Zere pols

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:59

Zo zeg TS, lekkere sneer omdat iemand een duidelijke post er neer zet maar die niet binnen je kadertjes valt.

Als je vader dan zo goed is vraag je hem toch of je wel of geen mitella moet gebruiken?
Snap niet dat je daar nu mee komt terwijl je er het hele topic niet over rept.

Maar goed mitella kan fijn zijn maar moet je mee oppassen qua draaguren ivm een frozen shoulder ed.
Dus voor een rondje wandelen buiten bv wel doen en als je thuis op de bank zit lekker af.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:05

_Dominique schreef:
Ontopic: mijn vader heeft meerdere certificaten en diploma's in ehbo dus hij heeft zojuist een drukverband aangelegd, voelt een stuk beter zo! Is het verstandig om met een blauwe band/mitella te gaan lopen om de pols hoog te houden? Of is het beter om hem nu gewoon "los" te laten. :)

Ik neem aan dat je vader je dat dan ook wel kan vertellen :+

De huisarts heeft prima gehandeld door je direct door te sturen. Kennelijk heb je geen breuk. Je kiest er nu zelf voor om er niet verder naar te laten kijken, in mijn ogen niet slim.
Polsen zijn gecompliceerd, laat er (nogmaals) een arts of een fysio naar kijken, dan weet je wat meer.
Ik ben vorig jaar met snowboarden gevallen en mijn pols heeft een flinke klap gemaakt. Ik heb het laten checken door zowel de huisarts als een fysio. Bij mij heeft het zeker een half jaar geduurd voordat ik mijn pols niet meer voelde. Tip; laat dus sowieso nog een keer kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:10

Maar ik heb ook niet gezegd dat ik er helemaal niks meer aan ga laten doen. Mijn eigen HA is over 1,5 week terug (haar direct naaste over een week) dus uiteraard ga ik daar nog langs wanneer ze weer aanwezig zijn, alleen niet meer bij de vervanger. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:11

Ik zou Sleeper niet zo afkatten. Ik denk namelijk dat ze (of is het een hij) namelijk best een punt heeft. Het gaat om jouw gevoel. Jij voelt je niet serieus genomen door de huisarts, maar is dat een mening of een feit? Het is jouw gevoel dus een mening. Het feit is dus kennelijk wel dat hij niet perse aan je pols had hoeven voelen. Waarom voel je je niet serieus genomen? Ik denk dat je dat pas kunt beoordelen als je teruggaat met je pols. Nu heeft je vader er een drukverband om gedaan, prima. Maar weet hij niet de regels mbt de mitella dan? Hier zeggen ze 48 uur rust en daarna bewegen op geleide van de pijn.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:12

Voor optimaal resultaat moet je weten waar je drukverband voor moet aanleggen. Anders heeft het geen enkele meerwaarde. Je wilt de plaats die gekneusd is ontlasten. Iemand leert dit niet in een ehbo cursus. Zou dit toch liever Door een arts / praktijkondersteuner of fysio laten doen.
Mitella heeft geen meerwaarde bij een kneuzing. Beweging is alleen maar goed ( niet over belasten maar wel bewegen ! ). Voor het vocht zou je de arm/pols wat hoger kunnen leggen met bijv. een kussentje als je zit.
Drukverband ook niet te lang eromheen laten, alleen wanneer je hand/ pols gebruikt de eerste paar dagen ter ondersteuning.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:08

Moderatoropmerking:
Zouden jullie de reacties vriendelijk willen houden? Er worden hier fijne tips en adviezen gehouden, maar wel een verzoek om de sfeer gezellig te houden :)

Little_Gift

Re: Zere pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 02:36

Die beste man kan toch niet zomaar aan een eventueel gebroken pols lopen porren?!
Eerst uitsluiten dat het niet gebroken is, want is het dat wel, en hij manipuleert door allerlei testen en het één van de botuiteindes schiet daardoor helemaal uit zijn baan, dan heeft hij het pas gedaan!

Men mag nooit zomaar gaan prutsen, voelen en trekken, draaien bij een mogelijke breuk maar altijd eerst uitsluiten via foto!