Vaak ziek, waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vaak ziek, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:59

Ik wacht natuurlijk af wat de ha zegt en ga niet zelf aanklooien. Morgen is de afspraak dus ben benieuwd.

Ben vandaag met een vriendin naar de stad gegaan, nog geen drie uur weggeweest maar ben echt ontzettend moe. Als ik op sta zie ik ook elke keer sterretjes en loop de eerste passen zwabberend. Heb ik de laatste tijd ook steeds vaker.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:10

Logisch dat je wacht tot wat de huisarts zegt.
En dat het nu wel aardig warm is werkt dan ook niet mee

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 07:08

Anoniem schreef:
Ik ben nu zestien, toen de klachten begonnen was ik veertien. De vaccinatie tegen HPV heb ik gehad :j.

Zometeen bel ik de HA nog even. Kijken of ik er nu wel door kom.

Edit: afspraak as donderdag om 09:10.

Je zou je eens kunnen inlezen over die vaccinatie en alle gevolgen ervan.
Er zijn meerdere verhalen van meiden die spontaan vaak ziek zijn, altijd moe zijn en andere dingen hebben na dat vaccin.

Succes bij de HA!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:41

Nou, ik ben terug, doorverwijzing gehad om bloed te laten prikken en een allergietest te laten doen. Ik ga morgen dan even langs de bloedafnamepoli in de stad. Hebben we dat ook weer gedaan :). Verder zei de arts dat ik echt moet opletten dat ik niet teveel ga doen. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:30

Nou kijk aan. Wie weet komt er iets interesants uit

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:31

Fijn dat er onderzoek komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:43

Klopt :j. Ben benieuwd wat we uit komt. Heb gisteren bloed laten prikken en dan bel ik woensdag voor de uitslag.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:08

sjee pernille... het klinkt me bekend in de oren...mijn nichtje had dat ook de uiteindelijke diagnose ga ik niet zeggen (te schokkend en hoeft bij jou niet zo te zijn) Het heeft jaren geduurd voor ze wist wat het was!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:37

Houd dan ook helemaal je mond er over ipv onheilspellend geheimzinnig te doen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:58

Ayasha schreef:
Houd dan ook helemaal je mond er over ipv onheilspellend geheimzinnig te doen.

Juist omdat de exacte diagnose jaren heeft geduurd, en er veel dingen ook mogelijk zijn die minder ernstig zijn. maar jij mag best je menig geven hoor, al draagt het ook niet veel geruststellends bij naar een mogelijke oplossing ;)

Ik ben vooral benieuwd wat de uitkomst is en de mogelijke behandeling voor ts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:27

Morgen om 10 voor half 10 heb ik een afspraak bij de ha om de uitslag te bespreken. Ik hoop dat het iets is dat makkelijk te behandelen valt :).

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:01

Succes morgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:48

Niets gevonden. Alleen een stofje dat van het afweersysteem dat reageert op een mogelijke allergie maar dat was zo minimaal dat het geen zin heeft om dat te onderzoeken. Dus nu 'rustig aan doen' en kijken of het probleem weg gaat. Ben alleen totaal geen persoon om rustig aan te doen dus dat wordt nog leuk. Baal er wel van. Er moet toch een reden zijn dat ik me elke keer niet lekker voel, dat komt toch niet uit de lucht gevallen?

Miesje48

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:11

Ik zou me eens inlezen over Lyme. Heel vaak wordt deze diagnose gemist in het bloed. Ik weet niet of je er überhaupt op getest bent. Maar zelfs als dit zo is, dan geeft een negatieve lymetest nog geen enkele zekerheid. Doen hoor!! Ik wens je veel sterkte.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:25

He wat een pech.... noteer desnoods in je agenda als je wat anders eet of wanneer het op een top komt van symptomen!
sterkte hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:35

Het is alweer een tijdje later en er is helaas niets verbeterd. Ik ben nog steeds standaard elke week ziek of niet lekker en ik ben er zo ontzettend klaar mee. 20 minuutjes fietsen is al te veel gevraagd verdorie, ik lig daarna zeker 2 uur uitgeteld op bed omdat ik zo moe ben. Met moeite kom ik 's ochtends uit bed en school is echt niet te doen. Elke dag hoofdpijn en die verdomde vermoeidheid, het is gewoon niet grappig meer.

