Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:38

Ik zou direct de spoed huisartsenpost bellen en het uitleggen, 09009229! Blauw worden is echt niet goed!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 23:39

Ik kan nergens heen. Mijn man is niet thuis en ik heb nog een zoontje die slaapt.
Ze is nu niet meer blauw.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:41

Storm schreef:
Ik kan nergens heen. Mijn man is niet thuis en ik heb nog een zoontje die slaapt.

Alleen advies is al heel belangrijk! Als het erg genoeg is komen ze jullie wel halen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:42

Mijn moeder, verpleegkundige, denkt gelijk aan kinkhoest. Ook zou ze 112 bellen, als mensen niet willlen luisteren als het zo erg wordt als net, moet het zo. Desnoods vraag je een buurvrouw of ze wil oppassen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 23:43

troi schreef:
Ik zou direct de spoed huisartsenpost bellen en het uitleggen, 09009229! Blauw worden is echt niet goed!

Grrr nummer van Groningen.
Even ander nummer zoeken

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:44

Storm schreef:
troi schreef:

Grrr nummer van Groningen.
Even ander nummer zoeken

Sorry! Ik meende dat dat landelijk was.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:47

Huisartsen post bellen. Die kunnen je nu het beste informeren. Sterkte

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:47

Blauw aanlopen en kind in paniek omdat het bijna stikt is m.i. toch een reden om de HAP of desnoods 112 te bellen. Als ze nu weer slaapt beginnen met de HAP voor advies?

Veel sterkte TS, wat vreselijk naar voor je dochter en ook voor jou!

conejo

Re: Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:56

Lees meerdere mensen over koemelk allergie en van over lactose vrije producten. Maar je kan ook allergisch zijn voor de eiwitten en dan is lactose vrij niet
Voldoende.

Als je idd koemelkeiwit allergie wilt uitsluitend moet je goed alle producten kijken het zit in de gekste dingen. En ook vaak zitten er sporen in of kunnen er in zitten.

Iemand zij dat brood van de ah melk bevat. Maar dat is niet zo. Wel kunnen er geloof ik sporen in zitten zou ik morgen moeten kijken. Hier heeft dl eerste jaar koemelkeiwit vrij moeten eten en drinken.

Ik zou ook de hap bellen bij zo en erge aanval. Succes in ieder geval.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 00:00

Terwijl ik mijn man eerst belde om naar huis te komen, is Veerle gestopt met hoesten en slaapt ze nu diep. Dat is steeds het rare, ze komen en gaan die hoestbuien. Gisternacht toen ik dit topic schreef, was dat ook. Eerst gaat alles mis, tot overgeven aan toe, en een half uur later sliep ze tot de volgend morgen. En bijna altijd in het begin van de nacht. Daarom dacht de HA ook Pseudokroep.
Ik wacht nu even af, ze slaapt nu diep en rustig. Zoonlief was wel wakker geworden en ligt bij mij in bed.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:07

Echt naar de huisarts maandag en een doorverwijzing vragen, arm dingske :(:)
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 06-06-16 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam TS verwijderd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 00:08

Blue_Eyes schreef:
Echt naar de huisarts maandag en een doorverwijzing vragen, arm dingske :(:)

Absoluut. Eerste wat ik maandag ga regelen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:09

Sterkte vannacht :(:)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 02:30

Blue_Eyes schreef:
Sterkte vannacht :(:)

Thanks ☺️
Nou, dat stoppen met melk is lastiger dan ik dacht.
Veerle werd al hoestend wakker, huilen, 'mama fles!' Het hoesten stopte gelukkig maar ze wilde niks drinken van het water wat ik aanbood. Dikke tranen met tuiten. Limonade ook niet. Nog meer tranen en daardoor weer hoesten. Nu toch wat melk gegeven en mevrouwtje slaapt weer als een roosje...

