Woogy schreef:Dus sterven is een lijdensweg? Niet helemaal mee eens. Uit een ander oogpunt, ik heb mijn merrie laten slachten voor de consumptie. Zij heeft een goed leven gehad, en dat is binnen een fractie van een seconde beëindigd omdat haar leven wel een lijdensweg werd.
Dat haar lichaam vervolgens is geconsumeerd, veranderd aan de hele zaak verder niets. Als ze in de put zou zijn gegooid, had ik dat eigenlijk zonde gevonden.
Ik eet zelf niet veel vlees omdat ik het niet lekker vind. Het vlees wat ik koop wil ik vervolgens wel beter leven hebben omdat ik het niet eens ben met de vlees industrie an sich. Het moment dat ik een kipje koop wat een fijn leven heeft gehad en daarna vlug om het leven is gebracht en op mijn bordje land...is daar toch verdacht weinig mis mee.
Inmiddels ben ik het helemaal met je eens. Ik eet dan ook weer vlees, zij het inderdaad het liefst zo bewust mogelijk.
Maar ik snap wel ook de redenatie van mensen dat ze er gewoon zelf niet aan willen bijdragen op welke manier dan ook. En een naar gevoel krijgen bij het eten van vlees, gebruiken van dierlijke producten of wat dan ook waar een dier voor gefokt/gestorven en al dan niet geleden heeft. Iedereen moet de keuze maken die op dat moment goed voelt toch.
Hoeven mensen elkaar niet de les over te lezen. Beide kanten op.