Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_sharona_ schreef:Ik heb EMDR therapie gehad. Dit heeft voor mij totaal niet gewerkt. Naar mijn idee kwam het ook niet door een trauma maar is het alleen verergerd door een bepaalde gebeurtenis. Ook word ik niet bang als ik aan die gebeurtenis denk of iets dergelijks.
Citaat:Daarna hebben we exposure therapie gedaan, dit was wel heftig. We gingen naar een park waar heel veel eenden zaten. Eerst ging ik op een brugje staan en moest ik kijken naar de eenden vanaf een brugje. Dit was we eng maar dat was te doen. Toen liepen we naar een grasveldje iets verderop. Daar zaten ongeveer 30 eenden. Daar moest ik een tijdje naar kijken. Dit vond ik doodeng. Echt huilend daar gestaan. Op een gegeven moment merkte ik wel dat mijn angst weg zakte.. Daarna gingen we steeds dichter naar de eenden toe. Er liep een pad tussen de eenden door en daar moest ik op een gegeven moment doorheen lopen. En aan het eind moest ik ook nog even naast een eend gaan staan (halve meter afstand oid). Dood eng, maar ook hier merkte ik dat de angst na een tijdje wegzakt.
Donderdag heb ik weer een afspraak. Volgens mij gaan we dan iets doen met kippen.. Ik ben benieuwd, dat vind ik bijna nog enger!