Het rustig aan doen lukt gewoon niet, ik kan niet 'bezuinigen' op het paardrijden, het enige dat ik naast school doe en waar ik een beetje energie uit haal (die er 3x zo veel weer in gestopt wordt maar het gaat om het idee dat ik weer heerlijk getraind heb met paardlief), ik kan er gewoon niet mee stoppen, 2 dagen per week ben ik maar op stal. Voor de rest op school, het is slopend en ik zit nu pas in de tweede week.

Niets vind ik meer leuk. Ook merk ik dat ik chagrijniger word, mensen afsnauw en minder kan hebben. Discussies ga ik niet meer uit de weg, kom maar op. Als ik eenmaal bezig ben vergeet ik dat ik me niet lekker voel en ga dan te veel doen. Ik wil niet toegeven dat ik 'minder kan' (klinkt wel heel dramatisch zo, haha). Als anderen met gemak elke dag stallen mesten en hard werken, waarom kan ik dan niet gewoon één uurtje op stal zijn. Of fietsen. Of naar school gaan.

Wat moet ik doen, heb echt geen idee meer... Bloed was oké, niets duidde op iets verkeerds. Maar ik wil gewoon weten wat er is. Dan kan ik er iets aan doen. Of niets, maar het dan iig accepteren. Terug naar de HA zou kunnen, al denk ik dat ze me hetzelfde gaat zeggen als vorige keer.

Heb emotioneel ook wat voor m'n kiezen gehad. Misschien heeft dat er wat mee te maken. Ik weet het gewoon niet.
Wat ik met dit bericht wil bereiken, geen idee. Het even van me af schrijven geloof ik.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:01

Waag eens een poging bij een holistisch arts als je er bij je HA niet doorkomt.

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:31

Ik zou zeker terug gaan naar de huisarts!! Het is erger geworden in plaats van beter. Ze gaan echt niet nog een keer hetzelfde zeggen, dat heeft namelijk niet geholpen. Als jij niks laat weten denkt de arts dat alles in orde is. Wat zeggen je ouders of bij wie je woont ervan?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:39

Ik snap je frustratie zo goed :(:) Die onzekerheid en dat niet mee kunnen komen is echt verschrikkelijk, zeker als je geen idee hebt hoe het er 'later' uit ziet..
Heb je een aangepast rooster op school?

Ik heb zelf jaren lang (6 jaar) zo rondgelopen en uiteindelijk bleek het bij mij Lyme te zijn. Ik ben nu 9 jaar ziek en bijna een jaar in behandeling.
Ik zeg niet dat je het hebt maar ik zou het wel (beter) laten onderzoeken als ik jou was :(:)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:19

Lastig... :( heel veel beterschap en sterkte
Tips kan ik je gewoon niet geven, ik zelf zit wr ook mee en zit ook al de hele week thuis :(

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:29

Ts...
Ik heb ook n probleem.
Heb mn allergieen getest... nul.
Terwijl als ik mn neus in katten druk mn ogen zwellen als n gek. Ik mn neus vol heben dan begint het gedonder.
Elke maand n voorhoofdholte bijholte of keel ontsteking... kies er maar een. Zegt mn lichaam.
Huisarts zag me maandelijks en assistente vraagt al bijna niet meer om mn geboorte dstum.
Ik kreeg pilletjes en corticose stereoide neusspray.
Mn chronische verkoudheid lost zich daar zelfs niet mee op en ik voel mij een proefkonijn.
Ook ik ben altijd. Moe terwijl mn bloed zegt dat ik gezond ben.
Maar vervolgens wel altijd iets verhoging of zelfs koorts.

