Paardrijden en het maandelijkse probleem.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:03

xLes, ik heb door de pil een poos gehad dat ik geen tampons verdroeg.
Toen kwam ik via internet uit op glijmiddel zodat het inbrengen makkelijker gaat, heb je dat al eens geprobeerd?
Als het dan nog zeer doet doe je echt wat fout.

Narcissa

Re: Paardrijden en het maandelijkse probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:31

Glijmiddel zou ik wel eens kunnen proberen! Thanks voor de tip!

Inbrenghulzen helpen helaas niet

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:36

beweging is juist goed als je krampen hebt of last van je onderrug, ik ga altijd en heb er tijdens het rijden eigenlijk nooit last van

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:43

Sochtends 2 pilletjes aleve of aleve feminax nemen.

Of desnoods een uur voor het rijden.
Daardoor heb ik geen buikpijn meer!

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:44

Ik heb iedere maand 4 dagen voordat ik ongesteld word, word ik zo misselijk en krijg ik zulke erge pijnscheuten dat ik flauw val. Dit heb ik nu al een jaar bijna. Eindelijk heb ik mijn moeder overgehaald en gaan we van de week naar de huis arts. Hopelijk is die pijn door de pil op te lossen. Herkent iemand deze extreme pijn? Ik wordt echt kots misselijk en alles gaat draaien, dan breekt het koude zzweet me uit en moet ik echt even gaan zitten met en wat koud water drinken. Als ik dan geluk heb val ik niet flauw, maar 9/10 gebeurd dit wel

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:48

jasmijn16 schreef:
Ik heb iedere maand 4 dagen voordat ik ongesteld word, word ik zo misselijk en krijg ik zulke erge pijnscheuten dat ik flauw val. Dit heb ik nu al een jaar bijna. Eindelijk heb ik mijn moeder overgehaald en gaan we van de week naar de huis arts. Hopelijk is die pijn door de pil op te lossen. Herkent iemand deze extreme pijn? Ik wordt echt kots misselijk en alles gaat draaien, dan breekt het koude zzweet me uit en moet ik echt even gaan zitten met en wat koud water drinken. Als ik dan geluk heb val ik niet flauw, maar 9/10 gebeurd dit wel

Ik had ook dit, ik viel ook regelmatig flauw en verloor heel veel bloed. Gebruik nu de pil en geen last meer

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:09

Fleur_a schreef:
beweging is juist goed als je krampen hebt of last van je onderrug, ik ga altijd en heb er tijdens het rijden eigenlijk nooit last van

Dat mag je uitleggen aan mijn baarmoeder. Ik heb je allerminste pijn wanneer ik doodstil in foetushouding blijf liggen. Zelfs als mijn man me even lief wel aaien beweegt het al te veel. Ik kan ook niet rechtop lopen, dus echt bewegen op dat moment... No way

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:33

Fleur_a schreef:

Buikpijn wordt er niet beter op met een Tuigpaard dat nog niet over de rug loopt :P

Hoe zit het eigenlijk met jullie stemmingswisselingen? Ik ben echt heel erg, en waarschuw mijn vrienden altijd wanneer ik ongesteld ben. Kreeg van de week zelfs een chocoladereep van een vriend :+

En wat slikken jullie aan pijnstilling?

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:37

Qimm schreef:
Fleur_a schreef:

Dat mag je uitleggen aan mijn baarmoeder. Ik heb je allerminste pijn wanneer ik doodstil in foetushouding blijf liggen. Zelfs als mijn man me even lief wel aaien beweegt het al te veel. Ik kan ook niet rechtop lopen, dus echt bewegen op dat moment... No way

dit heb ik inderdaad ook, dit is echt verschrikkelijk..

Maar ik raad je echt de aleve pilletjes aan!!
2 tegelijk en het word in ieder geval draagzaam!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:42

Ik ben allergisch voor Aleve, verbleekt leven.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:48

Bij mij verschilt het ontzettend, het ene moment klap ik echt helemaal in elkaar en wil ik alleen nog maar heen en weer rollen of stil liggen in de foetushouding op mijn bed.
Andere momenten is er amper iets aan de hand op wat pijn onder in mijn rug na.

Paardrijden valt op zich wel mee, al rij ik eigenlijk nooit in de eerste en ergste dagen.

Fietsen is voor mij vooral echt helemaal niet te doen, heb al zo vaak momenten gehad dat ik gewoon niet meer kon fietsen en lange tijd langs de weg heb gezeten met mijn benen opgetrokken. Dus dat vermijdt ik vooral, denk dat ik door deze ervaringen ook het paardrijden vermijdt op de ergste dagen.

