Duizelig, moe, trillen, hongerig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 08:47

meisje2000 schreef:
Vraag eens een verwijsbrief naar de kno arts. Ik heb een aantal jaar terug ook veel last gehad van duizeligheid, hele dagen slapen, en heel weinig energie. Bij mij kwam het door poliepen in mijn neus. Daardoor kreeg ik meer dan de helft minder aan zuurstof binnen waardoor deze symptonen ontstonden. Ze hebben de poliepen verwijderd en was binnen een week weer helemaal de oude

Zou je dat niet moeten voelen, dat je minder lucht krijgt? De zus van mijn vriend heeft ook poliepen in haar neus gehad en weg laten halen maar zij had constant last van verkoudheid, benauwdheid enz, dat heb ik niet.. ik heb niet het idee dat er iets mis is met mijn neus, maar misschien voel je dat zelf niet altijd?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 08:49

ellepel schreef:
Ik heb een vraag over je duizelig zijn.
Heb je dat ook op de dagen dat je vrij bent , en heb je het ook als je een tijdje stil hebt gezeten of als je net wakker bent?
Op zoch kun je heel veel laten onderzoeken hoor, gewoon doorvragen bi jde arts :j

Je kunt een dagmeting van je suiker aanvragen en let er toch ook eens op hoe je ademhaling is.
Adem je rustig in en uit, met je buik,? verkeerd en te snel ademhalen kan namelijk ook voor duizeligheid zorgen.

Als ik vrij ben heb ik er ook last van, als ik net wakker ben heb ik er zeker last van als ik nog niets gegeten heb, dan is het het ergst. Als ik lang stilzit of sta ook erg veel last van, ik kan bijvoorbeeld ook niet lang in een wachtrij staan, dan duizelt het me al erg snel. Zou dit dan weer kunnen door onbewuste stress? :o?

Ademhaling heb ik ook aan zitten denken, ik heb namelijk ook al een poosje last van mijn ademhaling tijdens sporten, krijg hem soms niet goed onder controle en wordt dan benauwd. Maar dat zou dan toch weer vreemd zijn als ik het met wakker worden al heb?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 08:52

moonsparkle schreef:
Ik herken dit, heb precies alle zelfde symptomen en mn bloed was goed. Toch hou ik het idee dat het met diabetes te maken heeft. Mn oma is er aan overleden en mn vader spuit insuline,net als een paar van zn broers. Ik heb ook altijd eten bij me onderweg. Heb ook echt wel een paar keer op het randje gezeten dat echt iemand me moest voeren omdat ik niet meer op kon staan omdat ik me zo licht voelde, trilde en aan het zweten was. Maar nu ik me er bij neer heb gelegd dat ik altijd eten mee moet is het redelijk onder controle, dan eet ik wat voor het erger word.

Ik vind het lastig zonder het echt te weten of het aan suiker ligt. Want als je zo'n aanval krijg (licht voelen, trillen, zweten, herken ik allemaal inderdaad!), heb je dan een suiker tekort of teveel? Ik heb namelijk 's morgens heel erg die aanvallen maar toen was mijn suikergehalte 6, wat eerder aan de hoge kant is dan te laag. IK kan op zo'n moment wel iets met suiker gaan eten maar dat lijkt me juist niet goed? Wat kun je eten om je bloedsuikerspiegel omlaag te krijgen? Ik zou zelf zeggen zorgen dat hij niet te hoog wordt door zo min mogelijk snelle koolhydraten te eten waardoor de suikerspiegel niet teveel schommelt. Maar op moment dat al te hoog is, wat valt er dan kwa eten aan te doen?
Zoveel vragen :+ ik zou eigenlijk gewoon eerst zeker willen weten of het daar aan ligt of iets anders is. Maar altijd wat te eten bij me hebben is sowieso een heel goed idee, want dat helpt op die momenten zeker wel wat!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 08:52

Meliaforever schreef:
Ben je wel getest op eventueel tekort aan vitamines e.d.?

Nee nog niet, maar dit is zeker iets wat ik wil laten doen! Staat bovenaan de lijst :)

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:03

Weet niet of er iemand aan gedacht heeft, maar hormoon schomelingen ?

