ibuprofen 600 i.c.m. paracetamol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: ibuprofen 600 i.c.m. paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:12

zou zeker kijken voor maagbeschermers. Ik heb door dat ik er op een 1 of andere manier niet tegen kon bloeding gehad van ibo. Mag het ook niet meer nemen, anders even overleggen met je huisarts als deze te weinig/kort werken. Ik kreeg preventief ook wat, en werd geadviseerd met waterperoxide te spoelen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:14

Als de pijn blijft aanhouden, bel dan morgen even naar de kaakchirurg. De eerste keer dat ie bezig was geweest heb ik heel erge pijn gehad, dat vertelde ik toen ik er was voor de andere kant. Toen zei hij dat ik meteen had moeten bellen, dan had ie andere pijnstillers voorgeschreven. Die kreeg ik bij die andere kant meteen en die werkten een stuk beter. Toen natuurlijk maar een dag heel veel pijn gehad, zul je altijd zien. :P
Sowieso ben ik voor medicijn-advies geen fan van het internet, genoeg fora waar het niet eens mag (zelfs niet over iets zgn onschuldigs als paracetamol). De assistentes of apothekers vinden het echt niet erg om vragen over voorgeschreven middelen te krijgen en ook de artsen zelf zullen niet willen dat jij veel pijn hebt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:15

A3a1 schreef:
Tja, ik mocht bij kies laten trekken geen paracetamol om die rede.
Ik mocht maar paar soorten gebruiken.
Maar ik heb niet gecombineerd, dus zou niet weten welke dat waren.

Ben je niet in de war met aspirine?
Goed dat je het genomen hebt TS.

Ibuprofen is een NSAID maar met milde pijnstillende werking.
Paracetamol kan je dan net even dat extra's bieden.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 29-06-16 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:17

Ik mocht toen ook 3x 600 ibu bruis en paracetamol combineren.
Alleen werd ik Zo ziek van de pijnstillers. Wel adviseer ik je om inderdaad maagbeschermers te nemen!!
Sorry als dit al gezegd is heb niet het hele topic gelezen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:20

Wat iemand anders al zei, niet wachten tot de pijn weg is. Door geregeld te nemen bouw je een spiegel op in je bloed.
Maar mogelijk wel handig om even contact op te nemen met de kaakchirurg wanneer het aanhoudt idd.

Hebben ze flink moeten wroeten?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:24

Ik heb nog wel ibu 800 voor je liggen ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:32

missje schreef:
Ik heb nog wel ibu 800 voor je liggen ;)

Hier nog wel morfine :+ nee maar serieus zou even anders HA informeren of kaakchirurg als je het daar hebt laten doen anders tandarts.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 22:39

Ik ga morgen idd maar even de HA bellen als het dan nog steeds zoveel pijn doet (vind het niet echt nodig op nu de HAP te bellen, dus wacht wel tot morgen).
Ben helemaal niet kleinzerig en grijp zelden naar medicatie, maar nu...
Nu dus weer ibu + 2 molletjes op, icepack er tegen en kussen wat hoger. Kijken of we de nacht weer door komen ;)

Hij heeft helemaal niet erg hoeven wroeten. Ingreep zelf was een fluitje van een cent. Hij heeft het wel dicht gemaakt met een oplosbaar gaasje onder de hechting, omdat ik altijd veel/lang bloed verlies. Misschien dat dat ook nog invloed kan hebben, geen idee...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:42

Spoel je ook met iets zoals waterperoxide ? Dit werd mij aangeraden om het "schoon" te houden tegen eventuele onsteking. Kan tuurlijk ook zijn dat je een beginnende ontsteking hebt ? Maar dat kan je altijd overleggen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:59

Voor je maag heb je Omeprazol nodig. Inderdaad gewoon bij de drogist te verkrijgen. :j Je kan ook de huisarts bellen, die kan maagbeschermers voorschrijven en dan vergoed de zorgverzekering het voor je.

Hopelijk trekt de pijn snel weg, TS!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 23:03

Waterperoxide heb ik ook niet in huis.. hoop idd niet op een ontsteking. Ibuprofen is wel ontstekingsremmend toch?

Pijn wordt op dit moment ook nog niet minder na inname.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 23:22

Dat klopt, al geeft dat niet de garantie dat je geen ontstekingen krijgt. :D

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 23:24

Fijne geruststelling, haha. :P

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 23:35

Ts spoel je je mond geregeld met zout water? Dat is wel aan te raden

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 23:44

Nee... is ook niet gezegd. Zout oplossen in warm water o.i.d.? Ik poets wel gewoon mijn tanden, ook omgeving van de wond.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 23:48

Temp maakt niet uit. Ik moest toen drie tot vier keer daags spoelen.

