My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:29

_Femkeeex schreef:
Ik ben bij dag 5 en mijn ervaring tot nu toe is volkomen positief . Ik doe de oefeningen nog niet , maar ik ben wel van plan om er z.s.m. mee te beginnen. Ik heb geen honger en snap ook niet dat mensen denken dat de hoeveelheid die je mag eten heel weinig is := De meeste gerechten zijn heerlijk ( dankzij het boek heb ik nu geleerd dat gezond ook lekker kan zijn ) en eten wat ik niet lust kan ik gewoon vervangen.

Ik raad het iedereen aan +:)+

Wat is er trouwens mis met het plaatje ? Ik zie alleen een mooie meid met harde buikspieren.

Dat is een kwestie van kcal tellen... De meeste dagmenu's zitten rond de 1200kcal of nog minder. Dat is gewoon zwaar crashen en dan ook nog denken dat het gezond is daar krachttraining naast te doen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:30

Bhriseis schreef:
En natuurlijk val je af als je eet als een musje en daarbij gaat trainen.

Blijkbaar is dat niet zo vanzelfsprekend, als je ziet hoeveel mensen met overgewicht rondlopen.

secricible

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:33

die mensen eten dan ook niet als een musje. Wellicht denken ze dat ze eten als een musje, maar aankomen en afvallen is een kwestie van een negatieve energiebalans neerzetten. Als je aankomt eet je dus meer dan je lichaam nodig heeft.
(en voordat de mensen binnen komen vallen over ziektes e.d. Er zijn inderdaad een paar mogelijkheden dat je stofwisseling zo kapot is door ziekte (niet door dieten) dat je zo weinig nodig hebt dat het niet haalbaar is om zo weinig te eten. Maar die mensen zijn echt zwaar in de minderheid en zijn geen excuus voor het overgrote deel van de wereld dat zwaarlijvig is)

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:34

badeendje schreef:
Bhriseis schreef:
En waarom verkoopt ze menstruatiecups op haar site? Wat heeft dat nu weer met afvallen te maken?

Alles wat je verliest is mooi meegenomen. Eh...

Cellulite cups oid.. heel haar snapchat staat er vol mee. Vind het maar een raar iets :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:38

@ PnG: Omdat ik zelf enorm geïnteresseerd ben in sporten en een gezonde, actieve levensstijl, daarom heb ik er naar gekeken. Want wie weet kon ik er wel wat uithalen, ik kende de vrouw en haar site niet. En jup, ik stoor me echt aan onprofessionele zaken als spellingsfouten en dwaas geschreven tekstjes. Bovendien smeert ze het ene product na het andere aan (met een hele hoop 'sexy pruillip foto's'). Top als zij anderen aanzet tot sporten en gezond leven en sommigen via haar site hun doelen kunnen bereiken, maar ze/haar methode is echt mijn ding niet. En das oké, ieder zijn meug :-)

@ Annabel, ook écht menstruatiecups, in haar shop. Snap het niet goed, net als die aloe-vera-gel-drankjes.

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:46

@Bhriseis: inderdaad ieder zijn ding :-)

@Odenxia: succes! Leuk om te lezen dat je ook gisteren begonnen bent.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:50

Zolang er mensen zijn die graag op korte termijn veel resultaat willen zien, zullen er ook dit soort boeken blijven verschijnen.
Wat ze claimt klopt namelijk best, je zult zeker afvallen als je haar dieet strikt volgt en de trainingschema's doet. Maar dan hebben we het over de korte termijn. Wat je je lichaam aandoet voor de langere termijn is meestal een stuk minder plezierig. Blessures door verkeerd of teveel trainen, je stofwisseling ontregelen door ver onder onderhoud te eten. Of in het minst erge geval kom je weer terug op het gewicht waar je begonnen was.

Het draait om de balans in sporten en eten. Bij dit soort crashboeken (1 kg per week is simpelweg een crashdieet) is de balans doorgaans ver te zoeken.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 13:15

He leuk weer leven in het topic :):)

Ik ga nu mijn zesde week in met dit dieet boek van Fajah.
En ik heb mij er niet strikt aan kunnen houden, de eerste twee weken ging het prima. Geen honger (ik kan heel goed het hongergevoel negeren). Maar bij week drie begon de ellende, ik ben elke week ziek. Waardoor ik fase 1 met een week heb verlengd. :+
Ik heb buikgriep, keelontsteking, hoge koorts, griep gehad en nu zit ik met een soort van ontstoken tong die dik, opgezet en zeer pijnlijk is.
Nu krijg ik toch wel mijn vraagtekens bij het dieet, ik denk ook ivm mijn histamine intolerantie die ik heb , dit dieet echt niet goed is voor mij. Te weinig voedingsstoffen, vitamines ect binnen krijg.

