Zwanger worden als lesbisch stel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 15:44

aikon schreef:
TS je hebt helemaal geen zaaddonor nodig! (tenminste als je nog een 5 jaar of zo wil wachten :D )

http://www.hetnieuwezwangerworden.nl/bl ... ks-kan-het

Zoals ik het lees kan heel goed van 1 van jullie huid afgenomen worden waar een soort zaadcel van gekweekt word en deze in het eicel van de ander gebracht word, geeft wel 100% een meisje omdat het manlijke chromosoom ontbreekt. Op deze manier is het kind van jullie beide!

Er zijn inmiddels al muizen op deze manier bevrucht en zijn geloof ik al geboren.

Hoe gaaf ik zo iets ook aan de ene kant vind weet ik nog niet wat ik hier helemaal van moet vinden aan de andere kant. Tevens staat dit in de biotechnische wereld bekend als een waarschijnlijke hoax. Zoiets hebben ze al eerder verkondigd wat niet waar was. Tevens ken ik ook een onderzoek waarbij van 2 mannen en een vrouw de geslachtscellen worden gebruikt. Maar wat men daarbij niet verteld dat het hierbij ongelooflijk vaak mis gaat. Het is mogelijk maar een kleine kans.

Stiekem zou ik het wel gaaf vinden als het mogelijk was om zwanger te worden van mijn vriendin. Maar de huidige ontwikkelingen zijn nog niet zo ver. En ook lijkt me de ethische kant hierbij zeer lastig.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 15:50

linnie050 schreef:
En ruilen is dat een optie?

Ik ben bv vervroegd in de overgang.
Onze wens kan alleen in vervulling gaan als iemand eicellen wil doneren.

Wij hebben een paar weken terug een engeltje gevonden die dit waarschijnlijk wil gaan doen!
Ons traject kan dus beginnen.

Wat dus ook kan jullie geven eicellen aan een hetero stel en van de man krijgen jullie zaad.

Wij zitten bij nij geertgen in Elsendorp.

Maar dan is het niet anoniem.

Je kan daar ook heen voor zaad.
Ze vragen wel of je ook eicellen wil afgeven voor mensen zoals ik.
De wachtlijsten zeker voor eicellen zijn erg lang.

[MWS] Eiceldonatie

Dit zou inderdaad ook een goede optie kunnen zijn maar meende dat de minimale leeftijd voor een eiceldonor 35 moet zijn? Ook de eventuele gevaren van een eicelpuntie zijn dingen die niet te licht genomen moeten worden. Maar het is wel iets wat ik in mijn achterhoofd hou. Ik had al een beetje nagedacht dan wanneer ik kinderen heb en niet meer bij wilde eventueel te doneren.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:50

speedfiets_2 schreef:
linnie050 schreef:
En ruilen is dat een optie?

Ik ben bv vervroegd in de overgang.
Onze wens kan alleen in vervulling gaan als iemand eicellen wil doneren.

Wij hebben een paar weken terug een engeltje gevonden die dit waarschijnlijk wil gaan doen!
Ons traject kan dus beginnen.

Wat dus ook kan jullie geven eicellen aan een hetero stel en van de man krijgen jullie zaad.

Wij zitten bij nij geertgen in Elsendorp.

Maar dan is het niet anoniem.

Je kan daar ook heen voor zaad.
Ze vragen wel of je ook eicellen wil afgeven voor mensen zoals ik.
De wachtlijsten zeker voor eicellen zijn erg lang.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1886151

Dit zou inderdaad ook een goede optie kunnen zijn maar meende dat de minimale leeftijd voor een eiceldonor 35 moet zijn? Ook de eventuele gevaren van een eicelpuntie zijn dingen die niet te licht genomen moeten worden. Maar het is wel iets wat ik in mijn achterhoofd hou. Ik had al een beetje nagedacht dan wanneer ik kinderen heb en niet meer bij wilde eventueel te doneren.

Nee hoor, alleen de maximale leeftijd is 36. Niet minimaal 35 dus.