Gek dat ze dat jou niet hebben gezegd

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 01:12

Ik mocht juist niet spoelen. Maar bij mij was afgelopen Februari bij tandarts. Hij brak dus af en ze heeft echt lang moeten wrikken en doen, maar kreeg helemaal geen pijnstillers. Ze zei alleen dat ik thuis beter meteen een paracetamol kon nemen voor de verdoving volledig uitwerkte. Zij weet niet dat ik geen ibuprofen mag en is niet eens over gesproken.
Dagen kon ik mn mond amper openen en ik heb echt wel 2 weken flink last gehad. Zaten 3 hechtingen in en die moesten blijven zitten, maar heb ze op dag 3 en 4 er wel uit gepeuterd. Dat af al wat verlichting.
De smaak was wel verschrikkelijk. Schaamde me dood en durfde tegen niemand te praten.

Ik zou zelf altijd iets anders als eerste afbouwen en de paracetamol als laatste. Heb van mn operatie in November ook nog morfine liggen. Daar mocht ik ook steeds 2 paracetamol bij. Morfine moest ik ook afbouwen per dag toen.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 01:51

Adamootje schreef:
Voor je maag heb je Omeprazol nodig. Inderdaad gewoon bij de drogist te verkrijgen. :j Je kan ook de huisarts bellen, die kan maagbeschermers voorschrijven en dan vergoed de zorgverzekering het voor je.

Wordt enkel vergoed bij chronisch gebruik, vanaf x aantal weken dagelijks gebruik. (Althans vanuit de basis)

Dit topic geeft maar weer duidelijk aan dat je medisch advies, zelfs over iets wat vrij verkrijgbaar is, beter kan inwinnen bij bijv de huisarts(assistent) :)
Geldt trouwens dus ook voor vergoedingen, vragen aan de apotheker of je polis checken :)

EvalynnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 01:57

Een maandje geleden heb ik ook een verstandskies laten verwijderen. Mij werd verteld dat ik ibuprofen 600 mocht innemen, 3x per dag. Daarnaast mocht ik max 8 paracetamols innemen, 2 stuks per keer. Ik heb eigenlijk niet zo heel erg veel last gehad van de behandeling. Wel een hele dikke wang en wat verkleuring. Vond het vooral vervelend dat ik een beetje uit mijn mond begon te stinken :')

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 06:00

Vannacht helaas amper geslapen. Zodra de HA open is bel ik gelijk even, want dit is niet fijn. Misschien ook maar een belletje naar de kaakchirurg.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 06:23

Ik zou je aanraden gelijk de kaakchirurg te bellen. Die heeft de ingreep gedaan, en die zal moeten controleren of het wel op de juiste manier geneest. Staat de huisarts eigenlijk buiten.
Beterschap in ieder geval!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 07:25

Adamootje schreef:

Nee hoor wordt niet meer vergoed alleen bij chronisch gebruik. Dus goedkoper om het bij de drogist te halen.
En ts zou niet met huisarts overleggen maar met de tandarts waarschijnlijk wordt je daar door de huisarts ook naar terug verwezen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 07:37

Ufurio4e schreef:
Temp maakt niet uit. Ik moest toen drie tot vier keer daags spoelen.

Gek dat ze dat jou niet hebben gezegd

Dat hebben ze dus ook inderdaad tegen mij gezegd. Eerste keer bij kaak chirurg en tweede keer bij tandarts.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 08:37

Eerst de kaakchirurg gebeld (of nou ja.. de assistente). Die zei dat pijn er bij hoort. Gezegd dat het niet te onderdrukken valt. "Daar kunnen wij ook niks aan doen, daar moet je gewoon even door heen". Gevraagd of ik dan wat anders mag slikken, omdat ik last krijg van mijn maag van de ibuprofen. "Nee, dan moet je gewoon een paracetamol nemen" "die neem ik al i.c.m. de ibu" "tsja, dan moet je gewoon afwachten tot de pijn minder wordt na een paar dagen".

Vervolgens de HA toch gebeld. Die vond het advies wel erg makkelijk. Ze gaan straks onderling overleggen.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:18

Hoe ziet je dag er nu kwa indeling uit dan van pijnstillers nemen?