Help, pijn, ontstoken oor reden voor de HAP?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Re: Help, pijn, ontstoken oor reden voor de HAP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:34

Ik was twee toen ik steeds oorontstekingen had, lol :')

TS; sterkte, ik had de post getypte en toen ik hem plaatste las ik dat het een bacteriële infectie was.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 08:02

Vannacht met 2 kussens geslapen zodat ik hoger lag, heeft helaas weinig effect gehad. Heb gisteren een uurtje geen pijn gehad dus had goede hoop, helaas ben ik weer terug bij af. Ga vandaag denk ik even naar mijn eigen huisarts om te kijken of die nog iets voor me kunnen doen. Zit ook al aan de top van pijnstillers die ik mag gebruiken (2x4 pcm en 2 zakjes van 600mg ibuprofen bruis) maar het lijkt allemaal net niks te helpen. Ben er nu wel goed ziek van :-(

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:27

AlwaysH schreef:
Ik heb denk ik wel meer dan 25 oorontstekingen gehad, altijd met een kuurtje, nooit extra gehoorbeschadiging opgelopen.

Dan heb je geluk gehad. Er zijn mensen die van 1 oorontsteking al blijvende gehoorbeschadiging oplopen. :) Gelukkig is dat niet de meerderheid.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:30

Maeve schreef:
Vannacht met 2 kussens geslapen zodat ik hoger lag, heeft helaas weinig effect gehad. Heb gisteren een uurtje geen pijn gehad dus had goede hoop, helaas ben ik weer terug bij af. Ga vandaag denk ik even naar mijn eigen huisarts om te kijken of die nog iets voor me kunnen doen. Zit ook al aan de top van pijnstillers die ik mag gebruiken (2x4 pcm en 2 zakjes van 600mg ibuprofen bruis) maar het lijkt allemaal net niks te helpen. Ben er nu wel goed ziek van :-(

Ik zou in jouw geval zeker weer naar de huisarts gaan... misschien kan hij pijnstillende oordruppels voorschrijven bijvoorbeeld. En het is sowieso goed dat hij er naar kan kijken natuurlijk.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 11:36

Net met mijn lieve oma naar de huisarts gereden. Heb een doorverwijzing gekregen naar de KNO arts. Ze is bang dat de ontsteking ook het bot bereikt heeft en de druppels lijken niet goed binnen te komen omdat het oor zo dicht zit. Mag vanmiddag nog heen godzijdank.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:39

Bah hoop dat het mee valt voor je.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:42

Beterschap!! Ik was ook vergeten hoeveel pijn je kan hebben van oorontsteking. Ik heb gewone oorontsteking gehad 3 weken terug en het enige wat bij mij 'fijn' was, was een warm compress op mijn oor.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:44

Gelukkig want zo lang op je kop staan van de pijn is niets. Goed dat ze er eens beter naar gaan kijken, want het is toch je gehoor. En wellicht kunnen ze ook iets meer voor je doen tegen de pijn.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 14:23

Gistermiddag nog naar de KNO geweest. Die keek even snel, duwde iets in mijn oor (klein traantje gelaten, godsámme wat deed dat pijn :') ) en besloot dat het gewoon een gehoorgangontsteking was. Hij heeft me 2 andere soorten oordruppels gegeven en een andere antibioticakuur, wat ik eerder had ontvangen mocht ik achterwege laten. Binnen 2 minuten stond ik weer buiten :o Moet volgende week nog even terugkomen voor controle.

Vannacht heb ik niet beter geslapen, maar de pijn was minder erg. Nog steeds erg aanwezig en vervelend maar stond niet meer op de kop in bed. Ik besloot dus voor mezelf dat het beter ging.
Vanmorgen belde mijn leidinggevende, had vandaag weer mijn eerste werkdag maar die had ik gisteren al afgebeld. De mogelijkheid bestaat om te werken met een hoorn ipv een headset, het typt alleen wat lastiger. Het linkeroor is nog steeds doof en ik kan absoluut niets tegen de oorschelp aan hebben, dus dit zou dan een oplossing zijn.
Heb hiermee ingestemd, morgen zou ik toch 6 uurtjes werken dus dat valt wel mee. Begin nu alleen een beetje te twijfelen, de steken in mijn oor/hoofd zijn alleen houdbaar met maximale pijnstilling en ik slaap nog slecht, dus hoop dat het vannacht nog iets beter gaat en dat ik niet te snel ja heb gezegd.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:55

Oei, dat hoop ik ook niet voor je...

Mijn man had als kind ook vaak oorontstekingen. Door alle rommel die daarbij komt kijken waren zijn gehoorbeentjes letterlijk aan het wegrotten. Die zijn operatief verwijderd, waardoor hij een gehoorverlies van 40% heeft aan dat oor. Dat is in drukkere settings enorm goed te merken.
Dus AlwaysH, dan heb je serieus echt mazzel gehad. Gelukkig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:04

Welke oordruppels heb je nu?
Dat je oorschelp pijn doet kan kloppen hoor,ik heb dat ook wel als de boel bij mij weer eens ontstoken is.
Verder hou je je ook aan alle adviezen?,
dus geen wattenstaafjes in je oor,niet pulken, etc?
Ook goed je oor opzij en omhoog trekken om de druppels er in te laten lopen?

