Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
czarina schreef:Heb je al geprobeert via de rapleymethode? Dan voelt het kindje eerst de structuur etc met de handjes en stopt het automatisch in de mond.
Op die manier aten ze hier alles terwijl als we ze voerden ze ook met de mond open bleven zitten.
Ook ons nichtje die werkelijk waar niks wou eten thuis ging hier gewoon alles meeeten.
friesam schreef:Mijn kleine vond brood qua structuur maar niks met 8 maanden.
Geef je wit of bruin?
Wat ik in het begin deed was brood (zonder korst) met jam smeren om 10.00 als hij om 12 uur eet.
Zo wordt het brood wat zachter.
Dan vouwde ik het brood dubbel en blokjes maken zodat hij zelf kon eten.
Inmiddels met 13 maanden is hij gek op brood.
toevoeging: ik zou niet allerlei brood vervangers aanbieden als je wil dat hij toch brood gaat eten. De ene eet brood met 6 maanden de ander met dik een jaar. Het is nog een extra naast de fles.
Riddershow schreef:Waarom "moet" hij brood of iets soortgelijks krijgen? Zolang hij verder wel goed eet zou ik vooral niet te veel nadruk op brood of soortgelijk leggen.
wemkelover schreef:Misschien zit hij ook wel gewoon vol.
Wat krijgt hij allemaal op een dag?
Wat is je '' schema ''
Suusje1986 schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen, maar zou het kunnen dat hij het niet goed weggeslikt krijgt? Zoontje van een vriendin had dit ook. Hij spaarde het brood op in zijn mond, maar slikte het niet door. Hij bleek zijn tong niet goed naar de zijkanten te kunnen bewegen, waardoor hij niet goed kauwde en het vervolgens niet weggeslikt kreeg. Door prelogopedie is dit verholpen en inmiddels eet hij brood!
Suusje1986 schreef:Suusje1986 schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen, maar zou het kunnen dat hij het niet goed weggeslikt krijgt? Zoontje van een vriendin had dit ook. Hij spaarde het brood op in zijn mond, maar slikte het niet door. Hij bleek zijn tong niet goed naar de zijkanten te kunnen bewegen, waardoor hij niet goed kauwde en het vervolgens niet weggeslikt kreeg. Door prelogopedie is dit verholpen en inmiddels eet hij brood!
Ik quote mezelf eventjes. Ik denk echt dat dit het zou kunnen zijn! Zoontje van mijn vriendin at ook gewoon yoghurt en (fijngepureerd) avondeten.
Sammy_xxs schreef:Ik zou proberen ipv in de ochtend een melkfles te geven, in de ochtend brood aanbieden ( en gewoon normaal drinken/beetje thee ) en de fles verplaatsen naar de avond voor het slapen gaan.
In de ochtend zijn ze toch wakkerder en misschien eet hij het dan wel omdat tie toch trek heeft als hij net wakker is.