Hevige napijn verstandskies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Re: Hevige napijn verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 16:20

Wat een dag zeg. Om 10:00 uur zat ik bij de tandarts en om 12:45 werd ik geholpen. De tandarts heeft foto's gemaakt en daarop was te zien dat de wond zelf er goed uit zag, maar dat er een ontsteking naast zat. Ik moet nu elke dag gaan reinigen met waterstofperoxide. Qua pijn konden ze niet veel voor me betekenen zeiden ze. Het kan nog wel 3 weken duren voordat de pijn volledig weg is. :(

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:14

En moet je dan gewoon spoelen? Of gaasjes drenken en glaasje met evenveel water als waterstofperoxide en dat op de wond leggen, aantal keer op dichtbijten en zo een paar keer door? Met spoelen alleen kom je namelijk niet diep genoeg in de wond.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:42

GrumpyCat schreef:
GDG schreef:
Bah, het klinkt allemaal niet lekker TS! Ben je al terug van de tandarts en hoe gaat het nu?

Nope ik zit al anderhalf uur in de wachtkamer te wachten. Het is een inloop spreekuur op volgorde van binnenkomst. Ik kwam 5 minuten na openingstijd binnen en toen zaten er al ruim 7 mensen voor mij! Nu nog 2 voor mij.. het schiet niet op helaas.

Zo wie zo eengoede bon meenemen van de kosten anders kin je ze volgend jaar bij de belasting aangifte aftrekken!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 17:47

Lithya schreef:
En moet je dan gewoon spoelen? Of gaasjes drenken en glaasje met evenveel water als waterstofperoxide en dat op de wond leggen, aantal keer op dichtbijten en zo een paar keer door? Met spoelen alleen kom je namelijk niet diep genoeg in de wond.

Ik heb er een soort spuitje bij gekregen (zonder naald uiteraard) waarmee ik het in de wond moet spuiten om te spoelen. Vind het best wel een beetje griezelig met die hechtingen in de buurt.. :\

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:54

Ow wat vreselijk zeg! Genoeg pijnstillers nemen en ijsjes eten... duurde bij mij ook echt 3 weken voordat mijn mond weer beetje normaal open kon. Het spoelen kan geen kwaad voor je hechtingen hoor.
Veel sterkte! :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:04

Hoi heb je ook nog bruis gekregen anders gewoon bij kruidvat halen bruis 400 en dan desnoods 2 keer nemen maar dan heen 3 maar twee keer per dag en later nogeen dan heb je dezelfde dosis ongeveer en kan afgewisseld met paracetemol. En maagbeschermer. Als je het er rustig inspuit kan dat geen kwaad.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:29

GrumpyCat schreef:
Ik heb er een soort spuitje bij gekregen (zonder naald uiteraard) waarmee ik het in de wond moet spuiten om te spoelen. Vind het best wel een beetje griezelig met die hechtingen in de buurt.. :\

Hechtingen kunnen over het algemeen behoorlijk wat hebben. Gewoon met beleid, dan kan er weinig fout gaan!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:10

Heb k ook gehad. Klinkt e ht precies t zelfde.
juist spoelen,niet schrikken van de troep en stank.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 01:26

hoe gaat het nu?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 11:14

Bedankt voor jullie reacties, gisteren heb ik vooral uitgerust en vannacht ook eindelijk weer een beetje kunnen slapen! De pijn komt met vlagen (hiervoor was het bijna continu aanwezig), dus dat lijkt wel een vooruitgang.

Ik heb geen ibu 600 gekregen, maar ik ga zometeen zelf even kijken voor ibu 400. Mijn maag is aardig geïrriteerd geraakt van alle pijnstillers, dus gelijk ook maar een maagbeschermer kopen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 00:27

heel goed hoop dat het werkt voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 00:45

Verstandskiezen, die dingen bah :+

Eerste keer paar weken pijn , spoelen met zout en veel pijnstillers.

Tweede keer trok die aap er 2 , was afgesproken 1 maar nee mevrouw ik jas ze er stiekem beide uit :+ . Die 2de keer was het dubbel zoveel pijn , veel pijnstiller zakjes gehad en veel gespoeld met zou. Meest gore was dat de hechtingen tijdens de brood maaltijd besloot eruit te gaan :r , maar daar was ik wel even zoet mee ook midden zomer .

Duurt wel 2 a 3 weken eer het minder pijn doet , al heb je wondergevallen die er al snel weinig meer van merken

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 09:17

Oh fijn, lekker verhaal Rebecca. :+

Het spoelen durfde ik zelf gisteren nog niet aan, vanavond eens kijken of het mij gaat lukken. De laatste keer dat die tandarts waterstofperoxide in mijn mond spoot, lag ik kokhalzend in de stoel. :=

Ewww horen hechtingen niet gewoon op te lossen?

Je hoort inderdaad verhalen van mensen die een dag na het trekken al vrolijk met een glas wijn in de bar staan, ik moet er niet aan denken!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:36

Hangt er ook vanaf welke kies je moet trekken en hoe soepel het verloopt!