En een bloedsuiker van 6 is prima.
Tussen 4 en 7 is perfect. Onder de 4 en boven de 8 is reden voor verder onderzoek.
Maar dan nog, hoeft het niet direct iets verontrustends te zijn. Dat kan je pas zien na een herhaaldelijke dag curver.

Het kan ook met werk, je dagelijks leven enz te maken hebben. Zit je lekker in je vel, wanneer had je voor het laatst vakantie en kan je, je rust pakken.
Slechte nacht rust doet veel met je. Heb je daar al eens naar gekeken. Homeopathisch misschien proberen.

lindas84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:19

er is al een hoop geschreven en benoemt in dit topic,

Maar waar ik aan denk is wat is je gewicht? Soms zie je bij ondergewicht dit soort symptomen. Het klinkt allemaal als lage bloeddruk. of iig bloeddrukschommelingen. Om dat te vangen moet je mazzel hebben. Vaak is de schommeling al geweest en krijg je dan pas de klachten.

verder vaak in combinatie met vermoeidheid.
Volgens mij sport je voldoende? Verbetering van je conditie kan helpen. verbetering van je gewicht en eetpatroon. regelmatig zorgen dat je voldoende zout binnen krijgt kan ook helpen.

daarnaast voldoende drinken. als je zweet en plast kan je veel vocht verliezen.. voldoende aanvullen dus!! (>2 Liter per dag)
Laatst bijgewerkt door lindas84 op 15-06-16 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:21

anne_bento schreef:
Ik heb namelijk 's morgens heel erg die aanvallen maar toen was mijn suikergehalte 6, wat eerder aan de hoge kant is dan te laag. IK kan op zo'n moment wel iets met suiker gaan eten maar dat lijkt me juist niet goed? Wat kun je eten om je bloedsuikerspiegel omlaag te krijgen?

Niets. Kort door de bocht eten we om het bloedsuikergehalte op peil te houden.
Ik ben er ook fan van, om zo min mogelijk snelle koolhydraten te eten waardoor de suikerspiegel niet teveel schommelt. Maar op moment dat het al te hoog is, (6 is niet te hoog, aldus de boeken - maar jij voelt je *om een of andere reden* wel hartstikke beroerd) zou bewegen een manier kunnen zijn om het omlaag te brengen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 09:27

WendyLotte: kwa rust en hoe ik in mijn vel zit, dat kan inderdaad veel beter. In mijn prive leven zijn veel veranderingen geweest sinds een half jaar geleden (nieuwe relatie, nieuwe woonplaats e.d.), drukte op mijn werk, naast mijn 44 uur per week nog avonden en weekenden gewerkt, veel slaaptekort (ik slaap gemiddeld 5 a 6 uur per nacht), echt rust pakken doe ik niet en lukt me niet zo. Wat dat betreft snap ik ook wel dat de arts daarnaar gaat wijzen. Maar voor mij voegt dat niet zo met dat hongergevoel, die "aanvallen" wanneer ik niet uit, die duizeligheid na het eten :o?

lindas84: mijn gewicht is 62/63 kg. ik sport inderdaad voldoende, ik sportte normaal gesproken zo'n 4 keer per week, maar sinds ik me zo belabberd voel is dit minder geworden. Mijn conditie is prima, ik heb afgelopen zaterdag nog 19 km obstacle run gelopen, gek genoeg gaat dat dan wel weer prima eigenlijk. Mijn eetpatroon is niet altijd even stabiel, ik wil nog wel eens 's avonds de ene keer vroeg de andere keer laat eten en wisselend kwa hoeveelheid, maar over het algemeen sla ik geen maaltijden over ofzo en probeer ik iedere 2 uur te eten, ik moet zelfs wel anders wordt ik flauw. Zout krijg ik ook veel binnen, voor het mooie zelfs teveel denk ik. Ik drink heel veel op een dag en plas dus ook heel veel, soms om gek van te worden haha. Moet toegeven dat ik dan ook als ik weet dat ik komende uur niet kan plassen ook niet drink.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:36

Een groot deel van jouw klachten had/heb ik ook in mindere maten. De dokter kon niets vinden. Maar het helpt mij heel goed om zo goed als suikervrij te eten (alleen natuurlijke suikers), langzame koolhydraten en niet teveel brood.
M.n de vermoeidheid en rillerig/slap bij honger zijn nu helemaal weg.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:51

anne_bento schreef:
Meliaforever schreef:
Ben je wel getest op eventueel tekort aan vitamines e.d.?

Nee nog niet, maar dit is zeker iets wat ik wil laten doen! Staat bovenaan de lijst :)

Dit zou ik zeker eens laten doen!!
Ik moet nu pillen slikken om bepaalde vitamines weer op te krikken.. die waren te laag.
Hierdoor was ik altijd moe, en vaak duizelig.

Verder zou je ook je bloeddruk eens op kunnen laten meten.
Ook een te lage bloeddruk kan duizelingen veroorzaken, vooral als je net omhoog of in beweging komt.

Enne.. als je het vertrouwen in je huisarts kwijt bent (of minder is geworden), ga je toch naar een andere?? ;)

Esther_

Re: Duizelig, moe, trillen, hongerig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:54

En misschien ook controleren of je allergieën hebt. Daar kwam mij huisarts laatst mee, dus dat wil nog eens alten controleren. En dan m.n op voedsel gericht.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:03

Wat naar zulke klachten ts! Zeker als je al zo veel hebt laten testen. Ik herken me heel erg in je verhaal, altijd duizelig/slap geweest, veel bloedonderzoek en testjes gedaan, hele dag suiker bijgehouden, op b12 getest, bloedarmoede etc.

Komt er op neer dat ik een lage bloeddruk/slechte bloedsomloop heb, veel stress (mijn hoofd staat nooit stil, gedachtes dan :P ) , en hyperventilatie. Ik adem verkeerd waardoor ik duizelig word en soms ineens zwart voor m'n ogen word. Hyperventilatie hoef je niet altijd te merken, ik heb het chronisch en in aanvallen, de aanvallen kan je niet omheen, dan ben ik net een zieke zeehond die naar lucht hapt, maar zo als ik rustig op de bank zit ben ik eigenlijk ook aan het 'hyperventileren' omdat ik verkeerd adem..waardoor ik dus weer dizzy en onrustig kan worden, een hele cirkel die je moet onderbreken dus.

Ik weet niet of je iets aan m'n verhaal hebt, maar wil je veel succes wensen in ieder geval!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 10:15

Bloeddruk is opgemeten, deze is prima. Maar blijft momentopname natuurlijk!

laughterline: ik heb zeker iets aan je verhaal! Klinkt bekend. Mijn hoofd staat ook nooit stil helaas haha.. heb dan ook redelijk vaak slapeloze nachten, ga heel moe naar bed maar zodra er een gedachte binnenkomt kan ik in slaap vallen wel vergeten. Chronische hypeventilatie door stress staat ook op de lijst

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:18

anne_bento schreef:
Bloeddruk is opgemeten, deze is prima. Maar blijft momentopname natuurlijk!

laughterline: ik heb zeker iets aan je verhaal! Klinkt bekend. Mijn hoofd staat ook nooit stil helaas haha.. heb dan ook redelijk vaak slapeloze nachten, ga heel moe naar bed maar zodra er een gedachte binnenkomt kan ik in slaap vallen wel vergeten. Chronische hypeventilatie door stress staat ook op de lijst

Ah dat is wel naar dat je dan niet meer kan slapen.. uiteindelijk val ik wel in slaap :') Maar word heel vaak ook moe wakker. Wat mij erg heeft geholpen wat de homeopaat. Die meet me helemaal door en ziet precies wat ik tekort kom/nodig heb. Ziet zelfs dat m'n hoofd nooit stil staat :P Bij mij ligt het ook veel aan m'n zenuwstelsel die onrustig is, waardoor ik ook niet tot rust kom.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:17

