moonsparkle schreef:Ik herken dit, heb precies alle zelfde symptomen en mn bloed was goed. Toch hou ik het idee dat het met diabetes te maken heeft. Mn oma is er aan overleden en mn vader spuit insuline,net als een paar van zn broers. Ik heb ook altijd eten bij me onderweg. Heb ook echt wel een paar keer op het randje gezeten dat echt iemand me moest voeren omdat ik niet meer op kon staan omdat ik me zo licht voelde, trilde en aan het zweten was. Maar nu ik me er bij neer heb gelegd dat ik altijd eten mee moet is het redelijk onder controle, dan eet ik wat voor het erger word.
Ik vind het lastig zonder het echt te weten of het aan suiker ligt. Want als je zo'n aanval krijg (licht voelen, trillen, zweten, herken ik allemaal inderdaad!), heb je dan een suiker tekort of teveel? Ik heb namelijk 's morgens heel erg die aanvallen maar toen was mijn suikergehalte 6, wat eerder aan de hoge kant is dan te laag. IK kan op zo'n moment wel iets met suiker gaan eten maar dat lijkt me juist niet goed? Wat kun je eten om je bloedsuikerspiegel omlaag te krijgen? Ik zou zelf zeggen zorgen dat hij niet te hoog wordt door zo min mogelijk snelle koolhydraten te eten waardoor de suikerspiegel niet teveel schommelt. Maar op moment dat al te hoog is, wat valt er dan kwa eten aan te doen?
Zoveel vragen
ik zou eigenlijk gewoon eerst zeker willen weten of het daar aan ligt of iets anders is. Maar altijd wat te eten bij me hebben is sowieso een heel goed idee, want dat helpt op die momenten zeker wel wat!