Toch overheen zetten en echt gaan spoelen boven een wasbak. Door het te ontwijken behoud je de problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:52

Sorry :+

Spoelen is belangrijk, ik nam slok water met zout en als een wasmachine mijn mond door. Die weer uitspugen en paar keer herhalen :)

Ja geloof het wel , behalve bij mij :') .

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:59

Heb je toevallig ook een flesje met rode vloeistof gekregen? Die hielp erg goed bij mij! Denk alleen dat ik er niet zon last van had als dat jij nu hebt. Ik behoorde namelijk wel tot het groepje die na 3 uur weer iets kon eten :')

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:00

GrumpyCat schreef:
Oh fijn, lekker verhaal Rebecca. :+

Het spoelen durfde ik zelf gisteren nog niet aan, vanavond eens kijken of het mij gaat lukken. De laatste keer dat die tandarts waterstofperoxide in mijn mond spoot, lag ik kokhalzend in de stoel. :=

Ewww horen hechtingen niet gewoon op te lossen?

Je hoort inderdaad verhalen van mensen die een dag na het trekken al vrolijk met een glas wijn in de bar staan, ik moet er niet aan denken!

Ik zou wel echt spoelen als ik jou was, even doorbijten dat scheelt je heel veel.
Beter 10 minuten per dag ongemak door het spoelen dan straks weer dagen pijn en een ontsteking die zich nog verder ontwikkeld heeft ;)

Bij mij is er ook ooit een verstandskies eruit gesneden en de wond is daarna gehecht.
Ik kon spoelen (zonder spuit) wat ik wilde maar door met een spuitje de wond te spoelen kwam er altijd nog van alles uit :+ .
En dan had ik er niet zoals jou een ontsteking zitten.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:08

Ah meid jij hebt wel ontzettend veel pech hoor! Ik heb drie maanden geleden opeens gillende pijn gehad, hele nacht niet geslapen, gekrijst kop tegen de muur rammende pijn :')

Naar de spoedtandarts in het olvg aangezien mijn eigen tandarts zei kom halverwege volgende maand maar. Niks kunnen vinden dus ook verstandskies die niet goed meer was.

Heb gehuild en gebrult maar moest naar de kaakchirurg, heb wel na lang aandringen tramadol gehad. Je spaced hem kapot van dat spul maar werkt als een tierelier :')

Maandags belde ik kaakchirurg en kon eind van de middag terecht, hebben maar meteen de hele linkerkant uitgehaald. Heb vergeleken met die pijn die ik had totaal geen last meer gehad, had wel een zenuwontsteking linkonderin dus daar kwam de pijn vandaan.

Jij hebt zo te lezen veel meer pech :( ga wel echt echt goed spoelen, dat helpt echt en voor je hechtingen maakt het niet uit. Echt spoelen is de remedie! Ga dat ook gewoon doen, na elke maaltijd en lekker soppen :')

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 14:17

Ik ga er vanavond maar aan proberen te geloven, dat spoelen. Het nadeel is dat ik mijn mond nog niet zo goed kan 'bewegen' (weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven) om te spoelen. Ik kan het dus wel in die wond spuiten, maar daarna kan ik het enkel uitspugen. Hopelijk is dat voldoende. Als ik het goed begrijp komt er dus allemaal 'prut' uit als je spoelt? Blegh..

@ Justme_Lisaa
Nee ik heb geen flesje met rode vloeistof gekregen, enkel een flesje met waterstofperoxide 3%.

@ ingeb0rg
Een zenuwontsteking klinkt ook alles behalve fijn! :oo
Lekker soppen.. :')

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:24

Ik kon m ook niet zo ver open doen. Ik heb steeds net zolang gespoeld, tot er alleen water uitliep.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:25

Het spoelen is heel belangrijk. Dat voorkomt dat er nog meer vuil in gaat zitten en de ontsteking erger wordt. Geloof me, dat wil je niet :(:)
De prut is even ranzig, maar daarna neemt de druk af en voel je je een stuk beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:32

Vandaar dat ik ook water met zout door de mondwasmachine deed , even hoofd schuin en door de wond laten gaan. Pretje zeker niet maar infecties ook niet

Propte 2de keer steeds eten in de andere kant van mijn mond en dan voorzichtig kauwen en wegslikken.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 17:25

Ik ga straks na het eten maar even voor het eerst spoelen dan. Voel me echt een watje, maar ik vind het dood eng! Het beste is dus gewoon met een spuitje in de wond spuiten en vervolgens weer uitspugen? De tandarts zei dat als het echt niet lukte, ik ook een gaasje in waterstofperoxide kon laten weken en vervolgens 2 min. op bijten, maar dat lijkt mij een stuk minder effectief.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:40

Ik vond het altijd fijn met het spuitje spoelen... voelde echt weer schoon aan. Heeft de tandarts uitgelegd hoe je het spuitje moet gebruiken? Ook de waterstofperoxide gebruikte ik graag... de pijn nam dan altijd weer iets af.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:43

Hoe langer je wacht, hoe vervelender het kan zijn.