Kom net terug van de dokter. We gaan weer een bloedonderzoek doen. Weer een beetje algemeen onderzoek plus suiker, vitamine D en vitamine b12 (die ik via injecties krijg) daarna mag ik terug komen. Mag naar een diëtist of fysiotherapeut voor m'n hyperventilatie. Mag eventueel ook naar een natuurarts oid. Maar dat gaan we even overleggen als er niks uit m'n bloed komt.
Denk ook niet dat er iets uit komt aangezien het weer een algemeen bloedonderzoek wordt. :roll: ze wilde niet dat ik op andere dingen getest wordt. Snap ook niet dat ze m'n b12 wilt weten aangezien ik die via injectie binnen krijg.. Heeft geen nut denk ik.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:23

anne_bento schreef:
meisje2000 schreef:
Vraag eens een verwijsbrief naar de kno arts. Ik heb een aantal jaar terug ook veel last gehad van duizeligheid, hele dagen slapen, en heel weinig energie. Bij mij kwam het door poliepen in mijn neus. Daardoor kreeg ik meer dan de helft minder aan zuurstof binnen waardoor deze symptonen ontstonden. Ze hebben de poliepen verwijderd en was binnen een week weer helemaal de oude

Zou je dat niet moeten voelen, dat je minder lucht krijgt? De zus van mijn vriend heeft ook poliepen in haar neus gehad en weg laten halen maar zij had constant last van verkoudheid, benauwdheid enz, dat heb ik niet.. ik heb niet het idee dat er iets mis is met mijn neus, maar misschien voel je dat zelf niet altijd?

Bij mij is het er langzaam ingeslopen. Werd steeds mooier en begon dingen te laat te beseffen. Bijv als ik viel had ik het pas door als ik al lag. Een normaal persoon zou zich proberen vast te grijpen aan iets en dat kon ik niet omdat ik pas doorhad dat ik viel als het al gebeurd was. Het enige wat ik na de operatie eerst had was dat ik ontzettend duizelig was doordat ik ineens veel meer zuurstof kreeg. Maar dat was na een paar dagen over

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:19

Meliaforever schreef:
... ze wilde niet dat ik op andere dingen getest wordt..

En wie bepaald wat je laat testen? Jijzelf dus!
Wie betaald die bepaald.. ;)

Heeft de arts zelf bloed afgenomen of moet je dat laten doen?

Toen ik vertelde dat ik zo moe was hebben ze gelijk mijn B vitamines 1,2,6 en 12 aangevinkt.. vitamine D en het ijzerpakket.

Je kan bij diegene die bloed afneemt ook zelf aangeven wat je wilt laten testen.. of evt ook bij de assistente.. die kan dat invullen op het formulier.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 17:52

Ik reageer later weer even verder. Ben vanmiddag in het winkelcentrum bijna flauw gevallen, zwarte vlekken voor m'n ogen en m'n benen werden zo week dat ik voelde dat ik ieder moment weg kon zakken. Was nog vlakbij de auto dus gaan zitten, en me op laten halen. Lig nu op bed, ben morgen ceremoniemeester op een bruiloft dus hopelijk helpt wat uitrusten nu om morgen de dag door te komen -O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:59

Ik heb momenteel ook zulke klachten en ik kan morgen bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek.
Bij mij komt er ook wat hyperventilatie bij kijken op momenten dat het druk voor me word, en ik had dat vroeger ook echt niet!
Denk in jouw geval dat je toch es moet kijken of je even een tijdje rustiger aan doet.

We zijn druk, en wat jij zegt ook, je hebt wel heel veel te doen he.
Probeer morgen ook rustig aan te doen,wat je uit handen kunt geven,doen.
En op het moment dat je je dus duizelig voelt, wees je er dan toch es bewust van wat je doet met je ademhaling.
Kan best zijn dat daar ook wat fout gaat :j

Maar als ik naar mezelf kijk en jouw verhaal lees denk je in je hoofd misschien dat het allemaal wel mee valt kwa drukte,maar denk dat jouw lichaam nu wel een grens aan geeft.
Voor tekorten in vitamines kun je gewoon zelf een goed gedoseerd supplement halen en dat een tijdje nemen.
knap je op dan heb je een idee of het daar aan liggen kan.

Maar echt, doe even rustiger aan! :(:)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:30

Casarell schreef:
Meliaforever schreef:
... ze wilde niet dat ik op andere dingen getest wordt..

Toen ik vertelde dat ik zo moe was hebben ze gelijk mijn B vitamines 1,2,6 en 12 aangevinkt.. vitamine D en het ijzerpakket.