Alleen het nadeel is dat ik eetstoornisgevoelig ben en om nu weer de draad als voor het dieet terug te pakken, even lastig gaat. Dus hier baal ik wel enorm van. Omdat voor het dieet ik er vrijwel bijna geen last meer van had en een goede balans had gevonden :o

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:24

Wat een negatieve reacties allemaal. En weinig onderbouwt :')
Ik volg deze week ook het boek en gebruik het om mijn levensstijl te wijzigen.
De gerechten zijn lekker en bovendien heb ik minder de behoefte om te snacken, omdat ik (als ik alles braaf volg) een verzadigd gevoel heb. Ik moet vaker eten dan normaal, waardoor ik het soms nog wel eens vergeet om een snack te nemen, maar dan heb ik inderdaad honger. Fajah heeft een goed figuur, niet te dun, dus snap niet zo goed waar de vreemde verhalen vandaan komen over weinig kcal. Het valt ontzettend mee.

Nassie, slik je ook de aangeraden vitamines? Ik nog niet, dus ik ben ook wel nieuwsgierig.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:27

poenarie, ik hoop dat je niet echt de illusie hebt dat Fajah Laurens puur op dit voedingspatroon zo sterk en gespierd is geworden als ze nu is? Om spieren te kunnen bouwen zul je ook periodes moeten bulken, alleen daarom is het al misleidend. Verder ben ik benieuwd wat jij hier niet goed onderbouwd vind?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 13:07

Poenarie, ik slik geen vitamine pillen. Ivm intolerantie kan ik daar niet goed tegen.
Slik wel magnesium.

Kwa kcal is het wel erg weinig, de eerste fase (4 weken) zo'n 1200 kcal per dag.

Ik ben vandaag weer begonnen met mijn eetgewoonte van voor dit dieet :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:15

Een fit lijf krijg je door een goed dieet te volgen icm een sportplan. Bijv 6 maaltijden goed verdeeld over de dag en om de dag sporten, combi van kracht en cardio doet al wonderen. Het vergt alleen discipline en motivatie. Je hoeft helemaal noet jezelf uit te hongeren. In 2011 deed ik 3 grote maaltijden en 3 tussendoortjes op een dag en om de dag een half uurtje hardlopen met start2run en ik was in 2 maanden 9 kilo afgevallen :+ van 78 kilo naar 69 kilo. Helaas kreeg ik een blessure waardoor ik niet meer kom hardlopen en verloor ik mijn motivatie. Maar het is dus heel goed mogelijk.

Ik moet nu echt weer beginnen met afvallen, probeer nu gezond te eten icm vitamine pillen enzo. Best moeilijk als je heel onregelmatig werkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:39

lifaya schreef:
Een fit lijf krijg je door een goed dieet te volgen icm een sportplan.

:j

Verder word ik ook ronduit boos van leeghoofdige pro ana uitspraken als "je moet van het hongergevoel leren houden". En 1200 kcal en daarbij sporten, jeetje. Dat is gewoon roofbouw op je lichaam. Je mag nog zo dure en goede zuivere benzine hebben: als je maar een heel mini beetje benzine tankt, kan je ook niet ver rijden met je wagen. Het is niet omdat je gezonde voeding eet, dat je plots de helft van de kcal nodig hebt. En ik kan me inbeelden dat als je normaal leeft op ontbijtkoek en eierkoek en andere niet-voedende troep dat je van een bord met rauwkost-en-wat-niet-al plots "vol" zit, want het volume is groter. Maar dat neemt niet weg dat je gewoon te weinig eet. Bovendien weet je toch dat het eetplan niet pluist als je je voedingsstoffen uit pilletjes moet halen.

Geen idee hoe de workouts in elkaar zitten, maar ik las hier iets van 7*50 push ups? Schrijft ze haar boeken voor het Russisch Olympische sportteam?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 14:23

Bhriseis schreef:
Geen idee hoe de workouts in elkaar zitten, maar ik las hier iets van 7*50 push ups? Schrijft ze haar boeken voor het Russisch Olympische sportteam?

