Wie doet er mee met het ontgiftigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:56

vuurneon schreef:
Volgens mij ga je van forever clean 9 gewoon onwijs aan de schijterij en dan ben je zogenaamd schoon :')

Goh, ik las net een recensie ervan:
Het poeder is nogal zoet, maar dat is niet zo gek als je helemaal niets eet. Klein beetje hoofdpijn, 3 miljoen keer naar de wc geweest vandaag (dat kan frustrerend zijn) maar als je in gedachten houdt dat je gifstoffen aan het kwijtraken bent, zijn die 3 miljoen tripjes de moeite waard.

:') :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:00

[***] schreef:
vuurneon schreef:
Volgens mij ga je van forever clean 9 gewoon onwijs aan de schijterij en dan ben je zogenaamd schoon :')

Het poeder is nogal zoet, maar dat is niet zo gek als je helemaal niets eet. Klein beetje hoofdpijn, 3 miljoen keer naar de wc geweest vandaag (dat kan frustrerend zijn) maar als je in gedachten houdt dat je gifstoffen aan het kwijtraken bent, zijn die 3 miljoen tripjes de moeite waard.

:') :')

Hahaha t is ook nog echt zo :')

Mijn collega's hebben een soort gelijke 'detox' gedaan en allemaal aan de schijterij en stront ( :D ) chagerijnig. Echt een groot succes! Ja ze waren wel lichter, maar dat is niet zo gek. Daarna weer een stuk zwaarder want ze hebben gevreten om het leven :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:02

Wendy schreef:
Citaat:
Als gezegd, men neme een fraai klinkend middeltje van de drogist - daar zal idd weinig onderbouwing voor zijn.

Maar zoek eens op pubmed rond curcuma fase II liver.

Uh... jij stelt dat er bewijs is. Als jij dat stelt, dan mag je het ook bewijzen.
Maar ik begrijp niet helemaal wat dit met curcuma te maken heeft?

Ik heb het niet over geloof en niet over simpele flesjes van de drogist om de hoek maar over serieuze degelijke duitse natuurgeneeskunde.

Waarin onder andere fase II van de lever een belangrijke rol kan hebben (...afhankelijk van de diagnose!) - en curcuma kan hier een belangrijke rol spelen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:04

Janneke2 schreef:
Wendy schreef:

Uh... jij stelt dat er bewijs is. Als jij dat stelt, dan mag je het ook bewijzen.
Maar ik begrijp niet helemaal wat dit met curcuma te maken heeft?

Ik heb het niet over geloof en niet over simpele flesjes van de drogist om de hoek maar over serieuze degelijke duitse natuurgeneeskunde.

Waarin onder andere fase II van de lever een belangrijke rol kan hebben (...afhankelijk van de diagnose!) - en curcuma kan hier een belangrijke rol spelen.

En wat is detoxen volgens jou dan precies?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 20:14

Wow wat een reacties!

Detoxen betekent niet jezelf uithongeren, niet als je het goed iig. Bij de clean 9 mag je tussendoor bepaalde groentes en fruit gewoon eten maar wel met mate, vanaf dag drie mag je ook licht verteerbare maaltijden. Bvb kipfilet met rijst, sla tomaatje, komkommer, zalm en nig meer. Maar ook dit in properties.

Zelf ben ik absoluut van mening dat je hierna niet weer terug moet naar je oude eetgewoonten. Wel vind ik dit een goede eerste stap! En la je het goed doet, en genoeg beweegt ernaast zul je je fitter voelen. Dus ik ben heel benieuwd!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 20:17

vuurneon schreef:

:') :')[/quote]

Hahaha t is ook nog echt zo :')

Mijn collega's hebben een soort gelijke 'detox' gedaan en allemaal aan de schijterij en stront ( :D ) chagerijnig. Echt een groot succes! Ja ze waren wel lichter, maar dat is niet zo gek. Daarna weer een stuk zwaarder want ze hebben gevreten om het leven :')[/quote]

Het is niet de bedoeling dat je aan de poepederrie gaat of je erna weer vol gaat vreten dan mis je het doel volgens mij

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:51

Janneke2 schreef:
Wendy schreef:

En wat is detoxen volgens jou dan precies?
[/quote]

Detox is de eerste of tweede fase van een serieus genezingsproces.
Soms is er eerst versterking nodig voor iemand het ontgiftingsproces aankan (herxheimer reactie is 'niet leuk').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 01:17

Janneke2 schreef:
Aangezien mensen zonder nieren niet levensvatbaar zijn, zsl TS heus wel nieren hebben en vast ook wel lever, schat ik zo. :j

Dat wil niet zeggen dat het soms verstandig kan zijn om die ontgiftingsprocessen wat te helpen.

@ Mirka: clean 9 van forever zegt mij niets.
Hoofdpijn of grieprig gevoel kan zijn dat er gifstoffen uit je bindweefsels in je bloed en lymfe terecht komen - waar het hoort, op weg naar de uitgang.

Als je gewoon nieren hebt net zoals elk ander persoon dan hoef je niet te detoxen met dure poeders. :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:00

Janneke2 schreef:
Detox is de eerste of tweede fase van een serieus genezingsproces.
Soms is er eerst versterking nodig voor iemand het ontgiftingsproces aankan (herxheimer reactie is 'niet leuk').

Nu weet ik nog steeds niet wat het is :')
Zo lang je zo vaag blijft, valt er ook niets te bewijzen of ontkrachten...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:23

Janneke2 schreef:

Nu heb je het alweer over die 'serieuze degelijke duitse natuurgeneeskunde'. Wat ís dat?
Of het Duits, Arabisch of Chinees is, dat zal mij een worst zijn. Dat het van Duits zijn ook gelijk degelijk zou worden, dat is een imago waar ook een aantal automerken graag mee te koop loopt, maar het zegt op zichzelf niets.

Natuurgeneeskunde? Verkoopt ook goed, want er zijn genoeg mensen die denken 'natuurlijk = goed'. Pseudowetenschappelijk verhaaltje erbij, en weer een tevreden klant :$

Mijn punt in mijn vorige post, is dat er niet zoiets als een losstaande 'natuurgeneeskunde' is. Iets werkt ofwel bewezen wel, en dan is het (reguliere) geneeskunde, of het heeft geen aantoonbaar effect, en dan is het geen geneeskunde. Of de werkzame stoffen nu wel of niet uit de natuur komen, dat staat daar los van. Of het lichaam er nu zelf iets bij moet doen of niet, staat daar net zo los van.
Als in goed opgezet, gestandaardiseerd onderzoek is aan te tonen dat een behandeling werkt, dan werkt hij. Ook als het principe waarop hij werkt niet goed begrepen wordt of tegen de intuïtie ingaat.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:29

Ik lees mee :)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:36

mirka1994 schreef:
Zelf ben ik absoluut van mening dat je hierna niet weer terug moet naar je oude eetgewoonten. Wel vind ik dit een goede eerste stap! En la je het goed doet, en genoeg beweegt ernaast zul je je fitter voelen. Dus ik ben heel benieuwd!

De hele reden dat je detox wil doen is omdat je niet tevreden bent met je oude eetgewoonten. Waarom dan detox als je er toch weer naar terug gaat? Als je de docu food matters kijkt zie je dat een cleanse of detox alleen zin heeft als je daarna je eetpatroon om gaat gooien. Het beste wat je kunt doen is een dieet van tenminste 52% rauw voedsel (groenten, fruit, ongebrande noten) eten en voor de rest plantaardig. Of als je echt niet plantaardig wil eten dan alleen heel af en toe wat mager vlees.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:39

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:10

oomens schreef:
Janneke2 schreef:

Nu heb je het alweer over die 'serieuze degelijke duitse natuurgeneeskunde'. Wat ís dat?
Of het Duits, Arabisch of Chinees is, dat zal mij een worst zijn. Dat het van Duits zijn ook gelijk degelijk zou worden, dat is een imago waar ook een aantal automerken graag mee te koop loopt, maar het zegt op zichzelf niets.

Natuurgeneeskunde? Verkoopt ook goed, want er zijn genoeg mensen die denken 'natuurlijk = goed'. Pseudowetenschappelijk verhaaltje erbij, en weer een tevreden klant :$

Mijn punt in mijn vorige post, is dat er niet zoiets als een losstaande 'natuurgeneeskunde' is. Iets werkt ofwel bewezen wel, en dan is het (reguliere) geneeskunde, of het heeft geen aantoonbaar effect, en dan is het geen geneeskunde. Of de werkzame stoffen nu wel of niet uit de natuur komen, dat staat daar los van. Of het lichaam er nu zelf iets bij moet doen of niet, staat daar net zo los van.
Als in goed opgezet, gestandaardiseerd onderzoek is aan te tonen dat een behandeling werkt, dan werkt hij. Ook als het principe waarop hij werkt niet goed begrepen wordt of tegen de intuïtie ingaat.

Ik zit in een dilemma.
Als ik echt antwoord geef wordt het wel erg off topic - geef ik geen antwoord vind ik het vervelend.

Dus een korte, "onechte" reactie.
Ik heb het over de degelijke duitse natuurgeneeskunde, en nee - dat ben ik roerend met je eens - dat is niet iets dat los staat van andere vormen van geneeskunde. (Ik verwijs naar de buren, waar de gemiddelde natuurgeneeskundige een universitaire opleiding heeft, dus inclusief "bewijs het maar en werkt het wel" en minder aantijgingen krijgt van idioten zoals Renckens die beweert dat hij kwakzalverij zou bestrijden. Of etc, etc. Dus dat is wat ik bedoel.)

Met "het verkoopt goed" wens ik verder niets van doen te hebben.

En kijk verder maar zelf op pubmed, en correct gestandaardiseerde dubbelblind randomized trials: je moet weten waar te zoeken (....zoals in: weten dat curcuma een zinnige zoekterm is, er zijn er veel meer...) het is er heus. In ruime mate. (Alleen is dat aan de Nederlandse kant van de grens vaak "wat de boer niet kent, dat #### hij niet". Ieders vrije keuze, maar geen wetenschappelijke overweging.)

8nnemiek

Re: Wie doet er mee met het ontgiftigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:18

Volgens mij is fytotherapie al heel uitgebreid wetenschappelijk bewezen. Hoeveel bokkers voeren er wel niet brandnetel, kleefkruid, fenegriek, mokthee en andere kruiden met goede resultaten..
Inderdaad een gevalletje 'wat de boer niet kent'.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:22

Westernfreak schreef:
Over de opkomst van de homeopathie in Duitsland (2010).

Ze zijn daar minder van het wetenschappelijk onderbouwen begrijp ik, maar meer van de ervaring. In hoeverre dit het placebo-effect kan zijn, onderzoeken ze waarschijnlijk ook niet. :+

Eh - ik had het nadrukkelijk niet over homeopathie.
Off topic dus.

Verder: ervaring 'werkt het wel of niet' is de basis van de wetenschap (sinds plm 1600. Voor die tijd was het wat Renckens nu doet: "Zo heb ik het geleerd, dus dit is wetenschap".)
In de reguliere gezondheidszorg wordt gesproken over 'evidence based medicine' - ik meen dat een kwart van de behandelingen aan de richtlijnen van evidence based voldoet.

Over de dilemma's in deze: Google even op 'medisch contact' 'evidence based niet zaligmakend'.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 21-06-16 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:36

8nnemiek schreef:
Volgens mij is fytotherapie al heel uitgebreid wetenschappelijk bewezen. .

Nee.. Geen dubbelblinde rct in peer reviewed wetenschappelijk blad gevonden.

Maar jij mischien wel?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:50

....just for fun: type in "pubmed" en "nettle".
Dat geeft een hele serie hits van serieus wetenschappelijk onderzoek mbt brandnetel.

(Ik ga vreselijk stotteren bij urtica dioica, maar daar zijn vast ook wel pubmed hits op.)(Volgens google scholar ongeveer 3000.)

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 19:06

Lillith24 schreef:
mirka1994 schreef:

De hele reden dat je detox wil doen is omdat je niet tevreden bent met je oude eetgewoonten. Waarom dan detox als je er toch weer naar terug gaat? Als je de docu food matters kijkt zie je dat een cleanse of detox alleen zin heeft als je daarna je eetpatroon om gaat gooien. Het beste wat je kunt doen is een dieet van tenminste 52% rauw voedsel (groenten, fruit, ongebrande noten) eten en voor de rest plantaardig. Of als je echt niet plantaardig wil eten dan alleen heel af en toe wat mager vlees.

Als je goed leest heb ik geschreven dat ik mijn hele eetgewoonten omgooi, en niet terug ga naar vette snelle hap :o

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:15

TS ik raad je aan de documentaire Food Matters te kijken. Dit kan je helpen bij een gezonde detox en voedingspatroon. Je hoeft geen programma te kopen, ik zou je wel aanraden naar je HA te gaan en te vragen of hij/zij het een goed idee vind voor jou, lichamelijk gezien, om een detox van x aantal dagen te doen. De HA kan ook bepaalde gegevens meten (bloeddruk, cholesterol) en dan kun je na de detox terug om te kijken wat voor effect dit had.