Je kan bij diegene die bloed afneemt ook zelf aangeven wat je wilt laten testen.. of evt ook bij de assistente.. die kan dat invullen op het formulier.

Ja kan dat zomaar dan? Want ik heb wel aangegeven dat ik ook andere dingen wilde maar dat was niet nodig zei ze en alleen maar zonde van je geld. Ga morgen bloedprikken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:36

chocobroodje schreef:
Schildklier misschien? Hoe vaak eet je per dag?

Was ook het eerste waar ik aan dacht

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:47

Meliaforever schreef:
Casarell schreef:

Ja kan dat zomaar dan? Want ik heb wel aangegeven dat ik ook andere dingen wilde maar dat was niet nodig zei ze en alleen maar zonde van je geld. Ga morgen bloedprikken.

En hoe kan je huisarts zo weten dat het zonde is van je geld?
Dan kan ze pas zeggen als er inderdaad niks uit is gekomen.. als er wel wat uit komt is het dus geen zonde van je geld :+
Je moet het inderdaad zelf betalen, maar je weet wel wat meer over het functioneren je lichaam.

Zo heb ik dus duidelijk vitamine B2 en D tekort.. en er werd gezegd dat ik de B2 uit voeding moest halen.. logisch.
Maar het is niet voor niets een tekort, en nu vul ik deze dus aan met pillen.. naast mijn voeding.
Voor de vitamine D heb ik pilletjes gehad.
Over 2,5 maanden moet ik weer bloed prikken om te kijken of er verbetering in zit.

Vertel je verhaal aan degene die je gaat prikken.. die kan het op het formulier zo invullen ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:01

Nou, dat klopt niet helemaal denk ik.
Ik heb afgelopen dinsdag laten prikken, heb toen nog tegen die vrouw gezegd dat ik eigenlijk vitamine D ook graag wilde,maar die zei dat dat in een ander buisje moest.
Als ik dat wilde moestik eigenlijk nog weer apart aanvragen, en zij adviseerde me dus ook om gewoon bij de drogist vitamine D te halen en het te nemen, merkte ik verschil dan wist ik dat dat misschien een reden kon zijn van mijn klachten.

Maar ik wacht zelf ook even de uitslagen af, wil ik meer dan vraag ik het gewoon aan :j
Mijn arts is op zich wel schappelijk,dus denk niet dat die moeilijk gaat doen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:10

ellepel schreef:
Nou, dat klopt niet helemaal denk ik.
Ik heb afgelopen dinsdag laten prikken, heb toen nog tegen die vrouw gezegd dat ik eigenlijk vitamine D ook graag wilde,maar die zei dat dat in een ander buisje moest.

Dat kan best in een ander buisje moeten.. maar dat maakt toch niet uit voor het prikken??

Wat doen ze allemaal moeilijk zeg..
Ben ik ff blij dat ik zelf kan beslissen of ik nog meer dingen mee laat pakken in mijn bloedonderzoek.. :o
Mijn huisarts geeft wel aan of het nut heeft.. maar als ik echt iets getest wil hebben, vult hij dat gewoon in..

Edit.. moet dus over 2,5 maand opnieuw bloedprikken op B2 en D.. maar aangezien mijn asat en alat waardes ook verhoogd waren laatst, ga ik die straks gewoon mee laten pakken.. al weten ze dat nog niet.. :+

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:43

Herkenbare klachten allemaal die langskomen hier ☹️. Het duizelige en slappe is bij mij verdwenen na een vit.D kuur. Blijkt dat je je daar toch wel erg beroerd van gaat voelen. Het vermoeide en slecht slapen heb ik nog steeds. Ik vind ook dat je veel achter de kiezen hebt qua verhuizen etc, en dan zo druk zijn en te weinig slapen. Dan is het allemaal niet zo gek. Probeer eerst je nachtrust eens op te voeren naar iig 8 uur.
Ik heb door hele lange tijd stress een slaapstoornis overgehouden ( altijd de hersenen in de waakstand) en geloof me dat wil je echt niet.
Ik hoop dat je jezelf niet zo vooruit blijft trappen en rust gaat nemen.