Hahahhaa :') :')
Ik deed het sporten er niet bij, naast bij lichamelijk drukke baan kon ik savonds ook niet nog eens die oefeningen doen. Met zo weinig voedingsstoffen is dat niet te doen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:45

Nassie schreef:
Bhriseis schreef:

Hahahhaa :') :')
Ik deed het sporten er niet bij, naast bij lichamelijk drukke baan kon ik savonds ook niet nog eens die oefeningen doen. Met zo weinig voedingsstoffen is dat niet te doen.

En daar sla je zelf meteen de spijker op zn kop :)*
Een eetpatroon dat in balans is voorziet je lichaam ten alle tijden van voldoende voedingsstoffen zodat je naast je dagelijkse bezigheden jezelf meer in shape kunt krijgen dmv sporten. En daar dan ook de energie voor hebt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:56

Het enige wat je doet als je 1200 kcal eet is je eigen spieren opvreten.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:10

secricible schreef:
die mensen eten dan ook niet als een musje. Wellicht denken ze dat ze eten als een musje, maar aankomen en afvallen is een kwestie van een negatieve energiebalans neerzetten. Als je aankomt eet je dus meer dan je lichaam nodig heeft.
(en voordat de mensen binnen komen vallen over ziektes e.d. Er zijn inderdaad een paar mogelijkheden dat je stofwisseling zo kapot is door ziekte (niet door dieten) dat je zo weinig nodig hebt dat het niet haalbaar is om zo weinig te eten. Maar die mensen zijn echt zwaar in de minderheid en zijn geen excuus voor het overgrote deel van de wereld dat zwaarlijvig is)

Hier wil ik toch even op reageren, ik zag een topic over dieten en heb het doorgelezen en kwam bij jou reactie uit.

Ik eet serieus 1x per dag (meer krijg ik gewoon niet weg) en heb toch echt overgewicht. Diëtist heeft aangegeven dat ik alle zeilen moet bijzetten om toch meer te eten, aangezien mijn lichaam alles vasthoud wat het krijgt omdat het niet weet wanneer het weer wat krijgt.
Je opmerking is dus erg misplaatst! En nee medisch is er nog niks bijzonders te vinden (behalve vermoeden van slecht werkende schildklier)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:19

lovehaffie schreef:
secricible schreef:

Hier wil ik toch even op reageren, ik zag een topic over dieten en heb het doorgelezen en kwam bij jou reactie uit.

Ik eet serieus 1x per dag (meer krijg ik gewoon niet weg) en heb toch echt overgewicht. Diëtist heeft aangegeven dat ik alle zeilen moet bijzetten om toch meer te eten, aangezien mijn lichaam alles vasthoud wat het krijgt omdat het niet weet wanneer het weer wat krijgt.
Je opmerking is dus erg misplaatst! En nee medisch is er nog niks bijzonders te vinden (behalve vermoeden van slecht werkende schildklier)

Je laatste 2 zinnen spreken elkaar echt gigantisch tegen. Een slecht werkende schildklier is namelijk een direct probleem voor je stofwisseling. Dat is een 1 op 1 gevolg. Sterker nog: een verleden van slecht eten kan PCOS, hashimoto en andere schildkkietproblemen zelfs mogelijk veroorzaken. Mogelijk is dat ook de redem dat deze ziemtes steeds meer voorkomen. Maar daar is nog geen volledig bewijs voor.

Verder is het gewoon natuurkunde, er bestaat geen spaarstand, je stofwisseling vertraagt vrijwel niet als je maar 1 portie eet of weinig eet (en gezond bent dus). Kritisch naar je eetpatroon (en drinkpatroon) kijken is het enige juiste antwoord.
Het probleem is dat veel mensen die denken weinig te eten onbewust meer in hun mond stoppen dan ze denken. Programma secret eaters is daar hetnperfecte voorbeeld van. We eten onbewust meer dan we denken. Denk je dat die mensen zich oogeven voor zo'n programma als ze zich bewust zijn dat ze dat allemaal in hun mond stoppen? eten is zo'n onbewust proces.
Mijn opmerking is dus helemaal niet misplaatst, maar gewoon natuurkunde en wetenschap. Als je minder eet dan je verbrand, val je af.

