Wat doe jij bij hoofdpijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lady24

Re: Wat doe jij bij hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:44

Ik heb regelmatig hoofdpijn en kan me het niet veroorloven om elke keer te gaan liggen, dus vaak neem ik gewoon 2 paracetamol in en ga ik door waarmee ik bezig was. Alleen bij migraine of heel erge hoofdpijn ga ik wel even zitten tot het wat gezakt is :)

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:58

in het verleden had ik vaak hoofdpijn, echte migraine, vanaf 6 jaar al.
Even nadat ik uit huis was is at grotendeels weggegaan. Tot vorig jaar, toen kreeg ik er ineens weer veel last van door zware lange werkdagen. Zware migraine aanvallen met geregeld overgeven erbij.
Een keer hier bij de huisarts geweest en die had mij metoclopramide meegegeven tegen het overgeven. Wanneer ik een ernstige migraine aanval voel opkomen, neem ik één metoclopramide en ongeveer een half uur daarna 2 paracetamol en ik heb nauwelijks meer last van de migraine. Ik neem ze wel altijd mee als ik een paar dagen wegga. Laatst bij mijn moeder was ik ze vergeten, een hel was het die migraine. Dus mijn moeder ging naar de apotheek om metoclopramide te halen waarna ik ze VOORZICHTIG nam met wat thee is maar een heel klein pilletje (overgeven had ik al weer de hele ochtend gedaan), daarna kon ik goed slapen en ongeveer 2 uurtjes later was ik opgeknapt.

En mij aan de eettijden houden. (ook al ben ik onderweg) Een goed portie voedzame avondmaaltijd rond een vaste tijd, anders is het volgende dag zeker migraine.
Laatst bijgewerkt door Ann99 op 10-06-16 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:01

Ik heb al 6 jaar, zo'n 4 dagen per week hoofdpijn in de zomer, in de winter is het 2 dagen per week ongeveer. Het wordt geprikkeld door licht. Verder weet geen arts (regulier en alternatief) wat het is... Heb al genoeg onderzoek gehad. :Y)

Pijnstilling maakt het wel wat beter. Maar ik heb inmiddels ene enorme pijngrens qua hoofdpijn. Ik heb sinds kort een bril met glazen die licht filteren. Ik hoop dat het verbetert, ook heb ik buiten vaak mijn (dure merk)zonnebril op.

Maar ik zou bij god niet weten waar het vandaan komt en wat het precies is. :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:02

Wat bij mijn migraine (dat vaak door fel zonlicht ontstaat) helpt is idg zorgen dat ik niet de hele dag naar een schermpje zit te kijken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:08

Ik heb regelmatig hoofdpijn. Vaak probeer ik het met wat rustiger doen (waar mogenlijk) en wat drinken op te lossen. Lukt dit niet neem ik 1-2 paracetamol. Dat vooral bij spanningshoofdpijn. Voelt het erger, neem ik een 400 mg nurofen tablet (als het echt m'n dag negatief beïnvloed).
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 10-06-16 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:20

Eigenlijk niks.
Ik merk t als ik te weinig heb gedronken en toen ik nog geen bril had.
Paracetamol ofzo neem ik eigenlijk nooit..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:22

Ik doe eigenlijk ook niks, alleen als het echt ondragelijk is (en dus mijn dagelijkse routine etc echt gaat belemmeren) dan neem ik een Nurofen 200mg of bij hele erge hoofdpijn 400mg :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:13

2 paracétamol, Viks in mijn nek en op mijn schouders, water drinken en iets zouts eten.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:14

Pijnstiller, paracetamol of spidifen.
Als dat niet helpt, slapen :)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:26

Mijn dochter heeft voor het eerst sinds 5 jaar geen (dagelijkse) hoofdpijn meer door het gebruik van CBD olie.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:28

Welke en hoeveel gebruikt ze?
Ik heb dat ook geprobeerd maar heeft niet echt geholpen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:43

Die je bij de tuinen kan kopen, ik geloof iets van 5 druppels onder de tong en dat 2 keer per dag.
Ik had het zelf gebruikt bij kiespijn afgelopen week, het hielp nog ook. (zeurende kiespijn)

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:00

Ik kan hier niet over meepraten, maar had het er pas nog over met een vriendin. Ik heb nog nooit hoofdpijn of iets die trant gehad. De laatste 6 jaar heb ik geen paracetamol meer geslikt, laatste keer was vlak na een operatie. Ben altijd wel nieuwsgierig daar hoe anderen erover denken, want vind het soms dus wel jammer dat ik niet snap waar anderen het over hebben. Tuurlijk weet ik dat ik gelukkig hiermee moet zijn, maar vraag me toch af hoe het voelt, als mensen het hebben en de hele dag in bed verblijven oid.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:46

Mariska14015 schreef:
Ik kan hier niet over meepraten, maar had het er pas nog over met een vriendin. Ik heb nog nooit hoofdpijn of iets die trant gehad. De laatste 6 jaar heb ik geen paracetamol meer geslikt, laatste keer was vlak na een operatie. Ben altijd wel nieuwsgierig daar hoe anderen erover denken, want vind het soms dus wel jammer dat ik niet snap waar anderen het over hebben. Tuurlijk weet ik dat ik gelukkig hiermee moet zijn, maar vraag me toch af hoe het voelt, als mensen het hebben en de hele dag in bed verblijven oid.

Inderdaad heel blij zijn dat je hoofdpijn niet "kent", hoofdpijn kan zo belemmerend zijn. Nu is mijn hoofdpijn van echt hele andere aard dan van 99% hier in t topic, nog in de verte niet vergelijkbaar met migraine. Hoofdpijn die nergens mee te verlichte is, zelfs met hoge dosis morfine niet, alleen door groot deel hersenvocht af te nemen is t licht te verlichte en maar van hele korte duur.

Kan me wel goed voorstellen dat t vervelend is dat je niet snapt wat mensen dan voelen, maar andere kant wees er ook gewoon heel blij mee. Gewoon hoofdpijn waar een paracetamolletje of ibuprofennetje bij helpt stelt niet zo heel veel voor, is alleen maar heel erg vervelend. Migraine is een stapje erger. Dan heb je nog tig andere soorten hoofdpijn, cluster hoofdpijn, etc. Tot aan suïcide hoofdpijn, waarbij je t liefst je hoofd letterlijk in wilt slaan of wat dan ook en je liever dood bent dan leeft. Die pijn is gewoon echt niet te doen. Gelukkig maakt de morfine de hoofdpijn wel ietsje minder dat t suïcide ervan af gaat, maar nog vaak zat dat ik er gek van wordt en m'n hoofd t liefst in elkaar timmer (niet dat t nut heeft overigens). Ik zie heel slecht, hoor slecht, op de pieken kan ik niet meer tegen licht of geluid. In t begin kon ik dat zelfs helemaal niet.

Meest voorkomende hoofdpijn, is hoofdpijn die ontstaat door te weinig te drinken. Dan helpt even goed drinken meestal al meer dan voldoende.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:48

Als ik hoofdpijn heb, dan is het ook echt Hoofdpijn met een hoofdletter :+ Dus ik neem pijnstilling.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:00

Niet het hele topic doorgelezen, maar is de oorzaak vanuit nek en spieren al genoemd? Ik behandel heel erg veel mensen met hoofdpijn, door triggerpoints te behandelen in de nek en hals. Daarnaast is manuele therapie ook bij veel hoofdpijnen bewezen effectief...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:03

Rindin schreef:
Niet het hele topic doorgelezen, maar is de oorzaak vanuit nek en spieren al genoemd? Ik behandel heel erg veel mensen met hoofdpijn, door triggerpoints te behandelen in de nek en hals. Daarnaast is manuele therapie ook bij veel hoofdpijnen bewezen effectief...

Aan wie vraag je dat precies? :o Ik kom maandelijks bij de fysiotherapeut inderdaad. Hij dry-needle-t een spier in mijn hals die uitstraling kan geven naar de slapen, als ik weer te vaak hoofdpijn heb. Verder hebben er meerdere fysiotherapeuten naar mijn nek gekeken, maar daar komt de hoofdpijn niet vandaan.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:05

spanningshoofdpijn/migraine :S

40 druppels novaminsulfon en een half uurtje later trekt alle pijn weg.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:05

Ik meende dat eerst ook dat het vanuit de nek en schouders kwam. Dat werd me wijs gemaakt ;)
Elke peut zo wat aan mijn lijf gehad en niets hielp.
Ondertussen weet ik dat het andersom is.
Ik heb zuke hoofdpijn dat het door trekt naar mijn nek. Ik verkramp dan uiteindelijk zodat mijn schouders en rug ook vast zitten.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:07

MarlindeRooz schreef:
... zo'n 4 dagen per week hoofdpijn...

Pijnstilling maakt het wel wat beter. Maar ik heb inmiddels ene enorme pijngrens qua hoofdpijn.

Maar ik zou bij god niet weten waar het vandaan komt en wat het precies is. :+

Precies dit.. Dagelijks bonzende pijn na veel inspanning en vaak migraine-aanvallen. Kan het enigszins onderdrukken met ibuprofen, maar mijn pijngrens zit inderdaad ook heel hoog. Kan toch moeilijk 4 dagen per week op bed gaan liggen.,

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:29

Rindin schreef:

Manueel therapeut heb ik ook al gehad! Net als caesar (?) therapie! :j
Net als 3 homeopathische / alternatieve artsen. En ook CT en röntgen. Ze zijn ook nog met een buisje in mijn neus geweest om het te controleren en de KNO arts wist het ook niet. Heb destijds ook mijn ogen laten meten maar 5 jaar geleden had ik nog geen bril nodig, die heb ik nu wel. Niks werkt!

Mijn hoofdpijn is te vergelijken met de pijn bij een voorhoofd- en bijholteontsteking.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:34

En hebben al die peuten ook naar de spieren gekeken die de schedel verbinden met de eerste (twee) nekwervel(s)?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:36

2 paracetemollen en diclofonac en lekker liggen op de bank of bed
helaas 3x pw soms meer hoofdpijn en ook nog 1x in de maand migranne

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:50

Als ik hoofdpijn heb komt dat meestal door fel licht (zon, of autolichten in het donker..) een zonnebril helpt al vaak, 's nachts heb ik een 'nightvision' brilletje. Als ik een 'gewoon' hoofdpijntje heb zonder blootstelling aan fel licht, drink ik een half litertje water of thee. Vaak voel ik me al opknappen. Een frisse neus halen helpt ook. Bij migraine neem ik een pilletje en kruip ik een halfuurtje mijn bed in. Nadeel is dat ik nadien zo gaar ben als een garnaal. Slaperig, strakke kaken, beetje high.. :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:52

Rindin schreef:
En hebben al die peuten ook naar de spieren gekeken die de schedel verbinden met de eerste (twee) nekwervel(s)?

Je bedoeld daarmee de atlas?

Zo ja dan wel. :)