Echt maf dat het bij jou zo erg zeer doet, vind het echt rot voor je. :(:)
Normaal helpen oorduppels echt na 2 dagen wel,dan voel je al verbetering en moet de pijn wegtrekken.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:06

Balen TS!
Hier ook een oorontsteking ervaringsdeskundige..helaas..
Mijn ervaring is dat huisartsen niet veel van oren afweten.
Door laten sturen naar de KNO is dus een heel goed idee geweest.
Ik slaap dan altijd op het oor met de ontsteking, omdat ie dan en warm wordt waardoor hij nog wel eens wil doorbreken en lopen en dan gaat de druk eraf. En als je op je goeie oor ligt je nog meer druk voelt aan je slechte oor.
Daarnaast helpt het om de druppels de hele dag in je zak te houden zodat ze goed warm zijn als je moet druppelen. Koude druppels in een ontstoken oor zijn de hel. Goed lang blijven liggen ook als je hebt gedruppeld en je oor wat naar achter trekken, dan komt het er vaak beter in.
Pitten zak of kruik tegen je oor, of erop liggen helpt mij ook altijd wel wat voor de pijn.
Verder neussprayen en stomen to the max en pijn stillers slikken!
Als je naar buiten gaat oor warm houden met muts of sjaal (oh ja hoor, ik ging vaak in de zomer met mijn sjaal over mijn oor naar buiten :))

Niet aan je oor zitten of in pulken...GEEN wattenstaafjes!!

Succes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:13

Hoe gaat het nu?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 22:18

Sorry voor de late update :-)
Gelukkig gaat het inmiddels stukken beter. Heb mezelf nog wel even vervloekt donderdag, die nacht nog nauwelijks geslapen en ik moest om 6u op omdat ik de dag ervoor had gezegd dat ik wel weer aan het werk kon :')
Maar uiteindelijk heb ik er echt van genoten. Lekker even wat doen, afleiding. Het oor zat nog steeds dicht, ik draaide op paracetamol en om 14u was ik weer vrij (toen begon de hoofdpijn wel storend te worden). Sinds gisteren ben ik eigenlijk zonder pijnstillers!
De oorschelp is nog wel erg gevoelig en als ik er aan kom kan de pijn ineens even weer terug komen -O- dus dat probeer ik niet te doen. Is wel erg moeilijk, want het jeukt vreselijk. Dit was ook al zo vóór de ontsteking dus dat wil ik maandag nog wel even laten vallen bij de KNO arts (vervolgafspraak).
Ook zit het oor nog dicht en ben ik af en toe duizelig, maar volgens mij komt dat doordat je orientatie echt anders is met maar 1 werkend oor.
Hoe dan ook, ik ben op het moment erg gelukkig met het feit dat ik geen pijn meer heb *\o/* ik hoop dit nooit meer mee te maken en hoop dat de jeuk ook zsm wegtrekt.

Heel, heel erg bedankt voor het medeleven allemaal. Ik heb er erg veel aan gehad toen ik door de grond ging van de pijn :(:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:22

Gelukkig gaat het nu wel iets beter :j

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:25

Mocht je het weer krijgen, vraag om verdovende druppels. Geweldig spul :))

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 01:16

Okay, heel stom maar volgende x moet je waterijs eten. Verlicht de pijn & laat t eerder doorbreken. Doe het altijd, werkt altijd !

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:07

Hi! Ik vermoed helaas dat ik ook een middenoor ontsteking heb... gisteren trommelvlies gescheurd dus nu loopoor... nog meer pech: ik ben nu op vakantie in het buitenland... over 2 dagen vlieg ik terug. Weet iemand of je mag vliegen met een oorontsteking? Ik reis samen met een baby dus wel goed kunnen functioneren:p

Ik ga zo voor de zekerheid toch maar opzoek naar een ha :(

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:10

marleen_usar schreef:
Is weinig meer aan te doen dan paracetamol.

Sorry?? Paracetamol is alleen pijn remmend en kort remmend. Het helpt niet om ook de ontsteking aan toe pakken.... Geen juist advies dus

Goed dat je gebeld hebt TS.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:12

hidsiiiggg schreef:
Hi! Ik vermoed helaas dat ik ook een middenoor ontsteking heb... gisteren trommelvlies gescheurd dus nu loopoor... nog meer pech: ik ben nu op vakantie in het buitenland... over 2 dagen vlieg ik terug. Weet iemand of je mag vliegen met een oorontsteking? Ik reis samen met een baby dus wel goed kunnen functioneren:p

Ik ga zo voor de zekerheid toch maar opzoek naar een ha :(

Nee! Nooit zomaar vliegen met een oorontsteking, kan je blijvende schade aan overhouden.

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:38

Ik heb de assistente van mijn hart in Nederland gebeld en die zei dat vliegen zonder problemen kon. Wel voor de zekerheid paracetamol in nemen:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:47

Echt? Ik heb eens een vlucht moeten omboeken van de HA voor een oorontsteking := hij heeft in mn oor gekeken zei dat door de druk mn trommelvlies kon scheuren...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:15

Mijn huisarts vertelde mij ook eens dat ik met een oorontsteking gerust kon vliegen. Terwijl een vriend en vriendin ( piloot en stewardess) mij het absoluut verboden. Zij mogen ook niet vliegen met oorontsteking. Ik heb eens geld van mijn verzekering terug gekregen omdat ik daardoor niet op vakantie kon.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:02

Ik heb gevlogen met een loopoor, een doorgebroken oorontsteking. Dat ging prima omdat de druk er al af is omdat het trommelvlies al kapot gegaan is door de druk. Wel kwam er door het drukverschil in het vliegtuig veel meer troep uit het oor, maar extra veel pijn deed het niet. Ik had ook niet kunnen blijven in China, was op de terugweg van de adoptie van mijn zoon en ik wilde naar huis!