Wie is ook al getroffen door hooikoorts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:25

Meld zich!

Potje janken elke dag... zodra het zonnetje tevoorschijn komt, huilen! !
En pijnlijke holte's. Snot, pijnlijke keel.
Jeuk neus... ach you name it, we've got it!

Gelukkig werken de pillen vd huisarts super.
Voornamelijk nog last vd ogen.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:06

pjer schreef:
Maar sinds 2,5 week zit ik ineens onder de uitslag, overal kriebelende rode bultjes en ik wordt gek van de jeuk. anti-histamine tabletjes werken voor geen meter en de huisarts wist het ook niet meer. Ik mag pas a.s. vrijdag naar de dermatoloog, ben benieuwd of die weet wat het is.. maar ik zie hier dat sommige ook uitslag als symptoom van hooikoorts noemen? dat zou het wel verklaren dan.. maar dan hoop ik wel heel hard dat er een pilletje of zo voor is :-)

Ik heb dat ook inderdaad, een soort netelroos zei de huisarts! Bij mij komt dat door de bomen. Zou niet weten welke boom, maar volgens mij begint hij nu een beetje in bloei te komen want ik heb al een paar bultjes. Meestal rond mei - juni barst de uitslag los. Dan worden de bultjes enorme bulten die jeuken en branden. Het vervelendste is dat als ik eenmaal zo'n bult(je) heb, deze ook niet meer weg gaat en zo voor 3 dagen of soms wel 2 weken blijft zitten, welke medicijnen ik ook neem.

Voor mij helpen de algemene allergie pillen van de Kruidvat gewoon prima. Als ik weet dat ik bijvoorbeeld die dag naar het bos ga, neem ik 's ochtends een pilletje en als ik echt een hele dag in het bos ben, dan 's avonds nog een. Zo kan ik een bultjes aanval goed voorkomen :) Als ik dus maar op tijd ben met het nemen van de pilletjes. Ik kan alleen niet bijv. drie dagen gaan kamperen in het bos, dan krijg ik gegarandeerd uitslag, maar goed als dat het allerergste is :')

karuna
Drukke kabouter

Re: Wie is ook al getroffen door hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:17

Hee verhip zou dat het zijn. Ik heb dat echt nooit gehad. En sinds ik me gek nies en proest heb ik jeuk en bultjes op plekken waar huid zit zonder kleding. Vroeg me al af waar het vandaan kwam. Niet fijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:33

Zal wel van de berkenpollen komen. Die beginnen nu te bloeien, en zijn erg allergeen. Ik krijg altijd de dag nadat ik volop in de pollen ben geweest nog klachten. Gisteren veel bloot gesteld aan berkenpollen, nu last van mijn keel, snotterig, algeheel gevoel van niet fit voelen. Netelroos lijkt me erg vervelend :(:)

karuna: gefeliciteerd!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:22

gefeliciteerd karuna! Y)(^)

Ik loop op dit moment met een grote boog om alle gemaaide grasvelden heen, zolang ik dat doe gaat het nog. (Met medicijnen dan wel, maargoed)

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:09

SusanH dan zullen het vast de berkpollen zijn, weet ik dat ook weer, bedankt! :)

Voor degene met last van bultjes (of het nou wel of geen netelroos is), koelen kan ook heel goed helpen! Misschien dat iemand daar iets aan heeft. Ik lig het liefst de hele dag met zakken doperwten en sperziebonen uit de diepvries op de jeukende plekken :') De jeukende plekken afspoelen onder de koude douche kan ook heel verlichtend werken!

Karuna gefeliciteerd! :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:25

Hoi.. Ik heb een vraag..

Mijn kinderen hebben allebei allergie en hooikoorts. Nou vermoed ik dat ik zelf ook hooikoorts heb.
Ik heb verschillende bloedonderzoeken gehad maar daar kwam nooit een allergie uit. Wel ben ik in het voorjaar altijd laaaaaaaaaang durig verkouden en veel moe. Zou ik hooikoorts kunnen hebben zonder dat het in het bloed te zien is?
Mijn dochter hoor ik vaak over hoofdpijn, dat kan dus ook door hooikoorts komen begrijp ik?!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:29

Twee tips:
1. voor hooikoorts algemeen: vraag de huisarts om een injectie met Kenacorte.
2. voor oogproblemen, gebruik oogdruppels Allergo-COMOD
Die druppels zijn totaal de bomb.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:29

Kan heel goed hoor. Bij mij komt er uit de tests ook nooit wat. Maar dat zegt lang niet alles, de test valt vaker negatief uit terwijl je wel een allergie hebt.

Amaris: zo'n injectie krijg je toch niet zomaar? Dan moet je toch wel echt hele erge klachten hebben?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:30

SusanH schreef:
Kan heel goed hoor. Bij mij komt er uit de tests ook nooit wat. Maar dat zegt lang niet alles, de test valt vaker negatief uit terwijl je wel een allergie hebt.

Amaris: zo'n injectie krijg je toch niet zomaar? Dan moet je toch wel echt hele erge klachten hebben?

Dat klopt inderdaad.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:40

Ik lees hier best heftige hooikoortsreacties zeg.. Wat vervelend is dat!

Nog een vraag, wat gebruiken jullie tegen de hoofdpijn en vermoeidheid? De allergietabletjes of een paracetamol?

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:42

hier nog 1'tje *\o/*

Ik sta niesend op en ga niesend naar bed :')
Lang leven mijn oog druppels anders kan ik geen tv meer kijken :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:43

Tegen vermoeidheid is niet zoveel te doen. Ik doe soms gewoon een middagdutje als ik de mogelijkheid heb, of ga in de avond eerder naar bed. Van de allergische reactie word je moe, maar vermoeidheid kan ook een bijwerking van de pillen zijn.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:50

De tabletjes gebruikt mijn dochter niet vaak.

Fijn te ontdekken dat de hoofdpijn van de hooikoorts kan komen! Nou ja.. Fijn...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:07

Injecties doen ze ook alleen als je voor een beperkt aantal dingen erg allergisch bent. Ik ben voor teveel dingen allergisch waardoor ze er niet aan beginnen.

Ik heb krasjes in de huid gehad en druppels erop. En dan kijken wat reageert. Dat was bijna alles op hond paard en wat grassen na.

Dank voor de felicitaties. Vandaag valt het mee met niezen. Het heeft vannacht wat geregent en geen echt felle zon vandaag. Wel jeuk helaas,

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:31

Als je de bijwerkingen van kenacorte leest weet ik ook niet of het de ideale oplossing is. Plus iedere 5 tot 6 weken een spuit, dat vind ik nogal wat.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:01

Flux schreef:
Ik meld me ook!

Hier al zeker anderhalve maand aan de pillen :P Toen het in de winter ineens zo warm was ook al een periode last gehad. Helaas ben ik voor veel verschillende pollen allergisch en ben ik wel weer voorzien tot begin oktober :')

Jup meld me ook. Ik ben ook halverwege December al begonnen met de meds. Toen bloeide de hazelaar, en die deed het een paar weken geleden maar even opnieuw -O-

Hooi, stro ed gelukkig weinig last van. Het hooien zelf wel. Die week wil je me ook niet horen :+ Klink ergens meer naar. En de week erop lig ik voor apegapen ;(
Morgen heb ik een afspraak met mijn HA, wil toch kijken of een hyposensibilisatie iets kan doen. Ben het een beetje beu :D

Daarbij tips geven over wat werkt, heeft geen zin. Niet alles werkt voor iedereen ;) Ik heb het zelf heel lang vol kunnen houden met alleen maar pollinosan tabletten van Vogel terwijl tabletten van de HA niks deden of ik er niet tegen kon, heb meerdere soorten gehad. En mijn moeder heeft van de HA cetirizine tabletten gehad, daar kon ze niet tegen en de cetirizine tabletten die ik van de drogist heb wel. Die heeft ze een paar van mij van geprobeerd.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:17