Edit: http://www.personaltraininghaarlem.nl/b ... spaarstand
Hier staat het mooi uitgelegd

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:54

secricible schreef:
lovehaffie schreef:

Je laatste 2 zinnen spreken elkaar echt gigantisch tegen. Een slecht werkende schildklier is namelijk een direct probleem voor je stofwisseling. Dat is een 1 op 1 gevolg. Sterker nog: een verleden van slecht eten kan PCOS, hashimoto en andere schildkkietproblemen zelfs mogelijk veroorzaken. Mogelijk is dat ook de redem dat deze ziemtes steeds meer voorkomen. Maar daar is nog geen volledig bewijs voor.

Verder is het gewoon natuurkunde, er bestaat geen spaarstand, je stofwisseling vertraagt vrijwel niet als je maar 1 portie eet of weinig eet (en gezond bent dus). Kritisch naar je eetpatroon (en drinkpatroon) kijken is het enige juiste antwoord.
Het probleem is dat veel mensen die denken weinig te eten onbewust meer in hun mond stoppen dan ze denken. Programma secret eaters is daar hetnperfecte voorbeeld van. We eten onbewust meer dan we denken. Denk je dat die mensen zich oogeven voor zo'n programma als ze zich bewust zijn dat ze dat allemaal in hun mond stoppen? eten is zo'n onbewust proces.
Mijn opmerking is dus helemaal niet misplaatst, maar gewoon natuurkunde en wetenschap. Als je minder eet dan je verbrand, val je af.

Edit: http://www.personaltraininghaarlem.nl/b ... spaarstand
Hier staat het mooi uitgelegd

Het vermoeden geeft aan dat het nog niet bevestigt is, hiervoor moet ik nog bloed laten prikken. Maar om mij niet te 'verschuilen achter medische dingen ben ik daar niet mee bezig ;)

Ben wel benieuwd waarom mijn Diëtist, die ervoor geleerd heeft, dit wel aangeeft, ben dus ook erg benieuwd wat van werk jij doet? Het gevolg van minder eten is ook minder energie, sneller uitgeblust en dus vermoeid zijn. Dat deel vergeet je even... Ik vind het erg makkelijk gedacht dat dikke mensen het zelf doen, zich verschuilen achter ziektes etc. Ik voel me onwijs schuldig als ik een keer wat 'niet gezonds eet'. Als ik met mijn stiefzussen naar de snackbar ging, zelf 1 broodje frikandel bestelde en zij patat en 2 broodjes frikandel oid namen en alles voor mijn neus werd neergezet. Want je ik was dik dus zou dat wel allemaal eten waar zij zo dun waren als een plank en dat allemaal naar binnen schrokten. Dat was mijn punt maar daarop verschillen wij schijnbaar erg van mening ;)

Erg off-topic sorry!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 06:06

Ik stuur je straks ff PB want inderdaad wel offtopic. Als je het liever openbaar houdt kunnen we met de vraag beter verhuizen naar
[MWS] Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2 om hier niet te ver offtopic te gaan. Mocht ik je vraag vergeten stuur me gerust een PB. Ik ben overigens ook dietist.
Maar ik claim zeker niet dat deze mensen "het zelf schuld zijn". De redenen waarom we eten en wat we eten zijn zo complex en psychologisch dat het niet voor niets is dat afvallen net zoveel kans van slagen heeft als afkicken van heroine. Maar dat staat los van de natuurkundige reden van dik zijn, namelijk teveel kcal :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:08

Waarom willen dikke mensen altijd medelijden?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 11:11

antje_vip schreef:

Zo.. Dat is nog al een uitspraak :oo

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:14

misschien moet je voor zo'n discussie ff lekker zelf een topic opstarten ipv hier daarover te beginnen, lijkt me alleen maar de offtopic richting versterken. Ik snap denk ik wel wat je wil zeggen en kan me denk ik ook misschien wel vinden in wat je probeert te zeggen, maar ik vind je opmerking wel heel erg ongecensureerd en tegen het grove aan... Of misschien er wel overheen zelfs.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:52

antje_vip schreef:

Gaat het even? Aso.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:37

Ik heb het dieet verder niet bekeken maar wat is er verkeerd aan hongergevoel? Ik vind het heerlijk als ik ' s morgens wakker word en veel honger krijg