Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AnoniemSA123 schreef:Zojuist weer een heftig aanval gehad...
In 20 minuten tijd ging het van een kleine irritatie naar een oorlogsgebied.. echt weer absurd dit.
Dit is een terugkomend probleem. Een probleem wat ik zelf keer op keer creeer.
Citaat:Maarja.... dan komt die borderline kant weer. Die kant van mij wat ieder onlogisch argument in een ruzie MOET gebruiken. Om de boel alleen nog maar erger op te fokken ofzo. Ik weet niet waarom ik dit weer gedaan heb maar tevens heb ik me weer in mn benen lopen snijden. Iets wat ik al even niet gedaan heb maar wat voor mij op een of andere manier zo fijn en "bevrijdend" voelt. Het is gewoon slecht en hartstikke zonde. Die lelijke littekens wat je ervan krijgt gaan nooit meer weg. Echter... heeft hij me hard gezegd dat als ik het nog eens zou doen het over zou zijn tussen ons. Wederom is het gebeurd en momenteel heeft hij me geblokt en kan ik hem op geen mogelijke manier bereiken.
Citaat:Ja, dit is ronduit mn eigen schuld. Zoals iemand al in dit topic benoemde is dit weer een vorm van mentale mishandeling naar hem toe en misschien was het wel de druppel dit keer. Ik weet het niet, ik hoop van niet maar ben bang van wel.
Citaat:En wat is dan nu weer de volgende stap... Weer een nutteloze sorry zeggen waar hij toch niks aan heeft. Ik zit hier nu vanaf mn laptop huilend te schrijven terwijl ik verdomd goed weet dat hij even veel verdriet heeft als ik, misschien nog wel meer.
Citaat:Momenteel... ben ik echt compleet radeloos, leeg, verdoofd, gevoelloos. Alsof mn hele toekomst ff voor mn neus is weggeveegd door mn eigen domme schuld. Ergens hoop ik dat die me vergeeft en we doorgaan maarja, wanneer gaat het dan weer mis? Ergens hoop ik ook, alleen uit zijn belang, dat hij door gaat met zn leven en gelukkig word met iemand die zijn liefde wel waardeert. Want dat is wat hij uiteindelijk echt verdient.
ElineS schreef:Maar voordat je in die bui gaat, dat is de beslissende factor. Daar heb jij wel invloed op... De makkelijkste weg is gewoon op dat punt je bui in te gaan, daar wil je aan toegeven.. Maar je moet echt proberen daar tegen de vechten.
Citaat:En ik vind dan ook niet dat je 100% kan zeggen "Ja, maar het was de borderline" Die gedachtegang wil je sowieso niet hebben, want als je je zelf niet verantwoordelijk maakt voor je eigen doen en laten, des te makkelijker het is voor de borderline om naar boven te komen.
Citaat:Immers je kan er niets aan doen, dus waarom zou je ertegen vechten.
ElineS schreef:Mij is altijd geleerd in therapie dmv oefeningen om kalm proberen te blijven als ik werd getriggerd. Dat daar dus wel iets aan te doen is en dat je daar invloed op kan hebben, die momenten voor je zon bui in gaat.
Denk jij daar anders over?
Citaat:Maar mij is wel geleerd dat als er dan wel een trigger binnen komt, dat ik nog altijd invloed heb. Dat ik wel controle heb over mijn borderline en zelf 'kies' die controle af te geven en een bui in te gaan. Ja, dan is er niets meer aan te doen. Maar de momenten ervoor heb je de controle over je handelingen en moet je die controle niet weggeven.
Citaat:Dat is anders dan,controle over je emoties. Daar heb je weinig controle oveee. Je voelt wat je voelt. Maar je kan wel veranderen hoe je ernaar gedraagt. En ik merkte dat mijn gevoel op den duur wel meekwam met w as te ik zei of heel snel weg was uit her boze gebied als ik mijzelf kalmeerde.
Citaat:Ik hamer er best op, dat je wel die controle kan vinden en er wel iets aan kan doen. Dat komt omdat ik twee mensen ken met borderline. Mijn moeder en een vriend... En alles wat ze verkeerd doen, elke belachelijke woede aanval of huilbui en iedereen uitschelden voor van alles wat. Tja, dat ligt aan,de borderline he, kunnen ze niets aan doen. vervokgens veranderd er daardoor niets en herhaLL en ze hun patronen waar ze 'niks aan kunnen doen'. Die slachtofferrol vind ik verschrikkelijk.
Citaat:Natuurlijk ben je een slachtoffer als je borderline hebt. Je hebt er niet om gevraagd dit te krijgen. Je bent een slachtoffer en dus mag je er best over klagen, huilen, gefrustreerd zijn dat je dit hebt.
Maar een slachtoffer zijn is in mijn ogen dan de slachtofferrol keihard aanpakken en naar zich toe trekken. Zo, een dekentje slachtofferrol over hun heen die hun beschermt tegen alles wat ze zelf doen en waar ze vaak dan ook mee wegkomen.
Citaat:Daarom zeg ik altijd dat je wel verantwoordelijk bent voor wat je doet en dat je er iets aan kunt doen. Ja, als er iets gebeurd, het is de borderline daar kan ik niets aan doen. Nee, het is de borderline, en daar kan ik wel wat aan doen, daar ben ik nu keihard mee aan het werk in therapie
AnoniemSA123 schreef:Ik weet dat ik hulp moet zoeken maar momenteel voel ik me zo tegen de grond geslagen dat ik echt even geen behoefte heb de huisarts te bellen.
Citaat:Het ging eventjes goed maar gisteren kreeg ik weer een aanval. Een kleine dit keer maar het was al genoeg hem hoog op de kast te krijgen. Dat begrijp ik zeer zeker na de laatste aanval.
Citaat:Misschien gaan bokkers me hierdoor herkennen maarja f*ck it.. morgen ben ik jarig. Ik word morgen 20 jaar en ik voel me zo vreselijk k*t. Alsof ik het hele jaar weer niks vooruit ben gegaan want vorig jaar rond deze tijd vonden dezelfde dingen weer plaats.
Citaat:Ik hoop straks met hem te kunnen praten. Alles hangt nu maar allemaal aan een zijden draadje en het lijkt alsof iedere stap een misstap is. Alles wat ik zeg komt negatief over.
Citaat:Ff weer een dip periode. Hier kom ik ook wel weer uit maar ik moet eerst mn relatie terug op de juiste rails krijgen want op dit moment is er een communicatie van niks, we vallen elkaar alleen maar aan met woorden terwijl we het fatsoenlijk uit moeten praten.
Citaat:Ronduit drama dit. Veroorzaakt door mezelf en nu klaag ik er ook nog over
AnoniemSA123 schreef:Het is niet echt een drempel want die ben ik al heel erg vaak over gegaan. Het enigste wat ik telkens doe ik een blokje om rijden zodat ik weer terug kom bij diezelfde drempel
Citaat:Ik heb wel zin in mn verjaardag maar niet om deze zo in te gaan. Ruzie met hem en me dan ook nog blij voor moeten doen want anders krijg je die zeik van "waarom zo sip, je bent jarig" no oliebol sherlock dat begrijp ik ook wel
Citaat:Ik ga niet aan pauzes doen. Dan ontwikkeld hij misschien in de tussentijd gevoelens voor een ander of gaat hij heel erg inzien dat hij me niet nodig heeft ofzo. Ik denk dat ik mezelf daar geen goed bij doe.
Het enigste wat ik graag wil is straks langsgaan. Buiten huis afspreken en een stuk wandelen en goed praten. Ik weet anders ook niet iets... Ben echt een beetje radeloos momenteel.