Hier nog iemand. Erg moe en duf, hoofdpijn, snotverkouden en mijn ogen verdragen mijn lenzen bijna niet. Helaas is mijn huisarts van mening dat het tussen m'n oren zit, dus ik krijg er geen medicijnen voor :(

Heeft iemand nog tips wat betreft de medicatie die via de etos/kruidvat etc verkrijgbaar zijn? Heb voor de echt zware dagen een strip medicijnen liggen van mijn stiefvader, maar heb het nu zo zwaar te pakken dat ik graag iets met wat meer regelmaat zou willen gebruiken.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 16:26

Het gaat vandaag wel beter met me! *\o/*

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:59

Tasserd schreef:
Heeft iemand nog tips wat betreft de medicatie die via de etos/kruidvat etc verkrijgbaar zijn? Heb voor de echt zware dagen een strip medicijnen liggen van mijn stiefvader, maar heb het nu zo zwaar te pakken dat ik graag iets met wat meer regelmaat zou willen gebruiken.

Pollinosan van Vogel, is homeopatisch.
Cetirizine kan je ook zo bij de drogist kopen. En zo zijn er nog veel meer merken. Waarbij het echt testen is wat voor jou werkt en welke niet. Y;(

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:31

Tasserd schreef:
Hier nog iemand. Erg moe en duf, hoofdpijn, snotverkouden en mijn ogen verdragen mijn lenzen bijna niet. Helaas is mijn huisarts van mening dat het tussen m'n oren zit, dus ik krijg er geen medicijnen voor :(

Grootste tip ever, neem hem serieus. ...

Zoek een andere huisarts

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:00

Nivada schreef:
Grootste tip ever, neem hem serieus. ...

Zoek een andere huisarts

Dat staat zeker op de planning, ook in verband met een verhuizing binnenkort :) Ik ben nu enkel op zoek naar korte termijn oplossingen via een etos/kruidvat etc :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:17

*Zwaait*

Het begint hier nu langzaam aan te komen. Nou heb ik meer last van de gras pollen dan de bomen gelukkig, maar ik kan al goed merken dat ze overal al flink aan het maaien zijn geweest :=

Tussen de paarden loop ik eigenlijk altijd een slag in de rondte te niezen, maar ben ik inmiddels wel 'gewend'. Wel hoop ik altijd dat ik niet zoveel hoef te voeren, verzorgpaardje staat op de paddock met een aantal anderen en het is nogal rot als je hooi loopt te voeren en het waait de hele tijd je ogen en je neus in :=

Na een paardendagje ben ik ook altijd blij als mijn lenzen uit kunnen. Dat irriteert echt vreselijk.

Ik ga dit jaar wel opzoek naar oogdruppels die je ook met lenzen in mag gebruiken, had een tijdje hele fijne maar die mag ik niet gebruiken als ik mijn lenzen in heb. Wel heb ik mezelf aangeleerd om van mijn ogen af te blijven als ze jeuken, eerst wreef ik altijd veel in mijn ogen, maar sinds ik toen ooit eens een lens er uit had gewreven blijf ik er nu 99% vanaf :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:35

Ik zou wel willen dat ze alle berkenbomen in NL omzagen :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:32

SusanH schreef:
Als je de bijwerkingen van kenacorte leest weet ik ook niet of het de ideale oplossing is. Plus iedere 5 tot 6 weken een spuit, dat vind ik nogal wat.

Ik krijg niet iedere 5 tot 6 weken een spuit, maar 1x per jaar. Helpt me door de ergste weken heen. Na die injectie ben ik een paar weken helemaal klachtvrij. Beste weken van het jaar!

Karuna, ik ben voor alles allergisch, bomen, katten, stof, parfum, noem maar op. Juist daarom krijg ik de Kenacorte, omdat het met hooikoorts er nog bij in een bepaalde periode niet te harden is. Juist die periode kom ik zo klachtvrij door.

Ik zweer erbij.