@AlwaysH, nou, ik heb dus serieus nooit last van stemmingswisselingen als ik ongesteld ben. Dat verbaasde me al, tot laatst, toen had ik opeens wel last van mijn hormonen. := Jeetje mina, ik was echt niet uit te houden gewoon. Ik was zo pislink tegen iedereen. Ik kon gewoon echt niets vriendelijks meer zeggen, er kwamen alleen maar boze, gefrustreerde en vervelende opmerkingen uit mijn mond. Die kant had ik echt nog nooit van mezelf gezien. :')
Als pijnstilling gebruik ik wel eens aleve, dat verzacht het tenminste een beetje.

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:56

Ik ben blijkbaar veel somberder en stiller. Vrienden van me hebben me dat eens verteld.
Sinds ik een spiraaltje heb hem ik ook premenstrueel van die buikkrampen/pijnen waardoor ik echt dubbelklap en niks kan. Gaat meestal na een aantal seconden weer weg maar kan dan helemaal niks meer

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:00

Ik kan echt niet rijden, ik kom amper van mijn bed af. Ik moet zeggen, dat kan ook komen door dat ik de laatste maanden te veel gluten heb gehad en daar dan ook buikpijn van had :'(

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:00

Zwijg stil die hormonen... Ik loop ook altijd lastig rond. Dan is het bij ons mama "ja ze heeft ze" XD

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:08

Stemmingwisselingen niet echt. Pijn de eerste 2 dagen best erg dus dan slikte ik paracetamol codeine. Later ook wel eens feminax genomen maar mag ik nu niet meer. (Ibu ook niet)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:12

Eerste dag is bij mij altijd een verschrikking. Krampen tot en met en van het ene op het andere moment het heel koud of warm krijgen.
Eerste 2 dagen doe ik dan ook helemaal niets met paard. Die is iets te gevoelig op hoe ik me voel.
En moet er ook niet aan denken om dan te moeten rijden. Dat gehobbel in zo'n zadel %)

Maar dit geldt ook voor fietsen, dat vermijd ik de eerste dagen ook zoveel mogelijk.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:34

Lichamelijk heb ik er gelukkig nooit zoveel last van :) . Alleen het springen moet ik op de ergste dagen even laten.

Wel heb ik vaak last van stemmingswisselingen, waardoor ik soms erg geïrriteerd ben en niet heel eerlijk meer rij :o . Dan laat ik paardlief maar even een paar dagen met rust.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:49

In China schijnen menstruatieproblemen gezien te worden als verstoord evenwicht. Dat vertelde de ex-huisarts, die in China acupunctuur gestudeerd heeft. En inderdaad - na een paar acupunctuur behandelingen zijn bij mij alle problemen opgelost *\o/* . Kan ik jullie aanraden :j .

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:56

De eerste twee dagen kan ik niet ver van de wc vandaan. Want ik bloed altijd zo hevig de eerste 2 dagen is net een slachthuis. Dus paardrijden hoef ik dan niet te proberen...:P Wil James niet 'opzadelen' met een rode rug. _O- _O- Na die twee heftige dagen kan het wel en gebruik ik gewoon een tampon. Maar ligt een beetje aan hoe de pijn is. Meestal is het wel lekker om een stapritje te maken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:03

Ja, maar met stemmingswisselingen kan ik ook heeeeel erg melig worden of heel dirty minded.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:28

Oh heel herkenbaar Chasey, bij mij zit ik de eerste 2 dagen ook vast gekluisterd aan de plee. En hoe meer ik beweeg hoe erger het wordt. :')

Hasjam_Poe, daar heb ik wel eens vaker van gehoord, best interessant. Misschien moet ik dat maar eens proberen dan. Ik weet bijvoorbeeld wel dat mijn hormoonhuishouding niet in balans is, dus vind het sowieso niet gek dat de klachten zo wisselend zijn. Maar voor die tijd eerst maar eens van de pil af, want zolang je dat slik krijg je sowieso moeilijk je hormonen in balans. :P

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:49

Goh, ik herken echt jullie klachten niet. Beetje buik en onderrug pijn, maar alles prima te.doen. Vaak ga ik expres goed sporten, dan ik ben er extra snel vanaf lijkt wel.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:50

2 dagen voor het bloed kan in heel onterecht boos zijn, ik herken het wel vaak en dan kan ik het boze gevoel wegrationaliseren. Man-lief is op de hoogte en heeftvgerichte instructies :=

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:52

Dat om niets kwaad worden herken ik dan weer wel :=

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:11

.
Laatst bijgewerkt door Greek op 19-05-24 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt