Heb ik een hersenschudding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:22

Dan moet je ook niet steeds met je hersenschudding achter de pc gaan zitten.Ik geef je begeleiders groot gelijk.Iemand die zich zelf slaat, slaat zich zelf zelden een zware hersenschudding( ja ik weet waar ik over praat), iemand met een hersenschudding gaat niet achter se pc zitten. En omdat pijn en emoties echt zijn isparacetamol omdat te onderdrukken niet altijd een wijsheid.
Dat hangt ook af van je problematiek maar gezien je er meerdere hebt zou mij dat niet verbazen dat jou begeleiders daarom daarvoor gekozen hebben in eerste instantie.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:51

Wat een felle reacties zeg ...

TS, ben zelf ook opgenomen geweest bij meerdere plekken, en wat mij altijd opviel is dat zodra je in een gesloten setting zit de begeleiders HEEL anders met de jongeren omgaan. Alles verloopt veel stroever en de omgang was vaak kil, dat was mijn ervaring altijd, hoe minder vrijheid hoe stroever en killer. Ze hebben wel het beste met je voor maar vaak komt het er niet van, en zelf voel je je alleen maar meer klote door gebrek aan vrijheid.
Vaak meegemaakt, en dat was voornamelijk binnen jeugdzorg, dat er daadwerkelijk iets aan de kinderen mankeert en er maar geen gehoor aan gegeven wordt. En dan na lang zeuren toch een afspraak maken bij de medische dienst, en dan te horen krijgen dat het toch wel ernstig is 8)7.

Probeer toch sterk te staan samen met je moeder ... en je kan altijd een melding maken bij je PVP!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 17:57

Gillbo schreef:
Dan moet je ook niet steeds met je hersenschudding achter de pc gaan zitten.Ik geef je begeleiders groot gelijk.Iemand die zich zelf slaat, slaat zich zelf zelden een zware hersenschudding( ja ik weet waar ik over praat), iemand met een hersenschudding gaat niet achter se pc zitten. En omdat pijn en emoties echt zijn isparacetamol omdat te onderdrukken niet altijd een wijsheid.
Dat hangt ook af van je problematiek maar gezien je er meerdere hebt zou mij dat niet verbazen dat jou begeleiders daarom daarvoor gekozen hebben in eerste instantie.

Dit is de eerste keer sinds twee en een half dag dat ik weer op het Internet kom omdat ik achter een mobiel zit, dus die reactie "steeds" is nogal onterecht. Ik heb niet gezegd dat ik een zware hersenschudding heb. Mijn psychiater heeft een lichte hersenschudding gezegd maar met ook andere symptomen (die waarschijnlijk door mijn eetproblemen komen) waardoor er verwarring kan zijn naar iets heftigers.

En nu kruip ik weer lekker mijn bedje in :+

MissBmx

Re: Heb ik een hersenschudding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:09

Zo triest dat afgeven op de zorg.Kil reageren/ emotieloos is met een doordachte reden.Zo makkelijk.De vrijheid is niet voor niks beperkt , helaas is het persepectief wel wat vertekend als je intern zit.

Echt vervelend dat je hoofdpijn hebt maar zoals je zelf al zegt ligt het ws niet alleen aan het bonken.
Nu aan jou en je begeleiders om samen te werken!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:29

Hersenschudding kan een dokter niks aan doen, dus neem je rust. En probeer iets aan je stress te doen, je ben jezelf nu gek aan het maken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:08

pinto_1 schreef:
Janneke2 schreef:

Verder geldt 'het wekadvies', om de gedachte te bepalen om de twee uur wakker gemaakt worden en dan moet je redelijk verstandig klinkende antwoorden kunnen produceren.

Nog even als aanvulling: het wedadvies is tegenwoordig niet meer nodig. Alleen bij hele jonge kinderen wordt het nog geadviseerd.

...ik ben dit voorjaar om het uur gewekt op doktersbevel.
Zelf de wekker zetten komt er niet aan te pas - als er dingen mis zijn slaap je er doorheen
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 16-07-16 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:18

genja schreef:
Vindt dit eerlijk gezegd niet het meest handige advies. Weet dat jij de geestelijke gezondheidszorg over het algemeen niet hoog heb zitten. Maar vergeet niet dat ts hier om een bepaalde reden zit en wij haar verhaal nu echt maar van een kant horen.
Natuurlijk is ts zelf niet tevreden als je ergens min of meer gedwongen moet zitten en je ook nog eens allerlei dingen van je verwacht worden. Maar ook dit behandelteam heeft het beste met ts voor.
Misschien zijn er van te voren al wel allerlei dingen gebeurd om de aandacht naar je toe te trekken en onder therapie uit te komen dat weten wij niet. Dus vanaf een beeldscherm is gewoon niet te oordelen of een instelling de juiste hulp geeft. En is het advies geven om maar ergens anders hulp te gaan zoeken niet de meest verstandige die er is.

Eh - ik heb het niet zo op het verschijnsel gedwongen opname. Dat is iets anders dan de hele ggz.

Uiteraard heeft het behandelteam 'het beste met haar voor' - maar onderbetaald, ondrrbezet en ondergeschoold gaat het niet altijd prima.

En uiteraard kennen we het verhaal van een enkele kant.

Blijft staan dat ik een hersenschudding weglachen en iemand weg houden bij een arts kwalijke zaken vind.
Het zou kunnen dat er "therapeutische redenen" zijn om totaal niet te reageren op automutilatie - en wellicht is dat op het moment dat het zorgplan werd geschreven ook wel een goede reden geweest - gisteren was het simpelweg fout.

En iedere goede therapeut weet dat een fout de vertrouwensrelatie schaadt. (Die uiteraard al wankel is bij gedwongen opname.)

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:25

Is er nu een arts bij je geweest? Of een psychiater? Een psychiater doet toch geen (huis)artshandelingen?
En wat was het advies nu?

Ik vind het een beetje een apart verhaal.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:30

Ja hoort het maar van 1 kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:52

Gillbo schreef:
Zo triest dat afgeven op de zorg.Kil reageren/ emotieloos is met een doordachte reden.Zo makkelijk.De vrijheid is niet voor niks beperkt , helaas is het persepectief wel wat vertekend als je intern zit.

Echt vervelend dat je hoofdpijn hebt maar zoals je zelf al zegt ligt het ws niet alleen aan het bonken.
Nu aan jou en je begeleiders om samen te werken!!

Dat is eigenlijk wat ik ook wilde schrijven. :o
Als de TS de uitzondering is die met een positieve en open blik om zich heen kijkt maar binnen de instelling omringd wordt door nare begeleiders, dan is dat natuurlijk ontzettend vervelend. Door de toon van alle post leek het er echter op dat de begeleiding meer een sitting duck was voor alle negativiteit van de patient zelf. Dat laatste zou jammer zijn want het staan je behandeling en vooral ook je herstel in de weg.
Gelukkig is dat hier niet het geval en was wat de TS schreef: 'wat dus in houd dat ze achteraf dondersgoed wisten dat ze niet goed bezig waren' dus gewoon wat onhandig geformuleerd en geen hernieuwde veroordeling van de begeleiding.
Dus hierbij dan ook mijn excuses. :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 22:55

Psychiater moet gewoon geneeskunde gestudeerd hebben, dus dan is hij voor iets als een hersenschudding toch voldoende, lichamelijke controle gwn?

Anoniem

Re: Heb ik een hersenschudding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:11

De psychiater was volgens mij al naar huis?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 09:28

xyzutu2 schreef:
De psychiater was volgens mij al naar huis?

Mijn behandelende psychiater was inderdaad naar huis, maar de instelling heeft twee psychiaters en de ander was nog steeds aan het werk

Overigens wordt hier volgens mij de aanname gemaakt dat ik in een gedwongen opname zit, maar ik ben vrijwillig al bijna vijf maanden in behandeling en het is géén crisis opnamen. Ook werken er maar twee verpleegkundige op onze afdeling (die op die dag niet aan het werk waren) en de andere zes begeleiders zijn opvoedkundige (of zoiets, ik zal het nog een keer na moeten vragen).

Ook is het "niet reageren op automutilatie" niet echt van toepassing voor mij, omdat ik al drie en een halve maand clean probeer te blijven, dus ze bij mij meestal (vooral de begeleiders waar ik een goede band mee heb) wel extra oplettend zijn omdat ik aan heb gegeven dat ik dat fijn vind en dan meer motivatie heb.

Helaas waren de dagen dat het gebeurde de begeleiders er waarmee ik een slechte band heb, vandaar dat dit zich voor heeft gedaan. Als mijn persoonlijk begeleider had gewerkt dan was dit natuurlijk nooit gebeurd :)

Maar bedankt voor alle reacties die mij geholpen hebben ^^

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:41

Hoi TS,
ik was degene die deze aanname maakte op basis van jouw opmerking 'dat je niet weg kon '. Ik vond dat klinken naar een gesloten afdeling.
Citaat:
Als de TS (....) binnen de instelling omringd wordt door nare begeleiders, dan is dat natuurlijk ontzettend vervelend.

Helaas was dit dus aan de orde die avond, balen!
Uiteraard kun je als mens niet altijd met iedereen even goed overweg, en op een afdeling kunnen dit soort dingen dus gebeuren.

En ik blijf persoonlijk vinden dat als je jezelf een hersenschudding slaat (let wel, ik ben ex-snijster) dat automutilatie is. Als er dan geen adequate medische zorg volgt, vind ik dat klachtwaardig gedrag (verwaarlozing) van de instelling en ik vind het negeren van wat er is gebeurd.

Ik hoop dat je goede therapie krijgt in de instelling.
(En de enige aanpak die mij mbt het snijden hielp was therapie waarbij claen blijven misschien wel het doel was, maar geen enkel issue. Aan de orde waren de oorzaken.)