Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ben zelf ook maatschappelijk werker (niet in uitvoering momenteel
) Je mag mij ook altijd pb-en als je daar behoefte aan hebt.
M'n moeder heeft vooral de gave om precies de verkeerde dingen op precies de verkeerde momenten te zeggen
Maar ze vraagt regelmatig hoe het gaat en dan praat ik ook wel met haar, anders krop ik het alleen maar op. Met V heb ik af en toe nog wat contact via whatsapp. Hij is nu een week weg dus dat zie ik volgende week wel weer. Wil hem ook echt die ruimte geven waar hij om vroeg 
Maar overdag is het prima te doen.
En inderdaad een kruik helpt ook wel iets!
Het is allemaal niet niks. Heb je er psychische hulp bij? Sterkte!
Nog iets minder dan 2 weken uitzitten dus.
Kwam overigens van zijn kant! Was heel fijn om weer even te praten ipv te appen, we hebben het heel kort over de abortus gehad maar waren allebei behoorlijk aangeschoten dus was ook weer niet het meest productieve gesprek ooit
En zondag heb ik m weer even gezien, hebben we samen met de trein gereisd. Maar een vriend van ons reisde ook mee en het eerste gedeelte ook nog m'n moeder dus toen ook niet echt gepraat. Zit er wel aan te denken om morgen oid te vragen of ie weer een keer wil praten want merkte wel dat ik er zaterdag erg rustig van werd
Er is gewoon bijna niemand die uberhaupt na de abortus heeft gevraagd hoe het nou eigenlijk met me gaat en ik ben zelf ook niet echt het type die er zelf over begint omdat ik ze er ook niet mee wil lastigvallen ofzo. Maar het steekt wel een beetje
SofieHavan schreef:Heftig verhaal. Persoonlijk ben ik heftig tegen abortus, zeker in zo'n situaties. Maar ik heb respect voor jouw beslissing en hoop dat je die keuze een plaatsje kan geven. Sowieso zul je dit voor altijd met je meedragen.
Het heeft geen zin om te blijven piekeren en "wat als" te denken. De keuze is gemaakt, je hebt er lang over nagedacht, alles afgewogen en je bent tot de conclusie gekomen dat dit de beste oplossing was. Dat is heel sterk. Maak jezelf niet langer gek, je hebt gedaan wat je acht dat goed ishet is makkelijk gezegd, maar je kan het pas beginnen verwerken als je het kan loslaten. Je hoeft geen spijt of schuldgevoel te hebben, laat het los, vergeef je zelf en onthou altijd dat jij gedaan hebt wat het beste was, voor jezelf, maar zeker ook omdat je dat het beste vond voor het kindje ook! Sterkte!
Was van plan morgen te reageren maar aangezien m'n concept van m'n schrijfopdracht bij Fiom ineens verdwenen is schrijf ik hier maar een stukje.
Dus het werd weer een paar weken een kwestie van emoties op nul en door.
Maar ik blijf stellig volhouden dat ik niks met hem doe zolang hij een vriendin heeft. Helemaal nu een 'vriend' (die jongen die allemaal onzin heeft lopen verkondigen) tegen de vriendin van V heeft gezegd dat ze echt moet uitkijken voor mij, dat ik niet te vertrouwen ben met alcohol op want dan zou ik van alles proberen bij V. Wat dus totaal niet waar is, eerder omgekeerd juist, maar nu vertrouwt ze me dus niet meer zo. Terwijl we net zo goed met elkaar op konden schieten
Dit werd uiteindelijk afgelopen zaterdag. We hadden een verjaardag van een gemeenschappelijke vriendin en zouden daarna op stap met zijn allen. V en ik hebben in de stad amper onze vrienden of de kroeg gezien want rond half 3 zijn we naar de rokersruimte van onze stamkroeg gegaan en hebben we aan één stuk door gepraat. Nog niet veel over de abortus, want we stonden nog steeds in een rokersruimte en er kwamen regelmatig andere mensen bij staan. Waaronder soms onze vrienden, omdat ze bang waren dat we anders dingen zouden doen die niet mochten zegmaar
Maar dat was absoluut niet het geval. Om half 5 werden we opgehaald door het barpersoneel of we álsjeblieft weg wilden gaan want iedereen was al weg, de lichten aan en ze wilden zelf ook graag slapen
Toen zijn we naar zijn huis gegaan, even wat gedronken en daarna een wandeling gaan maken. Deze wandeling duurde uiteindelijk tot half 11 's ochtends en jeetje wat een opluchting was dat.
Toen ik weer rustig was hebben we er veel over gepraat, veel geknuffeld en ook af en toe gehuild. Toen we langs een begraafplaats liepen kwamen we op het idee om wat bloemetjes te plukken en op een mooie plek neer te leggen als een soort 'afscheid' van wat ons kindje had kunnen worden. Dat vonden we beide een fijne gedachten, want bij het idee dat hij/zij na de abortus in tientallen stukjes een afvalbak is gegaan maakt me zo ontzettend misselijk
Maar nu ligt het voor ons idee dus onder een grote boom in het parkje waar we vorige zomer een geweldige tijd hebben gehad, dat maakt het iets draaglijker
Na deze wandeling hebben we nog heel even bij hem thuis gezeten, maar het was inmiddels half 11 en we hadden allebei nog niet geslapen dus hij z'n bed in en ik braaf naar huis
Ik krijg nu dus online begeleiding van Fiom, waarbij ik regelmatig schrijfopdrachten krijg en alles opschrijven/van me af schrijven werkt wel erg goed

)
Speaking of the devil, hij belde me net of ik wilde wandelen/praten. Denk dat ik toch wat los heb gemaakt door hem zaterdag te verplichten om te praten
Maaaaar ik hou ook zeker in mijn achterhoofd dat ik ook deels is omdat zijn vriendin nu een week weg is, ken hem langer dan vandaag
Om maar een voorbeeld te geven, m'n eerste schrijfopdracht gaat vooral over het moment dat ik erachter kwam en de beslissing voor een abortus. Er staan dan hulpvragen bij als:
Jij ook sterkte
Vind het heel knap hoe je met alles omgaat
.
Je mag mij, net als vele anderen die hier hebben gereageerd, altijd een pb sturen mocht je er meer over willen praten! Nogmaals een hele dikke virtuele knuffel en heel veel sterkte