag even bellen....daar heb ik idd nog nooit van gehoord

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:14

Melisssx schreef:
Maïzena! :') Mijn zusje was ook heel erg verbrand. Van alles geprobeert niks hielp.. Iemand op de camping kwam daarmee en het hielp echt heel goed :j

Maïzena haalt toch alleen maar het vocht uit je huid. Waarom zou dat goed zijn? Ik had juist begrepen dat je de huid vochtig moet houden.