Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Graffi86 schreef:Gillbo schreef:Klopt en ze komen er mee weg omdat zij een eed hebben afgelegd waarbij ze moeten beloven er alles aan te doen om iemand in leven te houden.
Dat klopt bijna. Ze hebben een eed afgelegd waarin staat dat ze niet zullen schaden. Daarmee wordt in eerste instantie bedoeld iemand beter maken, maar mocht dit vooruitzicht er niet (meer) zijn is het hun taak om verder lijden (dan wel schade) te voorkomen.Gillbo schreef:Dat snap ik niet, je moet nl áltijd zorgen dat de ademweg vrij is, dan check je ook of er niks om de nek zit, heb je dat niet geleerd bij de cursus?
Ademweg vrij doe je door een head-tilt dan wel chin-lift te doen (hoofd iets achterover, kin omhoog, neus hoogste punt) Daarmee maak je automatisch de ademweg vrij, behalve als er iets in de keel zit (wat je dan weer merkt bij mond-op-mond beademing)
Het zoeken naar iets dat (strak) om de nek zit hoort er niet bij. Of iemand moet een sjaal om hebben, anders laat je de nek voor wat het is. Kost te veel tijd. (vooral omdat masseren prioriteit nummer 1 is, beademen is bijzaak)
Gillbo schreef:Oh dat is apart, dan heb ik het altijd verkeerd aangeleerd gekregen. Wij controleren áltijd.
anjali schreef:Suusie22 schreef:Zoals ik nu ben, en ze zijn er optijd bij, dan mogen ze reanimeren. Ben ik 60+, laat me dan maar gaan.
Dacht je dan dat er boven de 60 niets leuks meer te beleven valt?