Jeukende benen; ik ben ten einde raad.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Otti1977

Re: Jeukende benen; ik ben ten einde raad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:34

Ik heb een allergische reactie gehad op sporttape. Zo'n gigantische jeuk. Op gegeven moment doorgestuurd naar dermatoloog en die dacht aan een schimmel..zalf voor gekregen en het trok zowaar weg. Dus...zou het een schimmel zijn..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 20:02

Martine_R schreef:
Ik weet wat het is! Want ik heb het zelf ook gehad!

Het zijn winterbenen. Zorg dat je benen nooit te koud worden, dat is de oplossing, hoewel er vast ook wel zalfjes zijn.. maar daar heb ik niet zo'n vertrouwen in.

Maar ik heb niet het idee dat mijn benen heel koud worden -O- Ik fiets hooguit 5 minuten op een dag en verder zit ik op school of in de bus :')

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:15

prugelpiet schreef:
Martine_R schreef:
Ik weet wat het is! Want ik heb het zelf ook gehad!

Het zijn winterbenen. Zorg dat je benen nooit te koud worden, dat is de oplossing, hoewel er vast ook wel zalfjes zijn.. maar daar heb ik niet zo'n vertrouwen in.

Maar ik heb niet het idee dat mijn benen heel koud worden -O- Ik fiets hooguit 5 minuten op een dag en verder zit ik op school of in de bus :')

Hoeft ook niet lang en veel te zijn, ligt per persoon. Ik heb precies hetzelfde. Heel veel jeuk, uiteindelijk wordt het blauw/paars en vervolgens gaat het ook nog eens heel veel pijn doen. In combinatie met temperatuurwisselingen kan het ook nog erger worden.

Ik volg graag voor het geval er toch een middeltje wordt gevonden! Ik voel het nu alweer opkomen en kamp er al 4 jaar mee zonder er ooit iets tegen te kunnen doen..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:06

Zijn het je bovenbenen? Dan is winterbenen inderdaad een logische verklaring. Ik heb dit ook een tijdje gehad, huisarts heeft vanalles aan zalfjes meegegeven en ik mocht alleen nog hypoallergene shampoo gebruiken enzo. Werkte totaal niet en toen ik uiteindelijk per toeval bij een vervangende arts kwam was het eerste wat ze vroeg 'heb je een scooter?' Dat was niet zo, ik fiets alles, maar toen vertelde ze dat ze dat vroeg omdat je op een scooter je beenspieren niet veel gebruikt en toen viel het kwartje: het kwam door het paardrijden.. de oplossing was simpel, goede thermolegging onder m'n rijbroek en een week later was de jeuk over :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:07

Ivm winterbenen inderdaad een thermoleggings optijd aantrekken.

Naar het schijnt is bij de kruidvat ofzo een middeltje te koop die de bloedvaten in je benen ondersteunt waardoor het iets minder kan worden.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:28

De term winterbenen kende ik nog niet, maar ik heb ook altijd van het warme weer naar koud last van jeuk, ook soort van droge huid. Ik smeer me dan elke dag goed in met babyolie.
Wat er al gezegd is , thermokleding eronder is ook goede tip.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:31

Alsof ik mijn moeder hoor! Ze heeft er al 2,5 jaar last van. Niks helpt, mijn moeder slaapt ook amper door de jeuk. Ze heeft al zoveel geprobeerd, huisarts, dermatoloog, anders eten. Niks hielp.

Ik volg je even, mocht je wat vinden kan ik het doorgeven aan haar.

Edit: mijn moeder heeft het op haar armen

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 13:48

Yessy schreef:
Zijn het je bovenbenen? Dan is winterbenen inderdaad een logische verklaring. Ik heb dit ook een tijdje gehad, huisarts heeft vanalles aan zalfjes meegegeven en ik mocht alleen nog hypoallergene shampoo gebruiken enzo. Werkte totaal niet en toen ik uiteindelijk per toeval bij een vervangende arts kwam was het eerste wat ze vroeg 'heb je een scooter?' Dat was niet zo, ik fiets alles, maar toen vertelde ze dat ze dat vroeg omdat je op een scooter je beenspieren niet veel gebruikt en toen viel het kwartje: het kwam door het paardrijden.. de oplossing was simpel, goede thermolegging onder m'n rijbroek en een week later was de jeuk over :D

Het zit over mijn hele benen, onderbenen bijna erger dan boven.

hagelslag schreef:
Ivm winterbenen inderdaad een thermoleggings optijd aantrekken.

Naar het schijnt is bij de kruidvat ofzo een middeltje te koop die de bloedvaten in je benen ondersteunt waardoor het iets minder kan worden.

Daar ga even naar kijken, je weet niet toevallig hoe het heet? :)

Thermoleggings draag ik inderdaad vaak naar stal, maar nu nog niet. Zal ze uit de kast trekken!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:56

Scrub je ook? En houd je toevallig vocht vast in je benen?

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:06

Dit hoort hetzelfde aan als bij mij. Benen jeuken, worden bont en blauw en wordt het te erg krab ik het kapot en heb ik bloed aan vingernagels. Ik krab heel graag in mijn slaap.

Ik draag leggings wanneer het kouder word, en zalf mijn benen wat vaker in per dag.

Door die leggings blijven mijn benen warm en jeuken die niet zo erg meer.

Probeer het maar uit, misschien helpt het jou ook.

Mijn bloedsomloop is niet denderend, daardoor worden mijn armen en benen erg koud. Dat merk ik eerst wanneer alles jeukt. Nu met legging is het veel beter.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:13

Tja ik heb een gevoelige snel droge huid.
Douchen is bij mij de grootste veroorzaker van jeuk, als ik het niet 'goed' doe (Als ik de douchethermosstaat boven de 38 graden draai, heb ik 3 dagen jeuk). Goed = niet te warm en met een hydraterende douchecreme voor de gevoelige huid (zonder is bij mij ook neit fijn, want dan krijg ik een trekkerige huid). Liefst douche je af met wat kouder water en gebruik je een zeep- en parabenen vrije douchegel / olie. NIET scrubben of wrijven.
Als je net thuis bent, eerst een poosje (minimaal een half uur) gaan acclimatiseren en écht niet onder douche springen als je nog koud bent!
Ik gebruik nu zeepvrij douchespul van Therme, smeer bio oil en gebruik een scheerschuim en wasverzachter voor de gevoelige huid en heb al 3 maanden geen jeuk meer gehad *\o/*.

Je kan magnesium olie proberen, of extra magnesium slikken dat wil nog wel eens helpen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:00

Het is een suplement om de doorbloeding te verbeteren.

In het suplement moet dan ginko zitten