Ik ga naar de kno arts.
Hopelijk komt er wat uit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:39

maralyn schreef:
Ts...
Ik heb ook n probleem.
Heb mn allergieen getest... nul.

Neem de uitslagen mee naar de KNO arts.
Allergieën zijn er in soorten en maten.
Citaat:
Terwijl als ik mn neus in katten druk mn ogen zwellen als n gek. Ik mn neus vol heben dan begint het gedonder.
Elke maand n voorhoofdholte bijholte of keel ontsteking... kies er maar een. Zegt mn lichaam.
Huisarts zag me maandelijks en assistente vraagt al bijna niet meer om mn geboorte dstum.
Ik kreeg pilletjes en corticose stereoide neusspray.
Mn chronische verkoudheid lost zich daar zelfs niet mee op en ik voel mij een proefkonijn.
Ook ik ben altijd. Moe terwijl mn bloed zegt dat ik gezond ben.
Maar vervolgens wel altijd iets verhoging of zelfs koorts.

....en let op: een bloedtest is per definitie een serie vragen. Wordt de juiste vraag niet gesteld, 'dan zegt de test niets'.

Ik vind het beslist klinken naar allergie, gecombineerd met een lage weerstand - je immuunsysteem werkt zich een slag in de rondte, maar kan het niet bolwerken - wat in principe je vermoeidheid kan verklaren.
(Cortico-steroïden onderdrukken het immuunsysteem; plat gezegd maakt Moeder Natuur altijd zowel een 'aan' als een 'uit' knop, corticosteroïden zijn de 'uit' van het immuunsysteem - maar het is wel symptomen bestrijden. Ik ben niet tegen symptomen bestrijden, maar het is wel zinnig om ook verder te zoeken - hopelijk kan of de kno arts jou helpen of kun je daarna naar een allergoloog.)

En iedere natuurgeneeskundige zal altijd zeggen: bij slijmvliesproblemen, chronische verkoudheid en vaak holtes ontstoken: darmflora moet sIgA produceren (met de I vanImmuniteit), zo niet dan krijg je dit soort dingen.
In Nederland kijkt zo ongeveer geen enkele reguliere arts daar naar om, in Duitsland schijnt het standaard te zijn.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:47

Mijn dochter had het ook, vanaf haar veertiende was ze elke drie weken een week ziek. Hopeloos. Zelf dacht ze toen al dat het aan haar amandelen lag, maar de huisarts weigerde haar door te verwijzen naar een KNO-arts. Op haar 24ste, bij een andere huisarts, kreeg ze die verwijzing wel. Haar keel en neusamandelen zijn toen verwijderd. Kort na de operatie is ze nog een keer ziek geweest, maar daarna nooit meer (is nu 2 jaar geleden).
Misschien toch iets om bij jou te laten bekijken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:53

Ik heb ook altijd vreemde vage klachtem gehad. Reguliere artsen kwamen er maar niet uit ennheb het halve ziekenhuis gezien. Inmiddels ga ik sinds een jaar naar een holist en ben al een jaar niet ziek geweest. Het is nog niet zoals het moet zijn maar echt heel veel beter als het was. Ook is mijn energie sterk verbeterd.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:54

Amandelen komt ook bij mij op... Ze zijn bij mij nu 2maand geleden eruit gehaald en voel me heerlijk.
Was hiervoor zeker 7x per jaar echt lang en flink ziek... Chronisch ontstoken maar niet echt zichtbaar... nu ze eruit zijn voel ik me stukken sterker.

Voor de tijd ook onderzoeken gehad en dat leverde niets op, slikte al vitamine pillen bij en probeerde fitter te worden door sporten en gezond eten, maar bleef ziek worden.

Misschien kunnen ze daar eens naar kijken?