Geen bh meer aankunnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:54

Vandaag vol, morgen vol. HA assistente zei dat de geïrriteerde huid niets met de tattoo te maken heeft.

Ik ben meer van het eerst zien dan geloven. :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:58

_Dominique schreef:
Depende schreef:
Je hebt toch een tattoo laten zetten in Thailand (ik lees mee in het centrale topic, geen stalker of nou ja geen hele enge :+ )

Hoe ziet die eruit? Niet geïrriteerd? Ik weet het niet, maar zou een bacterie o.i.d. niet een reactie kunnen geven in je huid.

:')

Neee die is echt perfect aan het genezen! En bijna zo goed als genezen. Geen moment last van gehad eigenlijk.

Oh god bewaar me, hoop niet dat het echt daardoor komt..? Meer mensen die denken dat dat het is? Dan hoop ik toch echt dat het door het verbranden komt..
ik zou toch maar even naar de dokter gaan en een test doen (bloed) want je weet niet wat je kan oplopen. misschien is het goed te verklaren. oh zie dat je daar al mee bezig bent, tja je weet niet wat er in gezeten heeft in die tattoo was het een zwarte?
Laatst bijgewerkt door franka75 op 04-04-16 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:59

_Dominique schreef:
Zou het niet weten Sammie..

Misschien dat ik idd de HA ga bellen, volgens mij is de HA assistente er maar tot 11:00 voor inplannen afspraken.. Ik ga om 14:00 naar huis, heb stage in Rotterdam maar woon zelf in Voorburg, is nog eventjes reizen dus ook mocht ik vandaag nog terecht kunnen.

Ik durf het écht niet aan mijn ouders te vertellen.

Hoezo niet dat kan jij toch niet helpen

Fauchon

Re: Geen bh meer aankunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:11

Allereerst, goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de huisarts, medisch advies via internet blijft een tricky puntje. Je hebt nu zelf ook gezien hoe snel mensen van het ergste uitgaan...

Persoonlijk denk ik niet dat je je ergens zorgen om hoeft te maken, ik vind het namelijk ook niet echt klinken als een infectie. Inderdaad eerder als netelroos, dus een allergische reactie op iets. Heeft mijn vriend laatst ook gehad, die zat echt helemaal onder de bulten. Het is heel vervelend, maar niets ernstigs. Het is alleen wel vaak lastig te achterhalen wat de oorzaak is.

Ik zou zeggen, probeer je vooral niet te druk te maken. Want als het netelroos is kan stress de klachten alleen maar verergeren.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:48

Klinkt inderdaad als netelroos. Mijn vader ook gehad na t laten zetten van een tattoo in perfect schone nederlandse topic. Je kan er van de 1 op andere dag last van lrijgen etc :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:50

Ik hoop dat je snel terecht kan bij je huisarts!
Ik heb zelf iets meer dan een jaar geleden een aanval gehad van netelroos
Ik werd (en nog steeds maar dat leg ik verder uit) gek van de jeuk!
Ik sliep met coldpacks tussen mijn enkels en mijn handen gewikkeld in kletsnatte handdoeken
Dit alles nadat ik eerst flink afgekoeld was onder de douche.

Bij mij begon het met vlekken op mijn rechterbovenarm die uiteindelijk ( ja echt waar!) verdwenen zijn langs mijn voetzolen. Dat was dus de netelroos en die is uiteindelijk chronisch geworden.
Bij mij is er door de dermatologe vastgesteld dat ik dermografisme heb, ook wel urticaria factitia genoemd
En dan met name de druk variant

Jouw symptomen lijken dus exact op de mijne. Het viel me voor het eerst op toen ik bh's pastte
Het jeuk enorm en veroorzaakt dus felrode strepen die ook nog eens opzwellen. Met wat pech vormt het rode plakken/plaques

Het is niet van een bh alleen maar zijn ze er niet op de gekste momenten? Bv als je krabt of je je scheert?
Ik zou tot de afspraak bij de huisarts flink koelen (verzacht de jeuk) en een simpele bodylotion op doen ( bij mij helpt dermalex goed), overdrijf gerust. Als je nog antihistaminica tabletten hebt kunnen die ook erg goed helpen (het zijn de mastcellen in je huid die overgevoelig zijn en dus histamine vrijgeven). Ik ga tot viermaal de aanbevolen dosis maar dat zou ik alleen doen in overleg met de huisarts

Succes ts, het is een erg vervelend iets en hopelijk kan de huisarts het verhelpen!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:04

Blijf ademhalen, TS :) als je een infectie van een vieze naald hebt, is het logischer dat dat eerst lokaal tot uiting komt; op de plek waar de naald de huid in is gegaan. Daarnaast, als je hele lijf nu geïnfecteerd was, dan was je er waarschijnlijk ook wel goed ziek van geweest.

Ik denk ook dat je netelroos hebt, irritant, maar onschuldig.

Sterkte :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:06

Heb je eigenlijk ook koorts ts?
Als je een infectie hebt, heb je meestal koorts toch, of heb ik dat mis? :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:18

Nee hoor dat hoeft niet. Er zijn infecties die je alleen in het bloed terug kunt vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:51

Nee hoor geen koorts. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:48

HA zei dat het niks met de tattoo te maken heeft. Het is ook geen netelroos zoals velen zeiden maar wel geïrriteerdheid en jeuk door te veel blootstelling aan de zon. Moet nu dik smeren met ee creme op vaselinebasis. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:04

goed nieuws dus!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:36

Dat is een hele opluchting!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:42

De zwitsal zou ik als ik jou was mee stoppen, is echt troep. Neem lievel Weleda.