Zonnebrand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:06

Little_Gift schreef:
Palmera: en zo'n sportband dat je om het voorhoofd doet? Zie je vaak bij sporters... vangt het zweet op van het voorhoofd en vanuit de haarlijn... dat is elastisch en in een soort badstof...

Als ik echt niets beters kan vinden zal ik dat doen. Ik heb er al 1 liggen zelfs. Krijg er alleen zo'n vreselijk eihoofd van :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:18

lisem94 schreef:
vuurneon schreef:
vision! Zelfs mijn extreem gevoelige baby smeer ik ermee in (volwassen variant) en gaat super :)

Oeff ik zou voor een baby toch echt geen vision gebruiken! Laat staan ook nog eens de volwassen variant! (Baby varianten zijn niet voor niets altijd een stuk milder voor de huid)

Je wil voor een baby/jonge kinderen huid een zonnebrandcrème op basis van een mineraal filter en zo min mogelijk chemisch filter. Wat je nu gebruikt is naar alle waarschijnlijkheid 100% chemisch met daarin zeer schadelijke stoffen (oxybenzone, zie bovenstaande post) zeker voor een babyhuid.

Ik denk dat je veel kan hebben aan onderstaande linken. De onderste heeft ook nog een lijst van zonnebrandcrèmes met een aantal zonnebrand opties die je wél bewust en verantwoordt op een babyhuid kan smeren.

http://www.beauty-review.nl/de-beste-zo ... -voor-baby

http://www.kidstravelservice.nl/zonnebr ... r-je-kind/

Mijn kind is zelfs allergisch voor neutral smeersels, zo extreem allergisch is hij ;) vision maakt zijn huid zacht en dat is uniek. Ik heb al veel geprobeerd en dit is de eerste waardoor hij geen allergische reactie krijgt. Ik ga dus niet verder testen, want ik kan je vertellen dat het niet grappig is als je kind door een crème van top tot teen onder de eczeem weer zit en dat zelfs de huid daardoor open barst. Zoals dat wel gebeurde bij oa de hema (extra sensitive baby) zonnebrand crème die op basis van is van minerale filters. de vision baby komt nog in huis, had nu even de volwassenvariant die ik zelf gebruik even gesmeerd om te testen 3 dagen en 0 huid reactie en dat is uniek!

Ts, vision is bij de kruidvat nu met 25 procent korting.

veneri

Re: Zonnebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 16:03

Net kruidvat solait factor 50 spray gehaald. Ruikt goed!
Klein beetje getest op een arm en het plakt niet.
Ga nu de zon niet meer in,dus de echte test moet nog komen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:14

Mijn vriend die is rood harig nja meer richting donkerblond maar was vroeger wel rood/oranje
En heeft een enorm gevoelige huid met veel sproeten en verbrand mega snel
En die heeft altijd nivea
Wij zijn onlangs in Griekenland geweest voor 11 dagen en hebben bijna alle dagen op t strand gelegen hij lag dan in de piek uren wel in de schaduw maar de rest gewoon in de zond
Plakte niet en werd ook niet vettig ofzo
Smeerde elke 2 uur voor de zekerheid
Hij is zelfs licht verkleurd zonder rood te worden
Ik heb zelf de tanner olie van nivea en bevalt me ook prima maar dat is natuurlijk weer niet te vergelijken natuurlijk

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:19

Lijkt me echt irritant, zo snel verbranden :(. Mijn moeder gebruikt hiervoor Ambre Solaire factor 50. Factor 30 is voor haar echt onvoldoende.

Zelf geen last van, ik verbrand zeer zelden, uitsluitend in Egypte. De zon hier verbrand ik nooit van, zelfs als ik heel de dag lig te bakken. Erg handig.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:41

Lancaster heeft een spray speciaal om mee te sporten.
Plakt niet en je zweet hem ook niet uit.
Ik had vorig jaar de factor 50.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:10

Sjolvir schreef:
dermatoloog van het Erasmus MC over zonnebrand in kassa, duurt 10 minuutjes.

Hoe dik moet je smeren?
Is duurder beter dan goedkoper?
Hoe lang houdbaar?
etc.

http://kassa.vara.nl/media/356643

Ik heb de uitzending gezien en ik vond het verhelderend. Een dermatoloog, daar luister ik ook graag naar in dit opzicht.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:40

ambre schreef:
Lancaster heeft een spray speciaal om mee te sporten.
Plakt niet en je zweet hem ook niet uit.
Ik had vorig jaar de factor 50.

Hier ga ik maandag maar eens naar zoeken. Dank je wel. Enig idee hoe die precies heet?

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:27

De lancaster sport is idd top. Die gebruik ik thuis, op vakantie de sun beauty lijn.
Kost wat, maar mijn eczeem verdraagt weinig anders...

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 01:29

Ik heb zelf miljoen sproeten en dus n lichte huid, gebruik nu al jaren de notenolie van Kruidvat, factor 30.
Niks niet verbranden en toch n bietje bruin worden! Ja het is wel olie dus vettig op je huid maar dat vind ik persoonlijk niet erg.
Voor t gezicht n bb cream met factor.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 07:17

Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:35

Smeersels met parfum en mijn gezicht zijn geen goede combi, het prikt lichtjes en voelt trekkerig.
Ik ben nog steeds op zoek naar gezichtscrème met beschermingsfactor ZONDER parfum.
Wie weet of deze bestaat, en waar ik deze kopen?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:41

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:44

Nutrimetics heeft alles wat een vrouw nodig heeft. de geur die er aan zit, is alles van uit de natuur. Geen parfum troep en alcohol toegevoegd.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:50

Loreal sublim sun vindt ik fijn, maar de mannen in huis niet. Voor hun ambre solaire of niveau. "Deo" spray vindt ik fijn bij de kids maar ook de gewone sprays of flessen prima. En allemaal factor 50

En als je de acties in de gaten houdt hoeft hef ook niet zoveel te kosten. Vaak met korting of 1+1 gratis

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:14

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:16

Ik moet echt met flink factor 50 smeren om niet te verbranden. Ben na een dagje buiten dan wel zo bruin als een kroket!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:18

Lous, ik gebruik vision voor gezicht en decolleté. Zit geen parfum in, is niet vet en make up wil ook prima erover.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:19

ambre schreef:
[ [url=m/O1iWk9.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_ Helemaal super, dank je wel. Morgen gewoon met deze foto naar de apotheek en kijken of ze het hebben of kunnen bestellen :)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 21:03

Vannorgen 2 uur in de zon gezeten,ingesprayd met kruidvat solait factor 50 spray. Ben ligt bijgekleurd, niet verbrand.
De spray is heel fijn. Je voelt wel dat er wat op je huid zit,maar het is niet plakkerig of erg vet.
Je ziet de spray ook niet echt zitten op de huid,het geeft enkel een klein beetje glans.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:26

jorika1986 schreef:
Ik moet echt met flink factor 50 smeren om niet te verbranden. Ben na een dagje buiten dan wel zo bruin als een kroket!

Factor 30 en 50 blijken geen verschil uit te maken.
Ik heb vandaag ook flink gesmeerd toen ik op stal was. 's Avonds vind ik het dan wel extra lekker om te douchen en al die plakkerige zonnebrandcrème met stof en stuifmeel van me af te spoelen. :)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:28

Ik gebruik de 50 zonnebrand olie vann de kruitvat <3 met mijn zonne allergie smeer ik al vanaf maart , en deze trekt snel in en is niet plakkerig.
edit : heb er gisteren van 10 tot 6 mee in het zwembad gestaan (werk) en geen last gehad .
verder merk ik wel degelijk verschil tussen 30 en 50 , 30 isi echt te laag voor mij .

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:01

Qua bescherming is 30 evenhoog als 50, volgens dermatologen. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:28

Scheelt nog geen 0,5 procent idd.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:35

Tulandro schreef:
lisem94 schreef:

Hoe zit het met dit merk met het plakgehalte? Trekt het goed in etc? Met welke variant/lijn heb jij specifiek ervaring?

Het is juist geschikt voor een vette huid dus het plakt totaal niet. Het is alleen bij de apotheek te verkrijgen, maar ik vond het altijd fantastisch spul.

Klopt, je hebt het voor verschillende huidtypes :). Ik heb zelf een vette huid, en heb voor het gezicht de gel-crème dry touch anti glim spf 50+ , en deze droogt echt mat op, geen plak, ook waterresistent. Voor de rest van mijn lichaam heb ik de voedende olie spf 50+ (vanwege het feit dat olie makkelijk bruint), en ook die trekt snel in. Je voelt wel een olielaagje, net zoals bij een bodylotion ongeveer, maar niet dat vieze plakkerige gevoel. Heb ook die spray voor de kinderen gebruikt, en ook die vind ik fijn, want die droogt snel op. Maar dat is maar net wat voor huid je hebt, je hebt voor alle huidtypes verschillende formules. Je kan bij de apotheek ook gewoon uittesten op je hand om te kijken hoe het voelt eventueel.