Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:53

Damned schreef:
Alsjeblieft stop met werken! Je moet later nog je hele leven werken! Je hebt er alleen jezelf mee dat je je nu zo overbelast.
Het is echt niet goed om zoveel te werken, voor niemand. Het hoort echt niet hoor, al lijkt dat soms zo, maar niemand houdt dat uiteindelijk vol. Je leeft maar een keer, moet je je daarin doodwerken omdat je het gevoel hebt dat je dat verplicht bent? Nee!

Maar veel studenten zitten niet in de luxe positie dat ze werk niet nodig zijn. Best zorgelijk vind ik dat..

Schemerdier

Re: Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:10

Hoezo? In mijn omgeving hoeft geen enkele student te werken. Sommigen doen dat wel in de vakantie, maar dat is dan geld om mee op reis te gaan of zo.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:12

Wat ik niet zo goed snap is dat je een stage neemt op 2 uur reizen terwijl je vorige stage al lastig vol te houden was?
En waarom werk je nog als grafisch vormgever en een bijbaan en stage?
Misschien iets bewuster je keuzes maken? Je haalt het zelf op je hals.. ik hoor een baas die prima meedenkt en jij maakt het jezelf alleen maar moeilijker?

Studenten die niet hoeven te werken en niet lenen hebben het geluk met hun ouders. Genoeg studenten willen niet met 30.000 euro schuld van school komen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:45

Damned schreef:
Hoezo? In mijn omgeving hoeft geen enkele student te werken. Sommigen doen dat wel in de vakantie, maar dat is dan geld om mee op reis te gaan of zo.

Dan hebben die of goed verdienende ouders die graag sponsoren of een dikke lening
Ik moest ook gewoon erbij werken om alles betaald te krijgen
Kijk alleen al naar collegegeld, boeken, extra studiekosten , zorgverzekering
Dat red je niet met een basisbeurs

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:21

Echt stoppen met dat baantje ts naast dat er totaal geen rekening met je gehouden wordt en je het zo niet vol gaat houden betalen ze je ook nog eens enorm slecht. Ik verdien evenveel als jij met 3 uurtjes per week werken bij de post. Dus kies voor je zelf en neem ontslag. Eventueel kijk ja daarna voor een weekend baantje ergens anders

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:36

Ik heb altijd smorgens kranten gelopen, daarna naar school of stage , daarna werken bij 3 verschillende werkgevers en dat iedere dag, 5 jaar lang.
Ik heb het erg lang vol gehouden maar toen het op mijn werk ineens omsloeg qua werksfeer ben ik heel snel gestopt. Ik kon het aan omdat ik het ook leuk vond om te doen, maar op een gegeven moment was ik zoveel aan het werk dat ik mezelf voorbij liep. Ik had geen tijd voor vrienden dus die heb ik nu ook niet zoveel meer. Ik kreeg gezondheidsklachten en stress. En dat terwijl ik 20 was.

Ik zou als ik jou was stoppen met het werk wat je nu doet, voordat het misgaat.

Wie weet kom je iets tegen wat beter in je planning past. Zo viel ik af en toe in bij een winkel en kreeg zo handje contantje wat geld.

Kort na dat ik gestopt ben met al die baantjes kreeg ik een baan op mijn stage en vanuit daar werk ik nu voor mezelf.

Denk aan jezelf want je slaat jezelf voor je kop als je voor dat bedrag per maand jezelf zo in bochten wringt.

Typ een ontslag brief. Kort maar krachtig. Bel je werkgever op dat wanneer je weer komt werken je met hem/haar wil praten want je neemt ontslag. Hou het kort en zakelijk tijdens het gesprek, dat hoeft maar 5 min te duren. Geef de brief af en klaar. Dan kan je je laatste dagen plannen en wat zal je een rust hebben!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:41

Lieve TS, stop toch met werken. Dat kan later wel weer. Dit is niet gezond en niet vol te houden zo! Typ een ontslagbriefje en geef die morgen aan je baas. Klaar.

Je hebt het geprobeerd, maar het gaat niet. Wees eens wat liever voor jezelf.

En desnoods ga je wat later op kamers. Jammer dan. Als je overspannen bent kan je helemaal niet op kamers, dus dan liever ietsje later toch?

Verder:

Pak een a4tje en schrijf al je activiteiten eens op. En kijk eens naar wat je zou kunnen schrappen. Kijk eens naar wat je nou echt leuk vind, en waar je energie van krijgt, en wat je eigenlijk wat minder leuk vind en wat je juist energie kost. Vaak word het daar al veel gemakkelijker van om knopen door te hakken.