Autistische trekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: Autistische trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 14:13

Ik scoorde 23 op die test, gohja. Ik heb dan nu eenmaal graag regelmaat, is daar iets mis mee? Nee totaal niet :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:17

Iedereen heeft autistische trekjes.

Ik zelf ben ook echt pietje precies soms, dan wil ik echt dat bv de onderzetter evenredig ligt met de tafelrand.
Ik heb ook absoluut een hekel aan verjaardagen omdat ik dan verplicht leuk en gezellig moet doen en de hele avond in een rondje moet zitten.
Ik ben graag thuis en kan prima in mijn eentje dagen mezelf vermaken.
Maak ook graag lijstjes van dingen die ik moet doen, of checklistjes. schrijf altijd alles op.
Ik schrijf dingen graag op, maar als het handschrift niet net genoeg is, dan schrijf ik het opnieuw. Maakt niet uit hoeveel werk het is.
Tekeningen die niet voldoen aan mijn idee dat ik had in mijn hoofd, gaan in een propje de vuilnisbak in.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:36

Tekeningen voldoen bij mij nooit aan wat ik in mijn hoofd had _O-
Heb het opgegeven, kom gewoon niet verder dan stickman en V-vogels :')

Inderdaad heeft iedereen autistische trekken, net als iedereen wel een ADD of ADHD dag kan hebben of gewoon spontaan last kan hebben van dwangmatige handelingen, je ineens onredelijke angst kan hebben, je ineens even geen geluid of drukte meer kan verdragen etc etc etc en dat hoort ook zo dat is menselijk. Ook niet iedereen die eens wat vergeet is meteen dement.
Afwijkingen zijn pas afwijkingen als het je gedrag je leven voor je gevoel negatief beinvloed en je het zelf niet onder controle hebt.

purny

Re: Autistische trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:40

Ik heb sinds gister de diagnose ADHD/ADD. Ik heb het beide.