Maris schreef:Olina, bij jou helpt de Divisun ( ik denk dat je die hebt gekregen tenminste ) dus wel ?!
Tinky12, en jij voelt je het beste met een waarde rond de 100 ?
Ik twijfel zo ! Mijn waarde zit al een paar keer rond de 40. Niet Mega laag, maar ik ben wel Mega moe. Misschien dat de vit D daar in ieder geval voor een deel een rol in speelt ?! Zou op zich wel fijn zijn, want daar is wat aan te doen !
Ik ben chronisch ziek en mijn lichaam verbruikt veel D,om op dat gebied problemen te voorkomen zorg ik dat ik rond die waarde blijf.Dan weet ik iig dat mijn problemen niet komen door een vitamine D tekort.
40 is gewoon te laag...onderwaarde is 50.
Je zou overigens ook een je B12 kunnen laten testen (uitgebreid),daar kunnen ook veel klachten vandaan komen en veel artsen doen hier te makkelijk over.Vaak wordt een onderwaarde van 150 aangehouden maar dat is absurt laag,vooral als je klachten hebt.De WHO heeft het al opgehoogt naar een minimum waarde van 225 maar als je enorm veel klachten hebt,is het niet onverstandig om de B12 op te krikken.
Gebruik niet de troep die je in de gemiddelde winkel kan kopen,als er een probleem is in de opname heb je niets aan pillen.Het enige wat die doen is een vals beeld geven bij een volgende test.
Ik heb jarenlang 2x per week geinjecteerd maar ben momenteel over gestapt naar smelttabletten van Sanacore.Dit zijn 2 verschillende soorten B12 die niet meer omgezet hoeven te worden door het lichaam maar direct gebruikt kunnen worden (Methyl en adenosyl) ook bevatten ze foliumzuur (B11).
Als jouw D iedere keer zo laag is dan zou ik echt naar je HA gaan en vragen om de Cholecalciferoldrank waar ik het eerder over had.Boosts van 1,5ml om mee te beginnen en over een maand of 3 weer laten prikken.Kun je kijken of je lichaam zelf genoeg heeft aangemaakt deze zomer om goed de winter in te gaan.
Het normale voorschrift was 1,5ml per 3 maanden maar bij mij was het zo moeilijk om op te krikken dat ik de 1e paar daar 1,5ml per 4/5 weken nam om maar op de 100 te kunnen komen.