Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Resistance schreef:Een vriendin van me had er ook ongelofelijk veel last van. Werkelijk álles geprobeerd, van huisarts tot dermatoloog tot 10 dermatologen verder en 5000 cremetjes. niets hielp.
Uiteindelijk is ze aan een heel zwaar medicijn gegaan wat ze 9 maanden moest slikken. Bijwerkingen: zware uitdroging en ontvetting (haar haar werd na anderhalve maand nog niet vet), depressie en dat soort dingen. Ook mogelijk nierfalen en zelfmoordneigingen. Daarbij moest ze elke maand een zwangerschapstest doen, ook zonder seks, want anders krijg je een zwaar misvormd kind.
Maar geholpen heeft het zeker!
Murthul schreef:Ik snap heel goed dat je er onzeker van word, en ik snap goed dat je niet zit te wachten op super lang gedoe met dingen proberen met een arts, maar ik zou je toch zeker aanraden om naar je huisarts te gaan (samen met je moeder)
Ik heb zelf alleen rond mn puberjaren wat last gehad van puistjes, niet veel, absoluut niet extreem. Ik gebruikte zelfs amper gezichtsverzorging en had een huidje om van te dromen voor veel mensen. En op m'n 21e kreeg ik opeens last van hele heftige acne, nadat ik ruim 8 maanden zelf heb aangemodderd met een heleboel producten en heel veel geld heb weggegooid (want ik vond mijn acne lang niet erg genoeg voor de dokter) ben ik toch maar naar de huisarts gegaan. Zij kon aan al mijn littekentjes ook wel zien dat t stiekem vrij heftig was en heeft een vrij heftige antibiotica voorgeschreven, en na 3 weken is er al zo'n enorm verschil, ik zou willen dat ik maanden terug al naar haar toegegaan was..
Voor -na 1 week - na 2 weken:
[ [url=m/X6nhlB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is het dus zeker waard om naar de dokter te gaan als je veel last hebt van acne, liever een oplossing vinden met iemand die er verstand van heeft dan zelf aanklooien.
Naast de antibiotica is mijn grote redding een 2% BHA exfoliant van paula's choice geweest, voor ik die gebruikte was het nog veel erger. Gewoon met je moeder overleggen dus