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 04:32

Dan zou ik haar misschien toch nog niet van zuivel afhalen, het is namelijk niet zeker en als ze alleen melk drinkt snachts kan ze ook snel slapper worden door uitdroging. Ik zou maandag afwachten en met de uitslag van de tests haar verder behandelen en nu dus lekker melk laren drinken.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 04:46

Heeft ze wel eens longontsteking gehad? Het benauwd zijn en zo hoesten met slijm klinkt erg bekent namelijk! Het klinkt alsof ze vergrote longblaasjes heeft. Echter ik ben natuurlijk geen arts. Ik hoop van harte dat je maandag een doorverwijzing krijgt en dat er gerichte onderzoeken kunnen komen. Heel veel sterkte met je kleine

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 05:09

Volgens de huisarts zijn haar longen schoon en zit de hoest verder bovenin. Nooit longontsteking gehad dus.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 05:42

Werecat schreef:
Storm schreef:
Ze krijgt iedere ochtend en avond en dikwijls in de nacht, een beker warme melk. Dit vind ze heerlijk en ze vraagt daar ook zelf om. Voor de rest is ze een lastige en weinige drinker. Wat moet ik haar dan geven?

Misschien lust ze ongezoete sojamelk? Ik vind dat een fijne vervanging voor de koemelk.

dat hoesten en slijm herken ik wel, mijn dochter heeft ook lactose intollerantie (ze gebruikt al van dat ze 1 jaar is alpro soya 1+ )maar pas nadat haar amandelen er uit zijn gegaan is het nu na ook een dik jaar snot en slijm poetsen rustig en is ze na 2,5 maanden pas voor het eerst weer verkouden. omdat het heerst op de psz.
Hoe zit het met pollen ,huisstofmijt allergie en behalve longarts zou ik ook eens een kno arts proberen of een imumoloog... En hoe zit het industrie gehalte in de omgeving?
maar jee sterkte want ze kunnen zelf ook zo weinig nog aangeven

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 06:09

Stap eens over naar lauwe thee met honing ..ik zat ook gelijk aan de melk te denken namelijk.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 07:39

Chronische bronchitis. Heb ik als kind ook gehad, vreselijk. Ik ben er rond mijn pubertijd overheen gegroeid, wel helaas met permanente schade aan mijn longen. De benauwdheid is vreselijk... Je denkt echt dat je stikt. Bij mij werd het getriggerd door het weer (vochtig, klam, warm weer) en melk. Sterkte voor je dochter...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 08:13

Heel erg bedankt voor het meedenken iedereen.
Pollen en weer zullen het denk ik niet zijn. Ze hoest al vanaf augustus vorig jaar en werkelijk in ieder weertype.
Lauwe thee gaan we proberen. Zelf lust ik geen thee, maar zij misschien wel. Welke smaak is geschikt voor een kindje?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:14

Aah arme Veerle. Hoesten is zo vervelend.
Hoest ze overdag verder niet?
Hopelijk kan de HA jullie morgen doorverwijzen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 08:19

Det is verschillend Rock, soms dagen niet overdag en soms is ze de hele dag aan het kuchen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:22

Storm schreef:
Heel erg bedankt voor het meedenken iedereen.
Pollen en weer zullen het denk ik niet zijn. Ze hoest al vanaf augustus vorig jaar en werkelijk in ieder weertype.
Lauwe thee gaan we proberen. Zelf lust ik geen thee, maar zij misschien wel. Welke smaak is geschikt voor een kindje?

De thee van de Lidl is heel erg lekker,de fruit thee,zit echt veel fruit in.Miss. lust ze de Annanas/Lemon wel?
Zijn grote vierkante doosjes.

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:31

Hallo Ts,

Ik kan er over heen gelezen hebben maar heb je het idee dat ze snachts ook slaapapneu heeft?

Heeft ze soms ook moeite met eten/doorslikken en begint dan te hoesten?

Ik heb nl een zoontje die al anderhalf jaar af en aan stevige hoestbuien had die zo nu en dan resulteerde in kokhalzen en overgeven. Ook hij deed dit vnl in het begin van de avond/nacht en sliep dan door. Heeft vorig jaar een longontsteking gehad maar had hierbij wel duidelijke koorts.

stelselmatig was mijn zoontje om de paar dagen aan het hoesten dat soms resulteerde in koorts.

Uiteindelijk bleken de amandelen de boosdoeners, deze waren van zichzelf al te groot en raakte steeds ontstoken met als gevolg dat hij ging hoesten, de ontsteking door de keel heen ging en uiteindelijk het leek op een bovenste luchtweginfectie met slijmproductie. Eenmaal is dit dus geescaleerd tot een longontsteking.

Jouw verhaal lijkt hier niet in zn geheel op maar het zou wellicht een ding zijn om dit ook mee te laten nemen in onderzoek.