Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Michelle77 schreef:_San87_ schreef:Het was mijn bedoeling niet om te kwetsen. Mocht mijn opmerking kwetsend over zijn gekomen, dan mijn excuses.
Mijn mening blijft echter dezelfde.
![]()
Ze zeggen niet voor niets, het is de toon die de muziek maakt toch?
Dit soort dingen ligt gewoon altijd gevoelig, voor beide kanten denk ik.
chanel1985 schreef:Als je geen kinderwens hebt, is dat inderdaad een gewone opmerking, zonder lading.
_San87_ schreef:Ik vind 'lukt het niet, dan lukt het niet' geen vreselijke opmerking. Maar dat is hoe je erin staat, denk ik. Het was iig niet kwetsend bedoeld.
chanel1985 schreef:Als je geen kinderwens hebt, is dat inderdaad een gewone opmerking, zonder lading.
Carr_friesje schreef:_San87_ schreef:Ik vind 'lukt het niet, dan lukt het niet' geen vreselijke opmerking. Maar dat is hoe je erin staat, denk ik. Het was iig niet kwetsend bedoeld.
Daar sla je de spijker op z'n kop chanel.
Voor iemand zonder kinderwens is het inderdaad maar een opmerking zonder lading.
Dat dacht ik ook.. Totdat wij gingen proberen en het nu na inmiddels 1,5 jaar nog steeds niet is gelukt.
Dat is geen kwestie van 'Oh, m'n mascara is op. Nouja, dan maar geen mascara hè'
Nee, dat is een lang gekoesterde wens, een natuurinstinct wat diep van binnen zit.
En dat lijkt dan ineens niet door te gaan.
Je voelt je onzeker, en verraden door je eigen lijf.
En dat hoeft er dan zeker niet nog eens ingewreven worden door buitenstaanders omdat zij nou eenmaal hun eigen mening mogen hebben.
Tuurlijk, iedereen mag zijn eigen mening hebben hier in Nederland.
Maar dat betekend niet dat je die dan maar overal moet gaan verkondigen.
In sommige situaties en bij gevoelige onderwerpen zoals deze zou het van wat meer respect getuigen als mensen dit soort uitspraken gewoon voor zich zouden houden.
Het voegt niks toe aan het topic en zet ook geen nuttige discussie op touw want dit is geen discussie topic over wel of geen kinderen krijgen, maar een topic van iemand waarbij het helaas niet natuurlijk lukt.
Ook al is het voor sommigen maar een uitspraak zonder lading.
Voor enkelen hier heeft zo'n uitspraak dus wel degelijk een (heftige) lading.
Nogmaals, ik wil niemand de mond snoeren en iedereen mag zijn mening hebben.
Maar hou er alsjeblieft dan wel rekening mee in wat voor topic je deze post.
lovecappie schreef:Gewoon even ter extra informatie, om er een beter beeld bij te krijgen; Heeft dit nog verdere gevolgen op bijvoorbeeld mijn eigen vruchtbaarheid, als ik ooit zelf kinderen zou willen?
Zou kunnen dat dit al ergens genoemd is, sorry als ik hier overheen heb gelezen
HippoLogic schreef:lovecappie schreef:Gewoon even ter extra informatie, om er een beter beeld bij te krijgen; Heeft dit nog verdere gevolgen op bijvoorbeeld mijn eigen vruchtbaarheid, als ik ooit zelf kinderen zou willen?
Ja je kan er onvruchtbaar door worden of aan overlijden.
smurfje schreef:Ik vind persoonlijk een eicel donatie veel minder froeten in de natuur dan bijvoorbeeld bevruchting op het petrie schaaltje. En het inspuiten van een vrouw en dat heel veel jaren doen, kan ook niet bevorderlijk zijn voor een lijf. Als uit onderzoek blijft dat bij de vrouw de eicellen er niet zijn. Of niet goed genoeg. En je kan dat oplossen door een eicel van iemand anders in te zetten. Dan doe je de verder niet veel veranderen of manipuleren. En dat de ontvanger dan toch want injecties nodig heeft. Kan ik dan wel begrijpen. Maar een vrouw die al 3 jaar bezig is met iui of andere hormoon ondersteunende zaken. Dat lijkt me een aanslag voor het lichaam, maar ook vooral voor de geest.
Toch ben ik blij dat het bestaat voor iedereen hoor. Houd me ten goede
HippoLogic schreef:lovecappie schreef:Gewoon even ter extra informatie, om er een beter beeld bij te krijgen; Heeft dit nog verdere gevolgen op bijvoorbeeld mijn eigen vruchtbaarheid, als ik ooit zelf kinderen zou willen?
Ja je kan er onvruchtbaar door worden of aan overlijden.
linnie050 schreef:Je geeft als donor een bouwsteentje af en geen kindje.
Carr_friesje schreef:egnie schreef:TS Ik hoop dat met jullie donor alles goed gaat komen.
Er staan best pittige reacties bij. Ik snap de reactie wel, maar om nou te zeggen leer er maar mee leven dat je geen kinderen kunt krijgen vind ik wel pijnlijk om te lezen. In mijn ogen hoef het niet dubbel ingewreven te worden en vind het niet chique om het zo te vermelden. Maar goed dat is mijn mening.
En ironisch genoeg komen dit soort reacties vaak (even voor de duidelijkheid; niet altijd) van mensen die hun gezinnetje prima voor elkaar hebben met een paar leuke koters of mensen die absoluut geen kinderwens hebben.
Het is oh zo makkelijk gezegd.. 'je leert er maar mee leven'
Als je niks aardigs te zeggen hebt hou dan gewoon je mond...
Moeite met zwanger raken/geen kinderen kunnen krijgen is al pijnlijk genoeg. Dat hoeft niet extra ingewreven te worden door dit soort misselijke uitspraken.