Rot hoor!
Ik neem maar even aan dat je het dier niet professioneel start - dus je doet het voor je plezier.
Nou, op deze manier is een hobby toch niets aan!
Laibadji schreef:Toch gisteren de hele dag heel zenuwachtig. Ik kon wel braken van de stress. Want ja wie ben ik om te denken dat het wel zou lukken.
Nou, in zijn soort vind ik het heel dapper om in deze toestand in het zadel te klimmen.
Ik heb jaren een bange arabier gereden, dus opstijgen betekende dan gegarandeerd "bal". En dan het "bal" aangaan op vreemd terrein - klasse!
Citaat:
Op de wedstrijd aangekomen kwamen we in de inrijring en werden we volledig weggeblazen door klassepaarden. Mijn mond viel open en dat van de hengst ook. Oh nee! Ik ben niet zo goed, ik ben niet zo mooi, ik ga hier af als een gieter, wat doe ik hier!!!!
Een troost : Anky vG had dit ook.
Tot en met op de wereldruiterspelen waar ze kampioen werd aan toe.
(Ze kwam binnen na een zeldzaam mooie proef van Klaus Balkenhol met bijbehorende punten - en dan jezelf bijeen houden....)
Citaat:
Bij het buiten gaan kreeg ik een bemoedigend klopje van de eigenaars want zij kennen hun paard goed en weten dat dit kan gebeuren. Mijn vriend echter kwam met de mokerslag. Want ik moest rijden en niet braaf boven op mijn paard zitten. Ik was zo gekwetst want ik had de hele proef niets anders gedaan dan geprobeerd om de rust te behouden om de hengst niet te laten gaan lopen om iedere pas van angst en wegkruipen onder mij te beheersen... In mijn gevoel had ik echt gereden...
Maar ja toch kreeg ik de bevestiging dat ik niet kan rijden en dat ik mijn best niet deed. Als reactie roep ik mijn vriend zijn naam en zeg ik dat hij moet zwijgen. Ik ben met de hengst weg gestapt en ben in tranen uitgebarsten. Ik was zo gekwetst.
Na het zien van het filmpje begrijp ik de commentaar van mijn vriend en heeft hij wel ergens een punt. Dat heb ik hem ook gezegd en toegegeven.
Ik hou niet van geduw en getrek en geschop.
Hoewel, vriend'lief' mag wel een schopje, hoor!
Citaat:
Dus nu voel ik mij slecht want ik heb gefaald in het rijden en ik heb gefaald als mens want ik heb mij gedragen als een klein kind die niet aanspreekbaar was. Het enige wat ik wou was even rust en geen 5 man rond mijn oren. Ik verdraag dat dan helemaal niet.
Ik zou denken dat 5 man gefaald hebben...!
Jij gaf een grens aan - daar wordt overheen gewalst. Heel rot!