Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RuthenRoos schreef:Nou, en ik vind het helemaal niet raar dat vrouwen er tegenop zien. Daar moet begrip voor zijn en daarom vind ik het ook heel goed als de thuistest er komt. Ik vind trouwens een bevalling heel anders. Dan ben je zo bezig met het kindje en wil je dat alles goed gaat, dan geef je je over aan hoe alles verloopt, dus niet helemaal vergelijkbaar.
knuffeldier schreef:RuthenRoos schreef:Nou, en ik vind het helemaal niet raar dat vrouwen er tegenop zien. Daar moet begrip voor zijn en daarom vind ik het ook heel goed als de thuistest er komt. Ik vind trouwens een bevalling heel anders. Dan ben je zo bezig met het kindje en wil je dat alles goed gaat, dan geef je je over aan hoe alles verloopt, dus niet helemaal vergelijkbaar.
wel goed lezen wat ik schrijf. Ik vind het helemaal niet raar als vrouwen er tegenop zien, in tegendeel zelfs.
ik vind het raar van mezelf dat ik er tegenop zie omdat naakte mensen voor mij dagelijkse kost zijn.
Valentijn5 schreef:verootjoo schreef:Ik ben ook bijna 30 en het lijkt mij echt verschrikkelijk. Heb wel een aantal keer inwendige echo's gehad, maar man wat een ellende vind ik dat ook. Je ligt er zo onfortuinlijk bij op je allerkwetsbaarst en dat ze dan met je 'bezig' gaan... Nee, echt niks voor mij. Ik zou ook voor zo'n zelftest gaan
De huisarts heeft tegen mij gezegd dat ik een uitstrijkje al een ramp vind ik helemaal niet hoef na te denken over een zwangerschap of een spiraaltje.
knuffeldier schreef:RuthenRoos schreef:Nou, en ik vind het helemaal niet raar dat vrouwen er tegenop zien. Daar moet begrip voor zijn en daarom vind ik het ook heel goed als de thuistest er komt. Ik vind trouwens een bevalling heel anders. Dan ben je zo bezig met het kindje en wil je dat alles goed gaat, dan geef je je over aan hoe alles verloopt, dus niet helemaal vergelijkbaar.
wel goed lezen wat ik schrijf. Ik vind het helemaal niet raar als vrouwen er tegenop zien, in tegendeel zelfs.
ik vind het raar van mezelf dat ik er tegenop zie omdat naakte mensen voor mij dagelijkse kost zijn.
Catnip schreef:Ik woon in België en ga al sinds mijn 16de braaf elk jaar naar de gyn, elk jaar een gewone controle (met eendenbek dus), en tweejaarlijks komt daar nog een uitstrijkje bij. Ik vind het echt helemaal niks voorstellen, terwijl ik een echte schijterd ben. Ik ga 100x liever naar de gyn dan naar de tandartseen spiraal durf ik helemaal niet, bloed prikken word ik slap en naar van, zwanger worden zou voor mij geen optie zijn zelfs al zou ik het willen - ik ben een echte angsthaas, maar ik kijk nooit op tegen een gynbezoekje.
Mijn tip is ook, beter een man dan een vrouw. Ik heb verschillende mannelijke gynaecologen gehad en ik vind ze voorzichtiger handelen dan vrouwelijke.
En nog een handige tip: "duw" een beetje tijdens het uitstrijkje, dan voel je er helemaal niks van.
knuffeldier schreef:Catnip schreef:Ik woon in België en ga al sinds mijn 16de braaf elk jaar naar de gyn, elk jaar een gewone controle (met eendenbek dus), en tweejaarlijks komt daar nog een uitstrijkje bij. Ik vind het echt helemaal niks voorstellen, terwijl ik een echte schijterd ben. Ik ga 100x liever naar de gyn dan naar de tandartseen spiraal durf ik helemaal niet, bloed prikken word ik slap en naar van, zwanger worden zou voor mij geen optie zijn zelfs al zou ik het willen - ik ben een echte angsthaas, maar ik kijk nooit op tegen een gynbezoekje.
Mijn tip is ook, beter een man dan een vrouw. Ik heb verschillende mannelijke gynaecologen gehad en ik vind ze voorzichtiger handelen dan vrouwelijke.
En nog een handige tip: "duw" een beetje tijdens het uitstrijkje, dan voel je er helemaal niks van.
Doen ze het in belgie serieus vanaf je 16e elk jaar een inwendig onderzoek? Dat is een flinke geldmachine.
Floortz schreef:Wacht maar tot je 50 bent geworden. Dan krijg je een bonus en mag je je boobs laten pletten...![]()
![]()
Ik vind het je reinste mishandeling van één specifieke bevolkingsgroep.
Als mannen hun edele gestel zouden moeten laten platwalsen, en ook nog vrijwillig, dan was het al lang geleden wettelijk veranderd tot een royaal zachtere methode.
Floortz schreef:Wacht maar tot je 50 bent geworden. Dan krijg je een bonus en mag je je boobs laten pletten...![]()
![]()
Ik vind het je reinste mishandeling van één specifieke bevolkingsgroep.
Als mannen hun edele gestel zouden moeten laten platwalsen, en ook nog vrijwillig, dan was het al lang geleden wettelijk veranderd tot een royaal zachtere methode.
Catnip schreef:Ik ga niet bij een ziekenhuis, maar een privépraktijk.
Maar ik ben verder juist ontzettend tevreden over de medische zorg hier, zeker als ik naar het verschil met NL kijk. Onze zorgverzekering kost geen drol, eigen bijdrages zijn minimaal, geen lange wachtlijsten en erg kundige zorg.
Maar goed, dat gaat erg offtopic